nedeľa 9. júna 2019

Magor Rift IV (2019)

FALL OF NEMIDES

Ušlo kopa času a nastal okamih, kedy bolo na čase účastniť sa narratívnej akcie pod názvom Magor Rift. Prvá účasť s Black Guardov pred bezmála rokom a pol bolo super, takže nebol dôvod si zo nezopakovať. Organizátori sľubovali príbehovú kampaň, zohľadňujúcu výsledky v jednotlivých kolách. Bola to aj super motivácia postaviť full pechotnú gardu, ktorú som dlhé roky odkladal. Armáda sa skladala na PL (power level) v hodnote 90. Takže stačilo nahádzať čo sa tam zmestí a pimpovať equip všetkých unít. Prakticky sa armáda poskladala sama (na vzor starého IG codexu, 2 skoro full platoony). 

Na úvod sme dostali fluffy nástrel rozdelenie síl na planéte a ich stručný background. Zjednodušene na planéte boli frakcie (Destruction) a na planétu sa chceli dostať ďalšie frakcie (Order). Každá mala nejaký dôvod sa bojov účastniť.

Chcelo to len nejakého fluffy warlorda, čo by nebol okukaný tým klasickým spôsobom pre 8ed gardu. Takže výber padol na Lorda Commissara. Okrem iného to bol aj dôvod namaľovať model Caiphasa Caina čo sa mi doma váľal niekoľko rokov (celkovo bol Magor dôvod na namaľovanie modelov, ktoré som dlhodobo odkladal). Navyše ak mal warlord aj svoj fluff, dostal nejaké pekné bonusy z custom charakterov podľa chapter approved. Takže inšpirovaný legendárnym hrdinom, vznikol jeho žiak - Teph Zias - a jeho zakomponovanie do kampane




A popri tom bolo treba makať na armáde. Teda domaľovávať čo bolo pred rokmi rozmaľované, lepiť nové modely a následne ich maľovať. Takže od decembra cez Prague Open som sa pár dní pred odjazdom dobojoval k nasledovnej bojovej sile:

Lord Commissar (fista, bolt pistol)
2x Company Commander
Primaris Psyker
Tempestor Prime
8x IS (plasma, lc/mortar)
2x20 Conscriptov
2x Veteráni (plasmy)
2x SWS (melty)
2x Command squada (melty, vlajka, medic)
2x10 Scionov (plasmy)
1x10 Ratlings
4x HWT (2x3 mortar, 1x3 heavy bolter, 1x3 missile launcher)


Napriek všetkej snahe (a priznám, že aj prokrastinácii kvôli iným projektom) som nakoniec privítal modelovú pomoc od Zrudiho (40 conscriptov/fanatikov) a Katchera (ktorý kvôli mne namaľoval 10 ratlingov, Atefulleight a dvojičky z blackstonu), za čo im patrí neskonalá vďaka. A aj keď to bol pain, nakoniec stál výsledok za to (time to trigger - slabušká gardiška s pár gardistami = 221 modelov cca. +/-). A ešte jedna vec, bez parádnych movement trayov od Marcela (píšte na fb kto budete mať záujem, pošlem kontakt) by tá armáda nemala vôbec žiadny zmysel. Takto sa s tým parádne hýbalo, ľahko sa udržoval prehľad o stratách, proste jedna radosť. 

Čo sa týka armád, stretla sa celkom zaujímavá kombinácia na oboch stranách, a vďaka povinnému full paintu aj bolo na čo pozerať. V sobotu som si obehal postupne pár armád a nakoniec skoro všetky a nafotil také menšie Armies on Parade: Magor Rift Edition.


Cesta prebehla v pohode (napriek neskorému odchodu a tým pádom aj neskorému príchodu) a napriek tomu, že som bol unavený, dokázal som prežiť až do nejakej švrtej rána. Debaty boli klasické, hammer, hammer a keď nebolo o čom tak hammer. Každopádne spánok bol krátky, ale výživný. Takže poďme na to.

Celé hranie, akož to kampaňové, má vytvorený aj strom misií, ktoré sa budú odvíjať od výsledkov v jednotlivých kolách. Na úvod začíname s Plantfallom, a teda masívnym útokom na pozície síl Destruction strany. 


GAME 01
Súper/armáda: Enduro/Dark Eldars (Drukhari)
Misia: Planetfall (defender - DE - rozmiestni na stole 6 objectivov, na konci šiesteho kola má každý hodnotu 3VP, defender sa deployuje komplet na stôl, ja dávam unity do rezerv - nakoľko mám len infantry tak všetky - a na 3+ na začiatku kola prichádzajú a deployujú sa ako cez ds len na 6" od nepriateľa)
Battlezone: City ruins - Pollution = dostrel všetkých zbraní je o polovicu menší, všetky modely majú -1T
Twist: všetky modely majú +1A

Takže prvá hra a hneď známy súper. S Endurom som nehral dlhšiu dobu, a eldarov nemal na stole už veľmi dlhú dobu. Proti nim to vždy bývali dobre hry. Síce menej vydržia, ale vedia naložiť. Môžme sa pustiť do toho. Mne ide všetko do rezerv a bude prichádzať z deep striku. Enduro si vyberie jeden roh stola a urobí si malý castle, tak aby som nedostrelil na lietadlá a transporty. Objektivy sú rovnomerne rozložené po celom stole, čo však DE nevadí, lebo majú neskutočnú mobilitu.





Nahádžem si rezervy a na 3+ hodím skoro všetko, až na 4 unity (3 z 4 melta jednotiek ostali mimo stôl). Znížená T je vcelku fasa, ale polovičný dostrel znamená, že na rapid sa s ničím nedostanem a mám problém s mortarmi a heavy zbraňami.   




Všetko čo môže to sype na hellionov (chcem sa ich zbaviť) a dedikujem na to skoro všetko s plasmami. Aj napriek tomu ich pár ostane. Zvyšok armády si poradí s 5 madnrakami a 5 scourgami. Som relatívne spokojný.



Enduro ma naletí so všetkým. Lietadlá, ktoré som sa rozhodol ignorovať, mi mažú instante 2 unity za kolo, a čo neumrie na streľbu, umiera následne na morálku. Straty sú vcelku veľké, raidery nalietajú do cc aby blokovali moju streľbu. Niečo zožerú wychky, ktoré vystupili z jedného raidera.


Mne prichádza zvyšok armády a snažím sa aspoň na kolo súpera zovrieť do zveráka, ale to je len taká naivná túžba. Odpaľujem 2 raidre a niečo z ich posádok, ale nebude to stačiť. Prichádzam o scionov a časť melt, do môjho backfieldu v strede stola sa tlačí raider.




8 wychiek proste na šupu roztrhá 20 conscriptov, nebolo treba ani hádzať morálku. Rešpekt a začínam sa ich vcelku aj báť. Motorky sa snažili pozabíjať mi gardistov v strede stola, ale vďaka heroic intervention (až na 6") a tomu, že môj warlord ide v cc vždy prvý a dáva fistou na 2+, sa ich zbavím (dobre pomohli aj gardisti čo ich väčšiu časť utĺkli pažbami). Lietadlá si idú svoju vlastnä hru a mažu a mažú a mažú. Kde tu po nich vystrelím, ale žiadny vážny damage nedávam. 




A tu sa dostávama k highlightu hry, môj warlord má zabiť súperovho v cc. Komisár sa cez Raider, ktorý zničil v cc, dokonsoliduje do cc so sucubbou. Tá to našúpe do scriptov a zabíja 6ks, 3 ostanú. Vyberám si komisára, ktorý 3x trafí, 3x woundne a súper hodí na invul 4, 4 a 5 (má posledný wound). Potom idú zvyšní scripti, ktorí pretlačia 1W a súper to nehodí. Aby toho nebolo veľa tak komisár odvžlivcov zastrelí (umrú na morálku, lebo aj s LD9 a 6 stratami dokážem hodiť 6ku a odpratať 3 posledné modely na morálku). Jednoducho epic fail, ale total zabávný.



Podarí sa mi vysporiadať s poslednými wychkami na stole, dorážam ich v close combate s početnou presilou gardistov. Po stole sa už len točia lietadlá a pokračujú v mazacích kolečkách. Jednoducho dorážajú zvyšky jednotiek, prípadne aj mažú celé (cp už došli a autopass morálky strašne chýba, keď sú straty na streľbu vysoké).








V šiestom kole si vybehnem na objektivy, tak aby každý držal aspoň 2 jednotky, ak sa tam dovalia lietadlá. Táto taktika vyšla a nakoniec držím väčšinu objektivov. Čo garde zabezpečuje výhru a dáva strane Ordru 2VP do kampane.





Ešte si hodím promo fotku Tepha Ziasa, budúceho Hrdinu Impéria, žiaka legendárneho komisára Ciaphasa Caina. V ruinách továrenského megakomplexu Order zaznamenal prvý úspech a zabral prvé miesto púotrebné na rozsiahlu pozemnú operáciu.


Straty v hre dosiahli skoro maximum a tých pár preživších obsadilo tie najdôležitejšie body. Prechádzam medzi ostatnými stolmi a kontrolujem stav aký dosahuje Order pri znovu dobití planéty. A teda veľa radosti nemám. Napriek snahe všetkých veliteľov, nezískavame dosť bodov na víťazstvo a primárny útok je eliminovaný. Napriek neúspechu sa ale podarilo udržať niekoľko drop zón, kde boli udržané pozície a môže nasledovať druhá vlna útoku.



Teph Zias si zo svojho vyvýšeného pozorovacieho miesta užíval triumf. Siluety eldarských lietadiel sa strácali na horizonte. Opúšťali bojisko. Vedel, že táto chvíľa je výnimočná. A aj napriek správam z celokampaňového voxu o nepredstaviteľných stratách a prehratých bojoch, vedel že 715ty si viedol nad očakávania a udržal jeden z mála bodov výsadkového plánu. Zo zamyslenia ho vytrhol príchod regimentálenho vox špecialistu Burowa. Bez slov od neho prijal malý útržok papieru, na ktorom boli napísané súradnice. Vedel čo to znamená, nebude čas na oslavy, čaká ich ďalšie bojové nasadenie.


GAME 02
Súper/armáda: Kubis/Grots
Misia: Desperate Assault (defender - DE - rozmiestni na stole 65 objectivov, 1 dáva dattacker do zóny 18" od stredu dlhej hrany stola, na konci šiesteho kola má každý hodnotu 3VP, defender sa deployuje komplet na stôl, ja sa môžem vyložiť do mojej deploy zóny alebo a dávať unity do rezerv a na 3+ na začiatku kola prichádzajú a deployujú sa ako cez ds len na 6" od nepriateľa)
Battlezone: Burning Inferno = od druhého kola začnú horieť budovy a nebo a oheň postupuje smerom nadol, v 2. kole dostane každá unita na 2. poschodí a flyere D3 mortalov, v 3. kole dostanú modely na 1. a 2. poschodí a flyere D6 mortalov, v 4. kole dostanú unity v ruine a do 1" od nej a flyere 2D6 mortalov)

Twist: nemôže sa používať invulnerable save (myslím na metoda a jeho 32 terminátorov)

Druhá hra a druhý pokus o dobitie stabilných pozícii pre potreby invázie. Po prvje várke xenos dostávam do daru ďalších. Tentoraz orkov. Aj keď toto označenie nie je veľmi presné, nakoľko v tomto clane prebehla grotská revolúcia a silnejší subtyp bol porazený. 

Znovu začneme s deployom súpera, ktorý vyloží objektiy, grotie milície na objektivy a kde tu nejaký ten heavy duty stroj. Taktika ostáva, ako pri eldaroch, sústrediť sa na to čo je na zemi a ignorova to, čo lieta vo vzduchu. 



Asi najdesivejší model v celej armáde je Gorka (alebo Morka)-naut, vie vyprodukovať veľké množstvo streľby, čo ma bude bolieť. Threat identified. 






Nahádžem to na debila a z rezerv príde všetko čo nebolo deploynuté v mojej deploy zóne (18" polkruh od stredu stola). Všetko čo drží meltu v ruke padne k nautovi (ktorého si súper zabudol wrapnúť) a pokúšam sa ho najskôr zastreliť lc (prvé 3 súper na 6ku savne), jeden ale prejde a potom sa do neho pustia melty s lepšou bs (za cadian stratagem). 






Naut sa porúča zo stola, ale pri výbuchu mi zabíja 95% modelov čo sa pričinili o jeho deštrukciu. Zvyšok streľby ešte pobíja pár grotov a scioni plasmami dajú woundy na mega veľkého dreada.




Potom sa lietadlá rozletia a rozštekajú zbrane, a mne výrazne ubudne z gardistov. Proste to šlo zo stola na kilá. Lietadlá to premazali dokonale, artilerka tiež. 2 dreadi nabehnú screenujúcich scriptov, ale tí neutrpia veľké straty.




Na pravom krídle sa snažím tlačiť na artilerku s dreadom veteránmi a scriptami, a snažím sa ich dostať do cc, ale to sa mi 2 kolá nedarí. Takže kde tu im uštedrím wound plasmou, ale nič fenomenálne.




Za zmienku stojí úloha pre môjho komisára, prežiť v cc s dreadom. Snažím sa vytvoriť mu nejakú dobrú šancu. Odpaľujem jedného a druhého redukujem na posledný wound. Rozmýšľam či charge, aj som rozhodnutý ale súper mi ešte pripomenie heavy flamer, takže si to rozmyslím (pre zaujímavosť som si to hodil a neurobil by som tomu dreadovi absolútne nič) a dorážam ho laskanónom. 




Lietadlá letia ďalej a strieľajú mi gardistov. Ja sa ani nesnažím opätovať paľbu na ne. Miesto toho odpaľujem veľkého dreada a ide sa dopredu. Toto proste pôjde na bodáky.




Posledné zvyšky grotej pechoty sú zmazané zo stola, artilerku si podajú zvyšné laskanóny a umiera aj jeden z 2 mekov. Ten druhý sa v panike snaží zachrániť, čo by sa mu aj možno podarilo, nebyť toho že stena z plameňa si na začiatku štvrtého kola počkala na lietadlá a jednoducho ich "zostrelila" z oblohy. Ešte sa postarám o meka a ide sa do ďalšej hry.




Ďalšia promo fotka pre obyvateľov Impéria, a komisár si už začína rozširovať kariérny záznam na úroveň svojho učiteľa. Víťazstvo znamená 2VP do kompane pre Order, čo ale obchádzam stoly a pozerám ako to vyzerá, tak to vôbec nevyzerá dobre. nakoniec Order dostáva na budku po druhýkrát a kampaň sa posúva tým najhorším smerom pre našu stranu.




A ešte evidencia pre administratívu, straty dosiahli asi najnižšie množstvo, s čím je samo spokojnosť. V nastávajúcich bojoch bude potreba veľa dobrých gardistov.




Oznámenie z velenie bolo strohé. "Ste v tom sami. Musíte sa prebojovať cez pozície nepriateľa na zaslané súradnice." Veliteľ Kernn v spoločnosti komisára Ziasa a najbližších dôstojníkov preberali možnosti. Aj napriek víťazstvu nad zelenokožcami ich situácia nevyzerala dobre. Boli obkľúčení zo všetkých strán. Rozhodnutie bolo jednohlasné. Musia preraziť líniami nepriateľa, zaskočiť ho a pokúsiť sa dostať na dohodnuté miesto. Rozkaz bol vydaný a do necelej hodiny boli zvyšky regimentu pripravené vyraziť. Zias ešte skontroloval batériu vo svojom evisceratore a pridal sa k prednej časti zástupu. Bol čas.


GAME 03
Súper/armáda: Vojta/Death Guard
Misia: The Gauntlet (defender - ja - musí z deploy zóny dostať vez náprotivnú board edge 1/3 svojich jednotiek v PL, ataker sa mu v tom snaží zabrániť)
Battlezone: Wasteland Dust Storm = v 1. kole z jednej nádhodnej strany príde búrka a do vzdialenosti 12" zahalí jednotky - tie majú postih na streľbu -1 a súper má tiež postih ak strieľa na ne, plus každá jednotka dostáva D3 mortalov, každé kolo sa búrka buď posunie o 6" alebo stiahne, prípadne úplne zmizne)

Twist: -1LD pre všetky jednotky


Na úvod hry som ešte riešil, či sa vôbec do deploy zóny zmestím. Hehe. Ale nakoniec to dobre dopadlo, narval som to tam a mohli sme začať. Súper sa postavil na stred stola, aby ma na mňa mohol skočiť čo najskôr. Mne sa na šestku nepodarilo ukradnúť ini a tak sa do mňa death guarda mohla veselo zahryznúť.








Všetko nabehlo dopredu, na streľbu umrelo pár modelov, v close combate deamon prince potrhal consriptov. Všetko ako má byť. Nebyť búrky čo sa mi vynorila za riťou a skryla tretinu mojich jednotiek (a zhoršila jej bs). Meltami som odpálil 2 rhiná a deamon princ dostal plasmovačku. Vyšlo ma to draho lebo oba vehicle vybuchli a na mortale som prišiel o dosť veľa special zbraní. 



To už sa ale rozštekali boltre a kanony na leviathanovi a ja som naozaj začal odkladať modely lopatkou. Okrem toho, že som nevedel hodiť ani jeden 5+ save, proste súper odmietal podhodiť jeho 3+ (okrem plasiem a melt, ktoré ale vyzobal veľmi rýchlo) a prvý nepasol asi v 4 kole (asi 25 v poradí). Vrchol mizérie nastal v 3 kole keď môj warlord nabehol súperovho chara a na 2+ s fistou hodil 1, 1 a 1. 



Zadný voj sa prakticky nepohol ale kvôli búrke ani nič netriafal. Takže som zavelil "FIX BAYONETS!!!" a začal nurglákov krájať power weaponami na mojich charoch. Čo aj fungovalo asi 2 kolá, ale potom som stratil screenovacie jednotky gardistov a chary začali umierať. 

Ešte mi svitla iskierka nádeje keď som leviathana struhol na posledný wiound a mohol som konečne odľahčit jedno krídlo a začať sa hýbať posledným threatom, ratlingovia aj trafili (asi 8 z 10 na 4+) a na wound ... ani jedna šestka a jeden wound (ktorý samo súper savol).




Následne prichádzam v streľbe a cc o väčšinu charov, vrátane warlorda, ktorý proste nedal ani jeden z dvoch 4++. Nakoniec likvidujem leviathana ale tento triumf prichádza neskoro. Jednoducho už mi neostáva dosť ničoho, gardistov ani času.




Preto sa snažím postrielať čo sa dá, ale jednoducho rhino malé vozidielko a pár plague mariňákov má na svojej strane všetko čo treba aby prežili. A ja jednoducho nie a nie trafiť. Dohrávame piate kolo (v šiestom a siedmom by to už bolo len o to čo by som zvládol dočistiť). Súper berie kocku a hádže ... 2. Game over.




Počet preživších je naozaj minimum, väčšina sa držala v zadných radoch. Za misiu uhrávam do kampane rovných nula bodov a ako som tak videl tváre a výsledky, tak väčšine hráčov z mojej strany sa ujsť nepodarilo. Takže ďalšia facka a posledná hra bude fakt len holým bojom o prežitie. Nakoľko lord commissar umrel nebola ani promo fotka (ale našťastie na 4+ neumral final smrťou a mohol ešte nastúpiť v grande finale, ktoré nás čakalo v nedeľu).




"Evakuácia nemožná. Pripravte sa na posledný odpor. Cisár ochraňuje !!!" To boli posledné odvysielané slová velenia predtým ako voxová sieť zhasla nadobro. Nebolo žiadnej nádeje na záchranu, ostávalo len bojovať do trpkého konca. Avšak aj tento posledný vzdor mohol priniesť víťazstvo. Samo deštrukčné zariadenia nainštalované šroubovými hlavami len potrebovali čas, čas ktorý mal byť vykúpený krvou obrancov. A potom, potom nastane koniec. Všetkého. Celej planéty so všetkými, ktoré sa nachádzajú na jej povrchu a pod ním. EXTERMINATUS !!! 


GAME 04
Súper/armáda: Efu/Black Legion
Misia: Doomsday device (defender - ja - musí ochrániť zariadenie skazy zatiaľ čo súper sa ho snaží poškodiť, každé kolo naň musí pretlačiť aspoň 5D aby dostal bod a ubral zariadeniu structure point, zariadenie má T20, ak sa mu podarí získať 4 strucuture pointy, teda poškodiť ho v 4. kolách tak vyhral, pri 3 bodoch je to defender má minor victory, pri 2 a menej vyhráva defender)
Battlezone: Speedwaaaaaagh!!! = niečo s orkami, pamätám si len že jednotky do 3" od boardedge dostávajú na 5+ mortal woundy, zvyšok sme akosi zabudli hrať

Twist: -D3 command pointov 


Boj o znovudobitie planéty Nemides dospel do trpkého finále. Z osloboditeľov sa stala lovená zver. Posledné zvyšky odporusíl dostali za úlohu brániť zariadenia, ktoré pošlú planétu do zabudnutia. Efu sa vyložil pomocou markerov a ja v súlade s inštrukciami, pekne okolo zariadenia (stojaci kontajner na malej budovke). 





Čierna na nič nečakala a vyrazila vpred, po jednom flanku v rhinách, na strede s termoskami a mutilátormi, vzadu s havocmi s lascanonmi a na druhom flanku s ťažkou technikou. Nejaká streľba a cc a ja prichádzam o pár gardistov.





Posuniem sa vpred s consriptami, ktorí sú v prvej línii a chargnem rhina a čakám na cc špecialistov kým dobehnú, aby som ich zdržal. Na ľavom krídle likvidujú scioni s plasmami a lascannonmi z IS Defilera, na pravom zas melty otvoria rhino a veteráni sa postarajú o jeho posádku. 




Ratlingovia zacielia warlorda v termo prádle ale dokážu pretlačiť len 2W (mortaly, všetko ostastné súper savol). Scripit hrdine umierajú v boji s legionármi.






Stredom sa rozbiehajú cc jednotky a mutilátori nabiehajú jednotku scriptov amažú z nej podstatnú časť. Rovnako dopadnú scioni, ktorí sú postrieľaní legionármi a následne v cc zredukovaní.



Po chargi termosiek vyhlasujem heroic intervnetion a dokážem zabiť 1 terminátora. To nešlo podľa plánu, ale lepšie toto ako nič. Keď to zbadal súperov warlord vedel kam povedú jeho kroky. Nenechá si zabíjať členov ochranky.




Tento príbeh je smutný ... pretlačím nejaké woundy na lorda (lebo idem prvý), ale všetko savne. Ja dostávam 8W ligtning clawami, hádžem kocky a na 4++ (za deathmask of ollanius, ktorú nosím celú kampaň) savnem 6. V dobrej nálade, že komi prežije mi súper ohlasuje, že má upgradnuté clawy a každý dáva 2D = mŕtvy warlord v druhom kole. Echhh.



Pravý flank s special weapon skvadami a veteránmi likviduje ďalšie rhino a ďalších legionárov. Scioni si odbehnú a vďaka ordru vyčistia komplet jednotku mariňákov, ostane tam len lord na bikum, s ktorým nemám čo robiť. Mutilátori sa vysporiadajú so scriptami a havoci naložia 12D do devicu (1 structure point pre chaos).



V strede sa snažím odmeltovať warlorda ale nedarí sa, lebo 4++ hádže ako pán. Následne sa melty porúčajú. Ešte predtým ho chargol company commander s fistou a psyker, ale obaja pohoreli a umreli. Kua strácam chary vo veľkom štýle.




Prichádzam o scionov a ISky naľavo, keď sa mutilátori a havoci zahryznú do close combatu (havoci ešte stihli nabúchať 15D takže 2 structure point pre chaos). 




Zmažem termosky plasmami a meltami (ale stálo to oveľa viac streľby ako malo). Mutilátorov dorážam lasgunmi (po plasmovačke od jedných vetov a nákladu od všetkých heavy zbraní ktoré mi ostali). V cc ubijem kopou gardistov a pár charmi havocov. 




A keďže nechcem mať zaveseného lorda na device s lightning clawami (reroll na woundy vie vygenerovať nejaké šestky), tak na neho hádžem čo najviac gardistov. On s tým nemá žiadny problém a nastáva lopatkovanie strát. A krája ich vo veľkom štýle.




Piate a posledné kolo. Všetky ozdoby sa stiahnu od lorda a ratlingovia dajú posledný pokus niečo zmeniť (celkovo ich výkon bol zlý počas všetkých hier, buď umreli v 1. kole alebo prežili a nič neurobili). Tentoraz ale padajú dve šestky a lord sa porúča zo stola. Ešte ostáva lord na biku, ale ten už nemá ako device ohroziť.




Aj napriek maximálnej snahe sa súperovi nepodarilo zlikvidovať všetkých gardistov, ale aj tak bol jeho výkon fenomenálny a straty na mojej strane prekvapivo vysoké. Každopádne zapisujem pre Order 2 body a podľa zvyšku výsledkov toto posledné kolo pre nás dopadlo dobre a podarilo sa nám zvíťaziť. 




" ... toto je posledné vysielanie 715teho Cadiánskeho regimentu. Planéta Nemides je stratená, ale posldný odpor priniesol svoje ovocie. Zariadenie funguje a blíži sa definitívny koniec. Komisár Zias umrel hrdinnou smrťou v boji s veliteľom zradcovských légií, tak ako zvyšok velenia. Vedzte, že sme neustúpili ani krok, do posledného sme bojovali a zabíjali nepriateľov a teraz nás čaká vykúpenie v svetle Cisárovho hnevu. Za Cisára !!! Za CADIU !!! ... 3 ... 2 ... 1 ...  [end of transmission]"

Resumé:

GAME OVER. A aby toho nebolo málo, tak ešte pridávam konečné rozuzlenie toho, čo sa dialo a stalo na planéte Nemides.


Wau. Nedá sa povedať iné ako to, že to bola jazda od začiatku až do konca. Príbeh sa krásne rozvíjal podľa našich (nie moc dobrých) výsledkov a každá výhra alebo prehra znamenala zvrat v priebehu kampane. Ukázalo sa, že Destruction sa pripravili a zahrali to o niečo lepšie. Ale to vôbec nevadí, pretože to bola predovšetkým parádna zábava, super atmosféra a krásne full paintové armády. Jednoducho 40k bludištákov udeľujem všetkým zúčastneným, za to že to bol super víkend plný narratívneho w40k a všetkého čo k tomu patrí.

Misie a najmä battlezony ma príjemne prekvapili a priniesli do hier viac balansu ako som si predstavoval. Naozaj tvorili prekážky alebo pomôcky pre jednotlivé armády. Každopádne ich budem skúšať aj v casual hrách.

Pár slov k armáde: 

Odkedy som začal s w40k a gardou ako prvou a primárnou armádou, chcel som si postaviť full infantry on foot gardistický list, ktorý proste bude zodpovedať tomu prečo mám gardu tak rád. Nekonečné zástupy blatošlapov, viac tiel ako má súper munície. A magor rift bol jednoducho super motivátor na to aby sa táto dlho odkladaná myšlienka pretavila do reality. Kopa domaľovávania, prerábania a stavania trvala bez mála 4 mesiace, ale výsledok stál nakoniec za to. 

A aj napriek väčšinou negatívnym reakciám to nebolo až také strašné ako sa všetci brblavci báli. Musím povedať, že vďaka movement trayom to bolo jedno parádne hranie, prehľadné a nemätúce pre súperov a hlavne pre mňa. Hranie na old skúl (teda minimum buffov a relíc, väčšina cp išla do autopassu morálok a sem tam na overlaping fields, ale to väčšinou v 1 kole keď niečo potrebovalo umrieť) bolo úplne super a myslím, že som nielen súperom ukázal, že sa proti tej mase dá hrať (lebo umiera strašne rýchlo a aj na morálku) vyrovnaná partia. A navyše sa Elysia ukázala ako viac op (muhahahaha).

Som veľmi rád, že moja snaha bola ocenená aj pekným tretím miestom za paint (ale musím povedať, že sam tam našiel kopec krajších), čo bola asi skôr odmena za výdrž a nezlomného ducha, za čo ešte raz ďakujem, naozaj to potešilo. 

Poďakovania:

Ďakovačka klasicky na záver, a tentoraz si myslím, že treba poďakovať všetkým zainteresovaným a zúčastneným, lebo všetci dokopy vytvorili presne to, aby to dopadlo takto dobre, ale nejako to dám aj do poradia.

1. Nightspirit - za zorganizovanie, vymyslenie a popísanie všetkého čo sa na planéte Nemides odohralo. Nechcem si ani predstaviť koľko času za tým stálo, mám nejaký odhad, a už ten je dôvod na veľký kudos, pretože to bola bomba a top strávený víkend s w40k.

2. Zvyšok organizačnej crew - od bufetu cez stoly a terény bolo všetko tip top, za čím je tiež veľakrát nevidenej práce, a úprimne závidím, že chalani v plzni dokázali niečo takéto dosiahnuť aj v osekanej zostave. Pivo fajné, jedlo takisto. Mrzí ma, že som nestretol Eldena, ale potešilo aj krátke zastavenie Honzu a prehodenie pár slov. Hayden a Dejv to je proste klasika. 

3. Slovenská výprava - zišla sa fasa posádka do auta (Enduro, Metod a nakoniec aj Zruda, ktorý ale išiel iba bojovať o titul majstra-píča piva), cesta bola fasa, debatilo sa o veľa dôležitých veciach ale hlavne o hammery.

4. Účastníci - každý jeden prispel k tomu, že to bola podarená akcia, krásne armády vo farbe, jednoducho bola radosť pozerať na stoly a na boje, ktoré sa tam odohrávali.

5. Všetci ostatní - na ktorých som zabudol. 

A na záver ešte nejaké celkové hodnotenia v kategóriách:

- pitie piva: 1. Bonifác (36), 2. Katcher (33), 3. Zrudi (27),
- paint: 1. Zumikito, 2. Gladius, 3. Alessan,
- best guy:  Nightspirit za orgovanie a bbq squad za pomoc na grile (Thoft a Gladius) 

A to už je naozaj všetko. Ak to chcete zažiť na vlastnej koži, začnite si pripravovať a maľovať armádu, pol roka nie je tak dlhá doba aby ste zaháľali. Vidíme sa na Magore V. ďakujem za pozornosť a odvahu to dočítať až do konca.

+++ Alessan +++

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára