piatok 7. januára 2022

Crusade: Death Guard vs. Sisters of Battle (500 pts.)

V novom roku pokračujeme tam kde sme skončili. Teda v hraní menších armád aka tréning na blížiacu sa Crusadu. Prvú hru sme moc nekomplikovali a dali sme si rematch s tými istými armadami ako naposledy. Len sme si zväčšili stôl na 48x30.


GAME 1

Prvá misia bola z matched play v core booku, 4 objektívy v stvoruholniku. Aj sme si vybrali agendy ale súperovu som zabudol, ja som mal z codexu vybrať si unitu z najvyšším PL v súperovej armáde a zničiť ju do konca hry. 


Moja zostava bola nasledovná, Chaos Lord s baleswordom (upradnutým na relic Plaguebringer) a wt, ktorý mu dal T6 a ignore AP-1 a -2 zbraní a k tomu mal pribalený combi - bolter. K nemu som potom prihodil tri päťky Plague mariňákov. Prvá z nich mala 2 plasmy (jedna na seržovi s fistou) a plague spewer. Druhá zas launcher, cleaver (s d6 damage) a tá tretia launcher, flailu a fistu. Zvyšok boli boltre.


Proti mne sa postavili sestry z ordra krvavej ruže. Viedla ich Canonesska s relic swordom, za pospevovania svätého muža viery - Priesta, k tomu 2x 5 sestier (jedna skvada mala heavy flamer), 10 novitiateiek, 5 sacresantiek (proste baby s halberdami a štítmi) a 5 seraphiniek s 4x hand flamerom. Okukane to mam tak uvidíme.


Idem prvý a suniem sa dopredu, je treba zaberať objektívy, takže držať sa vzadu nemá moc zmysel. Advancujem lebo aj tak na nič nevidím. Na oplátku ide super a sacresantky sa zastavia po 10" chargi  a mojich plague marinoch na strede, ktorých bez pardonu zmazu do posledného muža.


Tak hra na objektívy s 3 unitami proti unitam 7 nebude to prave, takže full yolo dopredu. Sacresantky nastrieľam a zabijam jednu z nich, potom ich dorazam plague marinakmi. Lord sa už nemal po čom ohnat.


Na pravom krídle som nabehol novitiatky, bola to unita na agendu, prvý udiera plague cleaver, 3 hity, 3 woundy a dávam 12 damage s prelievaním za stratagem. Čo znamená že unita je zmazana a to si nebuchli ani nožíky.


Odveta bude bolieť. Druhé kolo znamená, že prichádzajú serafinky, ktoré dorážajú druhú jednotku plague marinakov. Sister skvada potom uberie 1 život lordovi. Do boja sa zapojí aj canonesska, a s 3d zbraňou popravuje jednotku plague marinakov. Takže na stole ostáva len Lord. Ten nabehne jednotku sestier a zabíja 3 z nich. Stráca ďalší život.
 

V súperovom ťahu si to do mňa nabehnú seraphinky, paľbu s flamerov a pištolí ešte ustojim ale v close combate prichádzam o posledné woundy a hra sa konci mojim wipom. 

Tentoraz s viac objektívmi bolo citit, že mám málo unit. Zas som si nedal lepší pozor na sacresantky a tá unita ma s tým ap-4 veľmi bolí. Cleaver sa ukázal a s pretekajucim damagom zamordoval celú jednotku 10 scautiek. Lesson learned pre obe strany.


GAME 02

Druhá hra je crusade misia z core booku, defender bráni svojho warlorda a ataker ho musí zabiť (warlord ma fnp a regeneruje 1w za kolo). Za zabitie je 50b, za prežitie 40b. Za každý wound ktorý mu super zoberie je 10b za kolo a ak warlord zabije v kole co len 1 model, získava 10b.

Rozhodime sa, ja si vyberám defendera. Môj deploy je polka stola a warlord musí byť deploynuty 6" od jej stredu. Super je 10" odo mňa. Vyberá si ze ide prvý. List ma taky istý ako v hre predtým. Ja som zmenil zostavu na: plaguecastera (smite, curse of leper a miasma), 5x plague Marine, 10x poxovia, 20x poxovia, 3x deathsroud. 


Prvé kolo je krátke. Super advancuje a ja shufflujem. Boltre z plague marinakov nič nezabiju. 



Prichádzajú seraphinky a odparujú 5 poxov z desiny a 10 poxov z 20ky. Sacresantky sú mimo charge range. Takže ide moje kolo. Poxovia nabehnú seraphinky a desina s mw zabíja celú jednotku. Plague mariny potom šťastné zabijú 5ku sestier boltrami a dorazia 2 v ruine ktoré prežili mw peklo od castera. Ten prvé kúzlo hodil 1 a 1, rerol na 1 a 1, čo ho stojí 3w. Ech.


Ide súperove kolo. Musi ist do mňa ak chce warlorda zabiť, čiže novitiatky chargnu poxov a sakresantky plague marinakov. Prvé idú scautky a zmazu poxov. Ja sa predbieham a mažem sakresantky záplavou útokov z nožíkov.



Moje tretie kolo a idem odvážne vpred, plague marinaci nastrieľaju a chargnu canonessku a tá umiera. Posuniem sa shroudami ktorí zabijú flamermi 2 novitiatky a caster mortal woundami zabíja priesta. 


Bohužiaľ "blood in the nostrils" ma priblížila moc blízko k sestrám. Novitiatky po move použijú miracle dice aby dali 11" charge do môjho warlorda okolo termosiek a v kombate ho zabíjajú. Umieram na poslednu damage kocku od súpera. Chýbal 1 nedolieceny wound z perilov. Nebyť greedy mal som viac cuvnut a počkať si na charge do termosiek. Nevadí, ďalšie ponaučenie. Hra sa konci skóre 20:50 v prospech sestier. 


Súperovi ďakujem za obe hry. Popri nich sme si ešte dočítali nejaké Crusade pravidla, dobre sa zabavili a na to narrative hranie sa už teším, aj keď asi moja army zložená z plague marinov nebude trhač asfaltu, ako sa hovorí. 

Každopádne sa to ale rysuje a čoskoro bude treba pripraviť prvy order of battle. Ďakujem za pozornosť.

+++ Alessan +++


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára