piatok 13. marca 2015

Adeptus Mechanicus 2015 - Časť 3/3: Výsledky, W40k fluff a social aspect


Takže po dvoch dňoch hrania sa aj Adeptus Mechanicus dočkal svojho ukončenia, a to vyhlásenia víťazov jednotlivých kategórií. Tentokrát organizátori okrem klasických (general - za najviac bodov za hry, paint - za extraordinary maľovanie a konverzie na modeloch a overall - súčet predchádzajúcich dvoch) vytvorili aj novú, určenú pre "najoblíbenejšího protivníka" (kam ste mohli zaradiť hráča, s ktorým ste si dobre zahrali, dobre si s ním pokecali, prípadne sa vám páčila jeho armáda).  

U mňa za paint dostali hlasy: Smejky, Zlosyn a Vaša Magni (aka Kloaka).
Do "pohoda" category som hlasoval nasledovne: Potan, Zrudi a Mouka.

A teraz samotné výsledky (kompletné tabuľky: TU !!!):

--- GENERÁL---

1. Stanislav "IronMaiden" Bajan (IA Renegates/CH:SM) - 81 bodov (SVK),
2. Jiří "Alsus" Crhán  (Tau) - 77 bodov,
3. Jan "Naz-ghul" Pus (DE/Eldars) - 77 bodov.

--- PAINT ---
Víťazná armáda, kategória "paint".
1. Rudolf "Zrudi" Šeliga (IG/Knight) - 89 bodov (SVK),
2. Vojtěch 'Mouka22' Dušek (CH:SM/Deamons) - 88 bodov,
3. Milan 'Raven' Šeliga (CH:SM/knight) - 84 bodov. 

-- OVERALL ---
1. Rudolf "Zrudi" Šeliga (IG/Knight) - 155 bodov (SVK),
2. Milan 'Raven' Šeliga (CH:SM/knight) - 135,
3. Sládek Břínek (Orks) - 128.

--- NAJOBĽÚBENEJŠÍ PROTIVNÍK ---
Tomáš "Alessan" Bernát (SVK).

Ako ste si mohli všimnúť, našej nepočetnej výprave sa podarilo "ukoristiť" všetky ceny. Moja maličkosť bola v generálovi na 12 mieste (52 bodov), v painte na 5 mieste (73 bodov), čo ma vynieslo v overale na fantastické 5. miesto (125 bodov). No a čo dodať k môjmu prvenstvu ? Predovšetkým ďakujem všetkým za hlasy, bolo to naozaj neočakávané, ale o to príjemnejšie. Ešte raz dikes.

Čo je doma, to sa počíta.

Ako ste si mohli všimnúť, report z Adeptus Mechanicus 2015 som rozdelil do 3 častí. Prvá z nich sa vám pokúsila odprezentovať tzv. "hobby" časť Warhammeru, na ktorý sa vďaka povinnému full paintu, dalo do sýtosti vynadívať. Druhá časť nielen warhammeru 40k, ale aj wargimgu ako takého, je tá súťažnejšia, spočívajúca v postavení silného rostra (možno niekedy aj za cenu vlastnej duše). Lebo čo si budeme nahovárať, deň keď sa môžete prejsť po slzách vašich súperov, ktoré naplakali okolo stola, je predsa o niečo krajší.

Čo je na lepšie v živote ?

Je zjavné, že každý poníma tieto 2 kategórie odlišne, niekto rád hrá a vyhráva, niekto rád modeluje a pekne maľuje (takýmto ľuďom úprimne závidím). Mňa však k Warhammeru pritiahol predovšetkým fluff, tá temná stránka ľudskej budúcnosti, v ktorej "Nie je nič len vojna." (Stále mi pripadá vtipné, že ako človek, ktorý v detstve neznášal modelovanie ako také a military a vojenstvo ma pramálo zaujíma, som skončil práve pri Warhammer 40k). Ale toto myslím nemusím hlbšie vysvetľovať nikomu z vás.

A práve možnosť stráviť pár dní na turnaji s ľuďmi, ktorí pri slovách Space Marine, For the emperor alebo hláškach typu Burn the heretic na vás nepozerajú ako na zjavenie (prípadne vás neoznačujú za rozprávkára), ale pridajú svoju trošku "fluffového múdra", je pre mňa tou pomyselnou čerešničkou na torte. Je pravda, že cena za túto možnosť je niekedy vyššia ako by sa patrilo (predsa len budíček typu "big smile" alebo pol litra vody do spacáka o takej štvrtej ráno vie trochu znechutiť), ale po väčšinou to stojí za to.

Nie drahá, toto nie je fotka z turnaja.
--- z denníku wargammera: Kapitola 1: Priepustka ---
Takto to skutočne vyzerá na turnaji, prisahám.
--- z denníku wargammera: nezaradené --- 
Stále je tu možnosť otupiť svoje zmysly povoleným dopingom (tohto roku to bola zrudiho slivovica, v kombinácii s captainom morganom), avšak niekedy výsledok nezodpovedá použitým prostriedkom. 

Beware the zombies !!! No zombies, just wargamers.

Takže čo dodať záverom. Tohtoročný Adeptus Mechanicus bol jednoducho parádny, každá stránka warhammeru si tu našla svoje (krásne fp armády, kompetetiv level na úrovni, vysoká sociálna interakcia), a spolu s Karakom a Ográčom sa pomaly ale isto stávajú pevnou zložkou môjho ročného kalendára.

A ešte, aby som nezabudol, poďakovania:
1. realizačnému teamu - "organizátorom" Limovi a Taiovi (a samozrejme aj ostatným, ktorých mená mi ostali neznáme), klobúk dole a two thumbs up,
2. našej skromnej výprave, najmä mojim spolucestujúcim (Zrudi a Magni), ktorí ma síce nepodržali, a v Brne mi doslova "vypadli" z auta, ale o to viac mi spríjemnili cestu), Stankovi za jemný a láskavý budíček po 2,5 hodinách spánku (slová vstávaj ty východniar vždy zahrejú pri srdci) a Žabákovi (za ten svoj kúsok normálnosti, čo priniesol do nášho "excentrického" teamu),
3. privítaciemu komandu (na čele s "alkohol free" Potanom, ktorý si s nami užil malé súkromné peklo), s ktorým sme "žúrovali" do skorých ranných hodín,
4. skromnému hrdinovi Fefemu, bez ktorého by sme sa v piatok nedostali do telocvične,
5. všetkým zúčastneným.

Dúfam, že z napísaného uvidíte, že turnaje nie sú len "doom and despair" prezentácie "blitko" listov, a že sa uvidíme, či už ako súperi na stole, ako "porotcovia" pri posudzovaní paintu, alebo ako diskutujúci pri rozoberaní tém z temného univerza Warhammer 40k..

Do skorého videnia na niektorom z nich.

ONLY IN DEATH DOES DUTY ENDS.

A nabudúce už s takýmto modelom.
+++ (Lord)Alessan +++

2 komentáre: