streda 21. júna 2017

Astra Militarum vs. Ultramarines (1.850 pts.)

Duty Calls

- z denníka vojaka Druziho, člena 17 jednotky 13 čaty 715-teho Cadianskeho regimentu, umrel na následky zranení pri obrane hviezdneho prístavu na Auripii IX., post mortem ocenený zlatým krížom za odvahu

Akým nedopatrením sme sa na Auripii IV. ocitli, to vedeli len naši velitelia. A ako vždy sa s nami nepodelili o detaily. Alebo to možno nevedeli ani oni. Naša transportná loď sa kvôli warpovej búrke oddelila od zvyšku flotily a núdzovo sme opustili imatérium. Miesto návratu sme však zamierili sem.

Musím povedať, že takúto riť galaxie si s chlapacmi z jednotky ani nepamätáme. Žiadne krčmy. Žiadne bordely. Len pár baní, spracovacích zariadení na rudu a hviezdny prístav. Ak sa tá jedna pristávacia plocha dá nazvať prístavom. Stavil som sa s Geraldom z 12-tej, že najbližšie keď na nej pristane regimentálna Valkýra, tak sa zosype a pochová nás všetkých pod hromadou šrotu.

Teraz to vyzerá tak, že nedostanem príležitosť vyzdvihnúť si svoju výhru. 12-ta je už na ceste a my sa chystáme za ňou. V noci nás prebudil poplach a už sa to tu hmýri oficírmi. Ideme do boja. Kto by to bol povedal ? Ale keď sa ocitnete v takejto cisárom zabudnutej riti, vždy sa niečo poserie.

Keby som len vtedy vedel, ako sa to posralo.

Hrá sa spearhead assault deployment a 4 objektivy. Pomaličky sa striedame a potom už len vykladám svoje jednotky. 27 je fakt dosť. Takže zbohom prvé kolo.
Deploy (IG): 2x cc s pw swordom, Creed, 3x commissar, 2x pc (jeden axa, druhý pw word), 4x10 IS s AC, 3x20 scriptov, 2x10 koníkov, 1x armoured sentinel, 2x5 scionv s plasmami, 4x melta commanda, tempestor s fistou, 2x wyverna, Manticora.
Deploy (UM): Guillyman, 2x5 primarisov, 1x5 plsmičov, 2x apothekar, 1x vlajka, 2x seržanti, 1x captain, 3x primaris skákači, 2x las predarori.
Turn 1 (UM): Skákači spadnú. Zabijú 5 koníkov. Potom charge do scriptov a pile in do koňov, kde ešte umrú 3 na morálku. Plasmy s guillym nastrieľajú bullgrynov a 3 sa porúčajú. Predator zabije jedného koníka na ľavej strane. Zvyšok armády advance.
Turn 1 (IG): Scripti fall back. Dakka do skákačov. 2x wyverna, 20 scriptov a IS s AC zabijú jedného. Ako 3+ padal ako sviňa. Plus tá T5 je výrazná proti lasgunom. Nakoniec ich vyriešila Manticora. Vzadu padli melty k predatoru, 2x hit, 1x wound, 4 woundy. Plasma scioni s tempestorom padnú na ľavé krídlo a vymažú 5ku primarisov. Scripti s bullgrynom dopredu urobiť narazovú stenu. Spolu s LC ešte vymažú troch primarisov na pravom krídle.
Turn 2 (UM): Chargové kolo. Guilly naberie Sentinel, rozomelie ho. Primarisy so seržantom chargnú scriptov v strede a pomaly ich melú. Na ľavo dostanú charge scioni. Ale celkom to ustoja. Teda jedna 5ka umrie, druhá sa drží. Vzadu umiera melta commanda.
Turn 2 (IG): Nie je po čom strielať keďže väčšina vecí je v cc. Nechcem fall backovať. Koníky naberú vlajkonoša. S 8 útokov lancami trafím na 4+ 3x a dám na 3+ jeden mocný save, ktorý vlajkonoš savne. Combaty pokračujú. Hdážem také hovná na wound (5+ nejde), takže mariňáci sa sržia a mne umierajú gardisti. Manticora cieli našatý predátor, dáva 2w a na 5+ ich súper oba savne. Ach jaj. Do cc sa zapojili aj platton commanderi, jeden pižlá seržanta čo zabil tempestora s fistou. Druhý nabehne druhého a s axou mu dá 2W, a následne umiera na heroic intervention od Guillymana.
Turn 3 (UM): Seržant s apotekárom sa pochlapia a vysekajú scionov. Vlajkonoš pomaly zabíja koníky. Guilly s primarisom a seržom ukončia scriptov. Predátori zabijú po jednom LC (tu som minul nejaké command pointy na autpass, lebo na 6+ by umreli a v tejto hre som to tak hodil už 3x)
Turn 3 (IG): Manticora popravuje predátor. AC s lasgunmi si podajú primarisa a seržanta pred guillym. Ten potom dostane LC do tváre jeden prejde a dáva 6w. Scripti pižlajú kapitána. PW sword od platoon commandera dorazí seržanta. koníky sa pasujú s vlajkonosičom ale ide to pomaly a prehrávajú.
Turn 4 (UM): Guilly popraví strelbou hwt a spolu s apotekárom zmaže IS (reroll 2+ to hit a 2+ to wound = 6w zo 6, nice). Vzadu kapitán pižlí scriptov. Vpravo sa rozbehnú koníky za objektivom.
Turn 4 (IG): Cripti fall back a kapitán dostáva dakka od 2 IS s AC. A umiera. Zvyšok síl sa sústredí na vlajkonoša ale nedarí sa. Ten na oplátku pižlí koníky ďalej. Scripti napravo dostanú order move move move a idú 18" k objektivu. Manticora strieľa poslednú raketu na druhý predátor, ale nič mu neurobí.
Turn 4 (IG): Commissar s Creedom nastrieľajú a chargnú apotekára a ... nič mu nespravia. Ach jaj. 
Turn 4 (IG): Forward you dogz !!! A pre krátkosť času končíme.
Výsledok: Ak by sme končili 4. kolom (čo sme aj), tak by to bola IG 4 (3 za obj. a first blood) : UM 4 (3 za obj. a linebreaker). V piatom kole by som prišiel o warlorda, ale to asi aj súper  a mal by som 2-3 objektivy k súperovmu 0-1.
Good game. Ďakujem súperovi, že to nezložil a odohral viac ako dobre.

Nazvať to peklom by bolo ako označiť Hrillovu sestru za krásavicu. Dodnes si z tej noci pamätám len útržky. Obrovské postavy v zbroji čo sa blížia k našim pozíciám. Smrteľné výkriky zvierat a ich jazdcov z kavalérie, čo mali tvoriť našu podporu. Seržant Furst, v jednom momente kričiaci na vojakov, vtom druhom držiaci si pahýľ ruky po zásahu nepriateľským projektilom. Prišli sme o všetkých Kasrkinov. Ako sme mohli odolať, keď tí najlepší z nás padali ako domčeky z karát v silnom vetre.

Spomienky sa mi miešajú v hlave. Cez sklo vidím ako sa náš ošetrujúci lekár rozpráva s nejakým mužom v dlhom kabáte. Na krku mu vysí prívesok v tvare I. Kde už som ho len videl. Keby som sa vedel aspoň na chvíľu sústrediť, určite by som na to prišiel. Kedy už tá bolesť hlavy prestane.

+++ Správa o incidente +++
+++ Ordo Hereticus +++
+++ Odosilelateľ: Inkvizítor Griwalski +++
+++ Prijímateľ: Lord Inkvizítor Sertis +++
+++ Kódovanie: Tercius Gamma ++++

Incident prešetrený. Omyl v identifikácii cieľov. Adeptus Astartes s nízkymi stratami. Jednotky Astra Militarum podstúpia úpravu pamäte. Artefakt zabezpečený. Necronská aktivita na vzostupe. Nutný okamžitý transport z planéty. Cisár ochraňuje.

+++ Alessan +++

-----------------------------------------------

Pár postrehov po hre k jednotlivým jednotkám:

- Creed: hra je dosť chaotická s veľkým množstvom jednotiek a oficírov, Creed je solid s 3 ordrami a +2cp dá dobrý support, chce to ale viac hwt, mortare a AC,

- msu IS a Scripti: prekvapivo to funguje veľmi dobre, scripti urobia wall, vyžerú charge, fall back a dakka, IS so 7 lasgunmi a AC vyprodukuje slušný damage s frfsrf, a s 9 ordrami od 5 oficírov to pokryje slušnú časť jednotiek,

- Scioni s plasmami a pw fistovým tempestorom sú fakt must have, padnú kde chcete, zabijú a potom zdržujú, kým im nesupportne hlavná vlna, dobré za každých okolností,

- Scioni s meltami: well, opäť slabší performance, ale tak je to skôr rukami, na tie woundy bude asi treba použiť CP na reroll kocky a dúfať, že to prejde, inak je to semi unity, ktorá v ďalšom jednoducho umrie a do melta range sa nikdy nedostane, proti T6 a T7 kde by woundovali na 3+ to bude lepšie, na T8 je to lucky shot,

- HWT s lascanonmi: na širokom deployi nedostali až takú šancu strielať po predátorovh, ale je fajn, že keď trafia tak ten damage už ide, 6w na guillyho je toho dôkazom, ale ... treba ich viac ako 2x3, okrem Manticory je to asi jediný solid anti tank proti T8, plus teda 3x3 s mortarmi budete chcieť,

- Wyverns: toto je no comment, no brain, must have v armáde, 1 je dobré, 2 sú lepšie, 3+ budú nenávidené,

- Manticora: veľmi prekvapivé, ale naozaj je to moc dobrý tank, S10 je božia, po tom ako som ju kvôli scattrom musel prestať hrávať v 6 ed. a doteraz bola v poličke, vrátila sa vo veľkom, o počtoch to bude ako pri wyverne,

- Koníky: no mal som očakávanie, ktoré sa bohužiaľ nenaplnilo, 11A na chargi (len na chargi, lebo ak vás chargne súper zabudnite na lance) s 4+ na hit je veľmi málo, hryzúce kone sú super fasa zábavné, ono ja som na to zabudol väččinu hry, ale majú všetci chainswory (takže +1A = 2A s chainswordom) plus pičtole (1A v shooting fáze) a tie kone (1A), čo robí v sumáre 3A v každom kole po chargi, ale 4+ to hit a 5+ na wound to downgraduje dosť výrazne, ako counter charge jednotka sa dá, plus potom s preživšími fall backnúť a ísť po objektivoch, rozoberali sme to so zrudim a možno ich skôr použiť ako mobilný platformu pre 2 plasmy a plasma pištol by bolo optimálnejšie, každopádne im dám ešte šancu, lebo jednoducho po toľkých rokoch ignorácie ich chcem hrať, plsu teda zabudol som že ich môžem deployovať z outflanku, čo v ďalšej hre určite vyskúšam.


CELKOVO: Rozhodnutie hrať tie msu jednotky nebolo až také zlé aj pri scriptoch. Support od IS s AC (toho chcete čo najviac, fakt to bude čierny kôň) bol fajn. Wyverny a Manticory sú solid damage dealer zo zadných radov. Koníky tomu dajú mobilitu. So far so good. Takto nejako si to predstavujem. Samozrejme príde čas aj na mech gardu s plasmami a tankami. Na čo sa tiež teším. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára