pondelok 14. februára 2022

Necromunda: Dark Uprising (Week 1)

SEARCH AND DESTROY 

+++

Vstup do mesta prebehol bez problémov, pri bráne ich čakal dohodnutý človek a po rutinnej kontrole ich vpustil, odmena ho čakala na jeho účte. Arcos pôsobil pokojne, čo bolo dobré znamenie. Reči o nepokojoch boli čoraz častiejšie, a podľa toho čo sa Damienovi podarilo zistiť, tu bude čoskoro horúco. Majú maximálne niekoľko dní, max pár týždňov, aby našli svoj cieľ a bezpečne opustili miesto. Vedel, že keď konflikt vyeskaluje, bude chcieť byť čo najďalej. Nehodlal riskovať. Kredity zo zálohy môže vždy vrátiť, ak by sa veci zvrtli, život mu nik nevráti.

Zamierili na sever. Tam sa mal stretnúť so svojim informátor, aby si overil informácie od svojho klienta. Čím dhšie nad tým premýšľal, tým sa mu táto misia zdala absurdnejšia. Nechal túto myšlienku bežať na pozadí a sústredil sa na dôležitejšie veci. Stretnutie sa malo odohrať v bare U vychodnej šľapky, čo bolo len kúsok od lokálneho okrsku Arbitrov. Mal tam svoj kontakt a hodlal ho využiť, keď bude mať skompletizované informácie o svojom cieli. Na stretnutie zobral len vybraných, zvyšok mal tvoriť zálohu, v prípade núdze. 

Bar sa nachádzal v štvrti bývalých továrni a tomu odpovedalo aj okolie. Sledoval každý tieň, každý čo len nepatrný pohyb. Spoza rohu vybehol mladík, mal zjavne na ponáhľo. Až tak, že vrazil do magosa Tokarofa. "Deje sa niečo ?" opýtal sa Damien mladíka. "U šľapky je razia, práve tam vtrhla banda Arbitrov a začali zatýkať hostí." To nebola dobrá novinka. Nevadí. Zamyslel sa a poslal Windeta, aby zistil čo sa deje. Zakrslík vždy vedel zohnať informácie, takže počkajú a uvidia čo sa bude diať. Opísal mu svojho informátora a čakal

Keď sa za 20 minút Windet vrátil, niesol dobrú aj zlú správu. Informátora nezatkli, podarilo sa mu ho nájsť v dave a kontaktovať ho. Zlá bola, že počas úteku z baru mu datatablet vypadol z vrecka a nevie mu všetky informácie poskytnúť ihneď. Windet sa samozrejme opýtal na cestu, ktorou utiekol. A teraz ju ukazoval na svojom datatablete na detailnej mape. Odkiaľ ju mal, Damien netušil. Nemohli si dovoliť čakať. Takže sa rozhodol, že ten úsek prehľadajú. Síce sú Arbitry na love, čo nikdy neveští nič dobre, ale hádam sa podarí vyhnúť sa im. 

+++

Zbehlo to ako voda a už tu máme prvý týždeň Necromunda: Dark Uprising kampane, v prvom kole mi pripadli za súpera Enforceri. Čo bude tough as nails, nakoľko je to elitný gang, solid streľba solid close combat. Hlavne ma desí sniperka a kopa boltrov povešaných na modeloch, ale tak to budeme riešiť operatívne. Ja som defender.

Ako misia nám padla Search and Destroy, v ktorej hľadáme bedne s výzbrojou. V každej štvrtine stola je ukrytá jedna. Najskôr je potrebné ju nájsť (model nesmie urobiť inú akciu, musí byť 6" od table edgu a nájde ju na hod 5+). Ja ko defender ich musím následne odniesť mimo stôl, súper ako defender ich musí zničiť (intelignece checkom). Ataker má k dispozícii 10 modelov, defender d3+3 náhodne vybraných modelov (zvyšok prichádza z rezerv).

Pred hrou ešte poriešime mikro-management budov, čiže si nahádžeme teritória (ja mám settlement, recalamtion zone a wasteland). Vačšina generuje potrebné peniaze, ale zóna mi zlacňuje nákup vybavenia a zbraní, čo je super, a wastland dáva bonus do hry (môžem si vyberať, to bude attacker alebo defender), plus settlement mi dáva huntera na 4+ (toto ale nehádžem). Po hodoch som o 110gp bohatší. 

Ešte si hádžeme na Ascendancy (tento týždeň vládne poriadok, takže dostaneme zmysluplné buffy), a tam nám vychádza, že máme gangerov (ekvivalenty pre naše teamy) za polovičnú cenu (čo u mňa znamená 25gp za ks miesto 50gp, čo je celkom big deal).


Ako deploy zónu si vyberám table edge, súper ide oproti mne. Ako som napísal problémom je sniperka, ktorá sa vytrepe na najvyššiu vežu a reálne vidí na cca 60% stola, čiže sa budem musieť držať pri zemi a mimo line of sight, čo bude trochu komplikovať pohyb, ale to nevadí. Deployneme sa zhruba rovnako, na každú štvrtinu po cca polke modelov.


Prvé kolo je skôr o pohybe, a to dvojnásobnom, snažíme sa dostať modely na miesto, tak aby mohli v ďalšom kole začať prehľadávať štvrtinky. Enforceri sú na tom lepšie, majú viac modelov, preto len časť ostáva na miestach a zvyšok uteké vpred, aby čo najskôr začali s paľbou. Môj leader sa so spoločníkmi skrýva v úzadí, ale chystajú sa vybehnúť hneď ako to bude možné vpred.


Druhé krídlo drží Magos Tokarof, s krpatým a Grabom (shotgun boi). Koridory nemajú moc coveru, tak uvidíme, či sa bude kam skrývať, keď začnú lietať projektily vzduchom.


Advance ide podľa plánu a ovsadzujem bezpčené miesto za krytom, ako pred sniperou, tak aj pred boltrami. Teda aspoň si to myslím. Nemalo by ma tu nič ohroziť a tak budem môcť nerušene hľadať bedničky. 


Damien pekne popohnal všetkých dopredu, tak aby sa mohlo hľadať vo veľkom, na 1 štvrtine budem mať pripravených 2, na tej druhej 3. To by mohlo vyjsť, ak kocky aspoň trochy padnú. Čo by mohli, lebo stáť potom proti nasratým bolterom nebude žiadna sranda.


Policajti veľmi neváhajú a idú vpred. V každej štvrtine majú dosť modelov, aby hľadanie nebol až taký problém. Zároveň v ďalšom kole už budú na dostrel modely s borovnicami, čo sa mi prestáva páčiť. Ale tak, ešte sa nič nedeje, len sa hýbeme. A plynulo prechádzame do kola druhého. 


A tam veci nejdú podľa plánu, na úvod vybehne enforcer vpred. Napumpuje brokovnicu a napáli to do krpatého WIndeta, čo sa skrýval za coverom, ale tak templata sa napýta. A tak chudák dostane naložené a ostane ležať v kaluži krvi (seriosly injured). Keď to vidí magos Tokarof (je do 3"), musí si hodiť cool test na will 6+, hádže sa na 2d6 a musí sa dorovnať alebo nadhodiť. Dávam 8 a magos to nezvláda a pod náporom stresu uteká celých 10". Posielam mu na pomoc Blademastra (prichádza z rezerv), bude ho tam treba.


Na opačnom konci je to pokojnejšie, tam si len vybehne jeden enforcer na plošinu a čaká zašitý, čo sa bude diať. A nedeje sa nič, lebo všetko čo sa pohlo sa pohlo a zvyšok ide hádzať na hľadanie. Ja nenachádza ani jednu bedničku (z dvoch pokusov), súper nachádza jednu (z štyroch pokusov). 


+++

Ticho okolia bolo prerušované iba sporadicou streľbou. Podľa zvuku to bol bolter, kvalitný kus, žiaden odpad. Teda Arbitry si ich našli, alebo niekoho kto sa tu pred nimi skrýval. Spolu s Ejrosom a Yolandou prehľadávali tento kus zapadnutej uličky. V tom na vyvýšenej plošine začul dupot ťažých topánok. Chcel zodvihnúť ruku na znak, aby všetci zachovali pokoj. Gesto ale prišlo neskoro, spoza jeho chrbáta zaznel výstrel z brokovnice. Odpoveď naň bolo zaštekanie boltra a výkrik bolesti. Grab to dostal. Kurva tam, aj s jeho rýchlymi prstami. Poslal do tmy kde čakal strelca výstrel ale nič netrafil. Opatrne sa prikrčil za opustene bedne a čakal. Zrazu začul napravo na plošine cvaknutie. Boha-Emperora tam ... pomyslel si. Všetko ostatné sa zbehlo rýchlo. Zadunenie výstrelov, sekunda ticha a potom bolesť ... nekonečná bolesť. A potom náhle zmizla.

+++

Tretie kolo a ja sa snažím eliminovať hrozbu nado mnou. Do enforcera sa oprie Grab so svojou brokovnicou, ale bohužiaľ sa netrafil (holt bol cieľ vo full coveri). Na oplatku dostáva Grab nádieľku bolter olova, jemu bohužiaľ cover nepomáha, na injury sa porúča zo stola (out of action). Pokúsim sa ho pomstiť leadrom, ale jeho needle pistol netriafa. Na druhej strane sa magos Tokarof spamätá a otrasie sa z hrozného zážitku. To už je krpatý Windet po smrti na coup de grace (nabehol ho enforcer, čo ho postrelil). Idem odvážne Kochtom a dávam charge na 7" (move +d3), idem od chrbta 4 attackmi (2 sú chainsword a 2 stilleto sword), chain netrafí ani jeden a dva hity zo stilleta odmietnu dorovnať alebo prehodiť súperovu T3 (vďaka pravidlu toxin), padá 1 a 2. Na oplátku dostane blademaster dole wound z jedného útoku.


Vzadu vytiahnem kroota Xirka, nech skúsi hľadať bedničku v ďalšom kole. Na to ale reaguje sniperka, ktorá sa pohne a trafí ho cez celý stôl, našťastie dostáva iba flesh wound. Ale tak je tam už na nič, nakoľo v tomto kole nájdu endorceri druhú bedničku, Obidve aj úspešne ničia. 


Následne sa začne odohrávať veľmi vtipný moment. Enforcer v strede sa pokúsi zastreliť môjho Blademastra, avša netriafa a to znamená, že projektil môže zasiahnuť friendly model v dráhe letu, čo je model v close combate. Ten dostáva hit, wound a ide k zemi (serious injury). Následne po mojej aktivácia strieľa druhý enforcer boltrom (ten úplne naľavo), minie a projektil zasiahne jeho kolegu v smere letu, zraňuje a tiež padá na zem (serous injury). Jediné modely u súpera, aj to si ich sám zranil.


Mimo záznamu kamier sa môj leader dostane do krížovej paľby a dostáva tri woundy od boltra a je na pokraji smti (2 fleshky a serious injury, čiže už pôjde rovno out of action). Tu už nemám moc čo vymyslieť, a aj keď sa mi podarí nájsť bedničku, rozhodnem sa failnuť bottle test a oznamujem to. Jednoducho mať 3 členov gangu out of action nie je sranda, a v ďalšom kole by tu boli ďalší enfroceri. 


Hru teda uončujeme na začiatku štvrtého kola, keď sa môj gang takticky stiahne. S leadrom, ktorý má smrť na jazyku (a to ho ešte čaká 6 týždňov ďalších), je to asi to najlepšie čo som mohol urobiť. Enforceri si odnášajú dve bedničky, za ktoré dostanú nejaké to zlato do pokladničky. Ja som vyšiel naprázdno, s odretou kožou.


A môžeme ísť na post-battle mikro-manažment skupiny. Čiže si nahádžeme, čo sa stalo s našimi modelmi, ktoré skončili hru out of action. Moja dvaja pobehajkovia si hodia výborne a nič sa im nestane, dokonca sa ani nemusia povinne liečiť (tzv. recovery). Šéfinko ale nemá také šťastie a končí so zranením hlavy (tzn. dostáva -1 do willpower a intelligence), a ide do recovery (nebude sa môcť zúčastniť sa ďalšej hry). A to je celkom nemilé, ale nesťažujem si, dopadlo to celkom dobre.

+++

Prebral sa v špinavej posteli. Nič si nepamätal. Pristúpil k nemu magos a keď zistil, že ho vníma, rýchlo mu zhrnul čo sa stalo. Narazili na enforcerov. Zjavne v tej časti tiež niečo hľadali. A možno hľadali to isté čo oni. Na tom ale nazáležalo. Stret bol rýchly. Odniesli si to Windet aj Grab, nakoniec sa ale ukázalo, že to boli povrchové zranenia a budú v poriadu. Najhoršie dopadol sám. Nakoniec ho zachránila zbroj, dva projektily sa po nej zviezli a odklonili. Tretí pri kontakte s ňou explodoval, ale neprerazil ju. Odniesli si to dve zlomené rebrá a popálený hrudník. Dva dni pokoja by to mali spraviť. 

Dva dni v tomto čase boli ao dva týždne. Ešte ani nezačali a už sa veci začali komplikovať. Vedel ale dobre, že pohybovať sa tu so zranením nie je dobrý nápad. Počká teda. Zatiaľ bude mať pre svojich ľudí nejakú robotu.

+++

Zo zarobených prostriedkov sa rozhodnem kúpiť dvoch gangerov, jednému z nich zaobstarám brokovnicu a druhému obojručnú sekeru (mám na to pripravené dva vhodné modely goliášov, lebo som nerátal, že hneď na úvod to pôjde takto full retard na posily).

TORG THE FIGHTA

Jeden z bratov, dvojičiek, ktoré prišli do kontaku s Damienom počas misie v úľovom meste Arcos. Ich cesty sa skrížili počas stretu s Enforcermi, kde bol Damien postrelený. Pri chaose vzninutom prestrelkou sa podarilo obom bratom utiecť. Následne narazili na Xirka, ktorý ich odviedol ku svojmu veliteľovi. Vzhľadom na situáciu sa rozhodli pridať k skupine dobre ozbrojených dobrodruhov. A ukázalo sa to ako dobré rozhodnutie, lebo hneď zapadli a stáli sa platnými členmi.

Zbrane: two-handed axe a fighting knife

BORG THE SHOOTA

Borg bol vždy rozumnejší od svojho brata, nezvyčajné aj na Goliáša, nakoľko ako je verejne známe, inteligencia nie je to, čím sa preslávili. Napriek svojej stavbe tela je to mrštný bojovník a svojou brokovnicou vie zaobchádza veľmi dobre. To sa ukázalo ako kľúčové, keď počas liešenia Damiena zo strelných poranení zlikvidoval plížiacich sa zvedov kultu. Umlčal ich holými rukami, proti zovretiu pripomínajúce hydraulický zverák nemali žiadnu ďalšiu šanci. Bol to ďalší znak toho, že sa Damien rozhodol správne, keď týchto bratov, majúcich rovnaké povolanie ako on sám, prijal. 

Zbrane: Shotgun

Takže už len jednotlivci dostali expy za účasť v hre (magos dokonca za to, že sa spamätal z úvodného šoku. A týmto môžeme uončiť report z prvého hracie týždňa. Dúfam, že ste sa zabavili a počkáte si na pokračovanie, týždeň 2 a v ňom stretnutie s gangom Cawdor.

+++ Alessan +++

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára