streda 26. augusta 2015

SouthCup 2015 - časť 2/3 Prvý hrací deň

SouthCup 2015

HRACÍ DEŇ 1

PRVÁ HRA - Jindra (Tyranids - ETC marked) 

Tyranidi sú armáda, proti ktorej hrávam asi najmenej často a to väčšinou na turnajoch. S jindrovými tyranidmi som mal tú česť túto jar na GTTT a musím povedať, že tá hra pocitovo vo mne rezonuje doteraz. Najmä zvýšená nenávisť voči Mawlockom, najmä v počte 3 ks. Túto skutočnosť nevyrovnala ani "priateľská" Tervigona s gauntami. Takže sme si nahádzali kockami čo bolo treba a pustili sme sa do toho.

List len s pamäti čo som si zakotvil v krátkodobej časti:
2x flyrant s devourermi
Tervigona + 30 gauntov
Ripper swarm
3x Mawlock
Venomthropa
Bastion s comms relayom

Misia
Deployment: Vanguard Strike 
Eternal War: Crusade (4 objective markers, 3VP each) 
Maelstorm of War: Contact Lost (tactical objective cards up to the number of objective markers controlled)

V pred zápasovej nahadzovačke sme nahádzali night fight a prvé kolo pre tyranidov. Po deployi a scout move mi Jindra nechal prvé kolo.

Turn 1 (DA): Takže padli pody a motorky sa sunuli dopredu. V streľbe som pretlačil 1W na flyranta a zabil pár gauntov. 
A to by bolo asi všetko.
Turn 1 (Nids): Jeden flyrant ide hore spolu s cronou. Druhý ostáva dole a ide po grav commande. Tyrant dáva dole drop pod, crona pár mariňákov. Druhý tyrant dá cca. 12W do commandy, umrie jeden. Savy a fnp rulez. Potom tyrant nedá 5" charge.

Turn 2 (DA): Commanda s plasma tacticalou sa postará o tyranta. Knechti s chaplainom chargnu gauntov, ale vymažú ich toľko, že neostanú locknutý v cc. Zvyšok armády strieľa na veci vo vzduchu ale nič im neurobí.
Tur ​n 2 (Nidts): Padnú mawloci, zabijú dosť motoriek, lebo buď hit alebo dobrý scatter. Nejaký ten HP dostane dole aj Darkshroud od templatu. Tervigona chargne tacticalu, ale prežije pár mariňákov, ktorí zvládnu dať dole 1W.
Turn 3 (DA): Hafo streľby z plasiem, gravov a boltrov pretlačí 3W na jedného mawlocka, lebo 1mm bejsky má v 4+ covery a tak ho musí doraziť chaplain s knechtami

Turn 3 (Nids): Darkshroud končí účinkovanie. Tervigona zabíja jedného mariňáka posledný ostáva locknutý v cc. Nejaká streľba gauntov do melta commandy, straty minimálne.
Turn 4 (DA): Preživšie motorky a tacticalovia sa zamerajú na 2 mawlocka, ale ten 4+ cover zase padá, takže pretlačia asi 1W. Apothecar sa vydá na hrdinskú jazdu kvôli kartičke (musí charnúť unitu čo má viac čo do počtu ako jeho unita). Chaplain ide vypomôcť do cc s tervigonou. Rovnako commanda s gravgunmi. Ostane jej pár woundov.

Turn 4 (Nids): Zadný mawlocka sa zakope, druhý chargne motorky potom ako ich preriedi flyrant. Z rezerv prídu veľké chrobáky a preriedia melta commandu na počet 1 ks, ktorý nepasne morálku a ujde k podu. Apothecár hrdinne prežíva. Zatiaľ. Chaplain zredukuje tervu na posledný wound a potom hrdinne nepasne ini test na päťku kvôli H&R.


Turn 5 (DA): Chaplain finišne tervigonu, ktorá ale stihne zabiť zvyšok commandy.
Turn 5 (Nids): Potom dostane chaplain náklad od tyranta, ale na 2+ cover save a 5+ fnp to vysajvuje celkom ok, ostane mu posledný wound. Ten už ale nepredých v cc s mawlockom a tyrantom.

A tu obrazový battle report končí a nastujú fakty. Hralo sa ešte 6 kolo, kde tacticala hrdinne chargla mawlocka a zobrala mu krakmi pár woundov. End a šlus. Bola to dobrá hra. Na objektivy som prehral 3:9 VP, kartičky remíza alebo +/- jeden bod hore dole. Čo ma pochovalo bol rozdiel KP, kde som dal súperovi celý max. rozdiel 8VP. Takže celkové skóre sa ustálilo na čísle: 1-19 pre Tyranidov.

S odstupom času a ako tak na to pozerám som to mal zahrať asi trochu inak, ale tak učím sa stále zvládať ten "rýchly" list s porovnaním s gardou. Každá skúsenosť dobrá. Súperovi ďakujem za hru.


DRUHÁ HRA - Valy (Chaos: Space Marines)

Mizerný  výsledok z prvého kola ma posunul na posledný stôl proti CH:SM. Súperom bol Valy s pekne namaľovanou armádou a označením začiatočník s W40k. V úvodnej hre dostal xbernyho eldarov, a v druhom kole zase mňa. 

Misia 
Deployment: Dawn of War 
Eternal War: Emperor's Will (2 objectives, 4VP home / 8VP enemy) 
Maelstorm of War: Cleanse and Control (tactical objective cards up to 3) 

Jeho list, určite s nejakými nepresnosťami, ale tak +/-:
Abbadon
Ahriman
2x 10 cultistov
2x 10 mariňákov
7x Chosen
Hellbrute
Maulerfiend 
3x Obliteratory

Vyhral som hod o deploy a po vyložení som začal. Night fight nebol.

Deploy a scout move.

Turn 1 (DA): Commanda s gravmi vymažú chosenov. Plasma tacticala a grav motorky premažú chaos mariňákov. Melta commanda ale nemá také šťastie a na maulera pretlačím jeden pen a odpálim mu tendril. Jednu šestku od grav gunu save na 5++.

Turn 1 (CH:SM): Ahriman odpáli beam kúzlom drop pod. Odvetná paľba urobí minimálne škody, umiera pár tacticalov. Mauler nabehne s cultistami do melta veteránov v overwatchi schytí jede glance. Umiera mi jeden veterán a súperovi pár kultistov.

Turn 2 (DA): Príde jedna malá tacticala. gravová commanda finišne chaos mariňákov. Motorky s malo plasma tacticalou učešú obliterátorov. Preživšia plasma tacticala pretlačí pen na hellbruta a imobilizuje ho. V kombate potom jeden veterán šťastne pripne na maulera krak granát a dorazí ho. Kultisti sa hrdinne držia v boji.

Turn 2 (CH:SM): Abaddon vyrieši v cc tacticalu. Kultisti sa držia v cc ale ubúda ich. Hellbrute dostane ďalší HP dole od plasmy.

Turn 3-4 (DA a CH:SM): Sústredená streľba s gravovo a plasma talonov zlikviduje posledného obliterátora a abaddona, ahriman prežije s 2W. Hellbrute padne. V cc sa stále držia kultisti, ktorým prišla pomôcť aj druhá squada. Ale postupne ich ubúda. V 4. kole Ahrimana stihne podobný osud ako abaddona. V cc padne aj posledný kultista. THE END.

Takže keďže súperovi neostal na stole žiadny model, výsledok je 20-0 pre Dark Angels. Súperovi ďakujem za hru a želám mu veľa dobrých hier  v budúcom hraní a najmä dobrý nový codex pre prisluhovačov chaosu, ktorí si ho už zaslúžia. 


TRETIA HRA - Pikachu (Space Wolves)

Posledná hra dňa pre mňa znamenala stret s Hviezdnymi vlkmi. Je to pre mňa armáda, na ktorú spomínam s nechuťou, keďže som proti nim začínal s hraním W40k a užil si s nimi zdrvujúce prehry. Takže som bol zvedavý čo si na mňa súper nachystal.

Misia
Deployment: Hammer and Anvil
Eternal War: The Scouring (6 objectives, 2VP each, 1VP / Fast Attack killed)
Maelstorm of War: The Spoils of War (tactical objective cards up to 3; cannot discard „secure objective X“cards; „secure objective X“ cards can be achieved by either player)


List pre vĺčkov bol +/- nasledovný:
Librarina, lvl2 v termo armoure
5x grey hunter v pode
5x grey hunter
10x blood clawoc v pode, pw fista

3x TWX, 3x storm shield s 1 thunder hammerom 
Pack vlkov asi 7-8 ks
2x Land Speeder, AC a HB
Dreadnought s AC v drop pode
Devastatory 
Whirlwind
Predator s LC sponsonmi
Lietadlo so zmrzlinovačom

Deploy. Tentoraz bez scoutu.
Turn 1 (DA): Padli pody. Melty sa postarali o whirlwind. Grav commanda zabila jedného vlka, zvyšok woundov od motoriek neprešlo 3++. O druhého sa postarali 2W z 2 storm boltrov z drop podov. Tacticala zabila jedného devasta.
Turn 1 (SW): Dread z podu dal dole HP z darkshroudu. Devasti s libbym zabili 5 tacticalov. Preživší vlk chargol commandu, zabil asi jedného veterána. Vzadu chargol pack vlkov mojich melta vetov, 2 vlci umreli na overwatch od melt, nejaký v cc a bol z toho sweeping advance a koniec vlkov. Predator sa pokúsil dať dole darkshroud, ale nič neprešlo cez cover save.



Turn 2 (DA): Commanda dorazila thunder wolfa. Melty a motorky preriedili devastov, z ktorých ostal jeden mariňák a librarian. Preriedená tecticala chargla predator a dobre umiestnené krak granáty ho vyradili z boja.
Turn 2 (SW): Padli drop pody s 10 a 5 vlkov (neviem ktorí boli hrey huntery a ktorí blood clawovia). Land speedre dali mishap a tak som ich postavil priamo pred chaplainovu unitu. Lietadlo zabilo nejakých motorkárov. Librarian potom preriedil melta commandu.
Turn 3 (DA): Prišla jedna tacticala s plasmami a upikla librarina. Chaplain sa odpojil od unity a v chargi rozmlátil land speedre. Motorky sa postarali o 10 člennú unitu vlkov, prežil len model s pw fistou, ktorý to neuniesol a dal sa na útek. Dread sa ešte snažil zničiť darkshroud ale zbytočne.
Tu​rn 3 (SW): Lietadlo preletelo a nastrielalo motorky, ale neurobilo žiadne vážne straty. Pw fistič sa zastavil pred drop podom a roztrhal ho.
Turn 4 (DA): Prišiel posledný pod a pretlačil jeden glance na dreada. Chaplain sa chystal uloviť drop pod v deployi. Plasma talony dali dole 1HP z leitadla. Unita tacticalov chargla pw fističa dostala po čumáku a preživší seržant sa dal na útek. Ešte pred tým ale vlk prežil streľbu zo storm boltrov.
Turn 4 (SW): Samozrejme som zabudol, že v lietadle je unita, ktorá chargla darkshroud a motorky, shroud nerozdýchal granáty a v cc padli 2 motorky. Dread dokázal zabiť tacticalu. Lietadlo potom odstrelilo melta veterána z objectivu.
Turn 5 (DA): Hra bola taká svižná a zábavna, že som si v piatom kole neuvedomil, že je to piate kolo. Chaplain chcel urobiť další zárez na pw fiste a nabehol s motorkami do dreada, ale zvládol m dať dole len 2HP. Jedna bika zobrala objectiv. Rw commanda zlikvidovala unitu z lietadla. Pw fistu na objektive som nedikázal ustrielať storm boltrami z podov.
Turn 5 (SW): Lietadlo odpálilo mariňáka z objektivu. Dread nedal ani jeden wound, ja som mu na oplátku tiež nič neurobil. Hodíme na 6 kolo a ... 1.
Čo dodať k záveru. Bola to najzábavnejšia hra celého turnaja. Súper bol veľmi príjemný a tiež si hru užil. Pri záverečnom počítaní mal o jeden objektiv viac (2-4), na kartičky to bola presná remíza a ja som to vytiahol na kill pointoch, čo v závere znamenalo výsledok 12-8 pre Dark Angels. Primarch by bol spokojný.

Takže prvý hrací deň bol úspešne za nami. Priniesol kopu dobrých hier nielen pre mňa, ale myslím, že pre každého. O cca. pol siedmej sme sa vydali na cestu do rezervnutej pivárne, kde som si po dlhom vyberaní medzi rebierkami, kolienkom a sviečkovou vybral sviečkovú (bola delicious) zapil ju dostatočným množstvom piva, aby mi ju dobre natrávilo a takto dobe najedený a napojený sme sa vrátili späť.

Spokojnosť s dňom: 10/10. Tu samozrejme nekončíme, lebo tieto hry neboli jediné v tento deň a tak sem ešte niečo dodám. Síce ide o nesúťažné hry, ale tak hrali sa v čase turnaja tak si zaslúžia tu byť.

NULTÁ HRA - Mišo (Chaos: Space Marines)

Hra sa odohrala po našom príchode do Budejovíc v rámci spoločenských povinností súvisiacich s prvým večerom na turnaji. Nehrali sme žiadnu misiu z turnaja, dali sme si jednoducho kill pointy. Postavli sme si super stôl a začali.

Súperov list:
Chaos lord s AP3 flamerom
Chaos lord s niečím iným
4x squada Plague Mariňákmi s meltami/plasmami v rhinách
3x2 obliterátory

Vyhral som prvé kolo, súper nainfiltroval 3 unity a začali sme.

Turn 1 (DA): Taktika bola jasná. Agresia nad všetko ostatné (asi to bolo to zvýšenou hladinou alkoholu). Melty odscaterovali z melta range ale aj tak dokázali zničiť rhino. Plasma tacticala a motorky potom pretlačili 1HP na zvyšné 2 rhiná.
Turn 1 (CH:SM): Melta commanda nezvládla nápor streľby. Tacticala preriedla tiež.
Turn 2 (DA): Chaplaion s knechtami chargol jednu squadu plaguákov, čo to vykalili, ale nestačilo to na kompletné vymazanie unity. Tacticala s motorkami preriedila plaguákov dole. Druhá moto squada a commanda imobilizovala rhino vzadu hore.
Turn 2 (CH:SM): Prišli všetky dvojičky oblitov. Plaguáci dole chargli tacticalu, vymazali ju a zo seržanta sa stal deamon prince. Chaplainova unita dostala charge od druhej unity chaosákov, ale nejako to v zdravý prežila čo to zabila a na hit and run sa porúčala z boja.
Turn 3 (DA): Plasma talony a grav guny zlikvidovali nejakých oblitov.
Turn 3 (CH:SM): Nejaký oblity potom preriedili rw commandu a s plague mariňákmi sa im podarilo vyradiť chaplaina. Zvyšok pola začal byť tregický a tak sa motorky so shroudom dali na taktický ... útek. Vzadu beži tacticala na linebreakera. Vľavo hore zas začína ohlodávanie drop podov.
Turn 4 (DA): Pokračuje ohlodávanie v cc, ktoré ale nemám ale moc šancu prežiť, aj keď fnp od apathecára ma zachraňuje. Gravy od motoriek riedia unitu vystúpenú z imo rhina. Ale lord s AP3 flamerom skracuje vzdialenosť.
Turn 4 (CH:SM): Chaosákom sa darí, keďže mi na stole ostáva len shroud, 1 mariňák, 2 pody a 2 motorky. A to nebude konečný výsledok. Ja v tomto momente už asi nič nezabíjam.
Turn 5-6 (DA a CH:SM): Do konca hry padne ešte jeden drop pod, posledný mariňák a asi jedna motorka. Ja na oplátku zabíjam pár mariňákov. Koniec.
Tie kill pointy proti súperov s fnp na skoro celej armáde bolo ťažké nahrávať. Zato moje MSU padali ako muchy. Konečný stav som si nezapamätal, ale rozdiel bol dosť výrazný. Na začiatok turnaja to ale bola dobrá hra a pozitívne ma naštartovala. 

Je pravda, že po návrate z večerného piva sme si ešte struhli jednu hru (tentoraz sme vyskúšali prvú misiu z druhého dňa), ale to už fakt nedávam a tak tá bude súčasťou poslednej časti reportu z druhého hracieho dňa.

Zatiaľ ďakujem za pozornosť, verím, že dostať sa až na záver tejto časti bolo časovo náročné, takže som rádm že sa vám to podarilo.

+++ Alessan +++

1 komentár:

  1. Moc pekny report. SouthCup je tradicne pohodovy prazdninovy turnaj. Chybi jen to more...

    OdpovedaťOdstrániť