nedeľa 8. decembra 2019

Kill Team: Death Guard vs. Tyranids (125 pts.)



Endurance dorazila do systému. A na jej palube Primarch. Táto situácia Malignusovi nevyhovovala. A ešte aj ten prekliaty inkvizítor. Stará bábka falošného Cisára ho vlákala do pasce. Nie smrteľnej. Ale nepríjemnej. Myslel, že relicu má na dosah ruky. Že už len stačí natiahnuť sa a bude jeho. Stále však má dostatok času. Primarchova loď je na okraji systému a potrvá jej nejaký čas kým sa dostane na orbitu planéty. 

Skupina postupovala ruinami starého mesta. Pred nimi sa týčil chrám, jeho steny zachovalé, celistvé okná zobrazovali výhavy z imperiálnej minulosti. Klamstva a bludy, pomyslel si Malignus. SKupina sa pohybovala pomaly, opatrne. Nevedeli čo ich na tomto mieste čaká. Okrem zradcovského inkvizítora, niekdajšieho vyšetrovateľa toho, ktorého vypočúvali pred niekoľkými týždňami. On bude vedieť, kde je relica ukrytá. 

Stádo ich spomaľovalo, ale potreboval ho. Ako nikdy predtým. Mohlo ich tu čakať hocičo, a je dobré mať medzi sebou a nepriateľom niečo čo spomalí jeho postup. V neďalekých ruinách zaznamenal pohyb. Niečo malé a rýchle. Pripomínalo mu to prerasteného plaza. A nemýlil sa.

Zem sa zachvela. Bolo to neprirodzené. Záchvevy sprevádzal dunivý zvuk. Trvalo mu pár sekúnd než pochopil. Toto nebolo mesto. Ale medziplanetárna loď. Chrám bola lodná bazilika na jej povrchu. A niekto sa ju pripravil na skorý odlet. Z neďalekej ruiny sa vyrojil zástup plazov. A za nimi obrovská obludnosť, ktorá akoby im ukazovala smer. Mierili k chrámu. Takže si uvedomili to isté. Kto sa neukryje v chráme, umrie. 

"Rustus, postupuj po krídle a zabi všetko čo by sa nás pokúsilo spomaliť. Haexis, krycia paľba. K chrámu. Všetci k chrámu." Malignus pri vydávaní rozkazov nespomalil. Kontaktoval ešte pilota Thunderhawku, kde bol zvyšok jeho warbandy a rozbehol sa k chrámovej bráne. Musia to stihnúť. 


Po takmer dvoch mesiacoch sme sa dostali na koniec kill teamovej kampane. Po 4 štandardných misiách a 2 gambitoch je na čase dohrať to, do čoho som sa pustil. Posledné kolo prinieslo aj prekvapenie v podobe prekvapivej misie.

Fluffovo sa príbeh posunul smerom, kde za všetko čo sa od začiatku udialo, môže zradcovský inkvizítor. Ako poslednú fázu zvolil zbabelý útek a ruiny starej dediny s chrámom vlastne je povrch odparkovaného križníka, ktorý čakal na svoj vzlet dlhé roky. Motory pomaly naskakujú a loď sa pripravuje k odletu. A tu sa odohráva posledná misia (pred sobotným game dayom, ktorý nás čaká o týždeň). 

Každý hráč ma za úlohu dostať cez náprotivnú hranu stola čo najviac modelov. Za každý model sú 2vp, za každý zabitý model súpera je 1vp. Bude to ... rýchle. Lebo kto spomalí, zomrie. Ja verný svojemu fluffu som postavil na stôl stáo - 14 pox walkerov a 4 plague mariňákov (seržo s fistou a pp, 2x launcher a 1x flaila). Naspäť som dostal lictora, warriora a 18 gauntov. Well bude to tesné, každý model sa počíta. Ale načo zdržovať, poďme na to.








TURN 1


Prehrávam ini a ide súper. A som vceklu zaskočený, lebo tí malí mamrdi majú pohyb 8/9" na advance si hádžu 3d6 a vyberajú vyššiu (fleeta). Takže povedzme, že 21" čo ich delí od board edgu dajú v druhom kole a to sa ani nezapotia. Kurnik. S týmto sme nerátali. Ja sa trošku poposúvam s poxami a vyjdem naproti lictorovi s flailou. 





Streľba je taká rozpačitá, podarí sa mi odstreliť jedného gaunta. Druhý dostane tiež out of action, ale súper vďaka strataegmu na 4+ mení zranenie len na fleshku. To teda nebolo žiadne terno. Mám pocit, že v druhom kole nebude po čom strieľať.




TURN 2


Vyhrávam ini ja a tak si nabehnem lictora, čakajúceho za rohom. Poposúvam sa čím môžem dopredu a čakám, či na stole ostanú nejaké ciele. A ... keď skončí súperova movement fáza na stole ostáva len lictor loknutý v cc a warrior, 3" od board edgu.

Tu moc veľa nevymyslím, a tak prvý granátomet do warriora, nič netrafí. Well. Tak skúsime druhý. Jeden triafa, wounduje. Dávama za 3 damage a ... warrior sa porúča zo stola.

V kombate idem do lictora, nahodím si 3d3 útokov a pretláčam 5 woundov (lebo blessing of papa nurgle stratagem sa oplatil riskovať). Súper ale savne 2 z nich a prežíva s posledným woundom. Naspäť dostávam náklad, ale wounduje iba 1 útok. Armour nehádžem. 2d. Hádžem a ... 5, 6. Prežívam. Muhahahahaha. Papa Nurgle protects.




TURN 3


Prehrávam incku a čakám čo súper urobí. Zvyškom modelov sa dostávam k hrane stola, takže únik bude až v 4 kole. To ale nevadí. Ak by lictor zabil specialistu, ešte si na neho hádam stihnem vystreliť. Ale ... lictor fallbackuje 9". Stratagem na ďalší pohyb a ... je zo stola preč. Kua drát, to bolo nečakané. Ja sa teda ešte pohnem s flailistom, ale ten 5" je málo.




TURN 4


Všetko ide zo stola, až na flailistu. Ale je to pohodka, na 5+ advance to dám presne. A tak si hádžem ... 4. Nevadí. Je tam reroll a to pôjde ... 4. Hmm toto nie je podľa plánu. Ale tak netreba sa báť, dobehnem si v piatom kole. Majstrovsky beriem kocku, roll a ... 2. Takže koniec hry. Flailista ostal 0,5" od board edgu. Game over.





Poďme to teda pekne spočítať. Najskôr Tyranidi, ktorým sa podarilo dostať zo stola 18 modelov, takže zaskórovali 36vp. Mne sa podarilo zo stola dostať modelov 17, čo je 34vp a 2vp za dve zabité súperove modely. Takže dokopy 36vp. Sečteno a podtrženo to vyšlo na remízu, a 3 body do kampane. Paráda. Veľmi napínavá hra až do konca. Na budúcu kampaň pouvažujem nad chrobáčikmi. 

A to je všetko ... teda nie úplne. Ešte si počkajte na finálne zúčtovanie z game dayu a nejaké to fluffové ukončenie celej kampane. Takže čoskoro. Dík za pozornosť.

Chrámová brána sa zavrela. Všade bola tma. Jeho zmyslom a senzorom to však neprekážalo. Trvalo niekoľko sekúnd kým zistil kde sú a pár ďalších kým zistil, kam smerujú. Musia nájsť vstupné miesto, tam odkiaľ sa na loď dostane zvyšok jeho warbandy. A potom ... potom nájdu inkvizítora a zabijú všetko čo im príde do cesty. Vedel, že na lodi nie sú sami. Okrem plazov, ktorých videl ako sa stratili vo ventilačných šachtách, cítil prítomnosť iných. A cítilo ich aj stádo. Bolo nepokojné. Ale pripravené zabíjať. A Malignus nemal v pláne ho obmedzovať.  

Kontaktoval všetkých členov na palube lode. "Držte sa pokope. Využité stádo ako nárazovú zónu, snažte sa nepriateľov ničiť z diaľky. Keď budeme kompletný, pustíme sa do pochodu na mostík." Vypol vox. Teraz sa potreboval sústrediť. Išlo o starú imperiálnu loď, podobných nalodil počas svojej vojny proti psom falošného Cisára desiatky. Mali jednu výhodu. Boli jedna ako druhá. Vedel presne kam ísť. Kde dostane na palubu zvyšok svojej elity. A potom ho už nič nezastaví. Ani samotný Primarch. Tmou začalo Malignusovo stádo pochod. Pomalý, ale istý. Pomalý, ale nezastaviteľný. Pomalý, ale zničujúci.  

+++ Alessan +++

streda 20. novembra 2019

Kill Team: Death Guard vs. Necrons (110 pts.)


Starý inkvizítor nehybne sedel. Pripútavať ho už nemalo zmysel. Telo podľahlo. Avšak jeho myseľ vzdorovala. Vírusy nie a nie preraziť jeho poslednú hradbu. Triasol sa. Pokožka pokrytá vredmi praskala pri najmenšom pohybe, vnútorné tekutiny zmenené "darmi" jeho väzniteľov presakovali na povrch. Z opuchnutých pier sa vydral slabý výdych. Podľahol.

Malignus vedel, že teraz mu pravdivo odpovie na všetky otázky. A otázok bolo veľa. Tie však nemusí položiť on. Nato tu má légia iných. Jeho zaujímala jediná vec. Z toho čo zistil, starec sa zaoberal cudzími rasami. Špecializoval sa na jednu konkrétnu - Necronov. Čo mu bolo známe, ako dieťa prežil prebudenie ich pod vrstvami zeme skrytého kráľovstva. Nenávisť bolo to čo ho poháňalo. Jeho vedomosti boli obdivuhodné. Vlhkým hlasom, pomaly rozprával Malignusovi o ich boji s bohmi. Ich víťazstve. A páde. O technológii presahujúcej akékoľvek ľudské chápanie. A Malignus ho neprerušoval. Počúval.

"A zbrane ich vodcov nepoznajú materiálnu prekážku. Prekonajú akákoľvek ochranné polia, prerazia akýkoľvek druh brnen..." monotónny hla prerušilo zakašľanie. Hnis sa vyvalil z jeho úst. Po krátkej chvíli odmlke pokračoval. "Sú však výnimočné aj čímsi iným. Časom sa stávajú nezničiteľné. Silové pole, ktoré ich obklopuje sa neustále zosiluje. Dokážu prežiť zásah zo zbraní Imperiálneho Titána a nezanechá to na nich žiadne poškodenie."  Inkvizítor pokračoval a Malignus počúval.

Thunderhawk obletel miesto, ktoré označil inkvizítor. Nemohla to byť chyba. Tam kde mala byť len pustina, sa nachádzala zásobovacia stanica Impéria. Betónové prefabrikáty boli vo farebnom kontraste s červeným prachom. Obrovské kontajnery boli všade. "Nevidím tam žiadny pohyb." ozval sa Garachor. "Niečo číha v tieňoch. Čaká to na nás a túži to po boji." Rustusove slová potvrdzovali steny budov pokryté vrstvou zaschnutej krvi. 


"Haexis, Krochus. Obsaďte vyvýšené pozície. Stádo ich vyláka na otvorené priestranstvo. Rustus so mnou." Rampe chýbalo niekoľko stôp k zemi, keď ťažké telo v silovom brnení dopadlo na zem. Malignus nestrácal čas. Vedel čo chce a nemienil čakať ani sekundu navyše. 


Kill team kampaň pokračuje štvrtým kolom. Pomaly ide do tuhého a tak sa Malignus a jeho warbanda musia pripravovať na finálny stret. Tentoraz sa im do cesty postavili necroni. Ja som trošku pomiešal zostavou, a k leadrovi (pw fista, meč a plasma pistol) pribudol plasmič a granátometník, s combaťákom s flailov (ktorého testujem teda prvýkrát, lebo neboli body na termosku), zostavu dopĺňa 9 poxwalkerov. 

Proti mne sa postavia necroni v zložení: 2x Immortal (z toho 1 leader a comms), Deathmark (sniper), Lychguard (zealot) a 4x Flayed One. Vcelku slušné, aj streľba aj cc. Hlavne toho Lychguarda sa vcelku obávam, má dobre staty takže aj vydrží aj naloží.

Hrá sa misia Sweep and Clear, takže na stole sú 4 obektivy, kto ich drží na konci hry má za každý 3VP. Rovnako 1VP možno získať za každý zabitý model zo súperovho teamu. Tak pekne vyložíme stôl (aj s novými terénmi) a môžeme ísť na to. 

TURN 1 


Súper sa pohne dopredu a dá si ready na snipera a leadra, ja urobím to isté, snažím sa bloknúť Lychguarda poxom čo sa darí. Streľba je taká nemasná neslaná, dávam fleshky na 2 modely, dostávam 1 na poxa. 




Súper má v rezervách 3 flayed vanov (čo si myslím, že bola chyba a mali ísť na stôl alebo v 1. kole z ds, ale nakoniec ostali v rezervách do 3. kola). Takže som sa trošku šteloval s poxami aby som ho vyblokoval. 




Flailista aj leader ostali vnútri budovy a čakajú na druhé kolo a príadný counter charge ak sa súper odváži nabehnúť líniu poxov. 




TURN 2


Prehrávam ini a súper ide dopredu, chargne poxa lychguardom (ten v 1. kole vyradil poxa čo bol decoy) aj napriek môjmu 3" ústupu. To ale nevadí. Rovnako chargne aj flayed one. Ja na oplátku hádžem do cc flailu a fistu. Výsledkom je mŕtvy pox a mŕtvy lychguard (zabila ho flaila, inury bol s rerollom). Streľba je opäť rozpačitá, cover a dlhá znamená, že si moc neurobíme, dostávam fleshku na poxa. . 




Poxovia sa držia v boji s flayed oneom, ale nevedia mu nič urobiť. Čo ale moc nevadí. Sú tam skôr ako prvá línia na vychytanie chargov. Aj keď ich potrebujem na objektivy v neskorších kolách. 




TURN 3 


Vyhrávam ini a chargujem flailov do flayeda (s rerollom ho vyraďujem). Presúvam sa s launcherom dole z budovy, bude treba skórovať objektivy. Streľba nič moc neurobí, plasmu moc neprepaľujem, lebo sa to neoplatí.




Súpera som vytlačil poxami a tak 3 lfyed oneov dáva na jeden flank za budovu, odkiaľ sa pokúsia zapojiť do boja. Väčšinu modelov držím na strede a uvidíme kam bude treba bežať v ďalšom kole.




TURN 4


Vyhrávam ini a idem do teho. Dotore chargne flayedov čo prišli z rezervy (2ks a tretieho vyblokuje v postupe), čím odľahčujem flanku a môžem sa venovať stredu. Posúvam sa dopredu, granátomet to naperie do leadra, ktorý sa neskryl a opť s rerollom na injury ho vyraďujem (na prvých 2 kockách padla 6ka, potom 4 a 5). Dotore je roztrhaný na franforce ale úlohu splnil. Hádžeme na 5 kolo a hrá sa ďalej.




TURN 5


Plasmiča nebehnu flayedi, ale prežívam vďaka armour savu. Väčšinu modelov rozložím na objektivy a flailistom chargujem na budovu, kde zabíjam deathmarka a lokujem comms immortala. Skúsime 6. kolo a ... bude.




TURN 6


Flyedi sú nažhavení na cc a vrhajp sa na všetko v dosahu. Za obeť im padne ďalší pox, čo ale už nič nemení. Plasmič opäť všetko savne na armour. Späť síce búcha e nič nerobí- Môj leader nedocharguje commsaka. A hra sa končí.






Môžme to spočítať. Death Guarda držala tri objektivy za 9VP a dokázala zabiť 4 modely, čo dokopy robí 13VP. Necroni obsadili jeden objektiv za 3VP a zabili 5 modelov, čiže získali 8VP. Tak už len počkať na ďalšie kolo, posledné. A potom už len sobotný mini game day. Ďakujem súperovi za hru. Necroni ma celkom očarili a proste lychguarda a flayed ones sú mega. 

Malignus zodvihol zbraň zo zeme. Bola prekvapivo ťažká, aj jeho nadľudská sila pocítila určité limity. Neočakával to. Vedel, že to nie je zbraň, ktorú potrebuje. Táto patrila nižšiemu druhu, osobnému strážcovi. Ale aj tak ho fascinovala. Videl ako ľahko prešla telami poxwalkerov. Akoby boli vzduch. Teraz keď si bol istý, že na tomto svete sa naozaj nachádza hrobkový komplex necronského vodcu, jeho plán začal naberať reálne kontúry. Kde je osobný strážca je aj ten koho stráži. A ten má zbraň, ktorú chce. 

Tento zabudnutý svet mu nakoniec ponúkol oveľa viac ako čakal. Zbraň bude len doplnok k jeho absolútnemu triumfu. Potreboval vyskúšať účinnosť tej, ktorú mal teraz odloženú vo svojej kajute. Premýšľal kde nájde vhodný objekt, na ktorom vykoná skúšku. Potreboval najlepší druh zbroje, opatrený silovým štítom. Pohľad mu skĺzol na mená zobrazujúce sa na vnútornom displeji jeho helmy. Potom na jedno konkrétne . Z jeho úst sa vydral bublajúci smiech. Prišiel čas aby pre neho jeho osobný strážca vykonal svoju poslednú službu.

+++ Alessan +++

sobota 9. novembra 2019

Kill Team: Death Guard vs. Imperial Fists (110 pts.)

Malignus premýšľal. Rekapituloval udalosti posledných dní. Death Guarda upevnila svoje pozície, sily Impéria zatlačila do hlbokej defenzívy. A naraz špehovia priniesli informáciu o tajnom chráme v horách. Musel sa tam dostať, čo ale počas ťaženia nebolo tak jednoduché. Z úvahy ho vytrhol pohľad na náprotivnú budovu. Niečo mu na nej nesedelo. Kde sú stráže, ktoré tam ešte pred pár minútami boli ? napadlo ho. Nevadí, zahnal myšlienku, to koniec koncov nebola jeho starosť. Šero osvetlila explózia. Jeden z neďalekých tankov vymrštila tlaková vlna do vzduchu. Nebol však jediný. Celý tábor sa otriasal výbuchmi. 

V budove oproti zachytil pohyb. Bol to power armour ? Žltej farby ? Skôr ako stihol zareagovať, pohol sa jeho nemý ochranca. Deathshroudove mohutné telo sa postavilo pred Malignusa. Aj po toľkých rokoch ho prekvapovala rýchlosť a mrštnosť, s akou sa terminátor pohyboval. Skôr ako stihol zaprotestovať, rozžiarilo sa silové pole jeho zbroje. Projektily. Odstreľovači. Nebyť rýchlej reakcie Partiolusa, bol by pravdepodobne mŕtvy. Obeť dobre miereného projektilu tichého vraha.


Vyslal signál členom svojej warbandy s koordinátmi miesta stretnutia. Toto bola príležitosť. na ktorú čakal. Otvoril spojenie s pilotom Thunderhawku. "Posielam koordináty. ETA 5 minút. Okamžitá extrakcia." Pilot potvrdil prijatie rozkazu. To už bola jednotka v pohybe. "Postupujte za Partiolusom. Kryte náš postup. Naprotivná budova, strecha." Nemusel nič dodávať, blight launchre jeho bratov spustili paľbu na určené miesto. 

Tesne predtým ako sa dostali k budove, odrthol sa od skupiny a vnoril sa do tmavých zákutí okolitého prostredia. Nájde si sám cestu k miestu pristátia. Terminátor bol dobrý štít, ale priťahoval neželanú pozornosť viac ako ktokoľvek iný. Zachránil mu život, aj napriek tomu, že ho Malignus takmer pripravil o ten jeho. Stále si pamätal pocit prstu položeného na spúšti plazmovej pištole. Vedel, že len oddialil nevyhnutné, ale nateraz toto oddialenie uvítal. Koniec koncov, žil.  


Ďalší dvojtýždeň za nami a sním aj ďalšie kolo kill teamu kampane. Progres znel jasne, informácie boli získané a teraz je potrebné sa dostať na miesto určenia (chrám v zasnežených horách obklopený malým osídlením). Lenže váš domáci tábor sa dostal pod útok a je potrebné sa z neho pronto dostať. Uvedenému vývoju má zodpovedať aj rozloženie stola, teda malé terény a má to vyzerať ako vojenský tábor.

Na toto kolo som sa dohodol, že si zahrám s Budíkom proti jeho Imperial fistom. Zelený proti žltým. Uvidíme ako to pôjde. Budík si vybral rolu atakera (ktorý bránil defenderovi dostať sa zo stola) a ja som mal možnosť do listu dať 20b navyše, teda finálny počet bodov som mal 130 (za každých 10b ktoré opustia stôl mám 1vp, za každých 10b ktoré ostanú na stole má 1vp môj súper).


Zmestil som tam plague champa s fistou a plasma pištoľou, deathshrouda, 2x launcher a 8 poxov. Také aj na cc aj na streľbu aj na utekanie. Proti mne nastúpila zostava primaris mariňákov - 2x eliminátor, 1x intercessor seržo s fistou, 1x reiver a 2x intercessor. Budík sa rozostavil defezívne, sniperov a commsáka dal na strechu budovu, fističa do stredu a zvyšok na flank. 



Ja som všetko napchal čo najbližšie okraju mojej deploy zóny a môžeme ísť na to. Teda, ešte pred začiatkom kola som zahral stratagem na deathsrouda (veteran - môže sa pohnúť vrátane advancu). Takže termoska do ksichtu. A teraz môžeme ísť na to.




TURN 1


Fisti vyhrávajú ini a to sa mi nepáči. Za druhý cp zahrám prednostný pohyb a chargujem terminátorom do seržanta s fistou. Reiver chargne creenovacích poxov, zvyšok team má ready. Ja všetkým advancujem, okrem jedného launchera (ready). Ten dostáva fleshku od prvého snipera, na oplátku berie druhému sniperovi woundu. Zvyšok streľby je nemastný neslaný (2x pox dostane fleshku).




V kombate to bude hádam zaujímavejšie. Idem prvý s deathshroudom, dávam dva hity a dva woundy. AP-, súper berie kocky a dáva ... 6 a 6. Well, oblial ma pot. Na späť dostávam 4A s fistou, 2x trafený a na wound 1 a 2, reroll a 2. Uff. Reiver ništ neurobí poxom.




TURN 2


Vyhrávam ini a chargujem champom intercesora. Poxovia letia ako o život k okraju stola. Dvaja z nich opúšťajú stôl s gunnerom s launcherom. Ten druhý dáva ready a skúsi zostreliť jedného o sniperov. To sa ale nedarí. Na oplátku dostáva guľku do hlavy a porúča sa zo stola. Chap dá dole 1w intercessorovi. Nič moc teda. Reiver doráža jedného poxa. Súper na úvod zahral prednostný boj a tak tŕpnem či fista trafí. Z 4 útokov jeden hitne a na wound dáva 2, čo proti T5 nestačá a reroll ... 2. Rozmáchnem sa kosou, dávam 2w, prvý dealuje 3d a seržant sa porúča zo stola.






TURN 3 


Vyhrávam ini a termoskou opúšťam stôl (predsa len 50b chcete mať zo stola). Spolu s ním to dajú ďalší 2 poxovia. Streľba ide prevažne do poxov s fleshkami, ktorí sú shaken, a pomaly ich uhlodáva. V kombate môj champ netrafí fistou a na oplátku sa mu nič nestalo. Reiver odmieta zabiť pox walkera v cc (nejde to pištoľou ani nožíkom).




TURN 4


Fisti idú prví. Intercessor fallbackne od champa, ten ale sajvne prvú sniperku. Na oplátku odpaľuje intercessora prepálenou plasma pištoľou. Pox odoláva reiverovi. A na shaknutých poxov nedávam test, takže tam stoja ako drúci. V ďalšom kole odbehnem aj s champom, ak sa teda bude hrať. Ataker (súper) hádže na 5 kolo a ... padá ... 2ka. Game over. 




Poďme to teda napočítať. Zo stola sa mi podarilo dostať Deathshrouda (50), Plague marine gunnera (18) a 4 poxov (12), čo teda činí celkovo 80b. Na oplátku mi súper zabil (ale zablokoval na stole) - champa (20), plague marine gunnera (18) a 4 poxov (12), teda 50b. Nakoľko som získal viac vp ako súper (ale nie dvakrát viac na major victory), do kampane si pripisujem minor victory a zaň 4 body.  

Wau. Super hra, kde súper nehádzal injury rolly, ale vôbec (1pox išiel zo stola na fleshku), ale aj tak to bolo napínavé. Mne naopak vyšiel gambit s veteran termoskou, ktorá si to nabehla k súperovi vďaka svojej special taktike (oplatí sa raz za čas pozrieť znovu pravidlá). Zvyšok už bol len o advance rolloch, ktoré boli tak pol na pol. Ale každopádne stačili. Budíkovi ďakujem za hru, hádam sa ešte v rámci kampane stretneme. 


Rampa lietadla sa zatvorila. Jednotka bola po kope. Chýbal len Tirtus, ktorého zabila strela do hlavy, niekoľko desiatok metrov od Thunderhawka. Malignusova cesta prebehla relatívne pokojne, ak neráta stret s jedným zo psov falošného Cisára. Tento drobný problém však vyriešila jeho spoľahlivá plazma pištoľ. 

Premýšľal, ale nespúšťal oči z Deathshrouda. Bol prvým na palube ich transportu. Svoju zbraň držal v jednej ruke. V druhej mal trofej z posledného boja. Žltá prilba, s hlavou toho, čo ju nosil stále vo vnútri. Synovia primarcha Dorna. Bola pripomienkou toho, že Partiolus je nebezpečný súper, ktorý využije každú možnosť ako ukončiť život svojho oponenta. "Musím na to pamätať v momente, keď príde čas ukončiť jeho pôsobenie v jednotke." pomyslel si Malignus. Akosi cítil, že tento moment príde čoskoro. Myšlienka sa ale stratila v prívale iných, urgentnejších potrieb. Malignus ale nebol jediným v lietadle, kto kalkuloval a analyzoval udalosti posledných dní.

Pred 137 rokmi, Planéta Moru, sídlo primarcha Mortariona:

"V najbližších dňoch opustíš planétu a pridáš sa k jednotke Malignusa. Toho, ktorého budú oslovovať v rokoch , ktoré prídu ako "Morového Pastiera". Dlhé storočia ho sledujeme a nastal čas, aby sa o našom záujme dozvedel. Je výnimočný, Légia nemala vo svojich radoch nikoho ako on. Pravdepodobne si ešte toho nie je vedomý, ale tvoj príchod bude sprevádzaný otázkami, na ktoré nakoniec nájde odpoveď."

Deathshroud nereagoval. Neočakávalo sa to od neho. Jeho znechutenie ale bolo zrejmé Nikto z jeho bratov neprijímal takéto úlohy s nadšením. "Viem, čo si o tom myslíte. Ty a tvoji bratia. O tomto dozore nad vybranými členmi Légie. Dovoľ mi, aby som ti tento prípad objasnil, Partiolus." pokračoval primarch bez zjavného prerušenia. "Malignusove empatické vnímanie stáda je extraordinárne. Nielen tým, že ho cíti, ale aj tým, že ho dokáže ovplyvňovať. A nielen vybrané jedince, alebo kmeň. Celé stádo, bez ohľadu na vek, druh choroby čo ho stvorila, nemá žiadne limity. A nie je to tým, že by mal dar psykera. Nie. Tento Dar musí byť priamo od samotného Nurgleho."

Partiolus začal zvažovať využitie takého daru. Ovládanie stáda, jeho smerovanie jednou bytosťou mohla byť nezameniteľná zbraň v ich rukách. "Stále sme ale v procese toho, ako tento Dar zveriť vhodnejšiemu kandidátovi. A do toho momentu potrebujeme, aby Malignus prežíval bez úhony. S tvojím príchodom k nemu príde zároveň porozumenie a uvedomenie si výnimočnosti. S čím ale počítame."

Loď viezla Partiolusa na dohodnuté miesto stretnutia. Stále mu zneli v hlave Mortarionove posledné slová. "Pokúsi sa ťa zabiť, a vedz syn môj, že nielen raz. Tri razy dá do stávky tvoj život a potom príde môj čas, aby som si zobral jeho Dar." Čo neschádzalo terminátorovi z mysle bola otázka, či pri tej uzurpácii Daru bude stáť po boku svojho primarcha, alebo už bude chladnúcou mŕtvolou niekde na zabudnutom mieste. Toto mu Mortarion neprezradil. 

+++ Alessan +++

nedeľa 20. októbra 2019

Kill Team: Death Guard vs. Astra Militarum (100 pts.)



Thunderhawk ich viezol na povrch. Légia už nedisponovala týmito typmi transportov, ale počas minulých bojov sa Malignusovým bratom niekoľko kusov podarilo ukoristiť a premeniť. Práve vstupovali do atmosféry Phaistos Osiris, planéty kde čakal jeho osud. Artefakt bude čoskoro nájdený, a zmení priebeh celej vojny. Nielen v tomto systéme. Ale v celom Impériu. Na vnútornom displeji sledoval všetkých členov svojej bandy. Jeho oko však spočinulo na jednom z nich. Partiolus. 

Deathsroud sa nenachádzal na tom istom mieste ako zvyšok. Dostal špeciálnu úlohu. Tesne pred odletom ho Malignus vyhľadal. "Povedieš stádo. Zaberieš stanicu Zetta 12.47b a budeš ju brániť pred kýmkoľvek kto sa jej pokúsi zmocniť. Do odvolania." Malignus nečakal na odpoveď, bodyguard za celé tie roky čo bol s nimi nikdy neprehovoril, nikdy neprejavil žiadne emócie, nikdy neurobil žiadne gesto. 

Nemohol vedieť kam ho Malignus posiela. Do miest najkrvavejších bojov, s najslabšími kusmi z celého stáda. Aby držal bezvýznamnú stanicu a našiel tam to, čo sa mu nepodarilo doteraz. Smrť. "Áno. Je najvyšší čas zbaviť sa tohto bremena. Tohto primarchovho nohsleda." Široký úškrn na Malignusovej tvári zakrývala pred ostatnými jeho prilba.

Kill team kampaň sa preklopila do druhého kola. A ja som sa dohodol na odohratí misie pre toto kolo proti imperiálnej garde. Armádku poznám, bude to tough pretože kopa special zbraní a možno aj jeden z najlepších cc modelov v celej hre. Ale nepredbiehajme. Ja som si na hru vybral takú zvláštnu zostavu. Chcel som tam dať Deathshroud Bodyguarda aj keď na 100b sú tie elity fakt problémom. Ale nevadí. K shroudovi (champion) sa teda ešte zmestilo 14 poxwalkerov (riešil som či druhý flamer nevymeniť za poxa ale tak načo špekulovať).



Proti mne sa nakoniec postavila vcelku slušná zostava. 11 modelov, z toho 4 scioni (3x plasma a 1x volley gunn), seržo s plasma pistolou a zvyšok blatošlapovia. Veľa dakka, veľa slušného dakka. Takže to bude vcelku zaujímavé.



Deploy bol vcelku rýchly aj napriek vaäčšiemu počtu modelov na oboch stranách. Strany boli identické, los blokovaný zo všadial. Takže sme sa mohli pustiť do obsadzovania rafinéria a do zbierania VP za držané objektivy. Misia Recover Inteligence je vcelku fasa, 5 objektivov na stole, skórujú sa na konci roundu (3vp za stredový, 1vp za 2 objektivy pri vaššej deploy zóne, 2vp za tie pri súperovi). Chce  sa to držať na objektivoch a vyhnať súpera z tých jeho. Ja nakoniec nechám termosku na stole. Súper dá do rezerv 1 plasmu a volley gun.




TURN 1


Ja sa rozbehnem na objektivy, beriem svoje poxami (cca. 3 ks na stranu) a do stredu sa rozbehnem termoskou (advance) a asi 4 poxami. Zvyšok poxov rozutekám tak medzi (čo sa ukázalo ako nie dobrý nápad). Na termosku hrám coud of flies čím som zaskočil súpera a tak môže strielať iba do poxov. Aj tak dá pár fleshiek a jedného odpáli na strede.




Do chrbta mi padá duo scionov a z objektivu odpaľujú 2 pox walkerov (4 shooty, 3 out of action, well). Ak to takto pôjde ďalej, dojdu mi poxovia proklate skoro. Čo sa mi až tak nepozdáva.


Vačšina gardistov je defenzívne vzadu. Stred mi ostreľujú plasmy a poxoch na objektivoch zas lasguny. Nemať shooting fázu je zvláštne a vidím, že aj slabé zbrane čo hitnú su pre mňa problém. Na konci kola rátame: DG (5) : AM (2).



TURN 2


Súper sa pohne bližšie, ale na stred len s tým čo musí. Ja naopak idem full throtle dopredu a na ľavo posielam dopredu 2 poxov aby kontestili objektiv. Vzadu chargnem 2 scionov čo mi tam robia šarapatu a stiahnem tam 2 poxov. O jedného ale prichádzam (čo mi komplikuje život na home objektive).




Na strede chargujem gardistu s GL shroudom a pilujem do ďalšieho gardistu. Chop chop, zap zap a zabíjam oboch. Na oplátku nič neurobím scionom a tí mi zabíjajú poxa (a tu strácam objektiv). Dvaja poxovia čo išli dopredu tlačiť na objektiv skončili ... well ... out of action po streľbe z lasguny a plasmy (proste tie moje hody boli strašné). Ďalší 2 poxovia sú shaken kvôli fleshkám. Na konci kola rátame: DG (4/9) : AM (4/6).



TURN 3


Tu to začína byť vážne. Na strede ma začína garda prečíslovať. 1 pox je na 2 fleshkách z plasma pistole čo ho ostreľuje. Sťahujem z 1 objektivu poxov do stredu (niektorí do dajú chargom na gardistov). Snažím sa nejako savnúť aj objektiv s 2 scionmi, ale tam už nemám čo dať a tak chargujem posledným poxom. Čiastočný úspech je charge ďalšieho poxa na objektivového gardistu, ale stále tam má kamoša takže musí umrieť.


Shroud nabehol 2 gardistov skórujúcich objektiv na strede. Musím zabiť obidvoch a hodiť nerve test na poxovi (ten neumrel lebo pištoľ ho 3x netrafila). Takže rozdeľujem útoky na shroudovi. 2 a 2. Prvá sada, 1 triafa 1 miss, reroll (chyba). 2 Woundy. Prvý dava 3 damage. Hádžem injury a ... 1, 1 a 1 (sem som si mal šetriť reroll). Blbé. Druhá sada útokov. 2 hity. 2 woundy. Prvý damage 1. Injury ... 1. Well. Toto nešlo ako malo. Potom dostávam útok naspäť a dostávama wound a na save ... 1. Do Mortarionovho kurieho oka. Zahrávam za 2cp stratagem, že na po strate woundu dávam na modely do 1" na 6ku mortal. 1 z 2 vyjde a zabíjam jedného gardistu. Zvyšní poxovia nič neurobia. Samo nehodím nerve na poxa na strede a keďže sa porúčali ďalší poxíci hádžem break teste ale ten dávam. Počítame: DG (1/10) : AM (7/13).



TURN 4-5


Snažím sa na strede mazať gardistov, ale tým že shorud ostáva vždy loknutý v cc, tak sa s ním nemôžem presúvať ako chcem a poxovia proste nerobia nič, okrem toho že umierajú. Nemám čím tlačiť na súperove objektivy a nemám čím brániť môj 1 domáci. Na konci štvrtého kola nedržím ani jeden objektiv (proste celé zle, poxovia čo mali zabiť aspoň jedného gardistu nič nespravili). Ja prežívam s termoskou plasmu (reroll na 4++). Aby toho nebolo málo tak nehádžem break test (5 a 5). Kocky išli.



V piatom kole zmažem 1 gardistu na strede a posuniem sa poxom na objektiv vzadu, ale to už je len kozmetika. Konečne zabíjam gardistov na objektivoch ale to už mi nie je nič platné. Hodím na poxovi nerve test a prečísľujem stred a kontestím súpera na 1 objektivoche. Aj tak po spočítaní je to: DG (4/14) : AM (1/18). Ak by sa hralo 6. kolo tak by sa to ešte dalo otočiť, súper hádže ... 2 ... koniec hry.


Nakoniec tesná hra, nebyť kociek mohla byť ešte tesnejšia. Každopádne to bola dobrá hra, za ktorú súperovi ďakujem a teším sa na ďalšie, mám garde čo odplácať. Každopádne hranie poxov s termoskou bolo fasa, len som ju mal asi hodiť do rezerv a hodiť niekam inam. Aj keď ten stred držala dobre a najmä od neho držala súperove modely.

Tepelná vlna z motorov rozvírila prach. Thunderhawk dosadol na zem a zadná rampa sa začala otvárať. Zvnútra transportu vystúpila skupina siedmych plague mariňákov. Malignus sa rozhodol nájsť Partiolusa osobne. Alebo aspoň to čo z neho po takom dlhom čase ostalo. Okolité terén niesol známky ťažkých bojov. Niektoré budovy horeli. Všade navôkol sa povaľovali mŕtvoly. Z blízkeho tieňa sa oddelila obrovská postava. Zbrane vyleteli avšak kým stihli vystreliť, Malignus vydal príkaz. "Nestrieľajte." Pomalými krokmi sa k nim blížil ich brat. Obrove brnenie nieslo znaky po tvrdých bojoch. Škrabance po projektiloch, priestrely po plazmových zbraniach, časť brnenia na ľavej nohe chýbala.   

Partiolus sa zastavil pár metrov od Malignusa. Uprene sa na neho díval. Malignus vedel, že to vie. Vie, že sa ho pokúsil zbaviť. Vie, že sa prišiel uistiť či umrel. Terminátorove ruky pevnejšie zovreli rukoväť jeho zbrane. Malignus mu opätoval pohľad a prehovoril. "Nebudem predstierať radosť, že ťa vidím. Viem ako vnímaš svoju službu v našej bande. Cítim tvoju nechuť. Tvoju nevôľu. Tvoj vzdor. Chceš sa vrátiť. Pomôž mi v mojom poslaní a ja to zariadim." 

Ticho netrvalo ani pár sekúnd, ale zdalo sa, že trvá večnosť. Potom terminátor pomaly pootočil hlavou a takmer nepostrehnuteľne prikývol. Malignus zaistil poistku plazma pištole čo skrýval za chrbtom, otočil sa a vykročil ráznym krokom k čakajúcemu Thunderhawku. Zvyšok jeho warbandy ho nasledoval.

+++ Alessan +++

streda 16. októbra 2019

Kill Team: Malignus´ Herd (warband background)



Nastal čas sa posunúť ďalej v kill teamovej kampani, ale ešte pred druhým kolom si chcem splniť bodovanú povinnosť a to vo forme fluffu pre moju warbandu, s ktorou sa kampane účastním. A tak som si chcel vyskúšať nejakú novú formu. 

Malignus vedel, že jeho pátranie sa blíži ku koncu. Stovky rokov odkrývania čoskoro prinesú svoje ovocie. Muž, ktorý to mal zaistiť stál v jeho zornom poli. A už len členovia jeho skupiny stáli medzi ním a poznaním. Drobný detail, pomyslel si. Inkvizítor bol presne tam, kde naplánoval aby bol. Dlhé roky sledovania a intríg ho doviedli až sem. Segurra VII. Miesto kde vyjaví Malignusovi pravdu o artefaktu, ktorý tak dlho hľadal. Miesto kde umrie.



Vydal povel k útoku a jeho stádo odpovedalo. Zástupy poxwalkerov sa pohli s jediným úmyslom. Hodovať. Vedel, že bude ťažké ich ovládať. Ale spoliehal sa na ostatných členov svojej bandy. Každý dostal svoje vlastné inštrukcie. Každý dostal vlastný cieľ, ktorý musí eliminovať. Namieril svoj bolter na blížiacich sa flagelantov a stlačil spúšť.



Boj bol rýchly a neľútostný. Stádo sa prevalilo cez inkvizítorových mužov a ženy ako prílivová vlna, ktorá strhla všetko. Vypočúvanie nebolo také zdĺhavé ako sa obával. Inkvizítor oslabený zárodkami chorôb nakoniec prezradil miesto, kam sa majú vydať. Cesta Warpom zaberie nejaký čas. Ale to bolo niečo o čo sa Malignus už dlhé roky nestaral. Papa Nurgle a jeho požehnanie mu dalo všetok čas, ktorý potrebuje.

Dúfam, že sa táto nezvyčajná forma páčil aj napriek nie moc umeleckému prevedeniu. Komplet je to len konvert do komiksu z real fotiek a ak by ste chceli vidieť originály, z ktorých to bolo robené, tak tu je link na album.

Ďakujem za pozornosť. 

+++ Alessan +++

nedeľa 13. októbra 2019

Crusader / Primaris Psyker: Killteam review



Názov môže byť trochu zavádzajúci a nejde tak úplne o spomínané modely, ale ... ani to nie je ďaleko od pravdy. V poslednom white dwarfe sme totižto mohli nájsť kill team pravidlá pre modely z posledného rozšírenie pre hru Blackstone Fortress: Escalatation.


A medzi tieto modely patrí aj Aradia Madellan (Primaris Psyker) a Gotfret de Montbard (Crusader). A aj keď uvedené modely nemám, generický primaris a crusader sa v polici nájdu. Najmä na crusadera som čakal dlhý čas (a dúfal som, že vyjde v rámci pravidiel pre inkvizíciu, ale tak keď netečie aspoň kvapká). A na čo sa môžete tešiť a spoliehať v hre ? Poďme sa na to pozrieť.





Crusader / Gotfret de Monbard

Q: V akej armáde môžem takýto model použiť ?

A:  Tohto fešáka môžete zaradiť do listu v armáde Astra Militarum. Do žiadnej inej fakcie sa nedostane. A myslím, že ho tam budete chcieť na 100%.

Q: Prečo ? Čo môže priniesť práve tejto fakcii ?
A: Predovšetkým ďalší klous kombatný model, ktorých nedostatkom AM fakt trpí. Okrem tempestora s pw fistou (a s výnimkou commanders) je to doslova "sekačka na trávu" a prináša alternatívu k Bullgrynom do cc, ktorú fakt budete chcieť. Navyše je podstatne lacnejší.

Q: Koľko bodov teda stojí a čo za ne dostanem ?
A: Cena je fakt slušná. Vyjde na rovných 20 bodov. A za ne dostanete 3W, pohyb 6" a WS3+ (všetko ostatné je klasický gardista, teda T3, bs4+, sv4+), čo vôbec nie je zlé. Ba priam naopak, je to fantastické.

Q: Fantastické ? Však je to len gardista s 3W a 4+ savom. Pche.
A:  Ale to vôbec nie. Nechali sme si ešte v zálohe pár informácii o jeho unikátnosti. Prvou z nich je počet útokov, ktoré má v základe 4. A to už vie nakrájať hocijakého nepriateľa. Podotýkam, že ide o útoky power swordom, takže AP-3 sa postará že všetko s savom 4+ ostáva automaticky bez savu. Čo je úplne fenomenálne. Druhá infoška sa týka jeho savu. Okrem uvedeného 4+ je totižto vybavený storm shieldom, ktorý mu garantuje 3++ (invulnerable) save. A to už je niečo, ignorovať všetky AP.




Q: To už znie pozirívnejšie. Ale len 4A, úprimne som čakal viac.
A: To je len základ. Nespomenuli sme, že Gotfret je vždy Combat špecialistom. Čo znamená, že má ďalší útok. A navyše sa neráta do vášho počtu maxima špecialistov. Takže si do listu môžete dať ďalších 3. A ak by sa zdalo aj to málo, má ešte špeciálnu abilitu, ktorá hovorí, že každý nemodifikovaný roll 6ky na hit vo fight fáze znamená 2 hity namiesto 1. A to aj pri priemernej štatistike znamená minimálne 1A navyše, takže sa blížime číslu 6A, v najhoršom štatistickom prípade. 

Q:Bomba. Tak to znie celkom fajn, má tento model aj nejaké nevýhody ?
A: Len jednu. Môžete ho mať v kill teame iba raz. 



Primaris Psyker / Aradia Madellan

Q: Vždy som závidel iným fakciám, že majú pskyerov...


A: Vidíte a Cisár vyslyšal vaše modlitby a poslal vám jedného, aby pomohol vášmu kill teamu v bojoch a chránil ho pred inými zákernými čarami xenos a traitor kúzelníkov.

Q: Naozaj ? To je super. A na čo sa môžem tešiť ?
A: Hlavne na to, že ako psyker môže Aradia nielen vyčarovať klasický Psybolt a počastovať súpera nejakými tými mortal woundami, ale aj na to, že môže denyovať 1 psyhic poweru od súpera. 

Q: Nie je to málo, predsa len iný psykery ovládajú iné a lepšie kúzla ako Psybolt ?
A: Môže sa zdať, že je oproti iným psykerom v nevýhode, ale ... Má ešte jednu výnimočnú vlastnosť. Chcete o nej počuť ?

Q: Jasné, sem s ňou.
A: Vďaka tejto abilite, môžete na začiatku každého kola vybrať jeden model do 6" od psykera. Tento model do konca kola ignoruje všetky postihy na hity kvôli flesh woundom. A to už je niečo.

Q: Wau. To je pecka. Už sa teším na svojho nesmrteľného Bullgryna. Je tam ešte niečo čo mi vie ponúknuť ?
A: Samozrejme. Okrem toho, že je ryhlonožka s pohybom 7" a má 4W, vie s WS3+ a 3A aj niekomu zavariť v cc. Pretože jej zbraň s bonusom do sily 2+, AP+1 a D3 už v prípade ak zraní vie vyradiť aj tuhšie ciele. Nie je to síce super mlátička, ale vie sa o seba postarať, ak to bude nutné. Kde tu vie pomôcť aj laspistol a BS3+. 



Q: Je niečo čoho by som sa mal vyvarovať pri hre ?

A: Áno. Dostať ju do cc s niečím naozaj silným, pretože pri save 5+ ani 4W nevydržia dlho.

Q: Tak tohto commandera si dúfam čoskoro zahrám.
A: V to isté dúfam aj ja. Keby som bol písal tento článok o 2 týždne skôr, pravdepodobne by som si do kill teamovej kampane zobral svoju druhú gardu, tú imperiálnu. Ale teraz je už darmo plakať nad rozliatym mliekom. Bude ešte dosť príležitostí tieto modely prevetrať.

Ďakujem za pozornosť a čoskoro sa čítame pri ďalšom článku o W40k.

+++ Alessan +++