nedeľa 31. januára 2016

Assault on Black Oil vol. 3

Ravenwing on the hunt


Po nejakom čase sa v Black Oile v Brne opäť konal turnaj vo W40k - Assault on Black Oil. Po dvoch účastiach s Imperiálnou gardou som sa rozhodol, že prevetrám svoju druhú armádu - Dark Angels. A keďže najlepšou motiváciou na stavnie modelov sú práve turnaje, dal som si tú prácu a počas týždňa pred turnajom som poskladal svoje motorkárske modely - a skoro full Ravenwing armáda na 1.250 bodov bola na svete (a vďaka Mišovi, ktorý mi tie modeli pomohol nabajsovať aj skoro full paint).

HQ1: Interrogator-Chaplain (110), bike (20), pw fist (25), melta bomb (5), Shroud of Heroes (10) - [170]
HQ2: Techmarine (65), bike (20), melta bomb (5) - [90]
Troops1: Scout squad (55), 5x bolters (0) - [55]
Troops2: Scout squad (55), 5x bolters (0) - [55]
Elites1: Ravenwing Commnad Squad (120), +2 add. knights (120), rw GL (0), apothecary (30) - [230]
Elites2: Ravenwing Commnad Squad (120), +2 add. knights (80) - [200]
Fast1: Ravenwing bike squad (75), 2+ add. bikers (50), melta bomb (5), combi-grav (10), 2x gravgun (30) - [170]
Fast2: Ravenwing bike squad (75), 2+ add. bikers (50), melta bomb (5), combi-grav (10), 2x gravgun (30) - [170]
Fast3: Ravenwing Attack bike (45), + add. atttack bike (45), 2x multi melta (20) - [110]

Samozrejme, že dve jednotky scoutov zmeškali skupinové foto. S jednou tréningovou hrou pred turnajom, sme sa v oklieštenej zostave s Mišom vybrali v sobotu pred obedom na cestu. Počas jazdy sme prebrali rostery ostatných hráčov.

GAME 1

Takže los mi na úvod privial do cesty Tyranidov a ich hive minda Hada. V liste hral Tervigonu, 2 jednotky hormagauntov, 3 warriorov, 2 hive guardov, Venomthropu, Zaonthropu, 3x Dakka Carnifexov a jedného fw carnifexa - Stone Crushera.

Misia - Deadlock (v prvom kole na ruke 6 kariet, potom každé kolo o jednu menej)
Deploy - Vanguard Strike
Night fight - Nie

Rozhodili sme po stole objektivy a dali hod o prvé kolo. Vyhral ho súper a ten sa rozhodol, že sa mám deploynúť prvý. Tak som sa deployol a išiel prvý. Súper mi neukradol iniciatívu.

Turn 1 (DA): Scout move dopredu. A potom ešte ďalej. Grav biky v pravo zoberú a commanda s chaplainom zoberú 3W jednému z fexov (3+ cover save ho zachránil pred istou smrťou). Vľavo potom druhé grav biky (skrývajúce sa za kopcom) spolu s commandou s techmarinom zoberú 2W special carnifexovi.
Turn 1 (Nids): Commanda chaplainom je nastrieľaná dakka fexami, rozhodnem sa zariskovať a nejinkovať a z 13W na 3+ armour failnem jeden (mega šťastie) a tak jeden wound prejde na chaplaina potom ako nehodé FnP. Následne je unita chagnutá gauntami, ale tí sú zmazaní kladivkami v rukách blek knechtov. Lavý flan nidov sa pohne vpred, hive guarda zoberie 1W attack biku, warriori potom nič neurobia grav bikom pri bastione.
Turn 2 (DA): Carnifexovia najskôr dostanú náklad od gravgunov a plasiem. Umierajú dvaja a posledný ostáva. A tak ho chargnem s commandou s chaplainom a fex umiera, v procese ale berie zo sebou jedného knechta. Vľavo umiera special carnifex a gaunti sú redukovaní na menší počet.
Turn 2 (Nids): Gaunti chargnú commandu s techmarinom, ale sú zamzaní. Warriori idú po grav motorkách pri bastione a jednu zastrelia, druhú zožerú v combate. Tervigona nacharguje chaplainovu jednotku a chaplain umiera spolu s ďalším knechtom. Motorky si potom hit and runnú z combatu.
Turn 3 (DA): Scouti sa pohnú k objektivu. Attack biky a grav biky zmažú skvadu warriorov. Techmarínova commanda sa potom vrhne na hive guardu a zoanu. Zoana close combat nerozdýcha, jeden hive guard prežíva. Zredukovaná command squada popraví venomthropu. Grav biky trochu načnú tervigonu.
Turn 3 (Nids): Gaunti sa pustia do grav motoriek a kým umrú, zoberú so sebou 2 motorkárov. Tervigona sa rozbehne do kombatu pomôcť poslednému hive guardovi. Hive guard umiera, tervigona zabíja 3 blek knechtov a dáva dole jeden wound techmarínovi. Ten potom s posledným knechtom hit and runuje.
Turn 4 (DA): Tervigona s poslednými 2 woundami je nachargovaná (nestrieľala som po nej) zvyškami blek knechtov a umiera, techmarínova servo arma sa ani nedostala do akcie, všetko vyriešili kladivká.

Hra sa teda končí úplnou elimináciou xeno hrozby. Hra bola celkom svižná, trochu sa ospravedlňujem súperovi, ktorí s hrou len začína za ten speed dicing. Ale je to len otázka cviku. Prvá hra teda znaména výhru Ravenwingu a 3 body za víťazstvo do tabuľky. Počas hry sa mi podarilo zahrať dostatok kariet, najmä vďaka zakopaným scoutom.

Súperovi ďakujem za hru.

Ako výborná vec sa ukázal aj ravenwing granátomet so znižovaním WS a I, ako aj s možnosťou krak gránatovej streľby, ako som sa dozvedel večer pred turnajom, keď som si pozeral staty v codexe.

GAME 2

Tradičný súper z posledných turnajov, ktorým nie je nikto iný ako Prcek. Jeho klasický Grey Knighty vyzerali nejako takto: Librarian v termo prádle, 6 purifierov so swordami, 10 ks strike skvada s 8 swordami a 2 psykanónmi, 5 terminátorov a 2 dreadknighty.

Misia - Tactical Escalation (v prvom kole na ruke 1 karta, potom každé kolo o jednu viac)
Deploy - Hammer and Anvil
Night fight - Áno (nahodil som si warlord trait na jeho zapnutie)

Rozhodili sme po stole objektivy a dali hod o prvé kolo. Vyhral som ho ho a  rozhodol sa, že nechám súpera deploynúť prvého. Iniciatívu som neukradol a tak hra mohla začať.

Deploy - po krídlach sú grav motorky, v strede obe command skvady, v jednej techmarine a v druhej chaplain, scouti zaujali miesta pri objektivoch. V druhej vlne je jednotka attack bikov.
Turn 1 (GK): Dreadknechti si cúvnu dozadu. Zvyľok jednotiek stojí.
Turn 1 (DA): Ja sa posuniem trochu dopredu. Všetko je mimo dostrel a tak jedinou streľbou sú tri boltre do pw armourových mariňákov, ktorí ale sejvnú všetky woundy.
Turn 2 (GK): Warlord s termoskami mishapne pri ds, a tak ich položím rovno pred moju armádu. Dreadknechti idú teleportami dopredu. Rovnako zvyšok armády. Vpravo strom boltre zabijú jednu motorky. Termosky s druhou unitou pw armourových gk zabijú blek knechta s techmarínovej unity, a tech marín príde o 1 wound. Obaja dreadknechti sa zamerajú na commandu s chaplainom a výsledkom je chaplain s posledným woundom a jeden knecht.
Turn 2 (DA): Grav motorky vľavo, commada s techmarínom v strede a attack biky zabijú jedného dreadknechta (mal len 5++). Druhé grav motorky s chaplainovou commandou zoberú druhému dreadknechtovi 2W a musia ho chargnúť. Dread zabije 2 bikerov s grav motoriek. Chaplain s 4 útokov s pw fistou pretlačí jeden a tak dread prežíva s posledným woundom.
Turn 3 (GK): Termosky preriedia tecmarínovu skvadu. Potom ale failnú charge do nich. Dreadknecht popraví v kombate chaplaina s blek knechtom. Zvyšok grav momoriek potom hit and runuje. Zvyšok streľby zo storm boltrov nič neurobí.
Turn 3 (DA): 2 grav motorky v pravou pretlačia posledný wound na dreadknechta a ten umiera. Techmarín s knechtami a grav motorky potom nastrieľajú termosky v strede a preriedia ich (tie išli medzi časom go to ground za lepší save).
Turn 4 (GK): Storm boltrová streľba spláchne skoro celú unitu grav motoriek (lebo z 5 savov na 3+ hodím - 1,2,1,2 a 3). Zvyšok streľby našťastie nič nerobí.
Turn​ 4 (DA): Blek knechti s techmarínom nastreľajú termosky a potom ich s prežívšou motorkou z grav unity nacharhujú. V challangi zabije Techmarín Librariana servo armou, druhý wound posledná termoska na 5++ sejvne. Preživšie grav motorky potom zabijú dvoch mariňákov napravo.
Turn 5 (GK): Posledná termoska umiera. Zvyľok streľby nič nerobí.
Turn​ 5 (DA): Grav motorky sa spoja s techmarínom a chargnú 3 mariňákov na pravo. Motorky umierajú na nehodené 2 3+savy, zabijú jedného mariňáka z troch. Zvyľných dvoch potom doklepne techmarín. Zvyľný traja blek knechti sa posunú dopredu.
Turn 6 (GK a DA): Blek knechti umierajú. Techmarín skóruje pri objektive. Už sa nič nedeje a hra končí v tomto kole.

Na stole mi ostal techmariňák a obe jednotky scoutov. Bola to riadna sila. Počas hry sa vedenie prelievalo zo strany na stranu. Ale v posledných 2 kolách som to otočil vo svoj prospech a tak hra skončila 12-10 v prospech Dark Angels, ktorý si do tabuľky pripísali ďalšie 3 body za výhru.

Prckovi ďakujem za hru, a predpokladám, že karma sa postará o náš ďalší stret, v ktorom budem ťahať za kratší koniec.

Ako dobrá voľba sa opäť ukázal ravenwing grenade launcher, ktorý poznižoval WS a I terminátorom a tak sa ich o niečo ľahšie chargovalo. Svoju hviezdnu chvíľku si zažil aj Techmariňák, ktorý po predčasnom úmrtí Chaplaina potiahol ostatných k víťazstvu najmä tým, ako servo-armou rozštvrtil Librariana v čelindži a zahral 2 kartičky vymazaním unity v assalte a skórovaním objektivu na konci hry.

GAME 3

V poslednej hre som sa stretol so svojím navigátorom z auta - Mišom a jeho Crimson Slaughtermi. Pred turnajom sme si stihli zahrať jednu hru, kde som potom ako mi ukradol iniciatívu a vystrieľal všetky motorky uhral tesnú výhru o jeden bod. Jeho anti pw armour list s kopou ignores cover streľby bo nasledovný: Sorcerer s lvl 3 (a hodil si to ignores cover kúzlo, plus daľšie užitočné kúzla), 2x 10 kultistov, 10 noise mariňákov s 2 blast mastermi (S8AP3 ignores cover), Sonic Dreadnought s podobnými zbraňami ako noise mariňáci v dreadclaw drop pode, 5 Havocov s 4 missile launchermi, 2 nurgle obliny a imperiálny bunker s ammo storom.

Misia - The spoils of war (tri karty na ruke, kradnú sa objektive secured)
Deploy - Dawn of War
Night fight - Nie

Po rozložení objektivov som vyhral hod o deploy a išiel prvý. Súper mi už opakovane neukradol iniciatívu.

Deploy a scout - vľavo commanda s techmarinom, attack biky, ďalšia komanda s chaplainom, za nimi grav motorky a druhé grav motorky za ruinov spolu so scoutami.
Turn 1 (DA): Attack biky spolu s chaplainovou kommandou zničia rhino, grav biky za ruinov premažú skvadu noise mariňákov. Druhé grav motorky a techmarínova kommanda potom pretlačia po jednom wounde na oboch oblíkov a sorcerera.
Turn 1 (CH:SM): Dread z podu zabíja jednu motorku a dáva jeden wound na attack bike. Attack biky dokončia noise mariňáci (S8AP3 ignores cover placka je dosť presvedčivý argument). Kommanda s chaplainom je najskôr nastrieľaná havocmi z bunkra, na rakety umiera apothecar. Potom dostanú náklad od boliterátorov s ignores cover kúzlom. A následne sú nachargovaní oblinami so sorcererom. na overwatch odrazím jednu oblinu, ale tá druhá potom zmaže zvyšok unity. Chaplain nedorazí sorcerera.
Turn 2 (DA): Techamarín sa odpojí od commandy, ktorá sa ide postarať o dreada a zabíja ho. Grav motorky napravo popravia sorcerera s oblinami. Techamrín s motorkami potom chargnú noise mariňákov, kde prežíva len seržant. Scoitu za ruinov potom nastrieľajú cultistov a tí ujdú na morálku zo stola.
Turn 2 (CH:SM): Drop pod odlieta páliť scoutov v deployi. Havoci zabijú troch knechtov v strede stola. V kombate umiera seržant noise mariňákov a súper mi podáva ruku.

Možno skonštatovať, že v tejto hre mi od začiatku vyšlo všetko čo som chcel urobiť a tak bola celkom rýchla. Posledná hra teda znamenala tretiu výhru pre Ravenwing a tri body do tabuľky.

Na konci možno konštatovanie k listu. Musím povedať, že na túto bodovú hodnotu sú tie motorky fakt naozaj dobre. Možno až veľmi. Bola zábava si ho zahrať, ale skôr len pre mňa ako pre súperov. Takže na ďalšie turnaje sa vyberiem s Greenwingom, alebo zoberiem opäť osvedčenú gardu.

Veľká spokojnosť bola najmä s Techmarínom, ktorý za tie body predviedol super výkon, a to buď ako tank pre non AP2 streľbu do motoriek, ktoré nemuseli jinkovať a tak strielať s plasmami na plnú balistiku, prípadne dávať overwatch s BS2. Aj v close combate sa predviedol a jeho kvázi pw fista vo forme servo-army celkom vynikla. Chaplain bol tak trochu smutný, lebo v každej hre umrel príliš skoro. Ako nasiakol aj dosť damage, ale v jednej hre umrel na prvé 3W (3+/4++ a 5+ fnp nestačili a nepadali skoro vôbec). RW grenade launcher sa aj po tom ako mu zobrali postih -1T po zásahu ukázal ako celkom fajn voľba, predovšetkým keď som chargoval jednotky s I4, ktoré zrazu mali I3, a hitoval na 3+ lebo aj WS išiel na hodnotu 3. Attack biky nedostali možnosť predviesť sa nejako účinnejšie. Miesto nich by som asi zauvažoval zobrať land speeder s missile launcherom.

Rozmýšlal som aj nad librarianom na motorke, ale za tie isté body ako techmariňák mi prišiel artificier armour lepší ako 2 kúzla, najmä potom ako som hral proti dvom listom s viac kockami na kúzlenie ako by som mal ja.

Celkový dojem je fantastický, oproti garde s ktorou hrám už dosť dlho, je táto rýchlosť a mobilita úplne úchvatná. Teším sa na ďalšie hry s Ravenwingom.

V konečnom poradí mi teda tri výhry stačili na prvé miesto. Hneď ako budú známe výsledky aj s celkovým poradím ostatných hráčov doplním ich.

Ďakujem za pozornosť.

+++ Alessan +++

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára