nedeľa 4. augusta 2019

Astra Militarum vs. Dark Angels (1.500 pts.)


Kastara Incident


Nič v bohatej histórii 715teho cadiánskeho regimentu nie je opradené rúškom tajomstva tak, ako incident, ktorý sa odohral na planéte Kastara počas kampane proti silám arci-nepriateľa. Dlhé a náročné boje si vyžiadali vysoké straty nielen v radoch imperiálnej gardy, ale aj medzi zástupcami cisárových anjelov smrti. A tak nikoho neprekvapilo, že sa po 2 rokoch kampane na planetárnom orbite zjavila loď kapituly Temných Anjelov.

V tom čase to bola vítaná pomoc, najmä kvôli znižujúcemu sa počtu imperiálnych síl. Nikoho nenapadlo spojiť si ich príchod s nenápadnou správou veliteľa Kranských granátnikov o tom, ako medzi zmutovanými a pokrivenými sluhami bohov chaosu zahliadli postavu v čiernej zbroji, ktorá ale nejavila znaky chaosu.

Cadiánci mali za úlohu brániť pozície a spoločnú hranicu mali s práve Kranskými vojakmi. Na niektorých úsekoch dokonca slúžili premiešané sily oboch regimentov. Nebolo nič nezvyčajné, keď si niektoré jednotky vymenili miesta aj napriek rozkazom. Presne to sa stalo aj na mieste 475.217, známom ako Diablova vyhňa, opustenom výrobnom komplex imperiálnych tovární.


Po niekoľkodňových intenzívnych bojoch sa situácia upokojila a tak sa služba zmenila len na rutinnú kontrolu perimetra. Až do momentu, keď znenazdajky na štíty bullgrynskej auxilie nezabubnovali projektily. Z boltrov.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Proti Adamovi a jeho Dark Angelom som ešte nemal tú česť a o to viac som sa na hru tešil. Síce máme v okolí dosť lionových synov, ale málokedy s nimi skrížim zbrane. Rovnako ma vcelku potešila vec, že do hry zobral jednotky, ktoré sa mo nepoužívajte. Ale o tom za chvíľku.


Moja zostava bola taká nenásilná klasika pre Gardu, s každou unitou max jeden krát, okrem teda troops. Okrem Creeda a Company Commandera tam bol Primaris Psyker, 4x10 blatošlapov, 2x5 Scionov s tempestorom, 10x veteráni s plasmami v Chimére, Sentinel, Hellhound, 1x sws s 3 meltami, 10x Rough Riderov, 4x Bullgryn, hwt s mortarmi a heavy boltrami. A samo Tank Commander Extreminátor (AC verzia).


Dark Angels mali hŕbku charakterov na čele s Azraelom a termoskovým ancientom, 3x5 tacticalov, Dark Shroud, Land Raider s kopou termosiek v ňom a na orbite 10ka dakka termosiek. Vcelku tough zostava, čo ich podporí s shroud s postihom na streľbu pre mňa.


Hráme klasiku na 6 objektivov (na konci hry je každý za 3vp) a na ruke tri kartičky (nesplniteľné sa odhadzujú, na konci kola sa 1 môže vyhodiť). Deploy je na krátkych koncoch a prvé kolo si uchmatli Dark Angels.




Každý vyložil svoje jednotky čo najbližšie k objektivom v deploy zónach a na strede stola a je pripravený sa k nim rozbehnúť. Uvidíme ako to pôjde s otvorením LR, nemá na to nič poriadne v ponuke okrem troch melt s bs4+ a basiliska.



TURN 1

Anjeli sa pohnú vpred, land raider sa moc neponáhľa, má krytie od shroudu a ja preto -1 do bs. Komplet streľbu si vyžerú Bullgryni, 1 umiera a druhý je na poslednom wounde. 




Tacticali si nabehnú na objektiv v strede stola, ktorý majú zahrať. Inak sa nič závažné nedeje a ide moje kolo. 




Čím môžem idem do LR, ale Basilisk sa moc nepredviedol s hitmi na 5+ to nie je žiadne terno, štatistiku jemne vylepšuje tank commander ktorému prejde jeden wound od autocannonu, ale nič by stálo za reč. Rovnako vpred sa vyberú hellhound a chiméra s vetmi, tacticala sa porúča zo stola po plameňometoch. V strede stola beriem objektiv.



Zadná línia, Basilisk dobre zakopaný a hwt s boltrami na poschodí aby čo najviac videli, ale zatiaľ nedostali šancu čokoľvek spraviť. Počkáme si na mäkšie ciele ako land raider.




TURN 2


Z land raideru si to vypochoduje kopa termosiek a azrael. Well toto bude bolieť. Zaštekajú storm boltre a odpratávam jednotku gardistov. Chaaarge. A odpratávam ďalších gardistov a nejakých charov. A samo aj mortare v ruine boli rozdriapané na márne kúsky.



Dielo skazy dokonané, termosky hlboko v mojej deploy zóne, polka pechoty mŕtva. Hmm, toto bude ešte zaujímavé. Najvyšší čas na rezervy. A aby som pred hellhound a chiméru spadne desinka dakka termosiek. Ale našťastie neurobia nič vážne.



Moja streľba na termosky je úplne mizerné a nedokážem prepchať ani 1 wound. Proste to napadalo úplne hrozne. Holt 2+ save vie byť aj vcelku slušná vec, keď ho viete porádnicky nahádzať.




Do chrbta súperovi hodím Scionov a koníky, plasmy odpália 2 tecticalov a koníky potom hodia 11 na charge a tacticálov rozomelú v mohutnom chargi. Well. Koníky niečo zabili a už to je jedno z víťazstiev v tejto hre.




Najhoršie to ale bolo u mňa doma, tam sa bolo treba vysporiadať s kopou termosiek. A tak sa tank commander, basilisk, melty a scioni pustia do termosiek. Keď usadne prach ostáva na stole len azrael, ancient a jeden ďalší char, ale aj to je o 23 modely viac ako je milé. Nevadí v ďalšom kole to poriešime.




TURN 3


Termosky sa combat skvadnú, jedna päťka ide do hellhounda, druhá sa ide povenovať koníkom, tým ale streľba nevyjde moc dobre a straty sú minimálne. Hound dostáva náklad v cc ale prežíva s poslednými woundami.




Do ruiny mi nabehnú preživší da charaktery, basilisk je loknutý v close combate. Psyker dostáva náklad ale posledná wounda ho drží na stole. Takže možno niešo smitne v mojom kole. Hellhound je natom blbo a fisty ho jednoducho dorážajú, samo že aj s rerollom nevybuchne.



Potrebujem zabiť niešo s fly, a tak sa obzriem s tc autocannonom na dark shroud, z 8 strieľ pretláčam 4 woundy (má 8w). Súper berie kocky a na 4+ hádže - 1, 1, 2 a 3. Epic moment of the match pre mňa. What a kill. 




Koníkmi nehodlám prestáť na objektive zvyšok hry a tak chargujem termosky, dokážem ale zabiť iba 1 kus. Scioni sa porúčajú zo stola po náklade z land raideru. Ten zaradil aktúvnu spiatočku a udržuje čistotu v deploy zóne.




Snaha všetkého v deployi sa zameria na odstrelenie otravného Azraela a ten umiera na poslednú meltu čo ho trafila. Chiméra vyložila veteránov pre podporu popravy azzieho a vyrazila na objektiv uhrať nejaký ten puntík. 




TURN 4


Potom čo bol zničený basilis, púšťa sa da char aj do Tank commandera a redukuje ho na posledné 3w (myslím že mal ale v pacičke kladivo nie power sword). Psyker prežíva streľbu aj charge, ktorý súper failol.



Termosky dorazia koníky, a druhá polka sa pustí do chiméry na objektive. Nejde to tak rýchlo, ale woundy na nej ubúdajú. Nakoniec ale dostáva fistovačku a je odstránená zo stola. Škoda. Ja ešte prečisťujem deploy od oboch preživších charov a môžem voľne dýchať.



TURN 5

Odvážna jednotka gardistov sa ešte rozbehne prebrať objektiv termoskám, čo sa im aj darí (nie že by ich vystrielali ale prepchali sa k nemu na 3"). Beriem ešte ďalšie.




Súper vyšprintuje tacticalmi k onjektivu a tak ten ďalší musí držať land raiderom. Ja potrebujem na vykontestovanie objektivu hodiť na advance 5ku ale padá len 4ka, aj po rerolle. Hádžeme na 6. kolo a ... hra sa končí.




GAME OVER


Tesná hra až do posledného kola. Objektivy sme si rozdelili presne pol napol, a rátame kartičky. Dark Angles sa podarilo nahrať 10vp za kartičky a warlorda a mne ... 9vp spolu s first blood a warlordom je to 11. Takže nakoniec sa hra končí remízou. Paráda. 

Od začťiatku sa to vcelku striedalo, raz išli karty mne, potom zas môjmu súperovi, ale hra bola príjemná a vcelku vyrovnaná. Tie termosky ak proti nim človek nepostaví kopu plasiem ale bo viac damage zbraní vedia aj vydžať a v podstate desinka zabezpečila jeden flank a backfield. 

Súperovi ďakujem za hru a teším sa na ďalšie a vám čo ste to dočítali, tiež vďaka.


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Incident sa nakoniec podarilo vysvetliť: slabá viditeľnosť, psychické búrky a poruchy na skeneroch. Straty nedosiahli počty, aby sa s tým muselo zaoberať vyššie velenie. Formálne ospravedlnenie zo strany Temných Anjelov nikdy neprišlo. 

Prvý vyšetrovateľ Frax porovnával záznamy z kampane po niekoľký krát. Fakty boli jasné. Regiment Kranských granátnikov bol zabitý do posledného muža pri strete so silami chaosu aj napriek pomoci zo strany Temných Anjelov. Frax zaklial. Nepredpokladal, že došlo k obhliadke miesta bojov, k obhliadke mŕtvych gardistov. Správy hovorili len o 100% stratách, a že väčšina gardistov bola usmrtená ranami z boltrov, čo ale kvôli výskytu heretikov na mieste bojov nebolo nič nezvyčajné.

Lionovi synovia opustili planétu v krátkom čase po tomto strete. Očitý svedkovia vypovedali o tom, ako ich odchodu predchádzalo dobitie pozície Gamma 715. O tom ako sa na mieste bojov zhmotnili elitné jednotky temných, Deathwing. O tom ako, že pri uvedenej akcii nežiadali žiadne posily. Neexistovala žiadny oficiálny záznam toho čo sa tam odohralo. Len oznámenie veliteľa o ich odchode zo systému, nakoľko záujmy kapituly boli vyriešené a zostávajúce sily Impéria postačia na ukončenie konfliktu.

Frax uložil kópie záznamov do svojho osobného zariadenia, zakódoval ich a zaslal svojmu nadriadenému. Inkvizítora Raxa Nuema budú zistené fakty veľmi zaujímať.

+++ Alessan +++

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára