nedeľa 5. decembra 2021

Militarum Tempestus / Imperial Knights vs. Dark Angels (2.000 pts.)

Nastal čas keď dostali šancu aj modely, ktoré často nehrávam a skôr okupujú miesta v polici. Najviac najdlhším lavičkármi sú bez pochyby Knechti, ktorých síce mám, ale hrávam ich iba sporadicky. Celú 2k ešte síce nepokladám, lebo chýbajú dorobené modely, ale tých 1k v pohode zložím a tak bola iba otázka čím ich doplniť. A vyber padol na Scionov, ktorí sa na stôl nepozreli už tiež dlho.


Misia sa hrá: Retrieval Mission (6 objektívov na stole, drz jeden, drz dva, drz viac ako super sú primárky). Sekundárky sú problem hlavne pre mňa, nakoniec si vyberám Engage, Octarius dáta a To the last (3 knechti). Dark Angeles majú Oath, Bring it down a Raise the banners. To bude celkom zaujímavé. Hodíme si o prvé kolo a vyhravam.


A čo som si pripravil na hru? Nuž toto:

Cerastus Knight Atrapos
2x Armiger Warglaive 
2x Tempestor prime, rod
10x scion, 4x plasma, plasma pistol
10x scion, 4x volley gun, plasma pistol
10x scion, lasguny, plasma pistol
2x5 scion, 2x plasma, plasma pistol
4x Taurox Prime, battle cannon a AC

Knechti boli House Raven (streľba po advanci bez postihu, a heavy zbrane sa menia na assault ak advancujem), Scioni zas Kappic Eagles (plus +1bs po vystúpení z vozidla a ignore heavy postihu). Warlord je Atrapos a ma 2+sv a 4++ proti streľbe. Uvidíme ci a ako to bude fungovať.


S čím prišli Dark Angels? Celkom so zaujímavou a neokukanou zostavou:

Azrael
Talonmaster 
3x5 Intercessor
5x Deathwing Knight
4x Inceptor
2x10 Hellblaster (assault plasmy)
Dark Talon

No je tam kopa plasiem, rerolly na hitu plus teda 4++ od Azraela, čiže sa tým bude tažšie prekonávať a ak do toho zarátam transhuman, well ... 4+ spolieham sa na teba.


TURN 1 

Moc sa mi nechce ale musím ísť dopredu na objektívy. Tauroxy sa pohnúť vpred okrem jedného, ktorý stráži môj home objektív. Jedna päťka plasiem ide von kvôli octariusu. Pravý flank s knechtami sa valí vpred advancom. Tauroxy a warglaivy odpaľujú 1 jednotku intercessorov, Atrapos potom zabíja 3 dw knightov. Nič ďalšie sa nedeje. 


Super sa drží v tieni stredovej ruiny a pohne sa vpred, postaví 2 vlajky. Plasmy odpaľujú najbližší taurox, z ktorého vypadnú scioni, vďaka emergency disembark rovno do ruiny na objektiv, kde sú mimo los. Lietadlo preto strieľa do warglaivu a dáva dole 5w. 


TURN 2

Ide sa na to. Snažím sa dostať na ďalší objektiv. Zranení warglaive ide za ruiny na objektiv (po novom už má objektiv secure, čiže som si istejší, že ho udrží, plus teda ráta sa za 5 modelov). Plasmy naskočili do Tauroxu. 2 Tauroxy a jeden Warglaive sa pokúšajú zabiť 5 Intercessorov na objektive ale nedarí sa ako kolo predtým a dvaja prežívajú. Taurox na home objektive potom dáva dole 4w z lietadla. Na to sa potom pozrie Atrapos, prepaľuje veľký kanón za 1mw (už má dole 2) a Dark Talon mizne vo výbuchu zo stola. Scioni v ruine zahrajú Octarius. 



A na rade sú Dark Angels. Nabuffovaná jednotka si to napáli do Tauroxa na home objektive a ten zrazu nie je. Zvyšok potom odpaľuje Scionov v ruine. Termosky v strede si to valia dopredu. Waiting game pokračuje. Straty sú zatiaľ minimálne. Mne sa darí skórovať viac na primárkach, súperovi na sekundárkach.


Plasmy sa pomaly ale isto pohybujú smerom ku mne. A mne sa to ale vôbec nepáči. Aj keď len S7, sú to tri výstrely na model, 2+bs keď stoja, ale zas môžu strielať aj po advance ak treba, čiže ten threat range vie byť značný. Plus teda 3d flat a hlavne rerolly od Azraela. A teda ešte 4++ invul. Vravím, nepáči sa mi to.


TURN 3

Možnosi sú len dve. Jedna je držať sa čo najďalej od plasiem a tancovať okolo stredovej ruiny. Alebo sa odhodlať a skúsiť suicide run s Atroposom. Vyberám si to druhé. Idem vpred plnou parou, advnace a streľba do hellblastrov. Prepaľovaný profil a 9 výstrelov, 8 triafam a všetky woundujem (S14 a 3d flat), som celkom spokojný lebo teda v cc to pôjde lepšie. Súper hádže 4++ invul a ... umiera jeden hellblaster. Well .. not as planned. Nevadí, nabehnem si do cc, overwatch nič neurobí a ja sa prefrézujem unitou, nakoniec ale 2ja dvaja prežijú. Ostáva mi 18w, čo nie je také zlé. 


Do ruiny ešte posielam dve malé jednotky plasiem a tie sa postarajú o zostávajúcich terminátorov. BS2+ s rerollom 1 je celkom slušná vec, a tak nik neumiera na prepaľovanú plazmu a nasolím dosť woundov. Tauroxy s Warglaivom sa ešte postarajú o zvyšok intercessorov na objektíve kde ruším vlajku. Z rezerv ešte prídu melta komandy a tempestory, unita u súpera zahráva Octarius.


A ide sa plazma burnout. Najskôr ma napália Inceptory, tam ale nepadne všetko ako má a prechádza 6w dole. Horšie je to z unity 10 Hellblasterov. Tam to napadá veľmi slušne a ja musím savovať 9 woundov (každý za 3d). Hodím kocky a dávam na 4x5, 2x6, 4, 2 a 3. Kontrolujem si ako mi funguje invul a je to na 4++ proti streľbe, takže strávam len 6w, uff tak toto bolo dosť dobré. Ide sa ale chargovať. 5ka inceptorov v ruine potom ako rostrieľala jednu päťku scionov (ostáva iba seržant) chargne druhú a tá umiera. Do knechta nabehne Azrael a Inceptory. Ostáva mi 6w. Prvý ide Azrael, dáva mi 2mw a z 3 woundov dávam na 4++ iba 1 save a Atrapos sa porúča (ani nevybuchne, a ako som zistil jeho keyword Cerastus Knight mu umožňuje zahrať asi len 3 stratagemy z toho všetkého čo Knechti majú v dexe a ďalších knihách).

TURN 4 a 5

Už mi toho veľa neostáva. Do ruiny v strede vyložím jednotky scionov s volley gunmi a s buffmi za reroll a 1+S stratagem zabíjam 4 intercessorov. Seržanta samo neviem doraziť v cc. Napravo sa potom opriem do Hellblastrov. 4 melty z commandy idú svoj štandard. na hit dávama 2, 2, 2 a 3, na jeden wound padá 1. Ech. Tauroxy s Warglaivom pozom zabijú 7ks dokopy. Ale tvaja stále prežívajú. Warglaive skúsi charge ale failne s rerollom na 6" (5 a 5). 


Seržant si vybehne do štvrťky za enagage a to je asi tak celé. Nie je moc čo robiť. A preto ideme do súperovho kola. Tam si to 5 hellblastrov aj bez buffov vybaví s Warglaivom a ten sa porúča zo stola. Azrael zabíja seržanta, a Inceptory si to cúvnu späť a odpaľujú commadu s meltami.


Do piateho kola mi už toho veľa neostáva, nejako sa ešte poshufflujem, cúvnem si z vozidlami čo najďalej od plasiem, jedným Tauroxom sa mi to darí, druhým trochu menej. Súper musí hodiť na advance 6" aby bol v dostrele. Čiže ide sa na to, hellblastri odpaľujú druhú commandu s meltami. inceptory hádžu na advance 2, reroll a ... 6. Sú v rangi na Taurox, a s 3d plasmami to ide ľahšie ako by sa mohlo zdať. Prichádzam o ďalšie vozidlo a súper získava najdôležitejší bod hry. A môžeme to ísť spočítať.


Scioni s Knechtami teda nahrávajú 45b za primárky a 27b za sekundárky (10b engage, 12b octarius a 5b to the last), dokopy je to teda 72 bodov. Dark Angels sú na tom tak, že za primárky majú 40b a za sekundárky 33b (15b za oath, 8b za ničenie vehiklov a 10b za vlajky), čiže nakoniec dokopy to robí 73 bodov. Poslednou streľbou po úspešnom reroll advancu tak nakoniec DA strhli víťazstvo na svoju stranu. Súperovi ďakujem za hru, odveta je istá. 

Nakoniec pár slov na záver. Celkom to fungovalo, tým že bolo 6 objektivov, primárky s vozidlami s pohybom 14" celkom fungovali a vždy sa mi darilo byť na troch a viacerých ako súper, takže 45b bolo doma v štvrtom kole. Na menej objektivov by to bolo asi horšie, ale s touto časťou som spokojný. Rovnako kappic eagles s bs2+ po vystúpení z vozidiel fungovali, na ničenie malách jednotiek pechoty a na dorážanie úplne super. Jediné sklamanie boli zas melty, tá zbraň mi jednoducho nesedí, lebo ňou nič neviem trafiť. Byť na tých commandách plasmy, síce umrie polka na prepálenie ale určite by aspoň niečo trafili.

Knechti boli super, Atrapos má slušnú multi damage streľbu aj close combat, 2+ sv a 4++ na streľbu mu pomáha prežiť uvodné kolá kým dobehne do cc. House Raven tiež fungoval advance a streľba na plnú bs (plus zmena havy zbraní po advanci na assault) bol super, Warglaivy boli strašne rýchle. Rovnako som využil aj Full tilt stratagem, ktorý umožňuje po advanci chargovať. Škoda len toho zlého keywordu na Atraposovi, nakoniec mohol použiť strašne málo stratagemov, čo bol škoda, ale zas som nemusel veľa špekulovať. Možno ešte tam napchať Helverinov, také to backfield dakka s obsecom by bolo super. 

Ako vždy som mal problém vybrať sekundárky a ten to the last bol z núdze cnosť, nakoniec sa ale ukázalo, že výber to nebol moc dobrý. Atraposa som rátal, že stratím ale warglaiva som mohol hrať trochu defenzívnejšie a bol by som uhral 5b, ktoré nakoniec výrazne chýbali. Čiže trochu budem špekulovať s listom. Vyhodím melty a buď dám plasmy alebo nechám len holé skvady na octarius, prípadne ich vymením za 5ky scionov s obsecom a ušetrené body dám na upgrade na helverinov. Alebo to prekopem celé a dám dvoch Helverinov a zvyšok doplním scionmi v Tauroxoch (kvantita msu nad kvalitou plných skvád). Uvidíme.

Ďakujem za pozornosť a držte sa, nech prežijeme toto kolo boja s Nurglom v zdraví a vidíme sa na nejakom organizovanom evente.

+++ Alessan +++ 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára