nedeľa 4. augusta 2019

Inquisitor Eisenhorn: Killteam review

Po dlhšej odmlke som sa znovu pustil do hrania kill teamu a najmä rozšírenie Elites ma vtiahlo do hry, do ktorej prinieslo to čo jej trošku chýbalo a čo od nej človek očakával. Elitnejšie jednotky, najmä terminátory tomuto formátu veľmi sedia a doteraz odohraté hry to len potvrdzujú.

A GW pokračuje v nastolenom trende a vo White Dwarfe nás zásobuje ďalšími pravidlami. Po indexe assassins nasledujú nielen Blood Ravens (článok čoskoro), ale najmä a to v súvislosti s kill teamom, pravidlami pre jednu z najikonickejších postáv univerza.


Inkvizítor Gregor Eisenhorn by nemal byť neznámy nikomu kto sa o w40k zaujíma. Knihy o ňom boli prvé, ktoré sa zamerali na boj Impéria s vnútorným nepriateľom, na jeho odhaľovaní a likvidácii. Kto ste nečítali, šup šup do toho. Nakoľko inkvizácia trpí tým, že od vydania 8 edície stále nemá svoj vlastný codex a unity z indexu sa dajú zrátať na prstoch jednej ruky, vydanie jeho pravidle do normálnych hier w40k bolo skôr sklamaním.

Preto sa na pravidlá vo WD čakalo s napätím a očakávaniami. A keď to prišlo, tak to bolo opäť sklamanie. Ale len do momentu, kedy v gw vyrukovali s vyjadrením, že Eisenhornove staty v časopise sú len missprintom so štatistikami Bloodlettera. 

Aktuálny datasheet pre kill team nájdete tu: Eisenhorn.

A čo nás teda čaká a neminie ? Poďme sa na to pozrieť. 

Q: V akom kill teame môžem Eisenhorna použiť ?
A: Predovšetkým v kill teame ktorý používa pravidlá z rozšírenia Commanders. Ide o silný charakter a preto jeho postavenie ako commandera v kill teame je prirodzené. Ale myslím, že vás skôr zaujíma, pre ktoré frakcie ho môžete použiť. V tomto smere je výber bohatý a poteší najmä hráčov Impéria. Okrem očakávaneho Deathwatchu, nakoľko samotný Eisenhorn bol členom Ordo Xenos, ho môžete zaradiť aj do kill teamu Space Marines, Astra Militarum a Adeptus Mechanicus. Čo je vskutku široký výber.

Q: Aké sú teda jeho základné štatistiky ? 
A: V základe má štatistiky základného ľudského vojaka, teda základný pohyb 6", silu (S) a odolonosť (T) 3, avšak nakoľko ide o vodcu a model, čo by mal čo to v boji vydržať, má 5 woundov. A k tomu armour save 4+ (teda klasický carapace armour, čo myslím k fluffu celkom sedí). 

Q: Aha. Myslel som, že to bude odolnejší bastard. Keď v tej hre všetko tak rýchlo umiera.
A: Netreba zúfať hneď na začiatok. Okrem spomenutého má aj zvláštnu schopnosť (No stranger to the pain), ktorá mu umožňuje pri strate woundu hádzať D6 a na 6 ignorovať spôsobený wound. Čo mu zvyšuje šance na prežitie. 

Q: A čo jeho ďalšie schopnosti ? Vie pomôcť svojmu kill teamu ?
A: To určite. Veľmi zaujímavou a v boji využiteľnou abilitou (Unqestionable wisdom) je jeho aura, ktorá jednotkám v dosahu 6" umožňuje použiť jeho hodnotu leadershipu - 10. Pre armády s nízkym LD ako garda je to vynikajúce, lebo modely s flesh woundami pri nerve teste nebudú mať tendenciu byť shaken po úmrtí pár ich spolubojovníkov. Prakticky vám týmto spôsobom odstráni toho čoho sa pri garde bojíte najviac. Ale na škodu to nebude ani mariňákom alebo mechanikom, na ktoré sa táto abilita tiež vzťahuje.

Q: To znie super. Ale nie je to málo ? Mal som väčšie očakávania od takéhoto borca ?
A: Poukážme teda na to, že Eisenhorn je aj Psyker. Môže vyčarovať 1 kúzlo alebo sa pokúsiť zrušiť jedno čarované súperom. Okrem klasického psyboltu (streleckého útoku rozdávajúceho mortal woundy) pozná ešte jedno kúzlo (Enforce will) ktoré má pri obťiažnosti 8 menšiu pravdepodobnosť na úspešné zoslanie ale ak sa to podarí, tak to stojí za to. Môžete  totižto ovládnuť jeden nepriateľský model do 12" a vystreliť s ním v shooting fáze ako keby patril do vašeho kill teamu alebo ho rovnako použiť vo fight fáze.



Q: To znie super. Keď ale pôjde do tuhého vie ohroziť nepriateľa aj bez čarovania ?
A: Samozrejme. Pomáha mu v tom najmä jeho artificer bolt pištoľ, ktorá narozdiel od klasickej má nielen AP-1 ale najmä dáva 2D, a to už stojí za použitie. A to nielen na strieľanie, ale aj na použitie v close combate kým sa váš súper dostane k úderom na blízko. Čo pri BS3+ vie bolieť.

Q: Paráda. Ale čo boj na blízko ? Predsa len s T3 je to krehký model proti špecialistom na boj na blízko.
A: Ani tu sa netreba obávať. Gregor Eisenhorn sa vie oháňať. Jeho 4 útoky sa o to vedia postarať. Navyše má k dispozícii 2 zbrane s rôznymi profilmi. Prvou z nich je meč Barbarisater. Jeho jedinou nevýhodou je sila (3), čo ale bohato vynahradzuje jeho AP-3 a damage D3 Okrem toho ak Eisenhorn útočí touto zbraňou tá mu vylepšuje jeho WS3+ o jedna (na finálnych 2+). Ak sa vám nepozdáva sila tejto zbrane môžete použiť tú druhú, Runestaff, ktorá dáva bonus na silu +3 avšak má horšie AP-1, ale udeľuje D3 damagu s WS3+. 

Q: To vôbec neznie zle, ale oproti takým eldarom, orkom, tyranidom to stále nie je žiadna výhra.
A: Nie úmyselne, ale stále sme zabudli na ďalšiu jeho vlastnosť (Quarry), ktorá mu umožňuje rerollovať nielen hit rolls (shooting aj fighting), ale aj wound rolls proti modelom s keywordami: Aeldari, Orks, Necrons, Tau a Tyranids. Je to v skutku Ordo Xenos Inkvizítor.

Q: Tak to už áno. Ale nebude veľmi bodovo drahý. Predsa len hry pre Commanders rozšírenie sa hrajú na 200 bodov. Ostanú mi body na iné modely ?
A: V porovnaní s inými commandermi možno konštatovať, že nejde o drahý model Rozmedzie je od 70 do 105 bodov, v závislosti od určeného levelu.

Q: Fantastické. Takýchto modelov by som v kill teame chcel aj viac.
A: To žiaľ nie je možné. Keďže ide o unikátny model, môžete ho do kill teamu zaradiť iba raz.

Musím povedať, že síce som ešte rozšírenie commanders nehral, práve kvôli Eisenhornovi by som ho aj celkom využil k svojej garde alebo plánovanému deathwatchu. Pri cene 70b nezaberie toľko miesta iným modelom a jeho pravidlá mi prídu veľmi dobré.

Najmä jeho LD10 lebo viem na čo trpím s gardou v posledných kolách keď už väčšina modelov je mŕtva a tá čo prežila ma fleshky a je hádžem nerve test na 1ku. V spojení s vox casterom to ale vyzerá na zaujímavý boost.

Rovnako proti xenos kill teamom s rerollmi na všetko a ws2+/3+ v závislosti od zbrane mi prijde ako sekáč, ktorý si rýchlo zjedná rešpekt na bojisku s 4 útokmi. 

To špecifické kúzlo vyzerá veľmi situačne a 8čka je už dosť vysoké číslo na 2 kocky, ale zas prečo neskúsiť ovládnuť nejaký model s dobrou streleckou zbraňou prípadne sa presekať s cudzím modelom z multi kombatu, ktorý nemusel vyzerať dobre.

Každopádne ho určite vyskúša, a dúfam že vám tento článok tiež pomohol v rozhodovaní, či ho vyskúšate. Ďakujem za pozornosť. A tešte sa ešte na článok o démonoch a ich možnostiach v kill teame. Čoskoro.

+++ Alessan +++

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára