utorok 24. septembra 2019

Astra Militarum vs. Death Guard (1.000 pts.)



Neverending Torment of Ursarkar


"Ursarkar E. Creed. Toto nemusí byť tvoj koniec. Večnosť ťa očakáva." Najskôr ťaživá temnota. Záblesk svetla. Ticho a pokoj, striedané náhlymi návalmi obrazov a zvukov. Pred očami sa mu odvíjali príbehy z jeho vlastného života. Momenty víťazstiev, ale aj porážok. Niektoré však cudzie, neznáme. Kell bojujúci po jeho boku, plný sily a odhodlania. Kell umierajúci rukou Despoilera. Všetko prežité v jednom nekončiacom momente. Cadia, odolávajúca. Cadia porazená. Začiatok aj koniec. Detstvo, mladosť, dospelosť. "Večnosť ťa očakáva." Smrť. Jeho smrť chýbala v tejto nekonečnej mozaike. Vedel, že neumrel. Návrat príčetnosti. Kovový obor. Ťažko zrozumiteľné slová. "Navždy môj. Večnosť." Cítil, že ho opúšťa príčetnosť. A chcel jediné, aby to skončilo. Kovové slová. "Pripravím ti koniec. Nekonečné množstvá koncov." Záblesk, spomienka. "Večnosť. Ťa. Očakáva."

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Po dlhšej dobe som sa opäť dostal k W40k, a vyskúšal si hru proti Budíkovým Death Guardom. Keďže tiež trošku tiež fušujem do tejto armády, viem čo ma čaká. Odolná armáda s kopou savou na woundy, ktorá sa ťažko zabíja. Vozidlá s plameňometmi, a hlavne plague zbrane s rerollmi hitov na woundy. Dali sme si taký light formát na 1k, keďže sme obaja dlhšie nehrali a mali sme možnosť to dohrať do záverečnej v herni. A ukázalo sa, že to bola dobrá voľba.



S čím sa dovalila DG ? Bol tam Chaos Lord v easy setupe, Deamon Prince s krídlami, Char s plameňometom, 2x7 Plague mariňákov s plasmami/blight launchermi, 5ka bloghlord termosiek so sekerami a RC, 10ka kultistov a tančík s plameňometmi a mortarom. Okrem termosiek bolo všetko na stole. 




Ja som si štandardne zobral hrstkovú gardisticku polievočku, z každého za hrsť. Veliteľom bol Creed sprevádzaný psykerom, Tempestor Prime, 4x10 IS, 2x5 scionov s plasmami, Hellhound, Scout Sentinel, Platoon Commander s plasma veteránmi v Chimére, 3x mortar, 3x heavy bolter, Basilisk. Všetko okrem scionov išlo na stôl. Pekne rovnomerne rozložené, aby dobre bolo. 



Scout sentinel a IS pred chímerou, pripravený zaberať objektivy kvôli objektivom. Hrali sme kartičky, takú tú klasiku, 3 kartičky na ruke, po splnení sa doťahuje na max. 3 kusy. Plus samozrejme objektivy na konci hry, každý za 3VP. Deploy bol Dawn of War, a hod o prvé kolo som vyhral ja. Iniciatíva mi nebola ukradnutá.



Všetko teda bolo pripravené na prvé kolo, mal som množstevnú prevahu v modeloch, ale ako viete, to pri garde vôbec nič neznamená v momente keď začnete odoberať modely lopatou. 




TURN 1


Na ľavom krídle je len jedna jednotka plague mariňíkov, takže sa rozbehnem dopredu na objektivy, nejaký move move move order, aby som zabral čo terba. Sentinelom som scoutol dopredu pohol sa a chargol plague mariňákov. Trošku trolády na úvod, aby sa gardistom lepšie dýchalo. V cc nič nerobím, ale ani ja nedostávam výrazný damage. 




Stred a práve krídlo je iná káva, Hellhoundom na nič poriadne nedostrelím, alebo na to nechcem strielať, a tak si vyberám kultistov a spolu s mortarmi ich mažem zo stola. Basilisk sa zameria na crawlera a dáva dole ... 1W. Proste čočka a savy. Nevadí. Lasguny nič neurobia plague mariňákom. A ja viem, že sa ide umierať.




Súper sa pohne dopredu. Spoza budovy vybehne char s plameňometom, nenápadná figúrka, hádže si silu 10 a 6 autohit výstrelov na hellhound, spozorniem. Na 3+ dostávam 5 woundov, AP-3 ma trošku šokuje ale nenechám to na sebe poznať. Hádžem savy na 6ku, 1 pasnem, stále je to ale 12W a mŕtvy hound, takže reroll a 6. Prežívam. Well. Usmeje sa na mňa 2x plasma od plague mariňákov a ... tento príbeh už nemá šťastný koniec. Buuuuum a papa hellhound. Som jemne otrasený. Plague marína pozabíja s crawlerom nejakých pár gardistov. Nič strašné.

TURN 2


Ja sa pohnem dopredu, viem že z rezerv prídu blighlordi tak sa snažím ich nejako vytlačiť tam kam chcem ja a nie súper. Sentinel drží v šachu plague mariňákov. Bligh lordi prídu, zastrelia 1 mortar a chargnú IS, ktorej ale zabijú pár modelov. Ale aspoň sa o preživších zakotvia, takže žiadne fall backy.




Na strede sa vydám pomstiť môj hellhound a hádžem tam 5ku scionov s tempestorom, 2 prepálené plasmy to charovi vysvetlia, ako to vyzerá keď sa vzdiali od screeny a je na rane. Heavy boltre zabijú jedného plague mariňáka, ide to ťažko. Deamon Prince si okľukou nalietava na charge na Basilisk. Boltre riadia výrazne gardistov. 




TURN 3

Sentinel drží v cc, čo je výborné. Čo ale výborné nie je, je 5ka termosiek v mojom chrbte. Takže hijó preč od nich. Všetko sa rozbehne od nich do stredu stola. Chiméra to zaparuje za rohom. Mortare zahradia cestu Blighlordom, aby gardisti mali ďalšie kolo pred sebou.




Sústredená paľba Basiliska, heavy boltrov a scionov redukuje plague mariňákov na posledných pár modelov. Ale Deamon Prince sa blíži a budem smutný keď dobehne do cc. Crawler maže nejakých no name gardistov a  flamre spália pár scionov. 






Termosky sa vysporiadajú s mortarmi, a na charge na 11" palcov majú šťastie a dorazia aj načatú unitu gardistov. Plague mariňáci hodia kotol woundov na sentinel a ten umiera. Well. To nebolo v pláne, a dostávam sa do nepríjemného obkľúčenia. Deamon prince nakoniec chargne do heavy boltrov a zmaže ich. 





TURN 4


Vykladám veteránov, ktorí zaujmú strategickú pozíciu na streche domu. Chvíľku váham, ale nakoniec s Basiliskom strieľam po termoskách a ignorujem deamon princa, veteráni sa tiež oprú dp termosiek. A ... zabíjam 2. Well moc to nenapadalo. Dokonca aj smite som nehodil. Ešte vyriešiť problem s menom crawler. Bum charge s chimérou. Scioni ešte vyriešia Chaos Lorda.




Gardisti ešte dorazia zvyšok plague mariňákov a obsadia nepriedušne objektiv, aby im ho nikto nevyfúkol a ja som zahral ďalšie vp za kartičky. Termosky sa rozbehnú a zmažú Primaris Psykera.




Deamon Prince váha, ale nakoniec dáva prednosť pred mojim warlordom, a tak Creed dostáva charge .. a potupne umiera na strašné množstvo woundov. Well ... stáva sa. Crawler si dá ešte fall back od chiméry.






TURN 5


Veteráni sa zamerajú na plague mariňákov čo mi zdecimovali IS na objektive kolo predtým, a mažem asi 5 ks, ale zvyšok prežíva na úspešnú morálku. Basiliskom sa snažím zmazať terminátorov, mažem 2ks z 3, čo nie je zlé ale nestačí to. Deamon Prince si dá 5" charge na basiho a hádže 4", rerioll a ... stále 4". Uffffff.






Scionmi sa ešte snažím pocuchať crawler ale nedarí sa, cahrgujem ho opäž s chimérou, dostávam náklad woundov ale našťastie prežívam s poslednými dvomi a pechota má pokoj od flamerov. Termoska ešte dočistí IS. A hra sa končí.



GAME OVER

A môžem sa pustiť do počítania:
Imperial Guard = first blood, linebreaker, 12vp za objektivy a 7vp za kartičky = 21VP,
Death Guard = slay the warlord, linebreaker, 6vp za objektivy a 13vp za kartičky = 21VP.


Spravodlivá remíza, aj keď nebyť úspešnej morálky na konci hry na plague mariňákoch, bol by som ešte uhral 1 bodík za kartičku a Impérium by si pripísalo ďalšiu výhru. Každopádne to bola super hra, odsýpala a vedenie sa striedalo z kola na kolo. Súperovi ďakujem a teším sa na ďalšie, kde si už hádam vymeníme gardy, a ja si zahrám s nurglovými chlapcami proti nejakej žltej maríne.

Všetkým ďakujem za pozornosť.

+++ Alessan +++

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára