piatok 21. decembra 2018

RtPO: Astra Militarum vs. Blood Angels/Imperial Knights (2.000 pts.)


Blíži sa koniec roka, všetci sa už tešíme, že vypadneme z práce a "užijeme si Vianočnú pohodu". A s koncom roka sa blíži aj Prague Open v tom budúcom. A keďže hrania je pomenej, vyšlo Chapter Approved 2018, bolo načase prevetrať nejakú tú zostavu. Síce na PO plánujem trochu iný list, ale tak uvidíme ako to pôjde v príprave kým sa finále listu uzavrie.

Prvým súperom boli Blood Angels s Knechtom. Vcelku hard začiatok na úvod. Ale nepredbiehajme. Dali sme si klasický deploy, 6 objektivov (každý za 3vp) a kartičky (3 na ruke). 



A sčím som nakoniec vyrukoval ? Tak si to narýchlo predstavme. Ako úderná sila je 

Supreme Command Detach:
Pask, Punisher, lc, plasma cannons
Tank Commander, Executioner, lc, plasma cannons
Tank Commander, Executioner, lc, plasma cannons
Tank Commander, Battle Tank, lc, plasma cannons


Toto je hard hitter listu. Cadiánska doktrína v spojení s unikátnym ordrom na reroll d6 výstrelov a stratagemom pre Cadiu sú zárukou ťažkého úderu.

Brigade Detach:
Lord Castellan Creed
Company Commander, Kurovs Aquilla
Company Commander, warlord, Old Grudges
6x Infantry Squad
2x Platoon commander
Astropath
Veterans, 3x plasma, plasma pistol
4x Bullgryn, štít, kladivá
3x Scout Sentinel, multilaser
3x HWT, mortars (vpravo naskladané na kôpke)


CP generátor. Dosť unít na kontrolu home objektivov. VBullgryni sú counter charge na to čo príde blízko. IS screenujú a strieľajú 37 výstrelov na 12" per unita. Veteráni sú spoľahlivý backup. Old Grudges mi dáva na začiatku hry výber 1 untiy, na ktorú budú maž jednotky do 6" od warlorda reroll na wound.

Battalion Detach:
Primaris Psyker
Primaris Psyker
4x5 Scions

Spoľahlivé kúzlenie (smite a daké buffy) a scioni padajú na objektivy u súpera a snažia sa prežiť. Síce veľa nevydržia, ale spolieham sa, že súper bude riešiť iné veci.



Proti mne nastúpili BA v zložení: Mephiston, Captain, TH/SS na JP, Lemartes, 3x5 Scoutov, 12 DC s mečmi, 3x5 devastov každý s 1 lc a cherubom, Crusader IK (gatling, battle cannon - proxovaný sochou), Storm Raven.


Hodíme si pre-game hody, rozhodíme objektivy, deployneme (ba ako prvý skončia) a hodíme si o prvé kolo. To vyhrám a súper mi nekradne ini. Vyriešime scout move a môžme ísť na to.

TURN 1

Pechota ide dopredu so sentinelmi, aby som vyplnil miesto pred tankami. Mortare s ordermi od Creeda zabijú 4 scoutov. Potom sa Lemany oprú do Knechta. Najskôr Pask, ktorý pretlačí pár woundov plasma cannonmi. Cadia stratagem na +1 do bs pre ostatné unity, čo strieľajú. A ešte som knechta vybral ako cieľ wt Old Grudges (takže reroll woundov). Postupne strieľam BT a Executionermi. Pri druhom mu prvá streľba lascannom berie posledné 3W. Knecht je vybavený.

Devasti skúsia dačo porobiť s Lemanmi, ale výsledom je asi len 6W na dvoch tankoch. Takže relatívna pohoda, Vrana preriedi 2 jednotky gardistov. A to je asi celé.






TURN 2


Opriem sa do Vrany, najskôr dostane 2x smitom 6W (dopre padlo) a potom bukakela od Paska a Battle Tanku (cadia stratagem), ďalšia hrozba zo stola. Plasma tanky potom zmažú 1 jednotku devastov a mortare dorazia posledného scouta z unity a nejakých devastov oproti  ruine.

Z rezerv príde Death Company s Lemartersom a kapitán na jp. Stojí ma to 2 jednotky gardistov a loknutých bullgrynov. Plus 2 hwt, ktoré zabil kapitán. Mephiston ešte vyskočil spoza landing padu a chargol gardistov a sentinel. Nič ale nezabil finálnou smrťou.






TURN 3


Čo môže, odskakuje z cc. Bullgryni, mortar a aj gardisti so sentinelom od Mephistona. Plasma veti vylezú z ruiny a načnú Death Company (cadia stratagem) a oba Executionery dokončia celú unitu. Mephiston poton dostane náklad od Paska s Battle Tankom a umniera. LC z Battle Tanku ešte dáva dole 3W z kapitána.Scioni čo padnú zmažú jednotku scoutov.






Lemartes potom dorazí jeden plasma tank, potom ako ho výrazne zranil devastator. To isté sa opakuje na druhej strane, čiže lc a potom kapitán v cc. Purúča sa battle tank.



TURN 4


Súperovi na stole ostáva asi 6 devastov, 5 scoutov a Lemarter s kapitánom na 3W. Zváži situáciu a podáva mi ruku. Vyhrávam na kartičky, objektivov budem mať viac a možno aj vajp by bol. 

GAME OVER


Prvá hra za nami. Pocit z armády dobrý, ale ... ukázalo sa o čom je súčasná W40k. Hod o prvé kolo. Kto začne je vo výhode. V značnej výhode. Ale tak to je zbytočné riešiť. Pár slov k armáde a unitám:

Tank Commanders a Pask - táto kombinácia proste funguje. Pask nastreľuje a commandery si zlepšujú bs za stratagem. Jednoducho je to kopa úspešnej streľby na bs2+. V spojení s Old Grudge traitom je jednoducha táto unita mŕtva v 1. kole (oka ja keď sa nájde model čo by to mohol prežiť). Aj kombinácia tankov je dobrá, príde mi ten Executioner spoľahlivejší ako Battle Tank (áno, nehádžem dobre d3 damage).

Primaris Psyker a Astropath - zdroj smitov, na ciele čo si nesú svoj invul save. Prijemne ma prekvapili a Storm Raven načali ako z veľkej knihy. Zatiaľ dobré, ale ten Astropath je tam možno trochu zbytočný. Uvidíme ako si povedie ďalej.

HWT - cheap and effective. V spoijení s ordrom výborné. Hral som ich prvýkrát od 8ed (preto ani nemám modely) a na likvidovanie ľahkej pechoty a zakopaných málo početných unít je to dokonalé. 


Scions - padajú kam treba, pridávajú mi board control. Ale neviem či 4 unity nie sp zbytočne moc. Asi bude stačiť minimálny battalion s 3x5 unitami. Ešte sa rozhodnem.


Veterans - plasmiči sa ukázali ako dobrá unita v druhej vlne, prídu rozdajú svoj damage output. Ako vždy posľahlivý, a teraz ešte lacnejší. Na ničenie odolenjších cieľov v deploy  zóne ideálne.


Scout Sentinels - zlacnené a vždy dobré na vytlačenie súperovho deep striku. A must have do fastu pru brigáde. Zavadzajú a platú sa pod nohy súperovi. A to je presne to čo od nich chcete.


Bullgryns - moc sa nepredviedli, ale to nevadí, dal som ich zle v druhom kole aby skórovali objektiv, čo ma stálo ich loknutie do cc. V štrtom kole by boli zmasakrovali kapitána na jp. Určite by som ich chcel mať v liste, dodávajú mi pocit, že vedia poriešiť hrozby v mojom deployi (spolu s primarismi a ich mortalmi).

Gardisti - ako za 40b 9 lasgunov s FRFSRF je 37 výstrelov na 12". S rerollom na hit ak stáli na mieste. To je jednoducho hafo streľby a kopa prejdených woundov. Proste čistá láska. Navyše držia vlastnými telami tanky pred chargom súpera. 


Takže po prvej hre spokojnosť. Len by to chcelo vylepšenie do obrany. Rozmýšľam nad pridaním Tiguriusa, ako to spoľahlivého ocharncu pred kúzlami ako aj zosieľača kúziel (reroll na kastovanie). A null zoóna. Lebo zas dvaja psykery na riešenie väčšieho počtu invulových charov sú málo. Uvidíme, ale asi sa rozlúčim s 1 5kou scionov a niečím. Ale nepredbiehajme.

Ďakujem za poroznosť.

+++ Alessan +++

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára