štvrtok 21. februára 2019

Prague Open 2019


Prague Open. Tohto roku favorit na prvý kvartál warhammerových akcií v našom relatívne blízkom okolí. Singel W40k, GTTT (teamová W40K), Age of Sigmar a Blood Bowl sľubovali rozmanitosť herných systémov a aj solídnu účasť. Čo sa nakoniec aj potvrdilo. 

Nejaké to rodenie listu ste mohli vidieť v predchádzajúcich článkoch a tak vracať sa k tomu asi nie je nutné. Bol koncipovaný na to aby sa vedel postaviť veľkým modelom (Knechtom) a elitnejším armádam, kde moar dakka moar fun bol hlavný princíp (nič prekvapivé pri hraní gardy). Hordy boli také kritickejšie, ale to sa nejako porieši. Problémom bolo, že všetky hry som si zahral pred zverejnením propozícií, takže všetky "novoty", ktoré priniesli som si stihol odskúšať až na turnaji.

#1 Tactica Imperialis: "Kto podmienky boja predvída, polovičné víťazstvo dosiahol." Vždy si pred turnajom zahrajte najlepšie každú misiu, a poriadne si prečítajte ich znenie (ja som tam aj na tretí raz nachádzal nové veci), dosť to pomáha najmä pri iných misiách ako ste zvyknutý hrať

Ja som to bohužiaľ aj kvôli dorábaniu full paintu už nestihol, ale zas musím povedať, že som stihol dorobiť slušnú časť modelov: 9x mortar hwt, 5x lascannon hwt, battle cannon vežičku, 20 gardistov, platoon commandera, creeda, dotiahnutie detailov na gardistoch a úprava bejsiek na cca. 60 modeloch sú veľkým zadosťučinením. Well, predturnajové maľovanie je to naj motivačnejšie.




Každopádne list sa dotvoril. Ubytovanie bolo v hoteli kde sa mal samotný turnaj odohrávať, čo bolo veľmi fajn, takéto papučkové chodenie v teple. Cesta ubehla vcelku rýchlo (a ja som po asi 5 rokoch konečne nemusel šoférovať ale som sa nechal odviesť), trošku sme poblúdili, ale nakoľko Hotel bol kúsok od Agrofertu a centrály Áno, rýchlo sme sa zorientovali a ubytovali. To, že sme na správnom mieste potvrdzoval aj fakt, že recepčný čo nás ubytovával sa volal Ismael (zdravím brata Suskiela, čo zas nedal moral check na účasť).

Hotel v pohode, na tento druh akcie ako stvorený. Kopa miesta pre hranie sa s plastovými panáčikmi. Vyložíme sa a trochu skonsolidujeme, a ideme pozrieť čo sa deje dole. Zvítame sa s prítomnými, priložíme ruku k dielu a pomáhame so skladaním terénov a kecáme o hammeri. Také to klasické predturnajové labúžo. Nakoniec kvôli únave ale nikam nejdeme a dáme si plechovku pivka na dobrú noc (áno, v celom hoteli žiadna otvorené reštika a najbližší slušný čap 20 min chôdze), a rozoberáme ako to asi bude vyzerať (zdravím výpravu zlobr-ligistov, čo nám robili spoločnosť).

Listy všetkých súťažiacich môžete nájsť tu.
Propozície s mission packom zas tu.


Ránko je také nezvyčajné. Žiadne bolesti hlavy, žiadne zahmlené spomienky. Samé nové veci. Ľudia sa začnú zbiehať a podľa časového rozpisu ideme podľa plánu. Každý hrač je registrovaný na evente cez tourneykeeper, takže si pekne nájdem párovanie na prvé kolo, číslo stola a odoberám sa na miesto. Čakám nejaký Imperial soup s Castellanom. Ale ...

GAME 01
Player/Army: Sebastian Muller / Astra Militarum, Imperial Knights

... v konečnom dôsledku dostanem proti sebe trochu inú zostavu. Castellan áno, a k nemu garda v pekelnom zložení. 200 výstrelov za kolo z 5 modelov. Mno. Ak nepôjdem prvý tak to bude smutné a najmä rýchle. Pred deployom súper vykladá na stôl šachové hodiny a vysvetlí mi ako sa to používa (môj udivený výraz ho asi presvedčil, že to bude treba). Mám svoju hoďku a pol času a ak ju miniem, už len hádžem savy. Allright. Po rozložení objektivov hádžeme rozhodujúci hod hry, výber deploya a ... vyhráva. Takže idem druhý. Čo ma teda veľmi nepotešilo.

#2 Tactica Imperialis: "Ak máte pocit, že prehráte, tak už ste prehrali." 
Teda zhodniť situáciu pred bojom nie je nikdy na škodu, a priznať si, že v tejto hre to nepôjde, nie je hanba. Je to len strata životného času.

Súper sa vyloží a ja mám na výber ísť defenzívne do pravého rohu mimo dostrel Castellana alebo sa vyložiť agresívne a ukradnúť ini. Vyberám si prvú možnosť a ini ... neukradnem. Lets do this shit. 




Súper si vyletí ku mne, blokne mi hellhoundy (cez area terrain sa nedalo prejsť, teda cez tie múriky), spojená streľba leman russov a castellana ma stojí 2 tank commanderov (paska a relic bc). Toto by neuhral ani nanavatti, takže si skúsim streľbu do castellna so skryplenými lemanmi (každý mal asi 5w) a lascannonmi a pretlačím mu dole asi 16W. Ale to je málo.


Druhé kolo prichádzam o oba lemany a helllhoundy (aj s rerollom vybuchnú a zabijú kopu mojich modelov), polka pechoty to neustojí. Prežívajú len 3 IS a veteráni v ruine. Ja na oplátku zabíjam jednu infantry squadu. 




Tretie kolo je už len dočisťovanie, prichádzajú mi scioni a posledné modely sú charaktery v ruine, čo sajvujú jak o život (warlord vysajvoval na 5++ volcano lancu aby bol rozpustený plazmou). Proste tu už nič. 




Súper pohodlne dočisťuje scionov, a dohráva si do 6 kola kartičky, a aj tie mu idú parádne (samé secure a defend, až som čumel), ale tak vidno, že to vie hrať (umenie ťahať si dobré karty je rovnako dôležité ako vyhrávať prvé kolá).




Takže z prvej hry rovná nula (0-12). Čo dodať ? Ani moc nič, proste hra do kopca od začiatku, mal by som šancu ak by som vyhral prvé kolo a poškrabal castellana alebo lemany. S postihom by som mal možno šancu, ale takto to bola skoro zbytočný čas nad stolom. Ako súper bol fajn, ale mám pocit, že len preto, že vyhrával (taký osobný pocit). Nevadí. Ďalší súper čaká a poviem vám, že to bolo otvorené, lebo prvé kolo bolo divoké.

GAME 02
Player/Army: Joonas Pirttila / Craftwolrds

Tentoraz vyfasujem Fína a jeho špicaté ušká. Trochu dáme pregame talk, a priznám sa, že eldars sú armáda, s ktorou nehrávam vôbec a tak som sa tváril neisto a spomenul to aj súperovi.

#3 Tactica Imperialis: "Opantaj nepriateľa pocitom tvojej zraniteľnosti. A potom udri."
Čítajte codexy, pozerajte battrepy, študujte taktiky. A budte vždy pripravený. Atď. Ale hlavne hrajte, to je asi najlepší spôsob učenia. A čím silnejší súper, tým lepšia lekcia.

Skúsene prehrám hod o prvé kolo a súper sa deployne. Motorky idú dopredu a za nimi sú cik cak rozprestrené serpenty a flyer. Rangery sú v rezervách a guardiani v transportoch. Dark reapery idú do stredovej ruiny.



Vyložím sa defenzívne. Tanky okolo warlorda a pekne obaliť pechotou. Hellhoundy dopredu, aby vychytali streľbu a charge a rozdali nejaké mortal woundy pri výbuchu. Hlavne sa ubrániť motorkám prec chargom, ak prídem o tanky, môžem to rovno zabaliť. Hádžem na ini a ... nič. 




Súper ide do toho agresívne a nebehne motorkami dopredu, postrieľa unitu gardistov a druhú chargne, dokonsoliduje do ďaľšej a hellhounda. Majú 4++ a fnp na 6ku (myslím), 1 hellhound dostane doom. Streľba od reaperov mu ale urobí veľmi málo a prežíva asi s polkou woundov.




Ja sa vyviažem s combatu, hellhoundy dopredu. Motorky dostanú plnú dávku lásky od lemanov a porúčajú sa zo stola. Mortare zabíjajú pár reaperov. Lascannonmi z is dávam dole pár woundov zo serpenty.




V druhom kole prichádzam o oba hellhoundy. Proste to už nedali. Ale súperovi nenapadali moc kúzla, takže žiadny ďalší damage pre armádu.



Ja sa fokusnem na lietadlo a najbližšiu serpentu v ruine a mažem ich zo stola lemanmi a lascannonmi. Pechota neváha a vydáva sa dopredu. Na svojej polke mám 4 objektivy zo 6, takže mám lepšie karty. Ale na koniec hry treba brať aj objektivy u súpera. Takže forward fo the emperor. Mortare dajú dobrú dávku a umiera väčšina reaperov (proste 2+sv nepadal).



Súper sa presúva po deploy zóne a vysadzuje pechotu z transportov. Damage už nemá mov čím dealovať, takže skôr sa sústredí na prežitie a kartičky, ale tie mu moc tiež neprajú.




Moje tanky sa posúvajú vpred a likvidujú ďalšiu serpentu. Pechota sa blíži. Umiera väčšina rangerov čo prišli z rezerv. Mortary sa podajú vystúpených guardianov v ruine. 




Môj postup je už v podstate nezastaviteľný. Scioni otravujú v deploy zóne a dávajú čas infantry squadám postupovať vpred. Prečistím ruinu kam dobehla is, a ostáva tam len Eldrad a Warlock. Tí mi na oplátku vymažú IS.




Hráme do šiesteho kola, kde ostáva na stole len Eldrad a Ynnari dievčatko s mačkou. V siedmom kole by to bol vajp. Takto sa dostaneme k počítaniu. Vyhrávam na kartičky, vyhrávam na objektivy, mám naviac aj v terciárkach. Takže výhra pre gardu (12-0).




Hra bola veľmi príjemná. Trochu sme preberali taktiku a súper priznal, že do mňa išiel veľmi rýchlo motorkami. Povedal, že sa nimi mal viac skrývať a čakať, kým sa vytiahnem a dám mu šancu. Na druhú stranu nemal moc na výber, lebo objektivy boli u mňa, takže nemohol len čakať. Každopádne súper bol veľmi príjemný aj napriek vývoju hry, čo ma po prvej hre potešilo. Allright tak poďme ďalej, čo nás bude čakať.

GAME 03
Player/Army: Patrick Hennies / Imperial Knights

Už od začiatku som si chcel zahrať proti Knechtom, ale že sa moje prianie vyplní doslova a už v treťom kole, to ma nenapadlo ani v tom najdivokejšom sne. 4 veľkí knechti, 2 malí. Kombinácia close combatu a streľby, well, toto bude challenge. Hmm. Prečo nie.

#4 Tactica Imperialis: "Neodkladaj zahrávanie victory pointov, neskôr môže byť už neskoro."
Je to presne ako je to napísané. Ak sa dá zahrať vp, chodte po ňom. Lebo nakoniec na každom z nich záleží pri konečnom spočítavaní.

Opäť prehrávam hod o prvé kolo, a na tvári sa mi trochu zachmúri. Takže to pôjde ťažším spôsobom. Súper sa vyloží a je rad na mne. Keďže v tomto kole skórujú len troopy, a mortare sú len ako štatisti, vytvorím z nich a hellhoundov nárazníkovú zónu. Sentinelom s ešte posuniem dopredu a zablokujem cestu knechtovi, keby sa chcel pokúsiť chargovať v  kole. 

Jeden z Gallantov sa pohne dopredu a ostane pred prvou líniou. Nejaké woundy na lemanoch si odnášam. Close combat je ale taký rozpačitý, strácam IS a hellhound, ten ani s rerollom nedokáže vybuchnúť. 




Warlord traitom marknutý Gallant sa porúča zo stola potom ako dostane 6W zo smitu a plnú dávku od Paska a lascannonov, zvyšok streľby potom ide streleckého knechta vpravo, ale bez rerollu na wound už to ide pomaly a tak prežíva s 5W. 




Druhé koo a full tilt súpera ku mne. Dakka sa oprie do Paska a relic battle tanku a je to cítiť. Pask sa porúča zo stola a Battle tank je skryplený na 4W (takže mu následne 1 opravím). Zmizne druhý hellhound a mortare. Ale nárazník splnil, čo sa očakávalo. Zisťujem, že súper mi pohodlne zabíja každé kolo viac unít a skóruje za to 1vp každé kolo, zatiaľ čo ja musím držať objektivy troopami, aby som ho dobehial. 




Dokončujem načatého knechta, odparujem druhého Gallanta a nejakých par W pretlačím aj na Wardena, ktorý je mimochodom warlord. Snažím sa čo to ide zbaviť sa ho čo najskôr, lebo jeho strelecké zbrane mi ničia tanky. Moc sa to ale nedarí, a hlavne to trvá. Helveríni mi postupne začnú ohlodávať leman russy (relic tank sa porúča zo stola a executionre už sú na tom proklade zle) a pechotu. Dám im preto na hranie scionov na objektivy.




Warden ničí oba zvyšné lemany a ohlodáva pechotu. Na oplátku dostáva mortal woundy od psykerov a šupy od lascannonov, bez cp to už nie je 3++ a je to znateľné.




V štvrtom kole dostáva 2x úspešný smite a porúča sa zo stola aj odolávajúci Warden, a ja môžem začať riešiť Helverínov, ktorí mi decimujú scionov. Ale nič nevychádza ako má. Snažím sa o posledný push na objektivy aby som za držanie všetkých 4 dostal 3 vp, ale dochádza mi čas a najmä armáda. Redukujem 1 helverína na polovicu životov. 




Piate kolo vybieham k objektívom, ale jednoducho som ďaleko a potrebujem ešte 1 kolo streľby a jedno kolo pohybu aby som bol všade kde mám byť. Súper berie kocky a na 6 kolo hádže ... 2. Takže game over. Takže poďme rátať, na primárku prehrávam o 1 bod, a to ten že v 1 kole som sa zabudl jednou troopou pohnúť k objektivu. Ak by som to urobil, bola by to remíza na primary, ale bohužiaľ last chance plan zlyhal. Na skeúndárku je to remíza a terciárky vyrávam presvedčivo. Takže nakoniec prehra (4-8), nebyť toho 1vp tak je to moje víťazstvo (7-5), ak by som šiel prvý tak by som mu dal vajp. Ale na keby sa nehrá.




Súper bol veľmi príjemný, dosť sme sa pobavili o Knechtoch ako one codex armáde. Ja som si potvrdil, že je garda schopná sa im postaviť a dokonca ich potrápiť. Najmä ma potešilo, že som za 4 kolá dokázal zabiť 4 veľkých knechtov. Trošku sme porozoberali alternatívy v hre a po náročnom programe sme ukončili prvý herný deň.

Trochu sme sa dali do poriadku a porúčali sme sa do objednaného podniku (na odporúčanie). Bola to asi 20 min prechádzka, ktorá mi padla vhod a prečistila mi unavenú hlavu. V príjemnom podniku čapovali pivko Gwen (ktoré poznám z vxt a magoru), a polotmavá 13ka dobre padla môjmu zapálenému hrdlu (ale tak čo už, nedať si gwen by bol väčší fail) a fantastické grilované rebrá so zemiakovými špirálkami a barbeque omáčkou len podtrhli super deň.

Výdatne sme pokecali s Binosom a Katcherom, lebo počas hra nebolo moc času na small talks a tak sme zdržali o niečo dlhšie ako sme plánovali. Kecanie o W40k je proste činnosť, ktorú môžete vykonávať aj v polokomatickom stave, a stále nájdete drobné energetické rezervy. Návrat na hotel (opäť v spoločnosti zlobrligistov) prospel tráveniu a aj spánku, lebo som zaspal akoby ma do vody hodili.

Ráno bolo pohodové, privstali sme si, dali raňajky a vybrali sa na štvrté kolo. Pri stole som našiel môjho Ďalšieho súpera a po rýchlej kávičke sme sa mohli pustiť do hry.

GAME 04
Player/Army: Mario Holgtge / Drukhari, Harlequins

Súper ma na začiatok otestuje s dotazom na šachové hodiny, ale ubezpečujem ho, že napriek tomu že hrám gardu som fast player a žiadneho slow playu sa nemusí obávať. Povie že ok a ideme hrať. Jeho verzia rýchlych šaškov s dark eldarmi sa mi veľmi páči a mám obavu, či ich stihnem ustrielať skôr ako dôjdu nebezpečne blízko. Pre misiu si vyberám ako unitu troopy (za ich zničenie mám bonusový bod). 

#5 Tactica Imperialis: "Svoj cieľ vyberaj uvážlivo, aby ti víťazstvo neuniklo pomedzi prsty."
Kokos už mi dochádzajú múdra Majstra Slniečka, takže žiadny duchaplný koment.


Rozmýšľam, že v tejto hre by ani moc nevadilo ísť druhý a skôr si počkať na súpera. A tak ... vyhrávam hod o prvé kolo. Prečo nie, že áno. Súper sa vyloží defenzívne na zadnú hranu deploy zóny, do prostriedku položí motorky, ako hrozbu ak by som mu chcel prenechať prvé kolo. Ja sa teda nejako nehanbím a idem prvý, ini mi ... neukradne.








V prvom kole som mimo dostrelu skoro so všetkým a tak si vystrelý jedine Pask a aj ten nič neurobí. Takže to bolo vcelku rýchle. 



Súper si naletí dopredu motorkami a jedným charom v transporte, ktorý vystúpi, odignoruje moje modely, ktoré preletí a nacharguje mi 2 leman russy. Hmm, to bolo prekvapivé. Motorky mi zlivkidujú hellhoundy a sentinela, ale v podstate sa nič hrozné nedeje.  Ja si odskočím, psykery sa postarajú smitami o chargujúceho chara, tanky o transport a čo to nasolím do ďalších transportov. 




Súper ide dopredu bikami a maže nejakých gardistov, s ktorými sa lokne do close combatu. Mne prchádzajú scioni, a vyplnia stred stola. Súper si dobre rozostaví jednotky, takže nemám kam inam spadnúť, ale tak aspoň zabrzdím postup venomov čo sa blížia.

Streľba kompletne likviduje motorky a jeden harlekýnsky a jeden drukhari tranposport. Začínam mať ale pocit, že eldarom neubúdajú jednotky dosť rýchlo a stále ich majú viac ako dosť. 






Dopredu sa valia šaškovia, čo povypadávali / vystúpili z transportov. Neprehliadnosť ruín im hrá do karát, a ja nemám streľbu ani overwatch pri ich chargi. Počty gardistov a oficírov začínajú pomaly klesať.




Tanky sú síce v bezpečí, ale screena zložená z gardistov už prakticky neexistuje. Scioni dostávajú ťažký náklad od venomov a ich posádok. Niekde v tomto čase (tretie kolo) ešte vediem s prehľadom na kartičky (7-2), takže so far so good. Stačí ustrielať dve unity šaškov a shadowseera a ideme na venomi.




Šaškovia vbiehajú do close combatu, kde sa im jednoducho neviem vyrovnať a tak začnem hromadne odoberať modely posledných gardistov. 






A práve štvrté kolo je kolom, kde sa všetko kolosálne posralo. Smitom musím cieliť troupu, nie shadowseera. Jedna jednotka harlekýnov sa porúča relatívne v pohode, druhú ale neviem mortarmi zabiť, lebo mám horší wound kvôli aure shadowseera. A tak tam míňam aj tank, čo by inak nebolo treba. Na shadowseera ale stále ostáva 1 celý tank s dobrou bs, takže nemám obavy. Tie sa dostavia až keď z 12 kociek na to wound hodím 9x 2 (čo je aj na plasmu málo lebo postih) a jednoducho shadowseer prežíva s posledným woundom. Jednoducho som mal zožuvať jeho a ešte ďalšie 2 venomy, ale proste nie.




Súperovi tak prežívajú venomi, ktorými mi odpaľuje IS z 1 objektivu, ktorý treba držať a unita, ktorá z neho vystúpila mi charguje poslednú pechotu pri druhom objektive. Súper hádže 2ku a hra sa končí v piatom kole. Well. Počítajme. Kartičky nakoniec prehrávam, v primárke nemám ani obektivy ani zabité troopy. Terciráka sú remíza. Takže hra končí prehrou (1-11).




Kde nastala chyba ? V niekoľkých veciach. Mal som si vybrať za cieľovú unitu transporty, bol by som nahral viac bodov, alebo keď som zabíjal transporty, poväčšinou neostala streľba na pechotu čo z nej padala. Kocky, proste nedať z 12kociek na 3+ 8 woundov bolí. A konečná v piatom kole. Viem, že s tým sa má rátať ale v 6.kole by to už bolo len o ničení a zatlačení eldarov od objektivov a v 7. kole vajp. Tieto veci sme rozoberali po hre so súperom, ktorý bol asi najlepší na celom turnaji a hra bola čistá radosť, ktorú sme stihli za menej ako 2 hodiny.


GAME 05
Player: Dropman

Síce nás to netešilo, ale po tímovej porade sme sa s chalanmi dohodli, že posledné kolo hrať nebudeme a radšej skôr vyrazíme. Mne dala zabrať nielen prepukajúca choroba, ktorú som tíšil liekmi, ale aj bolesť chrbta, ktorý ale udržal celohernú záťaž, takže už som nechcel pokúšať hada bosou nohou. Viem, že sme spôsobili nepríjemnosti pri párovaní, za čo sa opäť ospravedlňujem, ale nakoniec to bolo dobré rozhodnutie.

Cestou sme sa ešte povinne zastavili na KFC a v šťastí sme dorazili domov. Unavení ako kone, ale spokojní s dobre stráveným víkendom. A čo dodať na záver ? Tak po poriadku.

Poďakovania:

1. organizátorom, lebo toto bol fakt počin roku, čo sa warhammeru v blízkom okolí týka, miesto bolo super, organizácia bola super, všetko išlo ako hodinky, a ako hráči sme mali totálny luxus v tom, že sme sa mohli venovať hraniu,

2. všetkým slovenským chalanom, čo sa zúčastnili, lebo sa ukázalo, že ľudia sa neboja prísť zahrať hammer proti "zahraničným", 

3. všetkým účastníkom, lebo celý turnaj prebehol v príjemnej atmosfére, dobre sme pokecali o hraní, taktike, listoch a hobby ako takom, proste paráda,

4. posádke nášho auta, lebo jednoducho dobre bolo.

Hodnotenia:

Tu by sa dalo napísať asi stránky o všetkom možnom, mal som aj snahu (feedback ohľadom propozícií a pravidiel samozrejme pošlem mailom, tam toho bude dosť), ale .. načo. Napriek nie presvedčivým výsledkom som si zahral výborné hry proti dobrým súperom (často krát hrávajúcim niekoľko násobne viac ako ja už môžem dúfať), proti armádam, ktoré sa proste v mojom okolí nehrávajú. Musím povedať, že aj keď je to hammer, ktorý nevyhľadávam, som rád že som prišiel a aj napriek "kompetetívosti" celej akcie som sa pri hre výborne bavil a po dlhej dobe si ju užíval.  

Potešilo ma, že som po dlhej dobe videl na jednom mieste ľudí, ktorých som bol zvyknutý stretávať už len na vybraných turnajoch, mohol s nimi prehodiť pár slov (niekedy doslova, ale však aj to stačí) a priradil pár ikonkám z hofylandu tváre.

Za mňa jednoducho udeľujem 40.000 bludišťákov a teším sa na ďalší ročník. Je príjemné vidieť, že človek nemusí za svetovým warhammerom ďaleko. Ten už prišiel k nám. A hádam sa mu zapáčilo a tak skoro sa nepoberie o dúm dál.

Ďakujem za pozornosť a dočítanie až do konca. A na záver ešte pár fotiek priamo z miesta činu.

+++ Alessan +++







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára