nedeľa 3. marca 2019

Brloh in da Warp

Po dlhej dobe slovenský turnaj vo k, to si človek nemôže nechať ujsť. A tak na veľa som sa prihlásil ako predposledný člen. Zoznam hráčov znamenal celkom zaujímavú kombináciu hráčov, nových aj starých, tak bolo načase trochu spoznať osobne tie internetové profilovky. 

Na prekvapenie som sa na turnaj vybral s gardou, však čo iné. Propozície boli vstriecne kombináciám (napr. aj Castellan), takže bolo treba pripraviť sa na všetko. Nech som robil čo som robil, zostava z Prague Open sa scvrkla na potrebné minimum. 

Cadian Brigáda
Lord Castellan Creed
Company Commander, plasma pistol
Pask, battle cannon, lascannon, plasma sponsons
Tank Commander, battle cannon, lascannon, plasma sponsons
6x Infantry Squad
3x Scout Sentinel
Astropath
Platoon Commander, plasma pistol
Platoon Commander, warlord - Old Grudges
3x3 Mortars Hwt

Cadian Supreme Command
2x Primaris Psyker
2x Tank Commander, executioner, lascannon

Výrazne menej pechoty, žiadne hellhoundy. Ani misie z Chapter Approved mi moc nepriali, v 1 sa skórovalo len troopami, v ďalších dvoch sa VP uhrávali na začiatku kola. A teda životnosť gardistov na objektive nie je moc veľká. Ale tak ako sa hovorí: Aké je naše heslo Svičak ? Zabít !!! 

Začínalo sa v luxusnom čase, takže žiadne ponáhľanie sa. Zvítanie, zoznámenie, rozlosovanie. V prvom kole dostávam DG a možnosť si vybrať stôl. Prekvapivo som si vybral piesočné pláne Tallarnu. Nostalgia. 

Detailné listy môžete nájsť tu.

PRVÁ HRA - DEATH GUARD


Braňo hrá svojich sopličov dosť dopredu, DP s krídami, 2x drona, 2x tančík s flamermi, 2x5 plague mariňákov na objektivy, 20 poxov, typhusa a 5 termosiek. Tankov a dronov sa bojím, keď sa dostanú na dostrel, pechota pôjde zo stola po kýbloch. Hráme misiu Suplies form above, takže 4 shoftujúce objektivy, body sú za to keď ich držíte na začiatku kola. Fly modely majú nejaké bonusy. 


Takže plán je jasný, ísť prvý, vystrielať drony a tanky, a potom sa uvidí. Hádžeme, vyhrávam výber deploy zóny, takže súper sa vyloží, ja counter deploynem a nekradnem ini. Začiatok jak víno.


Všetko naletí dopredu ale na dostrel je len 1 sentinel, takže vyžerie pár plameňometov ale prežije s 1W. Zapichnem do zeme Relic of lost cadia a roztočím pekelné tornádo. Prvý sa porúča zo stola tank označený warlord traitom (kvôli vlajke ale ani nebolo treba), nasleduje ho jeho brácho, ten pri výbuchu vezme zo sebou aj sentinel. Jedna drona s posledným woundom. Na nič iné neostali náboje.




Súper si nabehol na objektivy a začne žne. Objektivy síce odfúkava 3" víťaz roll off, ale súpera to netrápi bo má dobre položeneé jednotky, ja držím len 1 objektiv. Toto sa opakuje až do 3 kola. Takže body idú pomaly. Bude treba rýchlo konať. Mne umiera pár gardistov a druhý sentinel, ten vybuchne a berie zo sebou dronu s posledným woundom. Na stôl prichádza typhus a termosky, rovno pred tanky.




Ja sa opriem do termosiek a typhusa, umierajú. Likvidujem poslednú dronu a začínam pomaly riediť pox walkerov pri objektive, ale nie dosť rýchlo, takže súperovi zahrávajú dôležité body. Rovnako ako plague mariňáci. Daemon prince s poxami mi zmažú pár gardistov na objektive. Na oplátku DP dostane sprchu z lemanov, a mortare s lasgunmi dorazia poxov. Na stole ostáva 5 plague mariňákov. Súper miesto toho aby ich poriadne skryl, vybehne dopredu za objektivom.




V 4. kole si nabehnem na objektivy (prehrávam 5-6), dorazím plague mariňákov, v ďalšom kole držím 3 objektivy a zahrám linebreaker. Súper hádže na 6. kolo (kde som mohol farmiť body do hodnotenia), ale skúsene padne 2ka a hra končí. 

V poslednom kole strhnutá výhra v prospech gardy, takže do štatistík víťazstvo a skóre 9-6. Súperovi ďakujem za hru, dúfam, že dáme aj ďalšie s trošku slabšou gardou. 



DRUHÁ HRA  - ORKS


Jocovi orkovia sú z každého rožku trošku, ale úprimne neviem čo od nich čakať, lebo moc nahraté proti zeleným kožiam nemám. 2x Warboss na biku, Weirdboy, 30x boyz, 10x grots, 10x nobb, 1x0 tankbustas v trukku, 2x5 commandos, Morkanaut a v ňom 6 nobbov. 

Hráme misiu 4 pillars, takže 4 objektivy na diagonálach, 15" od stredu. Kto drží viac objektivov na konci kola, má 1VP (ak drží všetky 4 tak 3) a ten kto zabije viac unít za kolo, dostáva 1VP. Hmm. Zas také tricky. Oka, prehráva hod o deploy, súper si vyberie svoju polovicu, ja sa deploynem, súper sa deployne. Všetko ma zašité buď ďaleko alebo mimo los. Takže nie je o čom, scoutnem sentinelov a nechám ísť súpera prvého. 

Ten sa vydá dopredu, warbossy vybehnú dopredu, zlikvidujú sentinel. Nobbovia cez da jump a charge = mŕtva unita na pravom flanku pod terénom. Vysuniem sa dopredu s pechotou (z rezerv mu má prísť 2x5 commandos, morkanaut a da jump s 30 orkami), aby som eliminoval miesto na ds. Potom začnem so streľbou a keď skončím warbossy sú dead, nobbovia tiež, a podarí sa zmazať aj grotov z objektivu. 






Teraz bude zle, 2x5 commandos do rohov (zle som si nameral 9" a tá unity sa zmestili), morkanaut napravo, 30 boyz pred pechotu. A ide sa. 40 mŕtvych gardistov, tank busty načali leman russ, pred tankami je blob orkov čo sa do nich v ďalšom kole pustí. No ni hočo. tak sa popohybujem. Zleziem s poslednou IS dole pred morkanauta. Stiahnem sa s 1 prežitým hwt (druhá unita bola vymazaná commadosmi).  



A ideme, morkanaut bol marknutý warlord traitom. A Pask mu dal zabrať. Celou paľbou ho dal na 5W a dorazil ho lc z druhého tc, vypadli nobovia, ktorých osprchujem plasmou. Pobijem commadosov (1 prežíva, ale lokne ho seržant z is). Fall backnem od blobu a znížim ho asi na 15 orkov. A tých chargnem lemanom a psykermi. 



Súper čaká s tankbustami vzadu, v cc mi zabije psykerov, ale lemanu sa nič nestane. Ten si cúvne, preživšie mortare a tanky zmažú zvyšok bojzov. Dorážam posledného commandosa. S tankami sa pohnem dopredu, návnada pre tank bustas.




Trukk sa rozbehne dopredu a nastrieľa všetko do predných lemanov. Pask prežíva s posledným woundom. Druhému lemanu ostávajú asi 4W. To sa celkom dá. Odväzná paľba odpaľuje trukk a zvyšok streľby doráža vypadnutých tankbustas.




Ja už sa len pohýbem, súperovi ostáva vzadu v ruine skrytý Weirdoy. Nemám sa k nemu ako dostať, a tak dúfam, že ešte nafarmím nejaké body. Súperr hádže na 6. kolo a ... 1ka. Takže game over.

Garda zaknihováva ďalšie víťazstvo a skóre 8-3. Súperovi ďakujem za hru, po nej sme ešte zistili, že pozabúdal kopu pravidiel a nejakých stratagemov, ktoré by v konečnom dôsledku mohli hru ešte skomplikovať. Ale tak každý začínal a viem aké to je si pamätať pravidlá vlastnej armády, nie to ešte súperovej. Next time i will be stomped. 



TRETIA HRA - NECRONS


Dve výhry a pomocné body ma posunuli do boja o tretie miesto. A súperom mi bude moja nemessis - Necroni. Echh. Nemám rád. Viem prečo. S Orechom som už mal tú česť hrať, takž viem že ma aj do tretice čaká príjemná hra. A čo tam postaval ? Imotheka, Crypteka, 8x immortal, 9x immortal, 7x immortal, Triarch, 6x destroyers, 9x bikes, dommsday ark. Kopa dakka, kopa mŕtvych gardistov. 

Misia je Beachhead, 3 objektivy, po 1 v deploy zóne (pre mňa je môj za 1, súperov za 3VP) a v strede stola je tretí za 2VP. Opäť sa skóruje na začiatku kola. Čo mi akosi znovu nevyhovuje. Hádžeme o deploy, vyhrávam, súper sa deployne, ja sa deploynem a neukradnem. Tu ma zachraňuje jediná vec, a to je môj dlhší dostrel, čím sa viem dať viac dozadu mimo dostrelu toho čo by mi zabilo tanky. Sentinely dopredu. A začíname.






Necroni sa posunú dopredu, zmasakrujú pechotu (28 mŕtvych gardistov), 1 leman príde o 5w. To sa dá. Taget na prvé kolo - Destroyeri. A do počtu nula. 4 lemany, relic of cadia lebo sa hýbali a hijó. S rerolmi na wound za warlord trait sa porúčajú zo stola. Ešte sa mi podarí zmazať pár immortalov. Ešte odpálim triarcha.




Všetko ide dopredu. Motorky a immortaly ničia ďalších gardistov. Ale už menej, lebo sa skrývam. A tak unity prežívajú s pár modelmi. Umiera 1 leman. Target na druhé kolo - Biky. A tak sa 3 lemany zamerajú a skončia až keď je tam bikov v počte 0. Done. Ešte mortare pobijú jedných immortalov. Umrie aj cryptek ale za cp sa na 4+ vráti späť. 




Necronov je citeľne menej, ale na strede majú immortalov (kde sa vrátilo 5ks za kolo) a tak skórujú 3vp za kolo, čo ma dosť bolí. Tak ideme dopredu. Snažím sa zmazať immortalov na strede ale nejdem pechotu skrývam za terén a snažím sa smitovať čo to ide. Ale ide to pomaly. Tanky na immortalov, 2 ostanú a bum - 3 späť. Echh. Doomsday archa pokračuje v kosbe a prichádzam o tretí leman. 




Nasypem mortal woundy do Imotheka, a ten sa za cp na 4+ nepostaví. Všetkým mažem na strede vráteného crypteka a immortalov (trvalo to 2 kolá a mortal woundy od psykerov). Hromadný nával pechoty na stredný objektiv. Súper už ju nemá čím uzobať a tak tentokrát dávam 3vp za kolo ja. Ešte si s posledným sentinelom nabehnem na linebreakera a čakám či sa bude hrať 6. kolo. Ak áno bude to fajn a s prehľadom, ak nie tak bude tesnotka. Súper hádže kocku a ... 2ka zatvára hru. 

Idem na počítanie, necronom išlo prvé tri kolá a vyhrávali a po nich vyhrávali (7-3), po štvrtom kole som zavelil k obratu a tak po konečnom súčte a vp za slay the warlord a linebreakera končí hra 13-11 pre gardu. 




Nakoniec si Garda odnáša 3 výhry a pekné 3 miesto. Takže všeobecná spokojnosť, aj keď všetky hry sa otáčali až pred koncom v môj prospech. Všetkým súperom ďakujem za parádne hry, organizátorom za super turnaj a všetkým učastníkom za pravú w40k atmošku. Ako bonus si ešte odnášam škatuľku Bullgrynov, konečne dolepím tú op turnajovú desiatku.

Final výsledky ako aj tabuľku ešte orgovia nevyvesili, ale po pamäti skončil turnaj nasledovne:

1. Adam - Necrons,
2. Pajper - AdMech/Knights,
3. Alessan - Imperial Guard,
4. Orech - Necrons.

Zvyšok výsledkovej listiny dodám po zverejnení, ako aj fotky, nakoľko sa fotilo počas celého turnaja a lepším strojom ako mojím šrotíkom (sorry za zlé fotky, ale proste lepšie to nešlo). Ešte skupinové foto po turnaji. 

Bolo to epické !!!



Ďakujem za pozornosť a dúfam, že sa vidíme na ďalšom turnaji. 

+++ Alessan +++

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára