štvrtok 3. januára 2019

RtPO: Astra Militarum vs. Blood Angels/Imperial Knights (2.000 pts.)



Cesta tŕnistá, cesta zlatá. Na nový rok, trošku tej akcie, garda sa potrebovala trochu zastrielať. Osud jej do cesty zavial armádu, proti ktorej už stáli, ale bola v úplne inom zložení a hral ju iný hráč.

Môj list od posledna nebolo treba meniť, Yarrick zatiaľ ostal. Klasická a osvedčená zostava tankov, pechoty a scionov sa mohla pustiť do boja. A proti komu vlastne stála ?




Blood Angels boli v zložení: Sanguinor, Libby dread, Kaplán na jp, 2x5 tacticalov, 5 scoutov, vlajkonoš na jump packu, 9x death company, 10x sanguinary garda. K ním bol prifaraný detachment knechtov, household Tannaris a to: Errant s relicovou meltou (S9 a 2d6 damage na plnú vzialenosť) a 2x Armiger Warglave so stubbermi. Hmm. Viac vžumbáglov, viac knechtov, viac zábavy.

Hráme klasiku (6 objekt., 3 kartičky), deploy je dawn of war (nestiahol som si tie propozície v nemčine), BA sa vyložia skôr. Ja sa rozhodnem zahrať refuse flank, a tak dám tanky s väčšinou pechoty a charmi na pravo (ďalej od sanguinary gardy) na stred hellhoundy a vetov, a naľavo creeda s mortarmi a zvyšok pechoty. Plán je holdnúť DC, rozstrielať a potom pomaly zabíjať čo príde do rangu. Ale ... nič nebolo ako malo byť.




Hádžeme o prvé kolo, samozrejme prehrávam a tak tŕpnem čo príde.

TURN 1


A prišlo niekoľko prekvapení. Prvé je, že DC sa vďaka stratagemu môže pred hrou pohnúť o 12+D6". Ech, ale tak s tým sa počítalo, že pôjdu rýchlo vpred. Allright. Potom Sanguinary garda dostane stratagem a redeployuje sa kamkoľvek na stôl. 9" od mojich modelov. Aha. Takže refused flank ani tak moc nevyšiel. A to ešte teda dread čaruje a hýbe sa dopredu pred Hellhoundy. 

Mno ... I wasn´t expecting this. Strelba. Knecht dáva dole 5W z Executionera. Príjdem o pár gardistov zo screen jedotiek pred tankami. Inak nič vážnejšie. Charge. DC to dá v pohode. Sanguinary garda ... 3D6 ... fail ... command reroll (stačí myslím 3ka) ... padá 2 ... fail. Toto bolo asi breaking bod celej hry, lebo inak by mi prefrézovala celou screenou. Dread ešte trhá hellhound, ktorý rozdá mortale, ale viac do mojich unít ako do súperových.. 




Allright. Zisťujem, že nemôťem fallbacknúť od DC kvôli obkolesenému seržantovi, takže plán B. All guns blazing na sanguinary gardu. 2 Battle Tanky a 2 jednotky frfsrf-júcich lasgunov stačia na ich upratanie. Executionre potom zničia jedného armigera a plasma veti zredukujú dreada na 2W. A chargnú DC. Ktorej pomaly, po slušnom výkone yarricka a primarisa, ubúda.

Ešte sa mi podarí zmazať 5 tacticalov, čo si vybehla do otvoreného priestoru. A to je asi tak všetko.




TURN 2


Čo môže ide dopredu, prichádzajú 2 chary z rezerv (sanguinor a vlajka), ale sú vytlačené do stredu stola, odkiaľ moc nepomôžu. Všetko sa to melie. Na streľbu od knechtov strácam 11W na executionrovi, ktorá prežíva s posledným životom. Potom ešte nabehne do cc dread, ktorý zredukuje druhého na 5w. 




Ja sa konečne presekám na rozumný počet DC, aby som mohol fall backnúť (v cc boli aj armiger a kaplán, ktorý prišli dc podporiť) a môžem fallbacknúť. Keď sadne prach, kaplán a dc sú mrtvy (nejaké mortal woundy a lasguny s mortarmi), rovnako armiger (battle tanky) a veľký knecht má dole pár woundov. Ostal iba dread s 2W, pri ňom platoon commander s pw axeou. Chaaaaarge. 2 hity, na 5+ dávam 6 a 6 na wound a súper dáva 1 a 3. A dread umiera.  




TURN 3-4


Zo stredu stola sa dovalí knecht a charaktery, knecht odpaľuje jeden plasmový leman, sanguinor v cc druhý plasmový leman, hellhound je rozdupaný knechtom, ale rozdá pár mortalov na záver svojho pôsobenia. Ja dočisťujem scoutov v ruine, a oboch charakterov (1 išiel na mortaly zo smitu, druhý na battle tank kanón). Posledný battle tank potom nasolil woundy do veľkého knechta, ktorému ich ostáva už len 5. Vzadu popadali scioni na objektvivy, popritom zabili 2 z 5 tacticalov. 

Charge knechtom do Yarricka, ide ale už iba na 5ky. 2 hity, 1w a savujem na 4++. S 3 mariňákmi a knechtom s 5W mi súper podáva ruku. Myslím, že by som ho ustrielal.

GAME OVER


Garda teda utrpela ďalšie víťazstvo, ale ... musím priznať, že obrovským faktorom v hre boli kocky. Zatiaľ čo mne padalo všetko, naozaj všetko, súperovi nepadlo skoro nič. Nehádzal ani priemer pri streľbe, hádzal hlboký štatistický podpriemer na savoch. A najviac bolel failnutý charge so Sanguinary gardou v 1 kole. 

Každopádne ďakujem za hru, aj keď bola ako 20 hodinový pôrod. Mne to pomohlo vidieť mobilnejšiu verziu listu, s ktorým zjavne budem mať problémy (kurnik, mám málo gardistov).

Navyše skoro vôbec nešli kartičky a aj keď by som držal viac ovjektivov, na kartičky tento list vcelku trpí (najmä na nemožnosť zahadzovať nesplniteľné), a zahodiť 6 kariet pred hrou nestači. Ale to nevadí, s tým sa nejako popasujem. Rád by som už aspoň raz vyhral hod o o prvé kolo a vyskúšal si alfa strike silu lemanov. Raz to hádam vyjde.

Každopádne ... myšlienky k unitám. Hellhoundy umierajú akosi rýchlo, zariaľ ani raz nevystrelili, a umreli instantne v 1. alebo 2. kole. Ale tak aspoň ťahajú strelbu. Stále som si nie istý Yarrickom, najmä tým, že väčšina armád asi bude imperiálnych. Zas je to jediný model, ktorý aspoň niečo urobí v cc (dnes zabil asi 4 death compaňákov).

Inak bezo zmeny a s maximálnou spokojnosťou s ostatnými jednotkami. Budúci týždeň sa hádam podarí hra proti Castellanovi so statočnými, prípadne full knecht listu. Takže sa máte na čo tešiť. Potom príde na rad Chaos. Prípadne niečo iné.

Ďakujem za pozornosť (a sorry za menej fotiek, proste som zabudol fotiť).

+++ Alessan +++

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára