nedeľa 9. júna 2019

Magor Rift IV (2019)

FALL OF NEMIDES

Ušlo kopa času a nastal okamih, kedy bolo na čase účastniť sa narratívnej akcie pod názvom Magor Rift. Prvá účasť s Black Guardov pred bezmála rokom a pol bolo super, takže nebol dôvod si zo nezopakovať. Organizátori sľubovali príbehovú kampaň, zohľadňujúcu výsledky v jednotlivých kolách. Bola to aj super motivácia postaviť full pechotnú gardu, ktorú som dlhé roky odkladal. Armáda sa skladala na PL (power level) v hodnote 90. Takže stačilo nahádzať čo sa tam zmestí a pimpovať equip všetkých unít. Prakticky sa armáda poskladala sama (na vzor starého IG codexu, 2 skoro full platoony). 

Na úvod sme dostali fluffy nástrel rozdelenie síl na planéte a ich stručný background. Zjednodušene na planéte boli frakcie (Destruction) a na planétu sa chceli dostať ďalšie frakcie (Order). Každá mala nejaký dôvod sa bojov účastniť.

Chcelo to len nejakého fluffy warlorda, čo by nebol okukaný tým klasickým spôsobom pre 8ed gardu. Takže výber padol na Lorda Commissara. Okrem iného to bol aj dôvod namaľovať model Caiphasa Caina čo sa mi doma váľal niekoľko rokov (celkovo bol Magor dôvod na namaľovanie modelov, ktoré som dlhodobo odkladal). Navyše ak mal warlord aj svoj fluff, dostal nejaké pekné bonusy z custom charakterov podľa chapter approved. Takže inšpirovaný legendárnym hrdinom, vznikol jeho žiak - Teph Zias - a jeho zakomponovanie do kampane




A popri tom bolo treba makať na armáde. Teda domaľovávať čo bolo pred rokmi rozmaľované, lepiť nové modely a následne ich maľovať. Takže od decembra cez Prague Open som sa pár dní pred odjazdom dobojoval k nasledovnej bojovej sile:

Lord Commissar (fista, bolt pistol)
2x Company Commander
Primaris Psyker
Tempestor Prime
8x IS (plasma, lc/mortar)
2x20 Conscriptov
2x Veteráni (plasmy)
2x SWS (melty)
2x Command squada (melty, vlajka, medic)
2x10 Scionov (plasmy)
1x10 Ratlings
4x HWT (2x3 mortar, 1x3 heavy bolter, 1x3 missile launcher)


Napriek všetkej snahe (a priznám, že aj prokrastinácii kvôli iným projektom) som nakoniec privítal modelovú pomoc od Zrudiho (40 conscriptov/fanatikov) a Katchera (ktorý kvôli mne namaľoval 10 ratlingov, Atefulleight a dvojičky z blackstonu), za čo im patrí neskonalá vďaka. A aj keď to bol pain, nakoniec stál výsledok za to (time to trigger - slabušká gardiška s pár gardistami = 221 modelov cca. +/-). A ešte jedna vec, bez parádnych movement trayov od Marcela (píšte na fb kto budete mať záujem, pošlem kontakt) by tá armáda nemala vôbec žiadny zmysel. Takto sa s tým parádne hýbalo, ľahko sa udržoval prehľad o stratách, proste jedna radosť. 

Čo sa týka armád, stretla sa celkom zaujímavá kombinácia na oboch stranách, a vďaka povinnému full paintu aj bolo na čo pozerať. V sobotu som si obehal postupne pár armád a nakoniec skoro všetky a nafotil také menšie Armies on Parade: Magor Rift Edition.


Cesta prebehla v pohode (napriek neskorému odchodu a tým pádom aj neskorému príchodu) a napriek tomu, že som bol unavený, dokázal som prežiť až do nejakej švrtej rána. Debaty boli klasické, hammer, hammer a keď nebolo o čom tak hammer. Každopádne spánok bol krátky, ale výživný. Takže poďme na to.

Celé hranie, akož to kampaňové, má vytvorený aj strom misií, ktoré sa budú odvíjať od výsledkov v jednotlivých kolách. Na úvod začíname s Plantfallom, a teda masívnym útokom na pozície síl Destruction strany. 


GAME 01
Súper/armáda: Enduro/Dark Eldars (Drukhari)
Misia: Planetfall (defender - DE - rozmiestni na stole 6 objectivov, na konci šiesteho kola má každý hodnotu 3VP, defender sa deployuje komplet na stôl, ja dávam unity do rezerv - nakoľko mám len infantry tak všetky - a na 3+ na začiatku kola prichádzajú a deployujú sa ako cez ds len na 6" od nepriateľa)
Battlezone: City ruins - Pollution = dostrel všetkých zbraní je o polovicu menší, všetky modely majú -1T
Twist: všetky modely majú +1A

Takže prvá hra a hneď známy súper. S Endurom som nehral dlhšiu dobu, a eldarov nemal na stole už veľmi dlhú dobu. Proti nim to vždy bývali dobre hry. Síce menej vydržia, ale vedia naložiť. Môžme sa pustiť do toho. Mne ide všetko do rezerv a bude prichádzať z deep striku. Enduro si vyberie jeden roh stola a urobí si malý castle, tak aby som nedostrelil na lietadlá a transporty. Objektivy sú rovnomerne rozložené po celom stole, čo však DE nevadí, lebo majú neskutočnú mobilitu.





Nahádžem si rezervy a na 3+ hodím skoro všetko, až na 4 unity (3 z 4 melta jednotiek ostali mimo stôl). Znížená T je vcelku fasa, ale polovičný dostrel znamená, že na rapid sa s ničím nedostanem a mám problém s mortarmi a heavy zbraňami.   




Všetko čo môže to sype na hellionov (chcem sa ich zbaviť) a dedikujem na to skoro všetko s plasmami. Aj napriek tomu ich pár ostane. Zvyšok armády si poradí s 5 madnrakami a 5 scourgami. Som relatívne spokojný.



Enduro ma naletí so všetkým. Lietadlá, ktoré som sa rozhodol ignorovať, mi mažú instante 2 unity za kolo, a čo neumrie na streľbu, umiera následne na morálku. Straty sú vcelku veľké, raidery nalietajú do cc aby blokovali moju streľbu. Niečo zožerú wychky, ktoré vystupili z jedného raidera.


Mne prichádza zvyšok armády a snažím sa aspoň na kolo súpera zovrieť do zveráka, ale to je len taká naivná túžba. Odpaľujem 2 raidre a niečo z ich posádok, ale nebude to stačiť. Prichádzam o scionov a časť melt, do môjho backfieldu v strede stola sa tlačí raider.




8 wychiek proste na šupu roztrhá 20 conscriptov, nebolo treba ani hádzať morálku. Rešpekt a začínam sa ich vcelku aj báť. Motorky sa snažili pozabíjať mi gardistov v strede stola, ale vďaka heroic intervention (až na 6") a tomu, že môj warlord ide v cc vždy prvý a dáva fistou na 2+, sa ich zbavím (dobre pomohli aj gardisti čo ich väčšiu časť utĺkli pažbami). Lietadlá si idú svoju vlastnä hru a mažu a mažú a mažú. Kde tu po nich vystrelím, ale žiadny vážny damage nedávam. 




A tu sa dostávama k highlightu hry, môj warlord má zabiť súperovho v cc. Komisár sa cez Raider, ktorý zničil v cc, dokonsoliduje do cc so sucubbou. Tá to našúpe do scriptov a zabíja 6ks, 3 ostanú. Vyberám si komisára, ktorý 3x trafí, 3x woundne a súper hodí na invul 4, 4 a 5 (má posledný wound). Potom idú zvyšní scripti, ktorí pretlačia 1W a súper to nehodí. Aby toho nebolo veľa tak komisár odvžlivcov zastrelí (umrú na morálku, lebo aj s LD9 a 6 stratami dokážem hodiť 6ku a odpratať 3 posledné modely na morálku). Jednoducho epic fail, ale total zabávný.



Podarí sa mi vysporiadať s poslednými wychkami na stole, dorážam ich v close combate s početnou presilou gardistov. Po stole sa už len točia lietadlá a pokračujú v mazacích kolečkách. Jednoducho dorážajú zvyšky jednotiek, prípadne aj mažú celé (cp už došli a autopass morálky strašne chýba, keď sú straty na streľbu vysoké).








V šiestom kole si vybehnem na objektivy, tak aby každý držal aspoň 2 jednotky, ak sa tam dovalia lietadlá. Táto taktika vyšla a nakoniec držím väčšinu objektivov. Čo garde zabezpečuje výhru a dáva strane Ordru 2VP do kampane.





Ešte si hodím promo fotku Tepha Ziasa, budúceho Hrdinu Impéria, žiaka legendárneho komisára Ciaphasa Caina. V ruinách továrenského megakomplexu Order zaznamenal prvý úspech a zabral prvé miesto púotrebné na rozsiahlu pozemnú operáciu.


Straty v hre dosiahli skoro maximum a tých pár preživších obsadilo tie najdôležitejšie body. Prechádzam medzi ostatnými stolmi a kontrolujem stav aký dosahuje Order pri znovu dobití planéty. A teda veľa radosti nemám. Napriek snahe všetkých veliteľov, nezískavame dosť bodov na víťazstvo a primárny útok je eliminovaný. Napriek neúspechu sa ale podarilo udržať niekoľko drop zón, kde boli udržané pozície a môže nasledovať druhá vlna útoku.



Teph Zias si zo svojho vyvýšeného pozorovacieho miesta užíval triumf. Siluety eldarských lietadiel sa strácali na horizonte. Opúšťali bojisko. Vedel, že táto chvíľa je výnimočná. A aj napriek správam z celokampaňového voxu o nepredstaviteľných stratách a prehratých bojoch, vedel že 715ty si viedol nad očakávania a udržal jeden z mála bodov výsadkového plánu. Zo zamyslenia ho vytrhol príchod regimentálenho vox špecialistu Burowa. Bez slov od neho prijal malý útržok papieru, na ktorom boli napísané súradnice. Vedel čo to znamená, nebude čas na oslavy, čaká ich ďalšie bojové nasadenie.


GAME 02
Súper/armáda: Kubis/Grots
Misia: Desperate Assault (defender - DE - rozmiestni na stole 65 objectivov, 1 dáva dattacker do zóny 18" od stredu dlhej hrany stola, na konci šiesteho kola má každý hodnotu 3VP, defender sa deployuje komplet na stôl, ja sa môžem vyložiť do mojej deploy zóny alebo a dávať unity do rezerv a na 3+ na začiatku kola prichádzajú a deployujú sa ako cez ds len na 6" od nepriateľa)
Battlezone: Burning Inferno = od druhého kola začnú horieť budovy a nebo a oheň postupuje smerom nadol, v 2. kole dostane každá unita na 2. poschodí a flyere D3 mortalov, v 3. kole dostanú modely na 1. a 2. poschodí a flyere D6 mortalov, v 4. kole dostanú unity v ruine a do 1" od nej a flyere 2D6 mortalov)

Twist: nemôže sa používať invulnerable save (myslím na metoda a jeho 32 terminátorov)

Druhá hra a druhý pokus o dobitie stabilných pozícii pre potreby invázie. Po prvje várke xenos dostávam do daru ďalších. Tentoraz orkov. Aj keď toto označenie nie je veľmi presné, nakoľko v tomto clane prebehla grotská revolúcia a silnejší subtyp bol porazený. 

Znovu začneme s deployom súpera, ktorý vyloží objektiy, grotie milície na objektivy a kde tu nejaký ten heavy duty stroj. Taktika ostáva, ako pri eldaroch, sústrediť sa na to čo je na zemi a ignorova to, čo lieta vo vzduchu. 



Asi najdesivejší model v celej armáde je Gorka (alebo Morka)-naut, vie vyprodukovať veľké množstvo streľby, čo ma bude bolieť. Threat identified. 






Nahádžem to na debila a z rezerv príde všetko čo nebolo deploynuté v mojej deploy zóne (18" polkruh od stredu stola). Všetko čo drží meltu v ruke padne k nautovi (ktorého si súper zabudol wrapnúť) a pokúšam sa ho najskôr zastreliť lc (prvé 3 súper na 6ku savne), jeden ale prejde a potom sa do neho pustia melty s lepšou bs (za cadian stratagem). 






Naut sa porúča zo stola, ale pri výbuchu mi zabíja 95% modelov čo sa pričinili o jeho deštrukciu. Zvyšok streľby ešte pobíja pár grotov a scioni plasmami dajú woundy na mega veľkého dreada.




Potom sa lietadlá rozletia a rozštekajú zbrane, a mne výrazne ubudne z gardistov. Proste to šlo zo stola na kilá. Lietadlá to premazali dokonale, artilerka tiež. 2 dreadi nabehnú screenujúcich scriptov, ale tí neutrpia veľké straty.




Na pravom krídle sa snažím tlačiť na artilerku s dreadom veteránmi a scriptami, a snažím sa ich dostať do cc, ale to sa mi 2 kolá nedarí. Takže kde tu im uštedrím wound plasmou, ale nič fenomenálne.




Za zmienku stojí úloha pre môjho komisára, prežiť v cc s dreadom. Snažím sa vytvoriť mu nejakú dobrú šancu. Odpaľujem jedného a druhého redukujem na posledný wound. Rozmýšľam či charge, aj som rozhodnutý ale súper mi ešte pripomenie heavy flamer, takže si to rozmyslím (pre zaujímavosť som si to hodil a neurobil by som tomu dreadovi absolútne nič) a dorážam ho laskanónom. 




Lietadlá letia ďalej a strieľajú mi gardistov. Ja sa ani nesnažím opätovať paľbu na ne. Miesto toho odpaľujem veľkého dreada a ide sa dopredu. Toto proste pôjde na bodáky.




Posledné zvyšky grotej pechoty sú zmazané zo stola, artilerku si podajú zvyšné laskanóny a umiera aj jeden z 2 mekov. Ten druhý sa v panike snaží zachrániť, čo by sa mu aj možno podarilo, nebyť toho že stena z plameňa si na začiatku štvrtého kola počkala na lietadlá a jednoducho ich "zostrelila" z oblohy. Ešte sa postarám o meka a ide sa do ďalšej hry.




Ďalšia promo fotka pre obyvateľov Impéria, a komisár si už začína rozširovať kariérny záznam na úroveň svojho učiteľa. Víťazstvo znamená 2VP do kompane pre Order, čo ale obchádzam stoly a pozerám ako to vyzerá, tak to vôbec nevyzerá dobre. nakoniec Order dostáva na budku po druhýkrát a kampaň sa posúva tým najhorším smerom pre našu stranu.




A ešte evidencia pre administratívu, straty dosiahli asi najnižšie množstvo, s čím je samo spokojnosť. V nastávajúcich bojoch bude potreba veľa dobrých gardistov.




Oznámenie z velenie bolo strohé. "Ste v tom sami. Musíte sa prebojovať cez pozície nepriateľa na zaslané súradnice." Veliteľ Kernn v spoločnosti komisára Ziasa a najbližších dôstojníkov preberali možnosti. Aj napriek víťazstvu nad zelenokožcami ich situácia nevyzerala dobre. Boli obkľúčení zo všetkých strán. Rozhodnutie bolo jednohlasné. Musia preraziť líniami nepriateľa, zaskočiť ho a pokúsiť sa dostať na dohodnuté miesto. Rozkaz bol vydaný a do necelej hodiny boli zvyšky regimentu pripravené vyraziť. Zias ešte skontroloval batériu vo svojom evisceratore a pridal sa k prednej časti zástupu. Bol čas.


GAME 03
Súper/armáda: Vojta/Death Guard
Misia: The Gauntlet (defender - ja - musí z deploy zóny dostať vez náprotivnú board edge 1/3 svojich jednotiek v PL, ataker sa mu v tom snaží zabrániť)
Battlezone: Wasteland Dust Storm = v 1. kole z jednej nádhodnej strany príde búrka a do vzdialenosti 12" zahalí jednotky - tie majú postih na streľbu -1 a súper má tiež postih ak strieľa na ne, plus každá jednotka dostáva D3 mortalov, každé kolo sa búrka buď posunie o 6" alebo stiahne, prípadne úplne zmizne)

Twist: -1LD pre všetky jednotky


Na úvod hry som ešte riešil, či sa vôbec do deploy zóny zmestím. Hehe. Ale nakoniec to dobre dopadlo, narval som to tam a mohli sme začať. Súper sa postavil na stred stola, aby ma na mňa mohol skočiť čo najskôr. Mne sa na šestku nepodarilo ukradnúť ini a tak sa do mňa death guarda mohla veselo zahryznúť.








Všetko nabehlo dopredu, na streľbu umrelo pár modelov, v close combate deamon prince potrhal consriptov. Všetko ako má byť. Nebyť búrky čo sa mi vynorila za riťou a skryla tretinu mojich jednotiek (a zhoršila jej bs). Meltami som odpálil 2 rhiná a deamon princ dostal plasmovačku. Vyšlo ma to draho lebo oba vehicle vybuchli a na mortale som prišiel o dosť veľa special zbraní. 



To už sa ale rozštekali boltre a kanony na leviathanovi a ja som naozaj začal odkladať modely lopatkou. Okrem toho, že som nevedel hodiť ani jeden 5+ save, proste súper odmietal podhodiť jeho 3+ (okrem plasiem a melt, ktoré ale vyzobal veľmi rýchlo) a prvý nepasol asi v 4 kole (asi 25 v poradí). Vrchol mizérie nastal v 3 kole keď môj warlord nabehol súperovho chara a na 2+ s fistou hodil 1, 1 a 1. 



Zadný voj sa prakticky nepohol ale kvôli búrke ani nič netriafal. Takže som zavelil "FIX BAYONETS!!!" a začal nurglákov krájať power weaponami na mojich charoch. Čo aj fungovalo asi 2 kolá, ale potom som stratil screenovacie jednotky gardistov a chary začali umierať. 

Ešte mi svitla iskierka nádeje keď som leviathana struhol na posledný wiound a mohol som konečne odľahčit jedno krídlo a začať sa hýbať posledným threatom, ratlingovia aj trafili (asi 8 z 10 na 4+) a na wound ... ani jedna šestka a jeden wound (ktorý samo súper savol).




Následne prichádzam v streľbe a cc o väčšinu charov, vrátane warlorda, ktorý proste nedal ani jeden z dvoch 4++. Nakoniec likvidujem leviathana ale tento triumf prichádza neskoro. Jednoducho už mi neostáva dosť ničoho, gardistov ani času.




Preto sa snažím postrielať čo sa dá, ale jednoducho rhino malé vozidielko a pár plague mariňákov má na svojej strane všetko čo treba aby prežili. A ja jednoducho nie a nie trafiť. Dohrávame piate kolo (v šiestom a siedmom by to už bolo len o to čo by som zvládol dočistiť). Súper berie kocku a hádže ... 2. Game over.




Počet preživších je naozaj minimum, väčšina sa držala v zadných radoch. Za misiu uhrávam do kampane rovných nula bodov a ako som tak videl tváre a výsledky, tak väčšine hráčov z mojej strany sa ujsť nepodarilo. Takže ďalšia facka a posledná hra bude fakt len holým bojom o prežitie. Nakoľko lord commissar umrel nebola ani promo fotka (ale našťastie na 4+ neumral final smrťou a mohol ešte nastúpiť v grande finale, ktoré nás čakalo v nedeľu).




"Evakuácia nemožná. Pripravte sa na posledný odpor. Cisár ochraňuje !!!" To boli posledné odvysielané slová velenia predtým ako voxová sieť zhasla nadobro. Nebolo žiadnej nádeje na záchranu, ostávalo len bojovať do trpkého konca. Avšak aj tento posledný vzdor mohol priniesť víťazstvo. Samo deštrukčné zariadenia nainštalované šroubovými hlavami len potrebovali čas, čas ktorý mal byť vykúpený krvou obrancov. A potom, potom nastane koniec. Všetkého. Celej planéty so všetkými, ktoré sa nachádzajú na jej povrchu a pod ním. EXTERMINATUS !!! 


GAME 04
Súper/armáda: Efu/Black Legion
Misia: Doomsday device (defender - ja - musí ochrániť zariadenie skazy zatiaľ čo súper sa ho snaží poškodiť, každé kolo naň musí pretlačiť aspoň 5D aby dostal bod a ubral zariadeniu structure point, zariadenie má T20, ak sa mu podarí získať 4 strucuture pointy, teda poškodiť ho v 4. kolách tak vyhral, pri 3 bodoch je to defender má minor victory, pri 2 a menej vyhráva defender)
Battlezone: Speedwaaaaaagh!!! = niečo s orkami, pamätám si len že jednotky do 3" od boardedge dostávajú na 5+ mortal woundy, zvyšok sme akosi zabudli hrať

Twist: -D3 command pointov 


Boj o znovudobitie planéty Nemides dospel do trpkého finále. Z osloboditeľov sa stala lovená zver. Posledné zvyšky odporusíl dostali za úlohu brániť zariadenia, ktoré pošlú planétu do zabudnutia. Efu sa vyložil pomocou markerov a ja v súlade s inštrukciami, pekne okolo zariadenia (stojaci kontajner na malej budovke). 





Čierna na nič nečakala a vyrazila vpred, po jednom flanku v rhinách, na strede s termoskami a mutilátormi, vzadu s havocmi s lascanonmi a na druhom flanku s ťažkou technikou. Nejaká streľba a cc a ja prichádzam o pár gardistov.





Posuniem sa vpred s consriptami, ktorí sú v prvej línii a chargnem rhina a čakám na cc špecialistov kým dobehnú, aby som ich zdržal. Na ľavom krídle likvidujú scioni s plasmami a lascannonmi z IS Defilera, na pravom zas melty otvoria rhino a veteráni sa postarajú o jeho posádku. 




Ratlingovia zacielia warlorda v termo prádle ale dokážu pretlačiť len 2W (mortaly, všetko ostastné súper savol). Scripit hrdine umierajú v boji s legionármi.






Stredom sa rozbiehajú cc jednotky a mutilátori nabiehajú jednotku scriptov amažú z nej podstatnú časť. Rovnako dopadnú scioni, ktorí sú postrieľaní legionármi a následne v cc zredukovaní.



Po chargi termosiek vyhlasujem heroic intervnetion a dokážem zabiť 1 terminátora. To nešlo podľa plánu, ale lepšie toto ako nič. Keď to zbadal súperov warlord vedel kam povedú jeho kroky. Nenechá si zabíjať členov ochranky.




Tento príbeh je smutný ... pretlačím nejaké woundy na lorda (lebo idem prvý), ale všetko savne. Ja dostávam 8W ligtning clawami, hádžem kocky a na 4++ (za deathmask of ollanius, ktorú nosím celú kampaň) savnem 6. V dobrej nálade, že komi prežije mi súper ohlasuje, že má upgradnuté clawy a každý dáva 2D = mŕtvy warlord v druhom kole. Echhh.



Pravý flank s special weapon skvadami a veteránmi likviduje ďalšie rhino a ďalších legionárov. Scioni si odbehnú a vďaka ordru vyčistia komplet jednotku mariňákov, ostane tam len lord na bikum, s ktorým nemám čo robiť. Mutilátori sa vysporiadajú so scriptami a havoci naložia 12D do devicu (1 structure point pre chaos).



V strede sa snažím odmeltovať warlorda ale nedarí sa, lebo 4++ hádže ako pán. Následne sa melty porúčajú. Ešte predtým ho chargol company commander s fistou a psyker, ale obaja pohoreli a umreli. Kua strácam chary vo veľkom štýle.




Prichádzam o scionov a ISky naľavo, keď sa mutilátori a havoci zahryznú do close combatu (havoci ešte stihli nabúchať 15D takže 2 structure point pre chaos). 




Zmažem termosky plasmami a meltami (ale stálo to oveľa viac streľby ako malo). Mutilátorov dorážam lasgunmi (po plasmovačke od jedných vetov a nákladu od všetkých heavy zbraní ktoré mi ostali). V cc ubijem kopou gardistov a pár charmi havocov. 




A keďže nechcem mať zaveseného lorda na device s lightning clawami (reroll na woundy vie vygenerovať nejaké šestky), tak na neho hádžem čo najviac gardistov. On s tým nemá žiadny problém a nastáva lopatkovanie strát. A krája ich vo veľkom štýle.




Piate a posledné kolo. Všetky ozdoby sa stiahnu od lorda a ratlingovia dajú posledný pokus niečo zmeniť (celkovo ich výkon bol zlý počas všetkých hier, buď umreli v 1. kole alebo prežili a nič neurobili). Tentoraz ale padajú dve šestky a lord sa porúča zo stola. Ešte ostáva lord na biku, ale ten už nemá ako device ohroziť.




Aj napriek maximálnej snahe sa súperovi nepodarilo zlikvidovať všetkých gardistov, ale aj tak bol jeho výkon fenomenálny a straty na mojej strane prekvapivo vysoké. Každopádne zapisujem pre Order 2 body a podľa zvyšku výsledkov toto posledné kolo pre nás dopadlo dobre a podarilo sa nám zvíťaziť. 




" ... toto je posledné vysielanie 715teho Cadiánskeho regimentu. Planéta Nemides je stratená, ale posldný odpor priniesol svoje ovocie. Zariadenie funguje a blíži sa definitívny koniec. Komisár Zias umrel hrdinnou smrťou v boji s veliteľom zradcovských légií, tak ako zvyšok velenia. Vedzte, že sme neustúpili ani krok, do posledného sme bojovali a zabíjali nepriateľov a teraz nás čaká vykúpenie v svetle Cisárovho hnevu. Za Cisára !!! Za CADIU !!! ... 3 ... 2 ... 1 ...  [end of transmission]"

Resumé:

GAME OVER. A aby toho nebolo málo, tak ešte pridávam konečné rozuzlenie toho, čo sa dialo a stalo na planéte Nemides.


Wau. Nedá sa povedať iné ako to, že to bola jazda od začiatku až do konca. Príbeh sa krásne rozvíjal podľa našich (nie moc dobrých) výsledkov a každá výhra alebo prehra znamenala zvrat v priebehu kampane. Ukázalo sa, že Destruction sa pripravili a zahrali to o niečo lepšie. Ale to vôbec nevadí, pretože to bola predovšetkým parádna zábava, super atmosféra a krásne full paintové armády. Jednoducho 40k bludištákov udeľujem všetkým zúčastneným, za to že to bol super víkend plný narratívneho w40k a všetkého čo k tomu patrí.

Misie a najmä battlezony ma príjemne prekvapili a priniesli do hier viac balansu ako som si predstavoval. Naozaj tvorili prekážky alebo pomôcky pre jednotlivé armády. Každopádne ich budem skúšať aj v casual hrách.

Pár slov k armáde: 

Odkedy som začal s w40k a gardou ako prvou a primárnou armádou, chcel som si postaviť full infantry on foot gardistický list, ktorý proste bude zodpovedať tomu prečo mám gardu tak rád. Nekonečné zástupy blatošlapov, viac tiel ako má súper munície. A magor rift bol jednoducho super motivátor na to aby sa táto dlho odkladaná myšlienka pretavila do reality. Kopa domaľovávania, prerábania a stavania trvala bez mála 4 mesiace, ale výsledok stál nakoniec za to. 

A aj napriek väčšinou negatívnym reakciám to nebolo až také strašné ako sa všetci brblavci báli. Musím povedať, že vďaka movement trayom to bolo jedno parádne hranie, prehľadné a nemätúce pre súperov a hlavne pre mňa. Hranie na old skúl (teda minimum buffov a relíc, väčšina cp išla do autopassu morálok a sem tam na overlaping fields, ale to väčšinou v 1 kole keď niečo potrebovalo umrieť) bolo úplne super a myslím, že som nielen súperom ukázal, že sa proti tej mase dá hrať (lebo umiera strašne rýchlo a aj na morálku) vyrovnaná partia. A navyše sa Elysia ukázala ako viac op (muhahahaha).

Som veľmi rád, že moja snaha bola ocenená aj pekným tretím miestom za paint (ale musím povedať, že sam tam našiel kopec krajších), čo bola asi skôr odmena za výdrž a nezlomného ducha, za čo ešte raz ďakujem, naozaj to potešilo. 

Poďakovania:

Ďakovačka klasicky na záver, a tentoraz si myslím, že treba poďakovať všetkým zainteresovaným a zúčastneným, lebo všetci dokopy vytvorili presne to, aby to dopadlo takto dobre, ale nejako to dám aj do poradia.

1. Nightspirit - za zorganizovanie, vymyslenie a popísanie všetkého čo sa na planéte Nemides odohralo. Nechcem si ani predstaviť koľko času za tým stálo, mám nejaký odhad, a už ten je dôvod na veľký kudos, pretože to bola bomba a top strávený víkend s w40k.

2. Zvyšok organizačnej crew - od bufetu cez stoly a terény bolo všetko tip top, za čím je tiež veľakrát nevidenej práce, a úprimne závidím, že chalani v plzni dokázali niečo takéto dosiahnuť aj v osekanej zostave. Pivo fajné, jedlo takisto. Mrzí ma, že som nestretol Eldena, ale potešilo aj krátke zastavenie Honzu a prehodenie pár slov. Hayden a Dejv to je proste klasika. 

3. Slovenská výprava - zišla sa fasa posádka do auta (Enduro, Metod a nakoniec aj Zruda, ktorý ale išiel iba bojovať o titul majstra-píča piva), cesta bola fasa, debatilo sa o veľa dôležitých veciach ale hlavne o hammery.

4. Účastníci - každý jeden prispel k tomu, že to bola podarená akcia, krásne armády vo farbe, jednoducho bola radosť pozerať na stoly a na boje, ktoré sa tam odohrávali.

5. Všetci ostatní - na ktorých som zabudol. 

A na záver ešte nejaké celkové hodnotenia v kategóriách:

- pitie piva: 1. Bonifác (36), 2. Katcher (33), 3. Zrudi (27),
- paint: 1. Zumikito, 2. Gladius, 3. Alessan,
- best guy:  Nightspirit za orgovanie a bbq squad za pomoc na grile (Thoft a Gladius) 

A to už je naozaj všetko. Ak to chcete zažiť na vlastnej koži, začnite si pripravovať a maľovať armádu, pol roka nie je tak dlhá doba aby ste zaháľali. Vidíme sa na Magore V. ďakujem za pozornosť a odvahu to dočítať až do konca.

+++ Alessan +++

sobota 4. mája 2019

RtMR: Imperial Guard vs. Dark Angels (90PL)

CALIBAN PROTOCOL

Guvernérsky palác sa otriasal pod náporom orbitálneho bombardovania. Ale štíty držali, a nebol dôvod sa pre túto chvíľu znepokojovať. Okrajové časti mesta už boli pod útokom pechoty a podľa posledných správ začali imperiálne sily s transportom ťažkej techniky nutnej na obliehanie. Nič z tohto ale Guvernéra Zapheusa neznepokojovalo, očakával to od chvíle ako uzavrel dohodu s tajomno postavou v plášti pred 70 rokmi. Vedel aká je odmena za zradu Impéria. Sedem dekád príprav teraz nájde svoje naplnenie.

Osobná komunikačná jednotka mu ohlásila prichádzajúcu správu. Temný hlas, neodzrkadľujúci žiadne ľudské emócie, mu jednoducho oznámil: "Prichádzajú." Vedel čo to znamená. Bol to dohodnutý signál. Teraz sa musí stiahnuť do osobného podzemného bunkra a čakať ako sa bude situácia vyvíjať. Elitné jednotky, ktoré za tie roky okolo seba nazhromaždil mu dodávali pocit bezpečia.

"Nech len prídu." pomyslel si.

----------------------------------------------------------------------------

Nadišiel čas odskúšať list na Magor Rift a preveriť celopechotnú gardu v akcii. A najlepšie proti ďalšiemu účastníkovi. Ale pekne po poriadku. S čím sa na MR chystám ja. S veľkou kopou gardistov. V stručnosti - 2x Company Commander, Lord Commissar, Primaris Psyker, Tempestor Prime, 2x20 conscriptov, 8x IS (nejaké plasmy, pw zbrane a hw), 2x10 scionov s plasmami, 2x commanda, 2x sws s meltami, 2x veteráni s plasmami, 10x ratlingovia a hwt od každého typu. Celkovo je tam fyi cca. 209 modelov (hwt rátam za dva). 

A keďže pôjde o narrativne kampaňové hranie, poňali sme aj našu hru takýmto spôsobom. A čo robia vo voľnom čase Dark Angels najradšej ? No predsa naháňajú Fallenov. Misiu sme spravil na 2 fázy, prvá bude na stole 4x4 kde v strede je vstup do podzemného komplexu kde sa skrýva Guvernér, ovládaný Fallenom (samo som zabudol model Cyphera, takže fail hneď na úvod). Tie termosky čo prežijú bitku na povrchu, môžu vstúpiť do podzemia.


A kto stojú proti mne ? 32 statočných, oblešených v termo prádle, pripravených na všetko. Skupinu vedie Librariana Master s LC, 2x10 Deathwing termosiek (rôzna výbava, heavy, storm boltre, kladivá štíty) a 1x10 Deathwing Knightov.


Na povrchu teda ostáva neskúsená časť armády, všetko okrem vyššieho velenia a elít. Všetky infantry skvady, scripti, 1 commanda, obe sws, ratlovia a hwt (nakoľko som nemal heavy boltre a missile launchre hotové, nehral som ich, škoda že som zabudol spomínaného Cyphera, hodil by sa).


Do podzemia sa pri Guvernérovi (company commander s fistou) utiahli aj Primaris Psyker, scioni s tempestorom, veteráni a ac hwt s commandou so 4 plasmami. Čiže všetko čo neumrie na povrchu, umrie pod zemou. Elita chráni elitu. 


Vrchné velenie obklopené najelitnejšími jednotkami, aké majú k dispozícii. Sú pripravení položiť svoje biedne životy za svojich vodcov. Scionov som dal viac dozadu ako last line of defense, zatiaľ čo veteráni budú robiť prvú vlnu obrany proti intruderom.




Deathwing začína hru komplet v rezervách (lebo je to fluffy as fuck) a ja teda čakám kam napadajú, miesta majä vytvoreného dosť. Ja som rozložený okolo stredu stola. Vrch najvyššej ruiny zaberú ratlingovia, a pod nimi sa ešte rozložia mortare. Zatajím dych a ... zacítim vôňu ozónu, a v tom momente sa rozštekájú storm boltre.



PHASE I

Prvý unita po príchode strieľa (vďaka stratagému), a plasma cannon s assault cannonom pokropia moju special a command skvadu. Umiera vlajka a nejakí lasgunisti. Storm boltre potom mažú skoro na kompletku jednu IS (prežije len seržant). Bum a ide streľba. Takže Teraz už dve unity (v druhej sú 2x typhoon launchre a 3 kladivá so štítmi, zvyšok storm boltre) rozpútajú peklo a keďže neviem hodiť ani jeden 5+ save, miznú mi gardisti po kilách (stojí ma to komplet 20nu skriptov, umreli na morálku po brutal stratách), 2 IS zredukované na menej ako polovicu. Potom z 3 vyjde 1 charge a odnesú to scripti. Na morálku umiera celkom dosť gardistov (autopassujem 2 IS).


Rozdelím sily na 2 polky, jedna ide riešiť normálne termosky čo chargovali (a scripti dali fall back), druhá polka ide po knightoch a mastrovi. Poslednú unitu ignorujem. Ale kockovaná pokračuje a ja hádžem shit jak riť (hlavne na hit melt a lascannonov), takže nezabijem ani jedného dw knighta a normálne termosky sa porúčajú zo stola v počte cca. 5ks.



Mno nevyzerá to moc dobre. A dokonca to aj pokračuje na stole. Zredukovaná jednotka termosiek sa postará o zvyšok sws a IS čo boli najbližšie . Plná unita to nastrieľa podobne a uprace tiež 2IS. V cc potom dojdem o zvyšok druhých scriptov a ďalšiu IS, ktorú si podajú Knighty.



Tento flank s Knightami bol celkom epic fail, lebo streľba ratlingov, mortarov, plasiem a melt dokázala zabiť jedného, číslom, Knighta. 



Neostáva veľa možnosti a po streľbe asi všetkého čo môže strieľať redukujem načatú jednotku na 4ks. Charge Lordom, meltičom a compciommanderom. Fista zabíja 2 terminátorov, dostávam naspäť 2w od fisty a na 5+ hádžem 5 a 6. Uff lucky shit.  




Zvyšok sa stiahol od Knightov a čaká svoj skorý koniec. Nejako sa to rúca. Nedotknutá jednotka termosiek vymaže najskôr streľbou ratlingov a potom v cc infantry skvadu.  Pred knightami skúsil chargnúť ISku master ale dostal v overwatchi LC do ksichtu, ktorý ho instantne odparil do zabudnutia. Čo sa nepodarilo jemu dokončili Knighti.



Lord Commissar zabíja zvyšných 2 terminátorov. A tí čo prežili v cc sú zároveň moje posledné modely na stole, long story short, sú zabití a nič už nestojí ceste Dark Angelov do podzemia.




Body count mŕtvych po fáze I.:
- Dark Angels = 14 z 32, do fáze II. postupuje 17 terminátorov (libby, 7 dw knightov a 10 dw termosiek),
- Imperial Guard = 156 z 209, v podzemí na svoj osud čaká zvyšných 50 elitných gardistov a 3 charaktery).


PHASE II

Do podzemia sa teda dostalo 18 terminátorov (jeden z toho je librarian). Vyhrám hod o prvé kolo. Stiahnem sa z jednou unitou veteránov a druhú nechám čakať za rohom. Termosky sa vyberú dopredu. Nasjkôr strelecké, za nimi Knighti.


Prestanem sa hanbiť a začnem so salámovou taktikou, začnem odkrajovať termosky pekne plátok po plátku. Plasmy sa hecnú, ale dokážu zabiť len 2 z 3 storm shieldov v unite. Na oplátku veteráni umierajú. 


Termosky sa valia chodbami, raketomety sa postarajú o autocannony, na oplátku druhými veteránmi zabíjam poslednú termosku so štítom v normálnej unite termosiek. Za nimi ostáva ešte 7 knightov s libbym.  


Ostáva posledná línia obrany, 20 scionov s 8 plasmami a tempestor. Primaris sa moc nepredvádza.


Spustím plasmovú sprchu a posledný terminátor umiera na hotshot lasguny do tváre. Ale vyzeralo to všelijako. Možno, že ani nedokážem zabiť tie regular termosky, lebo 5++ celkom napadal. 


Potom nabehnú do prvej unity scionov knighti a vysvetlia im, že proste na boj na blízko majú viac certifikovaných skúsenosti. Druhá salva plasiem, hot shotov a melt zabíja 4 knightov. Librarian potom v cc vybaví môjho psykera, 3 yvyšní knighti zlikvidujú scionov a melty. 


Chargnem zvyšné termosky commanderom a tempestorom, pw maul dá 2w do libbyho ale ten to s prehľadom savne. Fista na commanderovi trafí 3x, wounde 3x a zabíja 2 knightov. Ostáva len seržant s flailov, tá mi dá 3w ale 2 savnem a prejdú len 3d, libby zabíja tempstora. Ide moje kolo, dávam 3 hity s fistou do seržanta, ale na wound hádžem odborne 1, 1 a 1. Následne dostanem 9d do ksichtu a Guvernér umiera. 

Následne hádže súper na 2+ či Fallen unikne, hádže 6, takže síce Dark Angels zlikvidovali celú gardu, ale svojho zradcovského brata sa im chytiť nepodarilo. Game over.



Správa pre Veľmajstra Azraela bola stručná: "Hrozba eliminovaná. Cieľ utiekol. Lov pokračuje."

----------------------------------------------------------------------------

Body count mŕtvych po fáze II.:
- Dark Angels = 30 z 32,

- Imperial Guard = 209 z 209.

Vynikajúca hra. Rozhodnutie zahrať to takýmto štýlom a rozdeliť sily sa ukázalo ako správne, regular garda bez bs3+ plasiem nie je žiadne terno a kruhový deploy nedal možnosť zamerať sa na 1 stranu odkiaľ by termosky prišli. 

Takže bránenie vchodu sa premenilo na jatky, v hlavnej úlohe s gardistami. Boj v chodbách už bol vyrovnanejší a rozhodlo pár hodov na oboch stranách. Každopádne sme sa dobre zabavili. Tá garda v takomto zložení je zábavná, traye pomohli ľahšiemu pohybu, takže to odsýpalo dobre a mali sme odohraté za necelé dve hodiny.

Test na Magor Rift dopadol výborne a začínam sa tešiť na ten narratívny víkend. Ďakujem za pozornosť. 

+++ Alessan +++

sobota 20. apríla 2019

Death Guard/Thousand Sons vs. Dark Angels/Space Wolves (1.000 pts.)

Portiuos Rafinery


Larius (skratka od mena Laringitídus) bol členom légie niekoľko tisíc rokov. Nikdy nepochopil prečo si ho vybrali ako adepta pre gene seed. Od detstva trpel množstvom respiračných chorôb a alergiami (žeby by bol požehnaný Nurglom od narodenia). Ale tak rozhodnutie nebolo na ňom. S čím však nikto nerátal bolo, že po zmene na nadčloveka v ňom niektoré fóbie pretrvali. Ešte počas Veľkej Krusády s tým vedel bojovať (býval sám, miestnosť starostlivo 3x denne dezinfikoval, rovnako ako svoje brnenie a zbrane, viete baktérie sú všade, svine), ale potom ako prepadla légia Papa Nurglemu, začala jeho nočná mora. 

Všade samé infekcie, mikróby, choroby. Navyše už nemohol toľko dezinfikovať. Počas jednej akcie sa mu podarilo presvedčiť cudzieho Techmarína (za odmenu mu sľúbil rýchlu smrť), aby mu opravil respiračný systém jeho prilby a on si aspoň takto vedel odpočinúť od neustáleho chorobného prostredia a spoločnosti svojich bratov. Na nehnilobný zápach si však natoľko zvykol, že prilbu prestal dávať dole. Jeho bratia to brali ako najvyšší stupeň oddanosti ich Bohu. A s časom prišiel aj karierný rast. Larius stúpal po rebríčku. Preslávil sa svojou oddanosťou a silným individualizmom (nikto nevedel, že nakoľko nevedel vystáť aromatickú prítomnosť svojich bratov, posielal ich čo najďalej a do akcie nastupoval výlučne sólo).

Kampaň na planéte Karilia mu bol Slanesh dlžen. Nielen že išlo o jedno z najväčších stretnuté jeho Légie (toľko tiel, toľko ...), ale ešte aj ako spojenca vyfasoval Thousand Sonov. Ak Larius neznášal niečo viac ako hnilobný zápach tak to bol prach. Mal naň alergiu. Takže bojovať po boku Prášenkárov bolo ako za trest.

Dostal za úlohu so svojim malým oddielom a spojencami obsadiť jednu z miestnych rafinérií. A ako vždy poslal svojich mužov s inštrukciami a sám čakal na vhodnú chvíľu zasiahnuť do boja. Čo najďalej od vlastných línií.

----------------------------------------------------------------------------


Po dlhšej dobe ma chalani ukecali na hru a keďže sa nám to tu hmeží začiatočníkmi, tak sme si rovno struhli 2vs2 (každý na 500b, s 3cp na armádu). Z Imperium nastúpili DA v zložení: master a lieutenant, 5x intercessor, 5x tactical, 5x scout, 3x Black Knights a SW v zložení: Wolf Lord, Librarian, 5x intercessor (moji um), 5x tacticala, 6x vĺčikovia, 3x TWC. Za traitorov to potom boli moji DG a Lord of Contagion, 5x plague marinaci, 20x poxwalkers a drona s heavy blight launcherom a TS s Ahrimanom, sorcom a 10x rubrucom s rotačákom a 2 flejmrami. 




Hrali sme na stole 4x4, deploy bol dawn of war a hrali sme misiu z Open War - 3 objektivy, každý je za 1vp na konci hráčovho kola, na konci 5 kola keď končí hra je za 3vp. Twist bol +1A pre každý model. Vyhrali sme hod o prvé kolo, súperi nám neukradli ini a tak sme začali.

Naletel som dronou dopredu a snažil sa zabiť scoutov, ale umreli len dvaja. Všetko ostatné bežalo dopredu. Rubrici boostnutí kúzleníkmi pretlačili pár woundov na kavalériu.

Drona dostala do ksichtu tri melty a ... zdochla (nehodil som ani jeden 5++ ani jeden dr). Ešte mi na jednom krídle premazali poxov, takže ostal len doktor. 






Valíme sa dopredu. Rubrici si to namieria na vĺčkov a scoutov a keď skončili tak vĺčkovia neboli (flejmre to vysvetlili scoutom, boltre zase vlkom a ušlo sa ešte niekam dáky wound).  



Unitu poxov nastavím ako štít proti twc valiacim sa z flanku a plague mariňáci dochargujú intercessorov potom ako popravia zvyšok DA tacticaly.




Na hromádke tu čaká zástup Imperiálnych síl, trasúci sa pred ... 5 plague mariňákmi. Sú tak strašní až strach. Každopádne to navalili do close combatu a mohlo sa mlieť. Z rezerv prichádza Lord Larius na 9" od motoriek a ... nehodí charge, že áno. Klasika. 



Kavaléria si to nabehne do pripravenej creeny a seká a poxov ubúda, ale nie dosť rýchlo na to, aby tam twc nestrávila 2 kolá fajtu. Čo celkom odlahčilo flank a my sme mohli riešiť stred stola s objektivom.




Motorečky si to naboostili dopredu a so zvyškom armády nastrieľali rubricov, ale pár ich našťastie prežilo, aby ešte nejaké to kolo otravovali a zaberali objektiv na strede stola a tým nám zahrávali nejaké bodíky.



Plague mariňáci dostali spoločnosť vo forme asi 4 chargov, keď tam postupne nabehol Wolf Lord, libby, sw tacticala a bleck knajti. Well, tých 5 woundov asi dlho nevydrží.




Najskôr búcha libby, prejde 1w, savnem na disgusting. Potom hitne fista za 3w, savnem na disgusting, potom dostanem 2w od pw swordu, savnem na disgusting, a útočia intercessory a umrú traja DG (lebo ani jeden 3+ neviem hodiť). Nakoniec to udrú black knighti do seržanta a ten savne 2x na armour a 1x na disgusting. Epic rolls. Proste udmietali umrieť.



Kavaléria už začala finišovať s poxami, ale tak posledný z nich nie a nie umrieť a hodil 3x po sebe 5+ disgusting. To už začínalo byť podozrivé aj mne. 



A tak sa stalo neuveriteľné, do cc dobehol môj Lord (no dobehol, chýbal mi 1", ale povedal som že ak mi nedovolia nachargovať balím modely a idem domov, takže na veľa na veľa chalani prižmúrili oči) a zmasakrovla Intercessorov a Librarina. To už ale umrel aj statočný seržant od plague mariňákov a začali dochádzať modely. A mne došiel aj spoluhráč, teda skôr odišiel lebo mu išiel bus. 




Následne sa na Lorda zamerali DA motorky, dali mu 6 woundov od 3d plasiem, 3x som to savol na invul, ale 3 prešli, beriem 9 kociek (ostávali mu 4w, takže som sa s ním už tak podvedome rozlúčil) a hádžem ... a výsledok hovorí za všetko. Prežil s 2w. Bless by Papa Nurgle prežil plasmové sprchovanie.




Ale long story short, Lord nakoniec umrel, rovnako ako pox walkers, ja som proxoval kúzelníkov ale ani za svet som nevedel hodiť smite na 5ku na 2d6, a tak síce prežili ale súperi nabehli na objektivy a z pekného stavu 12-5 v náš prospech po 4. kole to nakoniec obrátili v prospech svoj a zabrali všetky tri objektivy v 5 kole čo im vynieslo výhru 12-14. 

Každopádne to bola dobrá hra, súperom aj spoluhráčovi ďakujem, a dúfam, že ešte zahráme. Tento formát bol vcelku fasa, dobre to odsýpalo aj keď som zvolil možno príliš agresívnu stratégiu ale chcel som vyskúšať čo tá DG vydrží. A ak padá 5+ tak vydrží fakt dosť.


----------------------------------------------------------------------------

Larius nebol v dobrej nálade. To, že prišiel o všetkých svojich spolubojovníkov ho netrápilo. Prídu ďalší tak ako vždy. Čo ho privádzalo do šialenstva, a dával to najavo tým že zadupávala v ceste mu stojacich poxwalkerov, bolo to, že mu unikli Cisárovi psy. Nie tie Fenriské psy, tie smrdeli horšie ako jeho bratia. Ale tí voňaví zelení heretici, používajúcí kadidlá a navoňané róby. Jedného z nich chcel použiť ako osviežovač vzduchu do svojej kajuty.

Nevadí kampaň len začala a on určite dostane ďalšiu príležitosť.

+++ Alessan +++