pondelok 12. novembra 2018

Astra Militarum vs. Necrons (1.750 pts.)



Venstria bola nezaujímavá planéta kdesi na okraji segmenta. Žiadne nerastné bohatstvo, žiadny priemysel. Nič neprodukujúca bola výborným prekladiskom tovarov. Akéhokoľvek druhu. Jej status sa však zmenil pred dvomi rokmi.

Zmena klímy a niekoľko mesačné dažde vyplavili niečo, čo malo ostať ukryté pod jej povrchom navždy. Avšak udržiavacie protokoly tomb worldu vyhodnotili situáciu inak. A prebudili ho k životu. A tak zaplavenú kanalizáciu zaplnilo aj čosi iné ako voda. Úvodnú sériu prvých zmiznutých nezaznamenal nikto. Išlo o bezvýznamné obete, ktoré nikomu nechýbalo. Pri ďalšej vlne to už bolo jedno.

Z podzemných dŕžav vyrazili nesmierne légie. Bezhlučné, nezraniteľné, nezastaviteľné. Správa o pomoc bola vyslané. Kým však dorazila sformovaná bojová skupina, ktorá vykonala výsadok na povrch planéry, takmer 80% populácie bolo vyhladenej. A tak začal boj o prežitie. Pretože ani prichádzajúce sily Imperiálnej gardy neboli pripravené na to, čo ich v ruinách miest čakalo. 

+++++++++++++++++++++++++++++ 

Nastala chvíľa, keď bolo potrebné vytiahnuť Cisárovo Kladivo a preklepnúť si jeho hrateľnosť po nových faqs (teda nie, že by sa gardy nejako dotkli, to už skôr raven guard primaris marína bude ohrievať poličku častejšie). Ale nie, vôbec to nebolo také dramatické. Jednoducho bol čas na hru a našiel sa aj dokonca nový súper, takže prečo si nezahrať.

Ako vždy dôveru dostali klasické modely, ktoré rád hrávam a vedia aj niečo spraviť. Scion detachment tentoraz dostal červenú (čím trochu klesla mobilita ale tak čo už). Takže dvaja company commandery s primaris psykerom dostali velenie nad pechotnou časťou: 6x IS s plasmou, full plasma veti, 4x bullgryn s palicami. Tank commander v exterminátore potom velil obrnej časti: LR Executioner, LR Battle Tank, 2x hellhound, scout sentinel a srdiečko listu - Basilisk.


Oproti mne sa vyrojila táto zostava: Lord na barge, 2x cryptek, 2x10 immortalov, 18x warrior, 6x wraith, 6x scarabs, 6x destroyer a anihilation barge. Všetci mali dynastiu s 6" advancom, čiže rýchle mršky. Súper dal na stred pechotu a wraithy, dozadu potom destroyerov s immortalmi.

Hrali sme kartičkovú misiu (3 karty na ruke) a deploy bola šípka s 9" uprostred a 6" na kraji. Prehral som hod o prvé kolo a zabudol som stealovať ini (samo, že pri dodatočnom hode na konci prvého kola som hodil 6ku). 




TURN 1 


A keďže idem druhý, samozrejme že som si zahral nový stratagem na +1 do savu za cover, aj keď v ňom aktuálne nie ste. Nie že by mi to pomohlo, ale zahral som ho. Cryptek s warriormi si to jumpli dopredu a odstrelili mi jdenotku gardistov. Wraithy si advancli na objective. Všetko ostastné bolo mimo dostrel.




Ja si vystúpim s veterínmi a pohnem sa vpred s gardistami. Hellhoundy sa pohnú dopredu (jedným sa rozhodnem obiehať budovu). Ide sa na streľbu. Wraithy dostanú náklad od: Tank Commandera (zahrám stratagem na +1 do bs pre cadia unity po tom ako som woundol). Nasleduje Executioner (prepálený), Battle Tank a Basilisk. Prach usadne a ja som zabil 2 ks. Presne tak 6W. Hádzal som dobre, ale súper ten 3++ lepšie. Trochu znechutený idem riešiť warriorov. Infantry squady s first rank fire second rank fire s vetmi, psykerom (na perily síce za 2w ale s 6 mortalmi) a hellhoundom dokážu zabiť 15 z 18. Jedného ešte doklepnem v cc po chargi jednotkou gardistou (eeech škoda, nemusela byť reanimačka).






TURN 2


Na pravom krídle sú v dostrele immortaly a zabijú jednu skvadu gardistov. Destroyery spravia krátky proces s chimérou. Veteránov chargne lord na barge a pomaly ich ubúda. Wraithy si nabehnú do executionera a zredukujú ho na 2W. Inak nič závažné. 




Poriešim si fallbacky (leman a is od warriorov), hellhound dopredu a IS s get back in da fajt (inak s laurelom na 4+ potom išiel aj frfsrf, čo bolo božie) zlikvidujú wariorov. 2 lemany a basi to napália do wraithov a zabijú 2. Potom frfsrf-ová skvada gardistov lasgunmi zabije ďalšieho (muhahaha, moar lasgun is what i need). A charge, po ktorom ostane posledný s 1W (kua, a mohol som maž blood and guts). Bullgryni si dupkajú niekam kde budú platní). Ešte podhodím jednu IS na objektiv. Lebo treba body.






TURN 3


Súper sa rozhodne pre obnovu wraithov pred boostom destroyerov. A oživí 2 z 4. Kurnik. Našťastie ale moc netrafí a ja savnem s lemanom na pána (6 a 6). Veteráni umrú a rovnako scout sentinel. Destroyery vybavia is v cc (potom ako ju nastrieľali) a pokukujú po Basiliskovi. Scaraby nabehnú do platoon commandera ale ten prežije s posledným woundom. 




Opäť fallbacky. Hellhound a frfsrf infantry skvada ma zbavia scarabov. Lemany potom s basim odpália 3 wraithov a posledného doklepnú chargujúci bullgryni. Pravé krídlo sa pod tlakom destroyerov zrútilo a došli mi tam gardisti.




TURN 4


Destroyery skúsia zmazať Basiho, ale nepodarí sa im to. Barge lord mi zmázne v cc psykera. Hellhound dostáva teslovačku ale moc to platné nie je, strácam pár woundov.

Moja odveta je bolestivejšia. Na strede tank commander a hellhound zabijú jednotku immortalov a crypteka (zahral som tým 3vp za kartičky). Batte tank a basi sa pochlapia a zlikvidujú 5 destroyerov. Na toho posledného ale nestačím. Bullgryni potom chargnú lorda a vysvetlia mu, že psyker bol ich kamarát. 




TURN 5


Reanimačka na destroyeroch - 5 kociek, ide sa na 4+ = 1, 4, 5, 5 a 6. Tak toto nebolo v pláne a reálne mi to skomplikovalo situáciu na pravom krídle, kde sa to začalo javiť ako vyriešené. Prichádzam o Basilisk a 1 Bullgryna.




Snažím sa ešte z posledných síl niečo urobiť, ale z immortalov zabijem len 3. Síce lemany vybavia ani bargu, ale to je slabá náplasť. Bullgryni potom failnú charge (ale zas tak potrebovali 12"). A hra sa končí.



GAME OVER

Necrons 13 : Astra Militarum 10.


A teraz pár teplých slov na záver. Hra bola od prvého kola naháňanie zajaca (na začiatku 3 kola bol stav 6:1 pre necronov, lebo mne išli na ruku hovädiny, ale tak s tým sa nedá nič robiť). Potom sa to začalo obracať a postupne som začal skórovať aj ja. Až do momentu kde sa vrátili 4 z 5 destroyerov som si aj veril, že to dám (na konci 4 kola to už bolo 10:8). V piatom kole som ale potiahol také karty, z ktorých som bol schopný splniť len 1 a uhrať linebreakera. Škoda.


Samozrejme, že v tom nie som bez viny. Najmä som pokazil deploy hellhoundov (jeden išiel moc nakraj a preto sa zabával 2 kolá len pohybom) a Bullgrynov, čo bolo oveľa vitelnejšie keďže chargovali až v 3 kole miesto druhého. Dať ich trochu inam, a bolo by to lepšie. Ale tak dlhšia herná absencia sa odzrkadľuje. 

Každopádne hra bola parádna, súper veľmi príjemný (vzrástla jeho viera v necronov po pár nie dobrých hrách, proti tau, ale kto by sa čudoval, že áno), za čo mu ďakujem. A samo sa teším na ďalšiu hru.

Ostatným ďakujem za pozornosť. 

+++ Alessan +++

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára