pondelok 7. februára 2022

AoS: King of Hajdučka (Flesh-eater Courts)

Síce narýchlo, ale nakoniec sa podarilo zorganizovať sľúbenú finálnu akciu pre účastníkov miestnej "ligy", ktorej sa zúčastnili hráči, ktorý za posledný kvartál minulého roka odohrali aspoň 1 hru v herni. Síce normálne by 5 dní nestačilo, podarilo sa upraviť rodinný program tak, že som sa mohol zúčastniť. Okrem mňa sa kvalifikovalo 7 ďalších hráčov (dvaja z nich moc Aos aktuálne nehrajú, 2ja sa ospravedlnili pre chorobu a tak sme sa stretli 4ja odhodlaní).

Takže nakoniec dostala posila do mojej armády šancu o niečo skôr ako som si myslel. A s čím som teda doliezol. Samozrejme, že s mojimi "nemrtvymi", flesh-eatermi. List bol nasledovný:

+ Core Battalion +
Core Battalion: Command Entourage: Extra Enhancement: Artefacts of Power, Magnificent
Core Battalion: Hunters of the Heartlands

+ Leader [1,330pts] +
Abhorrant Archregent [245pts]: 5. Deranged Transformation, 5. The Dermal Robe, 
Abhorrant Ghoul King on Royal Terrorgheist [445pts]: 2. Spectral Host, 5. Gruesome Bite, 6. Heart of the Gargant, 
Big Drogg Fort-Kicka - Gatebreaker Mercenary [525pts]: Almighty Stomp, Death Grip, Fortcrusha Flail, Hurled Boulder
Crypt Haunter Courtier [115pts]: 6. Dark Acolyte, 

+ Battleline [660pts] +
3x Crypt Horrors [220pts]: 6 Crypt Horrors [110pts], Clubs and Septic Talons, Hunters of the Heartlands - 2-3 Troops, Reinforced [110pts]

+ Allegiance +
. Allegiance: Flesh-Eater Courts: 3. The Feast Day

+ Game Options +
Grand Strategy: Hold the Line

Po zlacnení Horrovov som sa ich pevne chytil, aj keď teda nie sú teda moc obľúbení, čo sa hráčov FEC týka, najmä kvôli absencii rendu na útokoch, čo vraj nekompenzuje ani ich nová cena. Mám ale tie modely rád, takže zase dostali šancu. Terrorgheist s ghoul kingom je klasika, mne sa teda s tým modelom nedarí, ale raz hádam už konečne zažiari. Novinkou je teda Gargant, v mojom prípade trochu prispôsobený téme armády. Som zvedavý na jeho perfromance. Zostavu dotvára archregent, haunter courtier (general) a nejaké možnosti na summon (varghulf, flayeri).


Trošku na prvú hru meškám (protihráči prepáčili) a tak sa teda niečo málo po desiatej môžeme pustiť do hrania. Atmoška je skôr domáca, takže verím v pohodové hry. Na prvú hru vyfasujem Kryštofa a jeho Nighthauntov.

GAME 01

A teda nemáme si čo závidieť (teda okrem toho, že NH dostanú za nedlho nový battletome, čiže zas jedna armády, proti ktorej sa bude ťažšie hrať), aj on má vo svojich radách Garganta, komplet zostava je:

- Army Faction: Nighthaunt
- Subfaction: Emerald Host
- Grand Strategy: Prized Sorcery
- Triumph: Bloodthirsty

LEADERS
Big Drogg Fort-kicka (525)*
Krulghast Cruciator (120)*
- Artefacts of Power: Midnight Tome
- Spells: Soul Cage, Spirit Drain
Kurdoss Valentian (160)*
Lady Olynder (215)*
- General
- Spells: Shademist, Spectral Tether
The Briar Queen (175)**
- Spells: Soul Cage, Spirit Drain

BATTLELINE
10 x Grimghast Reapers (155)*
10 x Hexwraiths (300)***
5 x Hexwraiths (150)***

OTHER
10 x Dreadscythe Harridans (160)**
6 x Thorns of the Briar Queen (175)**
CORE BATTALIONS
- *Warlord
- **Vanguard
- ***Hunters of the Heartlands
TOTAL POINTS: 1960/2000

Pred hrou si prejdeme jednotlivé unity, niektoré sú pre mňa novinka. Ale to zaberie minimum času, rozhodíme sa, vyhrávam roll, vyberiem si stranu a začnem deployvať. Ja skončím prvý a nechám ísť súpera (you know the drill). Ešte teda hráme missiu Savage Gains, štyri objektivy do kríža, home za 1vp, v no mans lande za 2vp a u súpera za 4vp, plus teda 2vp za battletaktiku a 3vp za Grand Strategy.


Prvé súperovo kolo je také opatrnejšie. Pohne sa dopredu aby zabral stredové objektivy, dá si advance battle taktiku a v podstate sa len rozostaví po stole. U mňa je to horšie, zakúzlim si, povyberám heroic actions a premýšľam čo a kam. Bojím sa ísť agresívne, ale nakoniec to odpálim a idem all-in. Gargant nabehne súperovho Garganta, na pomoc mu ešte naletí terrorgheist. Jedna jednotka Horrorov chargne desinu koníkov a začne s pomalým procesom redukcie. 


Ako prvý si udrie Terror. Gargamt hádže roar, takže nemôže použiť feeding frenzy, ja mu zas Gargantom vypínam plus na save a tak terror vyberá bonus na útoky. Nech robím čo robím, dokážem pretlačiť len 13w (dal som dve šestky na mawu a potom už len jeden wound s jazdcom). Gargant sa oprie do Garganta ale uberá len prá woundov (asi 10) aj vďaka utrženým zraneniam. A tak si swingne ten môj a poslednou kockou s damagom ho dorážam.


Horrory potom ubijú ešte pár koníkov, na oplátku umiera jeden horror. Tak teda začiatok ako z rozprávky. Nečakal som to, ale ta uvidíme ako to pôjde dalej. A teda nie je to nič moc. V súperovom kole sa zo stola porúča Terror (dostal 10mw od Lady a dorazil ho strelecký charakter, keď nie som schopný savnuť ani jeden wound, či už na armour alebo na fnp). A to celkom bolí. Súper mi deeps trikne 2 jednotky do deploya, a jedna z nich chargne horrorov na objektive, do tých sa oprie aj desina duchov a horrory sa postupne porúčajú zo stola. 


Gargant sa preto vracia a maže zo stola desinu duchov (zahráva aj battle taktiku), horrory sa oprú do banshees, ale ide im to nejako rozpačito, proste dávajú málo damagu. Súper mi ukradne home objektiv (zle som si postavil archregenta). Horrory vpredu dostali pomoc od falyerov a postupne zabíjajú koníky, ale ide to pomaly. Súper ide a ide do garganta, ten dostane čo preto, ale stále nie je zranený tak, že by bol useless. Horrorom vpredu dochádza para a umiera aj posledný z nich. Rovnako umiera general, ktorý mal vypomôcť v deployi ale bolo to nad jeho sily. Ech.  Rovnako sa zo stola porúča 5 zo 6 modelov druhej jednotky horrorov na pravom flanku. Situácia je vážna ale nie zúfalá.


Idem po charovi na tróne, plán je ho s jeho 7w zabiť gargantom, s varghulfom chcem s 2x fightom zabiť druhého chara a potom sa uvidí, ako to dopadne so silou na dorazenie Lady Olynder. Gargant sa rozoženie ... a zoberie charovi 4w. Potom sa teda zaženie Varghulf a ... s feeding frenzy uberá ... 2w ... čiže súperov charakter prežíva s posledným woundom. A nič s tým neviem spraviť. Flayeri drazia koníky a uvidíme čo sa bude diať.


Ide sa ďalej. Súper sa dolieči chara a s kamošom a mw od lady sa pustia do Garganta. A tomu už začínajú dochádzať životy. A s tým aj para na robenie damagu. V mojej deploy zóne sa nevedie horrory vysporiadať s 1 duchom a 5 banshiami, proste tie moje rolly sú zúfale v tomto fighte. Nakoniec to ale v mojom kole nejako dokážem a vyčistím si deploy. 5 koníci, ktorí boli v zálohe sa vrhnú na posledného horrora a dorazia ho.


Nevadí ešte ostávajú dve kolá a to sa niečo bude dať urobiť. Gargant si vyžerie mw od lady a close combat, ale prežíva a tak ešte swinguje. A aj keď to už ide ťažšie, damage prechádza a duch na tróne .... prežíva s posledným woundom. Zase. Nevyzerá to ale vôbec dobre. Nemám moc modely na taktiky, objektivy držím tak na striedačku a súper ma už výrazne prečísľuje modelovo a aj bodovo.


Nakoniec sa Gargant porúča zo stola, Lady vybije flayerov a mne na stole ostáva jednotka 4 horrorov a archregent. Zabíjam ešte jedného chara a strážim si home objektiv, ale už nemám ako brániť súperovi v jeho pohybe a tak si v podstate zahrá čo mu treba. 


Ešteže sa hrá len na 5. kôl a končíme. Môžeme si to ísť zrátať. Finálny výsledok je Nighhaunt 43 bodov proti 23 bodom pre Flesh-eaterov. Takže major victory pre duchov, pre armádu s ktorou som si asi ako s jedinou mohol zahrať vyrovnanú hru. Sypem si popol na hlavu, lebo po prvom kole sa mi všeto nejako zosypalo, nevybral som dobre taktiky, ktoré som potom nezahral (aj keď niektoré len so smolou). Najväčší fail ale bolo, že som si pri rýchlom čeku zle všimol damage na horroroch (2d flat, 3d pri wounde na 6+) a miesto toho som ich hral ako 1D (2D na 6+ to wound). To vysvetlilo, prečo som sa nevedel tak dlho vymotať z objatia duchov. Moja chyba z nepozornosti a dlhšej prestávky. Každopádne to bola super hra, držím palce NH aby dostali fajný codex a hádam si čoskoro zahráme. 


GAME 02

Druhá hra je teda proti Soulblightom a Adamovi. Toto bude tvrdší oriešok a nedávam si veľké šance, hlavne pri pohľade na jeho list:

+ Core Battalion +
Core Battalion: Battle Regiment
 
+ Leader +
Mannfred, Mortarch of Night [380pts]: 2. Fading Vigour,
Necromancer [125pts]: 5. Decrepify, Arcane Tome
Radukar the Beast [315pts]: Blood-slick Claws, Piercing Blade
 
+ Battleline +
Blood Knights [390pts]: 10 Blood Knights, Battle Regiment
Deadwalker Zombies [115pts]: 20 Deadwalker Zombies, Battle Regiment
Deadwalker Zombies [115pts]: 20 Deadwalker Zombies, Battle Regiment
 
+ Other +
Grave Guard [280pts]: 20 Grave Guard,
Grave Guard [280pts]: 20 Grave Guard,
 
+ Allegiance +
. Allegiance: Soulblight Gravelords: Kastelai Dynasty
 
+ Game Options +
Grand Strategy: Prized Sorcery

Toto bude silnejšia káva. Misia je Tectonic niečo, tri objektivy na strede, každé kolo sa randomne vyberie jeden z nich, ten je za 2VP, ostatné za 1VP, 2VP za battle taktiky a 3VP za grand strategy. Môžeme ísť na to. Prehrám roll, vyložím sa druhý a súper ma nechá začať. 


Moc toho nevymyslím, a tak sa teda pohnem jemne dopredu, aby som zabral všety objektiy a dám si advance s 3 jednotkymi ako taktiku. Inak sa nič nedeje. Súper sa následne pohne dopredu, zaberie objektivy a preberie mi jeden z nich ako taktiku. A hodíme si ... a vyhrávam, čiže budeme hrať trochu dlhšie. 


Opäť uvažujem, ale ako sme sa dohodli so súperom, táto hra bude skôr výuková (aj on hrávala fec), takže nebudem sa držať vzadu a skúsim niečo spraviť. A preto all-in again, gargant a horrory do blood knightov. Napravo horrory do 20 zombíkov, napravo zas horrory do druhých zombiekov, tí si ešte retreatli a nasunuli sa na grave guardu, ktorá tým pádom bude vedieť útočiť. Skúsim ešte totálny gambit s terrorom a to charge na 9" do zombiekov a vychádza to. On ide prvý a pile inom sa dostáva ku grave guarde a vďaka feedingu ich 18 zabije. Gargant potom odparí 5 jazdcov a horrory zabíjajú zombiekov. Tí napravo ale bohužiaľ nezabijú všetkých, takže mi uniká battle taktika. Najväčší damage urobia na oplátku posledný dvaja grave guardisti, keď dajú dole 8w z terrora. Auuuu.



Súper sa oprie do mňa, grave guarda naľavo zožerie horrorov (myslím, že tých 24w by im zvládli zobrať 2x), na strede radukar a koníci odparia druhú šestku horrorov. Napravo umierajú ghoulovia a zvyšok grave guardy. Gargant už je pod vplyvom kúzla na zhoršení to wound a cítiť to, zabíja len jednéhého knighta. Manfred si preletí k môjmu generálovi a ten umiera ako posledný chudák.



Moje kolo a idem pushovať pravý flank. Terror si to najskôr nabehne do summonutej jednotky grave guardy a zničí ju, následne za feeding frenzy zabíja 7 z 10 psov. 2 si podajú ešte horrory. Necromancer už cíti terrorov dych na svojom krku. 


Na strede sa Gargant trápi s knightami, dostal úzlo na -1 to wound a to hneď dvakrát, čiže nezabije ani jedného knighta, a už aj dostane woundy lebo koníky si odleteli a chargli ho, čiže kopije robia 2d.


Tu to vyzerá dobre, ale len do času, keď sa súper rozhodne mi dať finish punch.


Grave guarda sa zľava presunie a chargne Garganta a ukončí jeho trápanie. Ostávalo mu cca 17w, ale tí hajzli s buffmi od Manfreda mu nasekali asi 50D (proste je to brutal jednotka, fakť, že gargant killers). Koníci si chargnú 5 horrorov a zmažú ich zo stola, terror zožerie Necromancera. Ja už nemám moc čo spraviť a tak skočím terrorom na objektiv a čakám na rýchlu smrť. 


A ta sa dostaví v súperovom štvrtom kole, kedy mi zabíja posledné modely na stole. A hra sa teda končí, súper si ešte dopočíta body za piate kolo a môžeme ísť počítať.


Finálny výsledok je Soulblight 34 bodov proti 16 bodom pre Flesh-eaterov. Takže aj v druhej hre je to celkom masaker, holt dalo sa to čakať. Myslím, že som sa držal lepšie ako som dúfal a celkom som súperovi zavaril, hlavne tým chargom terrora do grave guardy. Ešte sme sa bavili po hre, že by možno bolo lepšie summonovať miesto varghulfa 20 ghoulov a skúsiť charge do tej grave guardy naľavo, to by ju spomalilo a bolelo, a gargant by tak dostal kolo navyše (hlavne keď by umrel necromancer čo ho debuffoval). Ale tak to sú také, keby bolo kedy. Každopádne super hra, naučil som sa pár trikov a hádam ich už čoskoro vyskúšam. 

GAME 03

Posledná hra a tam ma čakali neporazení Ogormawtribes s Kragnosom a Gargantom. Nakoľko sa ale druhá hra končila niečo pred piatou, nemal som už čas túto hru odohrať. Ono, zas nebolo o čom, lebo toto bol pre mňa najhorší match up, kde otázka bola či by to bol wipe v druhom alebo treťom kole. Súperovi sa ospravedlňujem a zároveň mu gratulujem k celkovému víťazstvu (tretiu hru si zahral s vypárovavačom, ale jeho Slaneeshaci vydržali presne do druhého kola, keď dostal Kragnos and comp. double turn a tak si len podali ruky).

Nakoniec teda finálne poradie:

1. Michal - Ogormawtribes,
2. Adam - Soulblight Gravelords,
3. Kryštof - Nighthaunt,
4. Alessan - Fles-eater Courts.

Všetkým účastníkom ďakujem za super atmosféru, rovnako návštevníkom z radov divákov (susko a budík) a Mišovi za zorganizovanie (klasické návrhy na zlepšenie: termín trošku skôr, listy zverejniť naraz nie postupne a spraviť časový harmonogram hier a dodržiavať, lebo prvé kolo, ktoré na druhom stole trvalo bez mála skoro 3,5 hodiny je moc dlhé). Teším sa teda na pokračovanie v tomto roku.

Nakoniec som ale neodišiel s prázdnymi rukami. Ušlo sa mi ocenenie MVP, pre hráča ktorý v poslednom kvartály minulého roka odohral najviac hier (aos a 40k) v herni. Druhého Paxa (zdravím a pozdravujem) som porazil o jednu hru aj to vďaka lock downu (ale vôbec mi to neprekáža). Hádam mi bude v pokračovaní dôstojnejším súperom (podjebávka poslaná).


No a možno ešte pár slov k listu. Nebolo to taé hrozné ako by sa mohlo zdať. Niektoré veci boli môj veľký fail, niektoré smola (pár dôležitých hodov) a niečo len starý battletome. Každopádne to ale neznamená, že odkladám fec na policu, práve naopak skúsim odohrať ešte viac hier a skúsiť jednotky, ktoré moc nepoužívam (hlavne väčšie jednotky ghoulov ako screeny a objective holderov). Plus nejaké experimenty s courtami. Ale to je na iný príbeh.

Ďakujem za pozornosť a teším sa pri ďalších článkoch tu na blogu alebo pri hrách na stole.

+++ Alessan +++

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára