pondelok 4. marca 2019

Index Imperialis: Assassins

Určite ste si všimli nový trend, ktorý GW v  rámci pravidiel vymyslelo. Hovorím o uverejňovaní pravidiel vo White Dwarfe (na radosť všetkých, ktorým prijde, že táto hrá ma proste málo sourcov, hmm, ale vlastne má), a v poslednom čísle sa na rad dostala špeciálna frakcia imperiálnych síl (áno, počujem ten plač heretikov a kvílenie xenosov): Assassíni. A čo vlastne ide ? Na vaše zvedavé otázky vám odpovie nasledovný dotazník:



Q: Kto vlastne sú tí Assassíni ?
A: Stručne, jasne a výstižne sú to špeciálne trénovaní a geneticky modifikovaní jedinci, ktorých úlohou je likvidovať nepriateľov Impéria. Pre bližšie informácie si vyhľadajte jednotlivé Temple: Vindicare, Callidus, Eversor a Culexus (je to na dlho, čo sa týka fluffu), o jednotlivých typoch assassínov sa budeme rozprávať ďalej.

Q: Akým spôsobom ich môžem dostať do armády ?
A: Ten najjednoduchší spôsob je prostredníctvom špeciálneho Vanguard detachmentu, ktorí na nich môžete použiť. Nemusí obsahovať povinný HQ choice a váš warlord musí mať keyword Imperium. To znamená, že môžete do detrachu zobrať až 6 assassinov. Ak by ste tam mali presne 1 kus z každej školy dostane 1CP, inak je to bez CP. 

Q: Ja ale nemám doma assassinov ani na vanguard ?
Nevadí, v matched play za 1CP môžete použiť stratagem pred hrou, ktorý vám umožní zobrať 1 vybraného assassina do armády, ak je váš warlord Imperium pozitív a odložíte saineho reinforcement body. Viete si takto podľa súpera vybrať toho najvhodnejšie zabijáka. Ale vždy iba jedného. Samozrejme môžete použiť aj štandardný Auxilliary detachment, ale stratíte výhodu výberu vhodného assassína.

Q: Koľko bodov stojí taký Assassin ? Mám vždy bodov tak akurát a nerád si odkladám nejaké do foroty.
A: Žiadny strach, imperiálny assassin nie je bodovo náročný, na jeden kus potrebujete presne 85b. Áno, každý z nich stojí presne toľko bodov. Nie je to vôbec drahé.

Q:  Čo za tie body dostanem ? Predsa len nie je to málo, môžem za to mať polovicu 32 statočných.
A: Vo všeobecnosti dostanete model mariňáka (T4, S4) na steroidoch (5W, eversor 6) so super staminou (7") s presnou muškou (bs 2+) a spoľahlivými údermi (ws 2+), kilom útokov (5A, eversor 6 a cullexus 4) a sv 6+.

Q: 6+ sv ? Však to nič nevydrží, kde jaká baterka (rozumej lasgun) to rozpustí.
Spomínali sme, že ide o super zabijákov s nadľudskými reflexami ? Nie ? V tom prípade je najvyšší čas. Každý z assassinov vie nielen rany rozdávať, ale sa im aj vyhýbať. Vďaka svojim bleskovým reflexom má každý invulnerable save 4++. Takže ak nemáte nasraté v rukách alebo kocky pálené na plechu, aj niečo vydrží kým umrie. A navyše vám dávajú taktickú výhodu už od začiatku hry.

Q: Akú výhodu ? To ma celkom zaujíma, mám rád taktické výhody. 
A: Počas deploymentu môžete každý model assassína vyložiť do rezerv. Donútite súpera zamyslieť sa nad takouto hrozbou a tomu prispôsobiť rozloženie svojich síl na stole.

Q: Fantastické, také niečo by sa mi do armády hodilo. Môžem si zobrať assassina aj do môjho listu s Castellanom ? Je tam predsa málo CP, ktoré sa míňajú tak rýchlo.
A: Samozrejme, že áno. Títo chalani predsa kopú za tých dobrých. Za Impérium (teda okrem traitor Knechtov, ale kto by také niečo hral). Vďaka super stratagemu navyše viete vygenerovať 2CP za každý zabitý charakter v hre (až 3CP za warlorda). Nie je to famózne. Stojí to len 1CP a ešte aj ten si môžete vrátiť za nejakú peknú vyleštenú relicu, čo si môžete zobrať do armády. 



Q: Fenomenálne. Také niečo musím mať. Moji súperi hrajú škaredé listy, kde majú za svojimi screenami skrytých buffujúcich charov alebo kúzelníkov na smitovanie. Je nejaký špeciálny assassin, ktorý by ich vedel odstrániť na diaľku ?
A: Áno. Vindicare. So svojou daľekonosnou streľbou je ideálny na takúto prácičku. Na mušku vezme každého charaktera, aj keď nie je najbližším modelom, na ktorý môže strielať. Svojím 1 výstrelom dokáže spáchať až d3 damagu (d6 ak hod na wound je unmodified 6ka). A síce jeho zbraň má len silu 5, avšak každý infantry model zraňuje na 2+ bez rozdielu.

Q: d3 damage ? Pche. A navyše každý charakter má nejaký invulnerable save. Však to je výsmech.  
A: Zabudli sme spomenúť, že jeho zbraň ignoruje invul savy ? Pardón. Je to lepšie ?

Q: Áno, ale aj pri maxime 3 damage je to málo na zabitie poriadneho charaktera. 
A: Áno je. Ale presne na tieto prípady slúži jeho ďalšia schopnosť. Ak totiž woundne model ale nezabije ho, pripravte si kocku: na 3+ dostane model 1 mortal wound. Ak ani vtedy neumrie, pripravte si kocku: na 4+ dostane 1 mortal wound. Stále neumrel ? Na 5+ dostane ďalší mortal wound. Stále ten bastard neumrel ? Na 6+ dostane mortal. Je to odolný kus ? Opakujte s druhým Vindicare assassinom.



Q: Wau, som ohromený. To vyzerá super. Ale čo ak je cieľom vozidlo ? Alebo má súper viac charakterov a ja len jedného Vindicara ? Som stratený. Prehral som.
A: Ale kdeže. Presne pre tieto prípady sú pripravené super cool stratagemy, šité na mieru pre tohto assassína. Každý stojí 1CP, čo je skoro zadarmo. Jeden umožňuje strielať znovu, len musíte vybrať iný cieľ pre túto streľbu. Druhý zas, ak ste trafili monster alebo vozidlo, nemusíte woundovať, ale automaticky mu spôsobíte d3 mortal woundov. Lets turbo penetrate !!! Rozptýlili sme vaše obavy ?

Q: Trochu. Viete, moji súperi sú zákerní, a používajú kadejaké škaredé triky, aby mi napríklad zhoršili bs, alebo sa skrývajú v covery, aby mali ich modely lepší save. Ako mám niečo také zabiť ? Tá hra je taká nespravodlivá.
A: No tak. Je to predsa len hra. Ale aby sme tomu dodali šťavu, prezradíme vám o Vindicarovi ešte pár dôležitých vecí. Najmä, ak sa nehýbal, vždy hitujú na 2+ bez ohľadu na modifikátor (neplatí to na overwatch). A ak sa váš súper skrýva hanebne v kryte ? Nevadí. Ignorácia bonusu za toto zbabelé správanie by mala zaručiť mŕtvolu jeho charaktera.

Q: Cisár svätý, to musím mať. Ale stále vo mne hlodá pochybnosť. Takýto famózny model zvykne umrieť, keď sa naň hocičo pozrie. Jednoducho neprežije.
A: Ešte sme si nechali jednu pikošku. Vindicare je majster kamufláže. Preto ak je cieľom streleckého útoku, súper si musí odrátať 1 z hit rollov. Ak máte assassína v teréne alebo na ňom, odrátava sa 2 z každého hit rollu. Tak ako presvedčili sme vás ?



Q: Samozrejme, chcem aspoň dvoch (ale aj traja vy neboli zlí). Čo ale s nepriateľmi, čo sa rýchlo blížia ku mne, a jednoducho nemám čas na dosť streľby so svojou slabou streleckou armádou ? 
A: Žiadne strachy. V tomto prípade je pre vás ideálny ďalší assassín. Eversor. Nielenže má kopu výstrelov zo svojej špeciálnej pištole (4 výstrely, rerolluje woundy proti infantry), má kopu zbraní na blízko, ktoré vedia riešiť skoro každý problém.

Q: Môj problém sú nekonečné zástupy orkov alebo gardistov. Proti tomu sa nedá hrať.
A: Hmm. Možno sa vám zdá 6 útokov málo, ale ak s Eversorom chargnete, dostávate bonusové 2A. Navyše, za každý útok, ktorým zabijete model, môžete urobiť dodatočný útok proti rovnakej unite. So silou 5, ap-1 a 1d s rerollom na wound viete zabiť dosť modelov. Ak máte ciele s menším T (napr. 3) a lepším savom, môžete použiť aj eversorov power sword. 

Q: Nie je to zlé, ale stále mi to prijde málo. Taký Blood Angel smashkaptin má viac útokov a udrie si aj viac krát za kolo. Zabije ho ako nič. Čo s tým urobí Eversor ?
A: Ak by sa stalo, že by cieľ Eversora prežil jeho útoky, za 1cp môžete použiť stratagem a na konci fáze útočiť znovu. Na 1-3 síce stratíte 1W, ale stojí to za to. A za ďalší lacný stratagem môžete spustiť eversorov super metabolizmus. Pri každom stratenom wounde hodíte kockou. Na 4+ ho nestratíte (áno count as 4+ fnp). Lepšie ?



Q: Áno, ale vždy mám problém hodiť na charge 9" (niekedy aj s rerollom) Čo s tým ? Navyše súperi majú nepríjemný zvyk fallbacknúť z combatu, aby ho mohli zastreliť. Všetci sú takí zákerní keď ovládajú pravidlá.
A: Tu pomôže jeho špeciálna schopnosť. Eversor totižto charguje na 3d6 miesto klasických 2d6. Čo vie pomôcť k tomu, aby sa do boja dostal. 

Q: Ale čo ak zabije všetky modely zo súperovej jednotky, alebo nedajbože, jednotka zákerne fall backne ? V ďalšom kole umrie.
A: Všetky modely nájdu svoj koniec v zápale boja. Ale Eversor urobí o čosi viac škody. Aj vďaka možnosti strielať do unity, ktorá od neho fall backuje. Čo je pár ďalších mŕtvych modelov. Navyše, ak Eversor môže consolidovať, robí tak na vzdialenosť 6" nie 3". Tento fešák vie ako sa dotlačiť do boja na blízko.

Q: Načo mi je mŕtvy ? Však to už nepriateľovi nijako neublíži.
A: Nie tak úplne. Eversor, ktorého počet woundov klesne na 0 má pre nepriateľa ešte jedno posledné prekvapenie. Každá nepriateľská unita do 6" dostane na 4+ d3 mortal woundov. Suprise mtf !!! 



Q: Úžasná mašina na zabíjanie. Pár kúskov si určite zaobstarám k môjmu slabému listu. Ale to mi pripomína, že moji nepriatelia používajú kadejaké škaredé fígle, aby ma ozbíjali o moje drahocenné CP. Nie je možné im to oplatiť ? Navyše k Eversorovi by sa mi hodil ešte nejaký špecialista na cc.
A: Vieme presne ako sa cítite. Všetci poznáme Vectov stratagem na blokovanie CP. Ale je tu možnosť, ako takéto netaktné správanie aspoň z časti oplatiť. Jej meno je Callidus. 

Q: A ako mi pomôže znepríjemniť, teda čo to hovorím, sťažiť hru mojim súperom ?
A: Poznáte to. V prvom kole, ktoré býva rozhodujúce sa míňa veľa CP na rôzne stratagemy. Calliduska je tam presne pre tieto prípady. Každý krát keď súper použije stratagem, hodíte d6. Na 4+ musí minúť ďalší cp, alebo sa nebude aplikovať jeho efekt a všetky minuté cp stratí. Nemôžete to ale použiť na pregame stratagemy.

Q: Iba v prvom kole ? Nie je to málo ?
A: Ale no. Nestačí to ? Ak nie, tak za 2cp môžete vybrať Callidusku zo svojej armády a uvedená vlastnosť platí na ďalšie celé kolo. Síce ho môžete použiť len raz za hru, ale tiež to vie pomôcť. 

Q: To znie ako užitočná vec. A čo jej zbrane ? Vedia ublížiť ?
A: Áno. Jej strelecká zbraň (9") je veľmi zvláštna. Ak hitne, hádžete 3d6 a ak nadhodíte LD cielenej unity, tá dostane d3 mortal woundov. Výborné na obchádzanie akýchkoľvek savov.



Q: 9" ? Ako to využijem keď pri deployi z ds je presne mimo dostrel ?
A: Calliduska má ešte jedno eso v rukáve. A to je jej špeciálny typ deploya, kedy infiltruje nepriateľa v zmenenej forme. Môže sa však odhaliť a vtedy ju môžete vyložiť kamkoľvek na stôl do vzdialenosti D6 +3", takže najbližie 4" najďalej 9". Ak nepadne 6ka, dokonca dostrelíte v shooting fáze.

Q: Super. To by sa mohla dostať aj do kombatu, ale čo tam ? Urobí nejakú škodu ? Všetko to má invul a vysokú T. Proste hra do kopca, v jednom kuse.
A: Netreba sa obávať. Calliduska má odpoveď na všetko. Jej phase sword ignoruje invul savy a s ap-3 2d vie poškriabať. Na vyššiu T na infantry modeloch ma v talóne odložené čepele potreté jedom, takže istota woundu na 3+ (6+ na vozidlá) sa zíde v rozhodujúcich momentoch. 

Q: Ale čo ak sa ocitne v boji s príliš nebezpečným súperom ? Umrie a nič nespraví. Taký nedôstojný koniec pre tak super model.
A: Aj na toto má Calliduska odpoveď. Ak sa ocitne v boji, ktorý by nemal pre ňu zmysel a skončil jej nevyhnutnou smrťou, môže fall backnúť a aj napriek tomu vystreliť a chargnúť inú unitu. Je odviazaná, presne tak ako vy pri hre. Proste lieta po stole a zabíja nepriateľov Cisára. Presvedčilo vás to ? Ak nie a máte pocit, že sa do boja nedostane, môžete za 1cp spustiť jej akrobatické triky. Umožní jej to advancnúť a chargnúť. Navyše všetky modely, ktoré na ňu strieľajú, majú postihom 1 na to hit.



Q: Jednoznačne si jednu takú (alebo aj viac) mršku zaobstarám. Teraz ma ale napAdá, že veľmi častO stretávam armády s psykermi, ktorí sú lepší ako tí moji. Skrývajú sa za screenami, castia smite bez postihu, dávajú svojej armáde buffy a moje zhoršujú. Proste mi kazia zábavu z hry takýmto nešportovým správaním. Asi už nebudem hrávať. Proti tomu sa nedá hrať. Či ?
A: Dnes je jednoducho váš šťastný deň. Pretože assassíny majú odpoveď aj na túto vašu boliestku. A v skutku hrôzostrašnú. Najhoršiu ohavnosť akú ľudstvo vytvorilo. Culexusa. To ale vôbec neprekáža, keď že kope za impérium a je tu pre vás. Jeho cieľom sú indivíduá obdarované darom Warpu. Psykery.

Q: Naozaj ? A akým spôsobom sa to prejavuje pri hre ? Mňa rozprávky nezaujímajú, ja chcem rozdrviť mojich nepriateľov ... teda dôstojne vyhrať.  
A: Culexus už len svojou prítomnosťou ovplyvňuje psykerov. Každý psyker, ktorý sa nachádza do 18" od neho musí odrátať 2 z hodu na psychický test a deny the witch hodu. Navyše môže targetovať psykerov aj keď nie sú najbližší v shooting fáze. 

Q: To neznie zle, a čo má na tých psykerov ?
A: Predovšetkým d3 (d6 ak je cieľom psyker) útokov so silou 5 ap-4 d1. Plus špeciálny granát, ktorý na 6ku na wound dáva mortal wound psykerom. A môže ich použiť v jednej streľbe súčasne.



Q: Nie je ten damage slabý ? Mal som väčšie očakávania.
A: Ak chcete viac muziky za málo peňazí, stačí zaplatiť 1cp, a d1 sa razom zmení na d3. Na všetkých strelných zbraniach.

Q: Musím ho teda dostať dosť blízko. Nie je to pre neho nebezpečné, neumrie v 1 shooting fáze, alebo na mortal woundy ?
A: Môže sa to stať, ale je to veľmi nepravdepodobné. Prečo ? Cullecus nemôže byť cieľom žiadnej psychickej sily, takže žiadne mortal woundy ani vedľajšie efekty. Navyše všetky útoky, ktoré na neho smerujú, či už v strelecké alebo na blízko sa vyhodnocujú ako by mal  útočiaci model ws a bs 6+. 

Q: Zákerné. To sa mi páči. Ale čo ak už je v boji, každá 6ka na hit ho bude bolieť. A pri dedikovaných jednotkách tých hodov bude veľa, takže bude veľa aj 6tiek. Má možnosť to vôbec prežiť.
A: Odopoveď je jednoduchá. Áno. Ak cítite, že je Cullexus ohrozený, za 2cp môžete spustiť naprosto fabulóznu vec. Urobíte tak na začiatku fight fáze. A všetky unity do 3" od Cullexusa môžu byť vybrané aby bojovali až potom ako bojovali všetky ostatné jednotky na stole. Dokonca to platí aj na jednotký, ktoré to kolo chargovali a mali by udierať ako prvé. Ak by aj jednotka mala abilitu, čo by jej umožňovala bojovať ako prvej, tak ju na toto kolo strácajú a bojujú v normálnom poradí. Takže ak tam Cullexus nebude sám, máte možnosť skrypliť súpera dosť na to, aby pre neho nebol hrozbou.

Q: A čo on ? Dokáže poškrabať v combate ?
A: Je pravda, že zo všetkých assassinov má najmenej útokov, ale aj tie dokážu byť nebezpečné. Ignorujú totiž to armour save. Invul nie, ale zas na to máme v teame iných špecialistov. Tak ako, oslovil vás niektorý z assssínov ? Zaradíte ho do svojho listu ?

Q: Jednoznačne, každý z nich má svoje využitie a určite ich zakomponujem do svojej Imperiálnej armády. 
A: Vynikajúca voľba, ale vidím, že vás stále niečo trápi.

Q: Mám kamaráta, ktorý nehrá za ten najúžasnejší faction zo všetkých (go imperium go), ale do jeho chaos armády by sa mu takáto posila hodila. Je večná škoda, že to nie je možné.
A: Ale no tak, aj na toto by sa hádam dala nájsť odpoveď. Pamätáte si podmienky pre assassínsky detachment ?

Q: Hmm. Počkať. Je to Vanguard detachment bez HQ, ak mám 4 assassinov môžem mať zaň command benefit 1CP. Správne ?
A: Výborne. Ale zabudli ste na jednu podstatnú vec. Váš warlord musí mať keyword Imperium. Nikto vám nenapadá ?

Q: Počkajte. Keyword Imperium v chaos armáde. Snád nemyslíte ... ?
A: Áno presne toho. Šampióna v skrývaní a útekoch. Je pravda, že nemôžete použiť stratagemy, lebo na to musíte mať detachmenty, v ktorom každá unita má tento keyword. Ale to hádam nie je prekážka.



Q: Fenomenálne. Teším sa na najbližšiu hru, kedy vyskúšam svojich nových assassínov v akcii. Emperor protects !!!
A: Vynikajúce. Skvelá voľba. <LAUGHS IN TAU>, <LAUGHS IN ELDAR>, <LAUGHS IN CASTELLAN>. 

Dúfam, že vám infošky ohľadom assassínov pomohli a využijete v svojich hrách, či už narratívnych, fluffy, friendly alebo turnajových. Stoja za vyskúšanie, lebo s novými stratagemami a cenami vyzerajú naozaj lákavo. Ja už mám 2 namaľovaných a zvyšných dám hádam čoskoro. 

Ďakujem za pozornosť. A pripomienky (ak som niečo zabudol) do komentov.

+++ Alessan +++

nedeľa 3. marca 2019

Brloh in da Warp

Po dlhej dobe slovenský turnaj vo k, to si človek nemôže nechať ujsť. A tak na veľa som sa prihlásil ako predposledný člen. Zoznam hráčov znamenal celkom zaujímavú kombináciu hráčov, nových aj starých, tak bolo načase trochu spoznať osobne tie internetové profilovky. 

Na prekvapenie som sa na turnaj vybral s gardou, však čo iné. Propozície boli vstriecne kombináciám (napr. aj Castellan), takže bolo treba pripraviť sa na všetko. Nech som robil čo som robil, zostava z Prague Open sa scvrkla na potrebné minimum. 

Cadian Brigáda
Lord Castellan Creed
Company Commander, plasma pistol
Pask, battle cannon, lascannon, plasma sponsons
Tank Commander, battle cannon, lascannon, plasma sponsons
6x Infantry Squad
3x Scout Sentinel
Astropath
Platoon Commander, plasma pistol
Platoon Commander, warlord - Old Grudges
3x3 Mortars Hwt

Cadian Supreme Command
2x Primaris Psyker
2x Tank Commander, executioner, lascannon

Výrazne menej pechoty, žiadne hellhoundy. Ani misie z Chapter Approved mi moc nepriali, v 1 sa skórovalo len troopami, v ďalších dvoch sa VP uhrávali na začiatku kola. A teda životnosť gardistov na objektive nie je moc veľká. Ale tak ako sa hovorí: Aké je naše heslo Svičak ? Zabít !!! 

Začínalo sa v luxusnom čase, takže žiadne ponáhľanie sa. Zvítanie, zoznámenie, rozlosovanie. V prvom kole dostávam DG a možnosť si vybrať stôl. Prekvapivo som si vybral piesočné pláne Tallarnu. Nostalgia. 

Detailné listy môžete nájsť tu.

PRVÁ HRA - DEATH GUARD


Braňo hrá svojich sopličov dosť dopredu, DP s krídami, 2x drona, 2x tančík s flamermi, 2x5 plague mariňákov na objektivy, 20 poxov, typhusa a 5 termosiek. Tankov a dronov sa bojím, keď sa dostanú na dostrel, pechota pôjde zo stola po kýbloch. Hráme misiu Suplies form above, takže 4 shoftujúce objektivy, body sú za to keď ich držíte na začiatku kola. Fly modely majú nejaké bonusy. 


Takže plán je jasný, ísť prvý, vystrielať drony a tanky, a potom sa uvidí. Hádžeme, vyhrávam výber deploy zóny, takže súper sa vyloží, ja counter deploynem a nekradnem ini. Začiatok jak víno.


Všetko naletí dopredu ale na dostrel je len 1 sentinel, takže vyžerie pár plameňometov ale prežije s 1W. Zapichnem do zeme Relic of lost cadia a roztočím pekelné tornádo. Prvý sa porúča zo stola tank označený warlord traitom (kvôli vlajke ale ani nebolo treba), nasleduje ho jeho brácho, ten pri výbuchu vezme zo sebou aj sentinel. Jedna drona s posledným woundom. Na nič iné neostali náboje.




Súper si nabehol na objektivy a začne žne. Objektivy síce odfúkava 3" víťaz roll off, ale súpera to netrápi bo má dobre položeneé jednotky, ja držím len 1 objektiv. Toto sa opakuje až do 3 kola. Takže body idú pomaly. Bude treba rýchlo konať. Mne umiera pár gardistov a druhý sentinel, ten vybuchne a berie zo sebou dronu s posledným woundom. Na stôl prichádza typhus a termosky, rovno pred tanky.




Ja sa opriem do termosiek a typhusa, umierajú. Likvidujem poslednú dronu a začínam pomaly riediť pox walkerov pri objektive, ale nie dosť rýchlo, takže súperovi zahrávajú dôležité body. Rovnako ako plague mariňáci. Daemon prince s poxami mi zmažú pár gardistov na objektive. Na oplátku DP dostane sprchu z lemanov, a mortare s lasgunmi dorazia poxov. Na stole ostáva 5 plague mariňákov. Súper miesto toho aby ich poriadne skryl, vybehne dopredu za objektivom.




V 4. kole si nabehnem na objektivy (prehrávam 5-6), dorazím plague mariňákov, v ďalšom kole držím 3 objektivy a zahrám linebreaker. Súper hádže na 6. kolo (kde som mohol farmiť body do hodnotenia), ale skúsene padne 2ka a hra končí. 

V poslednom kole strhnutá výhra v prospech gardy, takže do štatistík víťazstvo a skóre 9-6. Súperovi ďakujem za hru, dúfam, že dáme aj ďalšie s trošku slabšou gardou. 



DRUHÁ HRA  - ORKS


Jocovi orkovia sú z každého rožku trošku, ale úprimne neviem čo od nich čakať, lebo moc nahraté proti zeleným kožiam nemám. 2x Warboss na biku, Weirdboy, 30x boyz, 10x grots, 10x nobb, 1x0 tankbustas v trukku, 2x5 commandos, Morkanaut a v ňom 6 nobbov. 

Hráme misiu 4 pillars, takže 4 objektivy na diagonálach, 15" od stredu. Kto drží viac objektivov na konci kola, má 1VP (ak drží všetky 4 tak 3) a ten kto zabije viac unít za kolo, dostáva 1VP. Hmm. Zas také tricky. Oka, prehráva hod o deploy, súper si vyberie svoju polovicu, ja sa deploynem, súper sa deployne. Všetko ma zašité buď ďaleko alebo mimo los. Takže nie je o čom, scoutnem sentinelov a nechám ísť súpera prvého. 

Ten sa vydá dopredu, warbossy vybehnú dopredu, zlikvidujú sentinel. Nobbovia cez da jump a charge = mŕtva unita na pravom flanku pod terénom. Vysuniem sa dopredu s pechotou (z rezerv mu má prísť 2x5 commandos, morkanaut a da jump s 30 orkami), aby som eliminoval miesto na ds. Potom začnem so streľbou a keď skončím warbossy sú dead, nobbovia tiež, a podarí sa zmazať aj grotov z objektivu. 






Teraz bude zle, 2x5 commandos do rohov (zle som si nameral 9" a tá unity sa zmestili), morkanaut napravo, 30 boyz pred pechotu. A ide sa. 40 mŕtvych gardistov, tank busty načali leman russ, pred tankami je blob orkov čo sa do nich v ďalšom kole pustí. No ni hočo. tak sa popohybujem. Zleziem s poslednou IS dole pred morkanauta. Stiahnem sa s 1 prežitým hwt (druhá unita bola vymazaná commadosmi).  



A ideme, morkanaut bol marknutý warlord traitom. A Pask mu dal zabrať. Celou paľbou ho dal na 5W a dorazil ho lc z druhého tc, vypadli nobovia, ktorých osprchujem plasmou. Pobijem commadosov (1 prežíva, ale lokne ho seržant z is). Fall backnem od blobu a znížim ho asi na 15 orkov. A tých chargnem lemanom a psykermi. 



Súper čaká s tankbustami vzadu, v cc mi zabije psykerov, ale lemanu sa nič nestane. Ten si cúvne, preživšie mortare a tanky zmažú zvyšok bojzov. Dorážam posledného commandosa. S tankami sa pohnem dopredu, návnada pre tank bustas.




Trukk sa rozbehne dopredu a nastrieľa všetko do predných lemanov. Pask prežíva s posledným woundom. Druhému lemanu ostávajú asi 4W. To sa celkom dá. Odväzná paľba odpaľuje trukk a zvyšok streľby doráža vypadnutých tankbustas.




Ja už sa len pohýbem, súperovi ostáva vzadu v ruine skrytý Weirdoy. Nemám sa k nemu ako dostať, a tak dúfam, že ešte nafarmím nejaké body. Súperr hádže na 6. kolo a ... 1ka. Takže game over.

Garda zaknihováva ďalšie víťazstvo a skóre 8-3. Súperovi ďakujem za hru, po nej sme ešte zistili, že pozabúdal kopu pravidiel a nejakých stratagemov, ktoré by v konečnom dôsledku mohli hru ešte skomplikovať. Ale tak každý začínal a viem aké to je si pamätať pravidlá vlastnej armády, nie to ešte súperovej. Next time i will be stomped. 



TRETIA HRA - NECRONS


Dve výhry a pomocné body ma posunuli do boja o tretie miesto. A súperom mi bude moja nemessis - Necroni. Echh. Nemám rád. Viem prečo. S Orechom som už mal tú česť hrať, takž viem že ma aj do tretice čaká príjemná hra. A čo tam postaval ? Imotheka, Crypteka, 8x immortal, 9x immortal, 7x immortal, Triarch, 6x destroyers, 9x bikes, dommsday ark. Kopa dakka, kopa mŕtvych gardistov. 

Misia je Beachhead, 3 objektivy, po 1 v deploy zóne (pre mňa je môj za 1, súperov za 3VP) a v strede stola je tretí za 2VP. Opäť sa skóruje na začiatku kola. Čo mi akosi znovu nevyhovuje. Hádžeme o deploy, vyhrávam, súper sa deployne, ja sa deploynem a neukradnem. Tu ma zachraňuje jediná vec, a to je môj dlhší dostrel, čím sa viem dať viac dozadu mimo dostrelu toho čo by mi zabilo tanky. Sentinely dopredu. A začíname.






Necroni sa posunú dopredu, zmasakrujú pechotu (28 mŕtvych gardistov), 1 leman príde o 5w. To sa dá. Taget na prvé kolo - Destroyeri. A do počtu nula. 4 lemany, relic of cadia lebo sa hýbali a hijó. S rerolmi na wound za warlord trait sa porúčajú zo stola. Ešte sa mi podarí zmazať pár immortalov. Ešte odpálim triarcha.




Všetko ide dopredu. Motorky a immortaly ničia ďalších gardistov. Ale už menej, lebo sa skrývam. A tak unity prežívajú s pár modelmi. Umiera 1 leman. Target na druhé kolo - Biky. A tak sa 3 lemany zamerajú a skončia až keď je tam bikov v počte 0. Done. Ešte mortare pobijú jedných immortalov. Umrie aj cryptek ale za cp sa na 4+ vráti späť. 




Necronov je citeľne menej, ale na strede majú immortalov (kde sa vrátilo 5ks za kolo) a tak skórujú 3vp za kolo, čo ma dosť bolí. Tak ideme dopredu. Snažím sa zmazať immortalov na strede ale nejdem pechotu skrývam za terén a snažím sa smitovať čo to ide. Ale ide to pomaly. Tanky na immortalov, 2 ostanú a bum - 3 späť. Echh. Doomsday archa pokračuje v kosbe a prichádzam o tretí leman. 




Nasypem mortal woundy do Imotheka, a ten sa za cp na 4+ nepostaví. Všetkým mažem na strede vráteného crypteka a immortalov (trvalo to 2 kolá a mortal woundy od psykerov). Hromadný nával pechoty na stredný objektiv. Súper už ju nemá čím uzobať a tak tentokrát dávam 3vp za kolo ja. Ešte si s posledným sentinelom nabehnem na linebreakera a čakám či sa bude hrať 6. kolo. Ak áno bude to fajn a s prehľadom, ak nie tak bude tesnotka. Súper hádže kocku a ... 2ka zatvára hru. 

Idem na počítanie, necronom išlo prvé tri kolá a vyhrávali a po nich vyhrávali (7-3), po štvrtom kole som zavelil k obratu a tak po konečnom súčte a vp za slay the warlord a linebreakera končí hra 13-11 pre gardu. 




Nakoniec si Garda odnáša 3 výhry a pekné 3 miesto. Takže všeobecná spokojnosť, aj keď všetky hry sa otáčali až pred koncom v môj prospech. Všetkým súperom ďakujem za parádne hry, organizátorom za super turnaj a všetkým učastníkom za pravú w40k atmošku. Ako bonus si ešte odnášam škatuľku Bullgrynov, konečne dolepím tú op turnajovú desiatku.

Final výsledky ako aj tabuľku ešte orgovia nevyvesili, ale po pamäti skončil turnaj nasledovne:

1. Adam - Necrons,
2. Pajper - AdMech/Knights,
3. Alessan - Imperial Guard,
4. Orech - Necrons.

Zvyšok výsledkovej listiny dodám po zverejnení, ako aj fotky, nakoľko sa fotilo počas celého turnaja a lepším strojom ako mojím šrotíkom (sorry za zlé fotky, ale proste lepšie to nešlo). Ešte skupinové foto po turnaji. 

Bolo to epické !!!



Ďakujem za pozornosť a dúfam, že sa vidíme na ďalšom turnaji. 

+++ Alessan +++

štvrtok 21. februára 2019

Prague Open 2019


Prague Open. Tohto roku favorit na prvý kvartál warhammerových akcií v našom relatívne blízkom okolí. Singel W40k, GTTT (teamová W40K), Age of Sigmar a Blood Bowl sľubovali rozmanitosť herných systémov a aj solídnu účasť. Čo sa nakoniec aj potvrdilo. 

Nejaké to rodenie listu ste mohli vidieť v predchádzajúcich článkoch a tak vracať sa k tomu asi nie je nutné. Bol koncipovaný na to aby sa vedel postaviť veľkým modelom (Knechtom) a elitnejším armádam, kde moar dakka moar fun bol hlavný princíp (nič prekvapivé pri hraní gardy). Hordy boli také kritickejšie, ale to sa nejako porieši. Problémom bolo, že všetky hry som si zahral pred zverejnením propozícií, takže všetky "novoty", ktoré priniesli som si stihol odskúšať až na turnaji.

#1 Tactica Imperialis: "Kto podmienky boja predvída, polovičné víťazstvo dosiahol." Vždy si pred turnajom zahrajte najlepšie každú misiu, a poriadne si prečítajte ich znenie (ja som tam aj na tretí raz nachádzal nové veci), dosť to pomáha najmä pri iných misiách ako ste zvyknutý hrať

Ja som to bohužiaľ aj kvôli dorábaniu full paintu už nestihol, ale zas musím povedať, že som stihol dorobiť slušnú časť modelov: 9x mortar hwt, 5x lascannon hwt, battle cannon vežičku, 20 gardistov, platoon commandera, creeda, dotiahnutie detailov na gardistoch a úprava bejsiek na cca. 60 modeloch sú veľkým zadosťučinením. Well, predturnajové maľovanie je to naj motivačnejšie.




Každopádne list sa dotvoril. Ubytovanie bolo v hoteli kde sa mal samotný turnaj odohrávať, čo bolo veľmi fajn, takéto papučkové chodenie v teple. Cesta ubehla vcelku rýchlo (a ja som po asi 5 rokoch konečne nemusel šoférovať ale som sa nechal odviesť), trošku sme poblúdili, ale nakoľko Hotel bol kúsok od Agrofertu a centrály Áno, rýchlo sme sa zorientovali a ubytovali. To, že sme na správnom mieste potvrdzoval aj fakt, že recepčný čo nás ubytovával sa volal Ismael (zdravím brata Suskiela, čo zas nedal moral check na účasť).

Hotel v pohode, na tento druh akcie ako stvorený. Kopa miesta pre hranie sa s plastovými panáčikmi. Vyložíme sa a trochu skonsolidujeme, a ideme pozrieť čo sa deje dole. Zvítame sa s prítomnými, priložíme ruku k dielu a pomáhame so skladaním terénov a kecáme o hammeri. Také to klasické predturnajové labúžo. Nakoniec kvôli únave ale nikam nejdeme a dáme si plechovku pivka na dobrú noc (áno, v celom hoteli žiadna otvorené reštika a najbližší slušný čap 20 min chôdze), a rozoberáme ako to asi bude vyzerať (zdravím výpravu zlobr-ligistov, čo nám robili spoločnosť).

Listy všetkých súťažiacich môžete nájsť tu.
Propozície s mission packom zas tu.


Ránko je také nezvyčajné. Žiadne bolesti hlavy, žiadne zahmlené spomienky. Samé nové veci. Ľudia sa začnú zbiehať a podľa časového rozpisu ideme podľa plánu. Každý hrač je registrovaný na evente cez tourneykeeper, takže si pekne nájdem párovanie na prvé kolo, číslo stola a odoberám sa na miesto. Čakám nejaký Imperial soup s Castellanom. Ale ...

GAME 01
Player/Army: Sebastian Muller / Astra Militarum, Imperial Knights

... v konečnom dôsledku dostanem proti sebe trochu inú zostavu. Castellan áno, a k nemu garda v pekelnom zložení. 200 výstrelov za kolo z 5 modelov. Mno. Ak nepôjdem prvý tak to bude smutné a najmä rýchle. Pred deployom súper vykladá na stôl šachové hodiny a vysvetlí mi ako sa to používa (môj udivený výraz ho asi presvedčil, že to bude treba). Mám svoju hoďku a pol času a ak ju miniem, už len hádžem savy. Allright. Po rozložení objektivov hádžeme rozhodujúci hod hry, výber deploya a ... vyhráva. Takže idem druhý. Čo ma teda veľmi nepotešilo.

#2 Tactica Imperialis: "Ak máte pocit, že prehráte, tak už ste prehrali." 
Teda zhodniť situáciu pred bojom nie je nikdy na škodu, a priznať si, že v tejto hre to nepôjde, nie je hanba. Je to len strata životného času.

Súper sa vyloží a ja mám na výber ísť defenzívne do pravého rohu mimo dostrel Castellana alebo sa vyložiť agresívne a ukradnúť ini. Vyberám si prvú možnosť a ini ... neukradnem. Lets do this shit. 




Súper si vyletí ku mne, blokne mi hellhoundy (cez area terrain sa nedalo prejsť, teda cez tie múriky), spojená streľba leman russov a castellana ma stojí 2 tank commanderov (paska a relic bc). Toto by neuhral ani nanavatti, takže si skúsim streľbu do castellna so skryplenými lemanmi (každý mal asi 5w) a lascannonmi a pretlačím mu dole asi 16W. Ale to je málo.


Druhé kolo prichádzam o oba lemany a helllhoundy (aj s rerollom vybuchnú a zabijú kopu mojich modelov), polka pechoty to neustojí. Prežívajú len 3 IS a veteráni v ruine. Ja na oplátku zabíjam jednu infantry squadu. 




Tretie kolo je už len dočisťovanie, prichádzajú mi scioni a posledné modely sú charaktery v ruine, čo sajvujú jak o život (warlord vysajvoval na 5++ volcano lancu aby bol rozpustený plazmou). Proste tu už nič. 




Súper pohodlne dočisťuje scionov, a dohráva si do 6 kola kartičky, a aj tie mu idú parádne (samé secure a defend, až som čumel), ale tak vidno, že to vie hrať (umenie ťahať si dobré karty je rovnako dôležité ako vyhrávať prvé kolá).




Takže z prvej hry rovná nula (0-12). Čo dodať ? Ani moc nič, proste hra do kopca od začiatku, mal by som šancu ak by som vyhral prvé kolo a poškrabal castellana alebo lemany. S postihom by som mal možno šancu, ale takto to bola skoro zbytočný čas nad stolom. Ako súper bol fajn, ale mám pocit, že len preto, že vyhrával (taký osobný pocit). Nevadí. Ďalší súper čaká a poviem vám, že to bolo otvorené, lebo prvé kolo bolo divoké.

GAME 02
Player/Army: Joonas Pirttila / Craftwolrds

Tentoraz vyfasujem Fína a jeho špicaté ušká. Trochu dáme pregame talk, a priznám sa, že eldars sú armáda, s ktorou nehrávam vôbec a tak som sa tváril neisto a spomenul to aj súperovi.

#3 Tactica Imperialis: "Opantaj nepriateľa pocitom tvojej zraniteľnosti. A potom udri."
Čítajte codexy, pozerajte battrepy, študujte taktiky. A budte vždy pripravený. Atď. Ale hlavne hrajte, to je asi najlepší spôsob učenia. A čím silnejší súper, tým lepšia lekcia.

Skúsene prehrám hod o prvé kolo a súper sa deployne. Motorky idú dopredu a za nimi sú cik cak rozprestrené serpenty a flyer. Rangery sú v rezervách a guardiani v transportoch. Dark reapery idú do stredovej ruiny.



Vyložím sa defenzívne. Tanky okolo warlorda a pekne obaliť pechotou. Hellhoundy dopredu, aby vychytali streľbu a charge a rozdali nejaké mortal woundy pri výbuchu. Hlavne sa ubrániť motorkám prec chargom, ak prídem o tanky, môžem to rovno zabaliť. Hádžem na ini a ... nič. 




Súper ide do toho agresívne a nebehne motorkami dopredu, postrieľa unitu gardistov a druhú chargne, dokonsoliduje do ďaľšej a hellhounda. Majú 4++ a fnp na 6ku (myslím), 1 hellhound dostane doom. Streľba od reaperov mu ale urobí veľmi málo a prežíva asi s polkou woundov.




Ja sa vyviažem s combatu, hellhoundy dopredu. Motorky dostanú plnú dávku lásky od lemanov a porúčajú sa zo stola. Mortare zabíjajú pár reaperov. Lascannonmi z is dávam dole pár woundov zo serpenty.




V druhom kole prichádzam o oba hellhoundy. Proste to už nedali. Ale súperovi nenapadali moc kúzla, takže žiadny ďalší damage pre armádu.



Ja sa fokusnem na lietadlo a najbližšiu serpentu v ruine a mažem ich zo stola lemanmi a lascannonmi. Pechota neváha a vydáva sa dopredu. Na svojej polke mám 4 objektivy zo 6, takže mám lepšie karty. Ale na koniec hry treba brať aj objektivy u súpera. Takže forward fo the emperor. Mortare dajú dobrú dávku a umiera väčšina reaperov (proste 2+sv nepadal).



Súper sa presúva po deploy zóne a vysadzuje pechotu z transportov. Damage už nemá mov čím dealovať, takže skôr sa sústredí na prežitie a kartičky, ale tie mu moc tiež neprajú.




Moje tanky sa posúvajú vpred a likvidujú ďalšiu serpentu. Pechota sa blíži. Umiera väčšina rangerov čo prišli z rezerv. Mortary sa podajú vystúpených guardianov v ruine. 




Môj postup je už v podstate nezastaviteľný. Scioni otravujú v deploy zóne a dávajú čas infantry squadám postupovať vpred. Prečistím ruinu kam dobehla is, a ostáva tam len Eldrad a Warlock. Tí mi na oplátku vymažú IS.




Hráme do šiesteho kola, kde ostáva na stole len Eldrad a Ynnari dievčatko s mačkou. V siedmom kole by to bol vajp. Takto sa dostaneme k počítaniu. Vyhrávam na kartičky, vyhrávam na objektivy, mám naviac aj v terciárkach. Takže výhra pre gardu (12-0).




Hra bola veľmi príjemná. Trochu sme preberali taktiku a súper priznal, že do mňa išiel veľmi rýchlo motorkami. Povedal, že sa nimi mal viac skrývať a čakať, kým sa vytiahnem a dám mu šancu. Na druhú stranu nemal moc na výber, lebo objektivy boli u mňa, takže nemohol len čakať. Každopádne súper bol veľmi príjemný aj napriek vývoju hry, čo ma po prvej hre potešilo. Allright tak poďme ďalej, čo nás bude čakať.

GAME 03
Player/Army: Patrick Hennies / Imperial Knights

Už od začiatku som si chcel zahrať proti Knechtom, ale že sa moje prianie vyplní doslova a už v treťom kole, to ma nenapadlo ani v tom najdivokejšom sne. 4 veľkí knechti, 2 malí. Kombinácia close combatu a streľby, well, toto bude challenge. Hmm. Prečo nie.

#4 Tactica Imperialis: "Neodkladaj zahrávanie victory pointov, neskôr môže byť už neskoro."
Je to presne ako je to napísané. Ak sa dá zahrať vp, chodte po ňom. Lebo nakoniec na každom z nich záleží pri konečnom spočítavaní.

Opäť prehrávam hod o prvé kolo, a na tvári sa mi trochu zachmúri. Takže to pôjde ťažším spôsobom. Súper sa vyloží a je rad na mne. Keďže v tomto kole skórujú len troopy, a mortare sú len ako štatisti, vytvorím z nich a hellhoundov nárazníkovú zónu. Sentinelom s ešte posuniem dopredu a zablokujem cestu knechtovi, keby sa chcel pokúsiť chargovať v  kole. 

Jeden z Gallantov sa pohne dopredu a ostane pred prvou líniou. Nejaké woundy na lemanoch si odnášam. Close combat je ale taký rozpačitý, strácam IS a hellhound, ten ani s rerollom nedokáže vybuchnúť. 




Warlord traitom marknutý Gallant sa porúča zo stola potom ako dostane 6W zo smitu a plnú dávku od Paska a lascannonov, zvyšok streľby potom ide streleckého knechta vpravo, ale bez rerollu na wound už to ide pomaly a tak prežíva s 5W. 




Druhé koo a full tilt súpera ku mne. Dakka sa oprie do Paska a relic battle tanku a je to cítiť. Pask sa porúča zo stola a Battle tank je skryplený na 4W (takže mu následne 1 opravím). Zmizne druhý hellhound a mortare. Ale nárazník splnil, čo sa očakávalo. Zisťujem, že súper mi pohodlne zabíja každé kolo viac unít a skóruje za to 1vp každé kolo, zatiaľ čo ja musím držať objektivy troopami, aby som ho dobehial. 




Dokončujem načatého knechta, odparujem druhého Gallanta a nejakých par W pretlačím aj na Wardena, ktorý je mimochodom warlord. Snažím sa čo to ide zbaviť sa ho čo najskôr, lebo jeho strelecké zbrane mi ničia tanky. Moc sa to ale nedarí, a hlavne to trvá. Helveríni mi postupne začnú ohlodávať leman russy (relic tank sa porúča zo stola a executionre už sú na tom proklade zle) a pechotu. Dám im preto na hranie scionov na objektivy.




Warden ničí oba zvyšné lemany a ohlodáva pechotu. Na oplátku dostáva mortal woundy od psykerov a šupy od lascannonov, bez cp to už nie je 3++ a je to znateľné.




V štvrtom kole dostáva 2x úspešný smite a porúča sa zo stola aj odolávajúci Warden, a ja môžem začať riešiť Helverínov, ktorí mi decimujú scionov. Ale nič nevychádza ako má. Snažím sa o posledný push na objektivy aby som za držanie všetkých 4 dostal 3 vp, ale dochádza mi čas a najmä armáda. Redukujem 1 helverína na polovicu životov. 




Piate kolo vybieham k objektívom, ale jednoducho som ďaleko a potrebujem ešte 1 kolo streľby a jedno kolo pohybu aby som bol všade kde mám byť. Súper berie kocky a na 6 kolo hádže ... 2. Takže game over. Takže poďme rátať, na primárku prehrávam o 1 bod, a to ten že v 1 kole som sa zabudl jednou troopou pohnúť k objektivu. Ak by som to urobil, bola by to remíza na primary, ale bohužiaľ last chance plan zlyhal. Na skeúndárku je to remíza a terciárky vyrávam presvedčivo. Takže nakoniec prehra (4-8), nebyť toho 1vp tak je to moje víťazstvo (7-5), ak by som šiel prvý tak by som mu dal vajp. Ale na keby sa nehrá.




Súper bol veľmi príjemný, dosť sme sa pobavili o Knechtoch ako one codex armáde. Ja som si potvrdil, že je garda schopná sa im postaviť a dokonca ich potrápiť. Najmä ma potešilo, že som za 4 kolá dokázal zabiť 4 veľkých knechtov. Trošku sme porozoberali alternatívy v hre a po náročnom programe sme ukončili prvý herný deň.

Trochu sme sa dali do poriadku a porúčali sme sa do objednaného podniku (na odporúčanie). Bola to asi 20 min prechádzka, ktorá mi padla vhod a prečistila mi unavenú hlavu. V príjemnom podniku čapovali pivko Gwen (ktoré poznám z vxt a magoru), a polotmavá 13ka dobre padla môjmu zapálenému hrdlu (ale tak čo už, nedať si gwen by bol väčší fail) a fantastické grilované rebrá so zemiakovými špirálkami a barbeque omáčkou len podtrhli super deň.

Výdatne sme pokecali s Binosom a Katcherom, lebo počas hra nebolo moc času na small talks a tak sme zdržali o niečo dlhšie ako sme plánovali. Kecanie o W40k je proste činnosť, ktorú môžete vykonávať aj v polokomatickom stave, a stále nájdete drobné energetické rezervy. Návrat na hotel (opäť v spoločnosti zlobrligistov) prospel tráveniu a aj spánku, lebo som zaspal akoby ma do vody hodili.

Ráno bolo pohodové, privstali sme si, dali raňajky a vybrali sa na štvrté kolo. Pri stole som našiel môjho Ďalšieho súpera a po rýchlej kávičke sme sa mohli pustiť do hry.

GAME 04
Player/Army: Mario Holgtge / Drukhari, Harlequins

Súper ma na začiatok otestuje s dotazom na šachové hodiny, ale ubezpečujem ho, že napriek tomu že hrám gardu som fast player a žiadneho slow playu sa nemusí obávať. Povie že ok a ideme hrať. Jeho verzia rýchlych šaškov s dark eldarmi sa mi veľmi páči a mám obavu, či ich stihnem ustrielať skôr ako dôjdu nebezpečne blízko. Pre misiu si vyberám ako unitu troopy (za ich zničenie mám bonusový bod). 

#5 Tactica Imperialis: "Svoj cieľ vyberaj uvážlivo, aby ti víťazstvo neuniklo pomedzi prsty."
Kokos už mi dochádzajú múdra Majstra Slniečka, takže žiadny duchaplný koment.


Rozmýšľam, že v tejto hre by ani moc nevadilo ísť druhý a skôr si počkať na súpera. A tak ... vyhrávam hod o prvé kolo. Prečo nie, že áno. Súper sa vyloží defenzívne na zadnú hranu deploy zóny, do prostriedku položí motorky, ako hrozbu ak by som mu chcel prenechať prvé kolo. Ja sa teda nejako nehanbím a idem prvý, ini mi ... neukradne.








V prvom kole som mimo dostrelu skoro so všetkým a tak si vystrelý jedine Pask a aj ten nič neurobí. Takže to bolo vcelku rýchle. 



Súper si naletí dopredu motorkami a jedným charom v transporte, ktorý vystúpi, odignoruje moje modely, ktoré preletí a nacharguje mi 2 leman russy. Hmm, to bolo prekvapivé. Motorky mi zlivkidujú hellhoundy a sentinela, ale v podstate sa nič hrozné nedeje.  Ja si odskočím, psykery sa postarajú smitami o chargujúceho chara, tanky o transport a čo to nasolím do ďalších transportov. 




Súper ide dopredu bikami a maže nejakých gardistov, s ktorými sa lokne do close combatu. Mne prchádzajú scioni, a vyplnia stred stola. Súper si dobre rozostaví jednotky, takže nemám kam inam spadnúť, ale tak aspoň zabrzdím postup venomov čo sa blížia.

Streľba kompletne likviduje motorky a jeden harlekýnsky a jeden drukhari tranposport. Začínam mať ale pocit, že eldarom neubúdajú jednotky dosť rýchlo a stále ich majú viac ako dosť. 






Dopredu sa valia šaškovia, čo povypadávali / vystúpili z transportov. Neprehliadnosť ruín im hrá do karát, a ja nemám streľbu ani overwatch pri ich chargi. Počty gardistov a oficírov začínajú pomaly klesať.




Tanky sú síce v bezpečí, ale screena zložená z gardistov už prakticky neexistuje. Scioni dostávajú ťažký náklad od venomov a ich posádok. Niekde v tomto čase (tretie kolo) ešte vediem s prehľadom na kartičky (7-2), takže so far so good. Stačí ustrielať dve unity šaškov a shadowseera a ideme na venomi.




Šaškovia vbiehajú do close combatu, kde sa im jednoducho neviem vyrovnať a tak začnem hromadne odoberať modely posledných gardistov. 






A práve štvrté kolo je kolom, kde sa všetko kolosálne posralo. Smitom musím cieliť troupu, nie shadowseera. Jedna jednotka harlekýnov sa porúča relatívne v pohode, druhú ale neviem mortarmi zabiť, lebo mám horší wound kvôli aure shadowseera. A tak tam míňam aj tank, čo by inak nebolo treba. Na shadowseera ale stále ostáva 1 celý tank s dobrou bs, takže nemám obavy. Tie sa dostavia až keď z 12 kociek na to wound hodím 9x 2 (čo je aj na plasmu málo lebo postih) a jednoducho shadowseer prežíva s posledným woundom. Jednoducho som mal zožuvať jeho a ešte ďalšie 2 venomy, ale proste nie.




Súperovi tak prežívajú venomi, ktorými mi odpaľuje IS z 1 objektivu, ktorý treba držať a unita, ktorá z neho vystúpila mi charguje poslednú pechotu pri druhom objektive. Súper hádže 2ku a hra sa končí v piatom kole. Well. Počítajme. Kartičky nakoniec prehrávam, v primárke nemám ani obektivy ani zabité troopy. Terciráka sú remíza. Takže hra končí prehrou (1-11).




Kde nastala chyba ? V niekoľkých veciach. Mal som si vybrať za cieľovú unitu transporty, bol by som nahral viac bodov, alebo keď som zabíjal transporty, poväčšinou neostala streľba na pechotu čo z nej padala. Kocky, proste nedať z 12kociek na 3+ 8 woundov bolí. A konečná v piatom kole. Viem, že s tým sa má rátať ale v 6.kole by to už bolo len o ničení a zatlačení eldarov od objektivov a v 7. kole vajp. Tieto veci sme rozoberali po hre so súperom, ktorý bol asi najlepší na celom turnaji a hra bola čistá radosť, ktorú sme stihli za menej ako 2 hodiny.


GAME 05
Player: Dropman

Síce nás to netešilo, ale po tímovej porade sme sa s chalanmi dohodli, že posledné kolo hrať nebudeme a radšej skôr vyrazíme. Mne dala zabrať nielen prepukajúca choroba, ktorú som tíšil liekmi, ale aj bolesť chrbta, ktorý ale udržal celohernú záťaž, takže už som nechcel pokúšať hada bosou nohou. Viem, že sme spôsobili nepríjemnosti pri párovaní, za čo sa opäť ospravedlňujem, ale nakoniec to bolo dobré rozhodnutie.

Cestou sme sa ešte povinne zastavili na KFC a v šťastí sme dorazili domov. Unavení ako kone, ale spokojní s dobre stráveným víkendom. A čo dodať na záver ? Tak po poriadku.

Poďakovania:

1. organizátorom, lebo toto bol fakt počin roku, čo sa warhammeru v blízkom okolí týka, miesto bolo super, organizácia bola super, všetko išlo ako hodinky, a ako hráči sme mali totálny luxus v tom, že sme sa mohli venovať hraniu,

2. všetkým slovenským chalanom, čo sa zúčastnili, lebo sa ukázalo, že ľudia sa neboja prísť zahrať hammer proti "zahraničným", 

3. všetkým účastníkom, lebo celý turnaj prebehol v príjemnej atmosfére, dobre sme pokecali o hraní, taktike, listoch a hobby ako takom, proste paráda,

4. posádke nášho auta, lebo jednoducho dobre bolo.

Hodnotenia:

Tu by sa dalo napísať asi stránky o všetkom možnom, mal som aj snahu (feedback ohľadom propozícií a pravidiel samozrejme pošlem mailom, tam toho bude dosť), ale .. načo. Napriek nie presvedčivým výsledkom som si zahral výborné hry proti dobrým súperom (často krát hrávajúcim niekoľko násobne viac ako ja už môžem dúfať), proti armádam, ktoré sa proste v mojom okolí nehrávajú. Musím povedať, že aj keď je to hammer, ktorý nevyhľadávam, som rád že som prišiel a aj napriek "kompetetívosti" celej akcie som sa pri hre výborne bavil a po dlhej dobe si ju užíval.  

Potešilo ma, že som po dlhej dobe videl na jednom mieste ľudí, ktorých som bol zvyknutý stretávať už len na vybraných turnajoch, mohol s nimi prehodiť pár slov (niekedy doslova, ale však aj to stačí) a priradil pár ikonkám z hofylandu tváre.

Za mňa jednoducho udeľujem 40.000 bludišťákov a teším sa na ďalší ročník. Je príjemné vidieť, že človek nemusí za svetovým warhammerom ďaleko. Ten už prišiel k nám. A hádam sa mu zapáčilo a tak skoro sa nepoberie o dúm dál.

Ďakujem za pozornosť a dočítanie až do konca. A na záver ešte pár fotiek priamo z miesta činu.

+++ Alessan +++