štvrtok 30. decembra 2021

Crusade: Death Guard vs. Sisters of Battle (500 pts.)

Koniec roka prišiel, ale kým starý rok ešte neskončil, dáme si posledný report z hry. Tentoraz to bol test na pripravovanú Crusadu. Dohodli sme sa so súperom na 500 bodoch (toľko bude aj začiatok na Crusade, takže prečo nespojiť príjemné s užitočným. Budík si potebuje osahať sestry ako novú armádu, tak prečo mu v tom nepomôcť.

Misia bola Supply Drop pre Compat patrol Crusade. Na stole sú tri objektivy, 2 dáva ataker a 1 defender. prvý musí byť 6" od stredu, zvyšné potom 6" od board edgu a 9" od iného objektivu. Na začiatku 4tého kola mizne jeden náhodne, na začiatku 5teho kola mizne druhý náhodne. Objektivy majú hodnotu podľa kôl - 2 a 3 za 10VP, 4 za 15VP a 5 za 20VP. 


Moja zostava bola nasledovná, Chaos Lord s baleswordom (upradnutým na relic Plaguebringer) a wt, ktorý mu dal T6 a ignore AP-1 a -2 zbraní a k tomu mal pribalený combi - bolter. K nemu som potom prihodil tri päťky Plague mariňákov. Prvá z nich mala 2 plasmy (jedna na seržovi s fistou) a plague spewer. Druhá zas launcher, cleaver (s d6 damage) a tá tretia launcher, flailu a fistu. Zvyšok boli boltre. 


Bol som ataker, takže som deployoval dva objektivy, jeden presne na stred druhý do deploy. Súper dáva svoj na flank do ruiny. Hod o prvé kolo vyhrávam ja a rozhodnem sa ísť prvý.


Proti mne sa postavili sestry z ordra krvavej ruže. Viedla ich Canonesska s relic swordom, za pospevovania svätého muža viery - Priesta, k tomu 2x 5 sestier (jedna skvada mala heavy flamer), 10 novitiateiek, 5 sacresantiek (proste baby s halberdami a štítmi) a 5 seraphiniek s 4x hand flamerom. Súper ma prečísluje 2:1. Verím ale v svoju odolnosť a contagion, ktorá urobí v cc s dievčat T2 trhací kalendár.


Idem dopredu. Na ľavom krídle 5ka mariňákov pokropí scoutky a zabíja asi 3ks, boltre sa aj činili ale sajvy padali dosť dobre. Nechcem sa sunúť na stred až moc, takže takto si to nadbehnem a uvidíme čo ostane.


Napravo a na strede tiež vpred. Cieľená streľba plasiem, launchra a pár boltrov je vcelku úspešná a maže 4 sestry v ruine na objektive. Poslednú sa snbaží odstreliť môj lord ale aj napriek 3 woundom ten 2+ padne. Zvyšok plasma unity strieľa po skautkách a flamer s bolrtrami zabíjajú ďalšie 3 (plus jedna na morálku takže ich ostáva len 3ks). A môže sa ísť na súperov ťah.


Ten sa s tým nepára ide full tilt dopredu. Sakresantky sa oprú do plasma jednotky plague mariňákov a vďaka AP-4 a 11woundom ich mažú zo stola. Kua tak toto bolelo. Ja sa nebojím a v mojom druhom kole nastrieľam sakresantky so všetkým čo sa dá a 3 ks padajú dole. Tie si potom nabehne lord (potom ako zaskóroval objektiv za 10b), ale podarí sa mu zabiť len 1, tá mu na oplátku nič nerobí. Vzadu nabehli plague mariňáci druhú jednotku sestrier, ktoré zvládli zabiť jedného z nich, na oplátku prichádzajú o štyri sestry.


Naľavo je to celkom bieda, plague mariňákov mi nabehnú skoatky s cannonessou. Hádžam totálny shit na savy a aj s málo útokmi padajú dvaja mariňáci. Ja potom narafem asi 8w do skatutiek a tie všetko savnú na 4+. Potom idem cleaverom do canonessky, dávam dva hity a dva woundy a na 4++ padnú ... dve štvorky. Kurnik škoda. Odvetný útok a prichádzam o cleaver, ale zas canonesska nemá nikoho na dosah. 


V mojom shootingu druhého kola používam stratagem čo urobí trom modelom z granátov pistol6 a v engagement range sú to všetko autohity, takže cca 15woundov do skautiek znamená, že a porúčajú zo stola.


Súperovi prichádzajú posily vo forme seraphiniek, tie sa pozrú zle na 3 plague mariňákov a proste ich vďaka streľbe po príchode s max hitmi (24) na flameroch a opakovanej streľbe mažú zo stola. Toto je zlé. Aby nebolo málo canonesska si to nabehne do môjho lorda. Len vďaka lepším savom to prežívam s 2w. Lord s plaguebringerom sa potom predvedie a zredukuje canonessu na posledný wound.


V mojom treťom kole dostávam 1cp a využívam ho na nasolenie mortal woundov do canonessky. Dostáva 2 a porúča sa zo stola. A to všetko v command phase. Čiže lord následne nabehne poslednú sakresantku čo fall backla na objektiv a popraví ju bez milosti.


Potom ako streľbou odpravujem poslednú sestru na objektive, tak sa mi ešte s plague mariňákmi (poslednými štyrmi kusmi) podarí charge na priesta a ten umiera na flailu asi dva krát. Súperovi ostávajú seraphinky a využije ich na maximum, flamre a násldne charge znamenajú, že prežíva len flaila s 1w, tá si ale buchne a zabíja 3 skakáčky. 


Na začiatku môjho štvrtéého kola mizne objektiv v mojom deployi. Môžem teda ísť vpred. Posúvam sa k posledným modelom súpera, a charge ...


... v ktorom môj Lord bez akéhokoľvek súcitu popravuje obe posledné členky sesterstva, a zabezpečuje pre Death Guardu prvé víťazstvo v očakávanej sérii (táto hra sa tam samo neráta). Lord bol úplne že MVP a za odmenu dostane nový model a k nemu aj trophy rack na osobitnej bejske, kde ako prvá bude hlava popravenej canonessky.


Hra odsýpala úplne super, a aj keď sme sa sem tam pozerali do kníh na staty zbraní, tak sme to zvládli do cca jeden a pol hodiny, čo pri natrénovaní bude hra na cca hodinku. Čo ma celkom teší, nakoško to znamená za večer jednu aj dve hry (čo ma zvádza postaviť do Crusade aj Imperiálnu armádu, či už Black Guard Chapter alebo Scionov). Ale to ešte uvidíme, nepredbiehajme. 

V novom roku sa už teda vidíme pri príbehu Lorda Hallitusa Gugha (možno si ho niektorí z vás ešte pamätajú z kill team kampane, ako brata znovuoživeného démon princa Gru´nhil´ama, ktorý vlákal do svojej pasce Malignusa). Zatiaľ všetko dobré a ďakujem za pozornosť.

+++ Alessan +++

1 komentár: