Duty Calls
- z denníka
vojaka Druziho, člena 17 jednotky 13 čaty 715-teho Cadianskeho regimentu, umrel
na následky zranení pri obrane hviezdneho prístavu na Auripii IX., post mortem
ocenený zlatým krížom za odvahu
Akým
nedopatrením sme sa na Auripii IV. ocitli, to vedeli len naši velitelia. A ako
vždy sa s nami nepodelili o detaily. Alebo to možno nevedeli ani oni. Naša
transportná loď sa kvôli warpovej búrke oddelila od zvyšku flotily a núdzovo
sme opustili imatérium. Miesto návratu sme však zamierili sem.
Musím
povedať, že takúto riť galaxie si s chlapacmi z jednotky ani nepamätáme. Žiadne
krčmy. Žiadne bordely. Len pár baní, spracovacích zariadení na rudu a hviezdny
prístav. Ak sa tá jedna pristávacia plocha dá nazvať prístavom. Stavil som sa s
Geraldom z 12-tej, že najbližšie keď na nej pristane regimentálna Valkýra, tak
sa zosype a pochová nás všetkých pod hromadou šrotu.
Teraz to
vyzerá tak, že nedostanem príležitosť vyzdvihnúť si svoju výhru. 12-ta je už na
ceste a my sa chystáme za ňou. V noci nás prebudil poplach a už sa to tu hmýri
oficírmi. Ideme do boja. Kto by to bol povedal ? Ale keď sa ocitnete v takejto
cisárom zabudnutej riti, vždy sa niečo poserie.
Keby som len vtedy vedel, ako sa to posralo.
Turn 4 (UM): Guilly popraví strelbou hwt a spolu s apotekárom zmaže IS (reroll 2+ to hit a 2+ to wound = 6w zo 6, nice). Vzadu kapitán pižlí scriptov. Vpravo sa rozbehnú koníky za objektivom. |
Turn 4 (IG):
Commissar s Creedom nastrieľajú a chargnú apotekára a ... nič mu nespravia. Ach
jaj.
|
Nazvať to
peklom by bolo ako označiť Hrillovu sestru za krásavicu. Dodnes si z tej noci
pamätám len útržky. Obrovské postavy v zbroji čo sa blížia k našim pozíciám.
Smrteľné výkriky zvierat a ich jazdcov z kavalérie, čo mali tvoriť našu
podporu. Seržant Furst, v jednom momente kričiaci na vojakov, vtom druhom
držiaci si pahýľ ruky po zásahu nepriateľským projektilom. Prišli sme o
všetkých Kasrkinov. Ako sme mohli odolať, keď tí najlepší z nás padali ako
domčeky z karát v silnom vetre.
Spomienky sa
mi miešajú v hlave. Cez sklo vidím ako sa náš ošetrujúci lekár rozpráva s
nejakým mužom v dlhom kabáte. Na krku mu vysí prívesok v tvare I. Kde už som ho
len videl. Keby som sa vedel aspoň na chvíľu sústrediť, určite by som na to
prišiel. Kedy už tá bolesť hlavy prestane.
+++ Správa o
incidente +++
+++ Ordo
Hereticus +++
+++
Odosilelateľ: Inkvizítor Griwalski +++
+++
Prijímateľ: Lord Inkvizítor Sertis +++
+++ Kódovanie:
Tercius Gamma ++++
Incident
prešetrený. Omyl v identifikácii cieľov. Adeptus Astartes s nízkymi stratami.
Jednotky Astra Militarum podstúpia úpravu pamäte. Artefakt zabezpečený.
Necronská aktivita na vzostupe. Nutný okamžitý transport z planéty. Cisár
ochraňuje.
-----------------------------------------------
Pár postrehov
po hre k jednotlivým jednotkám:
- Creed: hra
je dosť chaotická s veľkým množstvom jednotiek a oficírov, Creed je solid s 3
ordrami a +2cp dá dobrý support, chce to ale viac hwt, mortare a AC,
- msu IS a
Scripti: prekvapivo to funguje veľmi dobre, scripti urobia wall, vyžerú charge,
fall back a dakka, IS so 7 lasgunmi a AC vyprodukuje slušný damage s frfsrf, a
s 9 ordrami od 5 oficírov to pokryje slušnú časť jednotiek,
- Scioni s
plasmami a pw fistovým tempestorom sú fakt must have, padnú kde chcete, zabijú
a potom zdržujú, kým im nesupportne hlavná vlna, dobré za každých okolností,
- Scioni s
meltami: well, opäť slabší performance, ale tak je to skôr rukami, na tie
woundy bude asi treba použiť CP na reroll kocky a dúfať, že to prejde, inak je
to semi unity, ktorá v ďalšom jednoducho umrie a do melta range sa nikdy
nedostane, proti T6 a T7 kde by woundovali na 3+ to bude lepšie, na T8 je to
lucky shot,
- HWT s
lascanonmi: na širokom deployi nedostali až takú šancu strielať po predátorovh,
ale je fajn, že keď trafia tak ten damage už ide, 6w na guillyho je toho
dôkazom, ale ... treba ich viac ako 2x3, okrem Manticory je to asi jediný solid
anti tank proti T8, plus teda 3x3 s mortarmi budete chcieť,
- Wyverns:
toto je no comment, no brain, must have v armáde, 1 je dobré, 2 sú lepšie, 3+
budú nenávidené,
- Manticora:
veľmi prekvapivé, ale naozaj je to moc dobrý tank, S10 je božia, po tom ako som
ju kvôli scattrom musel prestať hrávať v 6 ed. a doteraz bola v poličke,
vrátila sa vo veľkom, o počtoch to bude ako pri wyverne,
- Koníky: no
mal som očakávanie, ktoré sa bohužiaľ nenaplnilo, 11A na chargi (len na chargi,
lebo ak vás chargne súper zabudnite na lance) s 4+ na hit je veľmi málo,
hryzúce kone sú super fasa zábavné, ono ja som na to zabudol väččinu hry, ale
majú všetci chainswory (takže +1A = 2A s chainswordom) plus pičtole (1A v
shooting fáze) a tie kone (1A), čo robí v sumáre 3A v každom kole po chargi, ale
4+ to hit a 5+ na wound to downgraduje dosť výrazne, ako counter charge
jednotka sa dá, plus potom s preživšími fall backnúť a ísť po objektivoch,
rozoberali sme to so zrudim a možno ich skôr použiť ako mobilný platformu pre 2
plasmy a plasma pištol by bolo optimálnejšie, každopádne im dám ešte šancu,
lebo jednoducho po toľkých rokoch ignorácie ich chcem hrať, plsu teda zabudol
som že ich môžem deployovať z outflanku, čo v ďalšej hre určite
vyskúšam.
CELKOVO:
Rozhodnutie hrať tie msu jednotky nebolo až také zlé aj pri scriptoch. Support
od IS s AC (toho chcete čo najviac, fakt to bude čierny kôň) bol fajn. Wyverny
a Manticory sú solid damage dealer zo zadných radov. Koníky tomu dajú mobilitu.
So far so good. Takto nejako si to predstavujem. Samozrejme príde čas aj na
mech gardu s plasmami a tankami. Na čo sa tiež teším.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára