nedeľa 12. decembra 2021

Flesh-eater Courts vs. Soulblight Gravelords (2.000 pts.)

Nakoniec pred záverom roka som stihol niekoľko krát odloženú hru proti nertvym Soulblight Gravelordom. Moj oponent pozná moju armádu lepšie ako ja sám, takže postavil slušný list, aby sme si aj zahrali. Samozrejme ja som nakombil ako to šlo, predsa len sa netreba hanbiť. 


Hrali sme misiu Power Struggle. Skoro klasika, až na to, že objektivy sa rátajú ako držané ak ich držíte dva svoje turny po sebe. Inak potom klasika, drž 1, drž 2 a drž viac ako oponent, plus teda battle taktiky. Ja som mal Grand Strategy Hold the line (musí prežiť battleline unita) a súper mal Prized sorcery (musí prežiť kúzelník). A poďme sa pozrieť na listy.


Ja som si doniesol overenú zostavu, kompromis medzi rýchlosťou s mortalmi (terror a flayeri) a kopou woundov s doliečovaní modelov (horrory a courtieri). A to bolo teda toto:

Delusion: The Feast Day
Battle regiment (one drop regiment a v ňom):
Archregent (the dermal robe, derranged transformation)
Crypt Haunter Courtier (general, cruel taskmaster)
GKoRT (monstrous vigor, gruesome bite)
2x6 Horrors
3 Horrors
6 Flayers
3 Flayers

Taktika sa nemení. Terrorom a flayermi eliminovať hrozby a horrormi držať kým nepríde pomoc. Po hrách s nimi už nemám žiadnu nádej, že Horrory dokážu zabiť maximálne jednotku s 5+ savom. A síce budú mať možnosť, ale uvidíme či sa k tomu aj reálne dostanú.



Súper si doniesol nasledovnú zostavu, taký slušný mix hammer unít a kopou tiel na držanie objektivov a zasypávanie mojich jednotiek. A jeho zostava bola nasledovná:

Lineage: Legion of the night
Vampire lord on Zombie dragon (amulet of destiny, amethystine pinions)
Necromancer (master of magic, arcane tome, fadong vigour)
Vampire Lord (soulpike)
20x Grave Guard (blades and shields)
2x10 Dire wolves
2x20 Deadwalker zombies
5x Blood Knight
6x Vargheist

Je tam toho požehnane, absolútne netuším čo s tými obrovskými jednotkami budem robiť, hlavne ako cez ne budem skorovať objektivy, ale tak uvidíme. Nejako to hádam pôjde. 


Ideme na deploy. Ja sa vyložím prvý vďaka one drop regimentu a nechám súpera začať. On sa posunie jemne dopredu, urobí si screeny zo zombiekov pred blood knightami, na pravom krídle si naletia dopredu Vargheisti, za nimi číha na svoju šancu lord na zombie drakovi. Nič sa nedeje a súper zahráva taktiku aj bodík za drž viac ako súper.


Ja idem dopredu. Na pravom krídle sa pokúsim prelomiť terrorom líniu vargheistov, ale nakoniec sa podarí zabiť len 3 modely zo 6. Na oplátku hodím tušku na savoch a strácam 8 z 14 woundov, čo celkom bolelo. Aby to nebolo málo ešte pred tým som failol charge horrormi do zombiekov, jednoducho hodiť 7" s rerollom bolo nad moje sily.



Ešte pričarujem Regentom súperovi do chrbta 20 ghoulov, ktorý msa podarí charge do psov, a vďaka tomu mu zruším držanie jedného objektivu. Bohužiaľ ale neplním taktiku, čo bolo zabratie stredové objektivu (mal som premazať ghoulov a potom by to vyšlo, ale keď nehodím ani ten charge, tak si to zaslúžim). Šestka flayerov sa pripraví na štart a budem dúfať, že sa podarí double turn a v ďaľšom kole pôjdu all in.


Hodíme si a ja skúsene hádžem na prioritu jednotku, súper ale ukazuje, že je friendly a dava jednotku tiež. Ale nakoľko priorita v kole predtym bola moja, ide teraz súperovi. Takže zas to nevyšlo ako som plánoval. Musím viac trénovať tento hod. A ide sa na to. Vargheisti si odletia preč a nič nebráni zombie drakovi vrhnúť sa na môjho kinga na terrorovi. Boostniti drak to dáva na pána a terror jednoducho nemá šancu prežiť, dmg čo dostane presahuje jeho 14w, nie tých 7 čo mu ešte ostávali pred začiatkom boja. Toto celkom bolelo.


Zombieci a grave guarda sa len pohli na objektiv do stredu, istená grave guardov. Blood knighti sa vrátili pomôcť vlkom a jednoducho tu nebolo o čom, zmazali 17 z 20 ghoulov a zvyšok doklepli vlci. Jediné čo sa podarilo ako tak je boj Flayerov s druhými vlkmi, kde vlci síce zabijú môj jeden model, ale ja ich na oplátku zmažem (vďaka feeding frenzy to išlo ako po masle). Súper plní taktiku, čo bolo zabi monster.


Môj turn druhého kola a je treba sa hýbať. Horrory si to nabehnú na stred a dávam charge všetkými unitami do zombiekov. Boostnutá jednotka horrorov s +3 atakmi od archregenta zatočí s 20 zombiekov a tí sa porúčajú zo stola. Splnená taktika. Druhá unita ale nemá také šťastie a zabíja iba pár zombiekov. Tí sa potom odpilujú od 3jky horrorov takž tí si ani nebuchnú.


Zaujímavejší je ale boj na pravom krídle. Tam jednoducho nemám s čím špekulovať a hodím všetko na zombie draka. Trojka flayerov, šestka flayerov a varghulf (tu si po hre uvedomím, že som zle summonoval a miesto varghulfa mali ísť na stôl traja flayeri, ale ako sme sa po hre bavili, varghulf neurobil zhola nič a tá trojka flyerov by tam bola rozhodne lepšia). Hádžem, snažím sa čo to dá, ale so všetkými útokmi zvládnem dať dole drakovi len 8 woundov. On na oplátku tiaž hádže zle, a zabíja jedného flyera z trojky.


Ideme na tretie kolo a ja poprosím súpera o jeho kocku na priority roll. Hádžem šesť, súper menej, čiže double turn je môj. Moc ale nemám čo vymyslieť a jediný move sú traja horrory k súperovmu objektivu. Varghulf vracia jedného flyera a môže sa ísť bojovať. Sústredím sa na zombie draka, tomu sa nedarí roar na veľkú unitu flayerov a tá ho vďaka feeding frenzy posiela na druhý svet, kde musím povedať, že umrel na posledný ward save na posledný mortal wound od flayerov. A je to moja zahraná taktika zabi monster. 


Naľavo sa ešte vysporiadam s jednotkou zombiekov, tá nemala šancu proti buffnutým horrorom s bonus útokmi. Proste to napadalo a prešlo viac ako 20w. Na strede to ale stále nemám vyhraté a musím čakať ťažký counter charge od grave guardy a blood knightov.



A ten boj bol jednoducho krvavý. Z šiestich horrorov padli 5 proti grave guarde, to kvantum útokov sa nedalo ustáť lepšie. Posledný horror s posledným woundom ale znamená, že súper failuje taktiku (zabi battleline unitu). Druhá jednotka horrorov si stojí lepšie a umierajú len dvaja, vďaka mystic shieldu a all out defence. Vlci si pobehnú auto advance na 6 a zaberajú môj objektiv,.



Ideme na švrté kolo, priority roll. Zae používam súperovu kocku a hádžem šestku a som presvedčený, že to bude moje kolo. Súper hádže a ... šestka. Ale išiel prvý v kole predtým, takže mám prioritu na štvrté kolo. Courtier dočaruje jedného horrora do unity pri grave guarde, ale ani to nestačí a umierajú. Druhá jednotka horrorov sa dží trochu lepšie. Regent a courtier sa ešte rozhodnú nabehnúť vlkov, výkon je ale strašne slabý a umierajú asi len dvaja vlci. podstatné veci sa dejú na pravom krídle. Chargnem vlkov a tí sa porúčajú zo stola. A zároveň zahrávam taktiku, mať dve jednotky z počiatočnej armády v súperovom teritóriu.



Súper ide a knighti si najskôr prebehnú cez horrorov a potom ich chargnú a zmažú zo stola. Vlci si odbehnú k objektivu a to znamená, že súper plní taktiku drž 2 objektivy mimo svoje teritorium. 


Piate kolo je už len formalita na dohratie. vyhrávam prioritu, ale nemám moc čo urobiť. Utekám preto s generalom mimo range knightov. Zahrávam taktiku advancovať s tromi jednotkami. Mám už ale iba jeden objektiv (už druhé kolo po sebe), a nemám moc čo inés praviť. Všetko je mimo range na charge. 


Súper si vbehne do môjho teritoria kvôli taktike, od všetkého je ďaleko na charge, takže hra sa končí a môžeme ísť rátať body.


Začnime teda pekne po poriadku. Mne sa podarilo zahrať 8VP za misiu, 8VP za battle taktiky a 3VP za Grand strategy (prežila mi posledná jednotka battleline). Čiže dokopy to je 19VP. Ide sa na počítanie pre upírov. Misia išla lepšie súperovi a odnáša si za ňu 12VP, za taktiky získava 8VP a plní aj Grand strategy (prežije kúzelník), čo dokopy znamená 23VP. Víťazstvo si preto odnášajú Gravelordi. 

Super hra, ktorá nakoniec neskončila až tak veľkým bodovým rozdielom a bola aspoň napínavá až do posledného kola. Musím povedať, že to bolo hlavne vďaka tomu, že súper nechal doma lepšie jednotky (manfreda, ďalšiu jednotku blood knightov a grave guardy), každopádne zážitok z hry to nepokazilo, práve naopak len ho zlepšilo. Musím sa priznať, že hranie terrora mi stále nejde, opäť umrel keď nemal, lebo som s ním zbrklo chargoval (proste blood in nostrils). Príjemne ma prekvapili flayeri, ktorí ho následne pomstili. Horrori išli svoju klasiku, zabíjali 5+ save a horší, ale ako sa dostali do boja s 3+sv, ktorý išiel na 2+, tak už len smutne pozerali a tešili sa z každej jednotky na save (ale tých bolo žalostne málo). Opäť sa ukázalo, že peší chary u fec strašne trpia lebo neookážu nič zabiť (dokonca aj varghulf sa dnes pridal a neurobil, že vôbec nič). Skúsim ešte trochu pozmeniť list a možno aj court a uvidíme kam to povedie. To je ale už asi téme na hranie v novom roku.

Ďakujem za pozornosť. 

+++ Alessan +++

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára