pondelok 9. júla 2018

Astra Militarum vs. Raven Guard (2.000 pts.)


Okolie bolo pokojné. Hliadky dodržiavali rotácie, k táboru bolo nemožné dostať sa bez povšimnutia. Poznal svojich mužov a vedel, že nič nezanedbajú. Vo vzduchu bola cítiť vlhkosť. Neklamný znak blížiacej sa búrky. Čoskoro sa okolie ponorí do pološera. Na tomto svete nepoznali noc. Tri hviezdy sa striedali na oblohe v priebehu dňa a zalievali planétu neustálym svetlom. Teraz sa za horizontom strácala tá najasnejšia. 

Ak by sa niekto mal odhodlať k útoku na ich pozície, tak toto by bola tá najvhodnejšia doba.Naznačil svojmu komunikačnému operátorovi aby mu podal vysielačku. Skontroluje stanovištia a pôjde si odpočinúť. 

Zvuk štekajúcich boltrov ho nezaskočil. Ten zvuk poznal lepšie ako hlas svojej matky. Zobral si zo stola svoj meč a plazmovú pištoľ. Jeho veliteľská skupina, skladajúca sa z najelitnejších strelcov regimentu, opustila veliteľskú miestnosť spolu s ním. Každý z nich vedel, čo má robiť a kde je jeho miesto. Kernn mieril k svojim mužom do prvej línie, kde jeho hlas vydávajúci rozkazy bude znamenať rozdiel medzi životom a smrťou. Ostreľovači zas mierili k neďalekému pahorku, ktorý im poskytoval potrebný výhľad na okolie.

Jeho eskorta bola pripravená. Štyria mohutní Bullgryni so štítmi v rukách okolo neho vytvorili nepreniknuteľnú bariéru. Na pokyn spovedníka Striacha sa vydali smerom odkiaľ sa ozývala streľba. Na štít po jeho ľavici zabubnovala salva projektilov. Niektoré z nich prerazili silnú konštrukciu a zahryzli sa do tela ne-človeka. Tlmené detonácie, ktoré nasledovali, z neho vytrhávali kusy svalovej hmoty. 

Z opodiaľ počul nadávky svojich seržantov, ktorými sa snažili vniesť poriadok do vznikajúceho chaosu medzi vojakmi. Ako vždy prišiel v najvyšší čas. Jeho hlas sa niesol vzduchom. "Vojaci zamieriť !!! Prvá rada, pripraviť !!! Páľ !!! Druhá rada pripraviť !!! Páľ !!! 

+++++++++++++++++++++++++++++

Nastal čas prevetrať gardu a najmä tú pechotnú časť. Tá už dlho odpočívala v polici a tak proti Raven Guarde sa naskytla možnosť otestovať skoro full on-foot infantry list (ak nerátam pár koníkov a 3 sentinely). Uvidíme či to niečo spraví.

Nahádzali sme si zase kartičky z Open War, takže deploy zóny boli vlastne polovice stola (no nech sa sekáme od prvého kola), misia bola 6 objektivov, z ktorých jeden sa po 6kovom hode stane suppy drop, ktorý treba držať na konci piateho kola. Twist sme mali doliečovanie 1 unity na začiatku kola o D3 woundov.




Ja som vy tiahol nasledovnú zostavu cadiánskeho 715teho. Creed, 3x comp commannder, lord commissar, tempestor, priest, platoon commander, 4x10 IS s plasmou, 2x IS plasma pw axe, 2x5 scionov s plasmami, 2x commanda (3x sniper a vlajka, vox, 2x flamer a heavy flamer), 2x sws s 3 meltami, astropath, officer of the fleet, 3x scout sentinel, 2x5 koníkov s plasmami, 4x bullgryn so štítom a granátometom, 2x3 hwt s lc, 1x3 hwt s ac.




Súper si zas priniesol Raven Guardu v čisto primaris zložení: kapitán s fistou a pp, libby, lieutenant, 3x5 intercessorov, 10x reiver, 5x reiver, Apotekár. 2x3 inceptory s boltrami, 15x hellblaster (z toho jedna unita bola s heavy plasmami), a dakka dread. 


Veľmi sme sa nepárali s deployom, takže marína išla čo najbližšie. Ja som spravil nárazníkovú zónu s consriptov a pár IS. Pravý roh zabrala batéria long range streľby. Na druhú som postavil Bullgrynov s priestom.




Všetko sme vyložili, prekvapivo marína skončila skôr a tak za svoj +1 bonus získala prvé kolo. Uvidíme ako absorbujeme prvú vlnu.




TURN 1 


Línia si pripravuje na náraz. Bude to celkom bolieť lebo všetko čo mohlo sa pohlo dopredu s cieľom strielať a chargovať. Ešte predtým sa nahadzuje D6 na objektivy, či sa náhodou neobjaví suppy drop.




A pri tretom objektive padá 6tka a objective je hlboko v súperovej deploy zóne, čo ma až tak neteší, ale zas, aspoň viem kam sa za 5 kôl musím dostať, čo je celkom dobre.




Prichádzajú rezervy a začína mohutne dakka. Odnášajú to bullgryni, z ktorých dvaja umrú a kopa gardistov. Myslím, že komplet 2x is a výrazná časť z oboch jednotiek scriptov. Plasmy idú do sentinelov a jeden je dole na 2W. No myslel som, že to nebude až také zlé. Ale ... zas mohlo byť aj horšie. Scriptov držím cez stratagemy v cc. 




Idem v pred. Druhá vlná sa posunie dopredu. Scripti odskakujú a ja idem dakka. Hody sú ale moc zlé, ak aj niečo trafím, tak na 5+ wound je úplne ako sen, a ak aj nasolím woundy (4x overcharge plasma na vetoch), tak to súper vysavuje (na šestku dal 3 z 4). Okrem toho armour save na 3+ mu ide neskonale padá, takže po mojom prvom kole som zabil asi 3 mariňákov a dal dole 4W na dreadovi. 




TURN 2


Boltrové premazávanie gardy pokračuje. Umierajú scripti a nárazníky došli. Umreli aj ďalšie IS, našťastie súper ešte nedal nejaké charge, inak by to bolo smutnejšie. Bullgryni sa bijú s 5kou mariňákov na ľavom flanku. Mám pocit, že mi modely miznú rýchlejšie ako by sa mi páčilo.




Ale neskladám zbrane a pokladám na stôl rezervy. Scionov a koníky, dokopy slušný náklad plasiem. Jedna jednotka scionov a koní zabíja 5ku heavy plasmičov pri objektive, čím som odľahčil tlak na moju deploy zónu, lebo súper sa bued musieť vracať. Druhá päťka scionov spoli s veteránmi premaže plasmičov a intercessorov v strede stola. Ostane tam len kapitán. Ešte tak očesať reiverov, ale tam sa nedarí až tak ako by som chcel. 




Na druhej strane stola potom meltami zo sws čistím intercessorov. Sentinely sa obuchávajú s libbym a poslednámi intercessormi. Môj commander si ešte vyšlapne na lieutenanta a vymieňajú si údery svojimi pw swordami.




TURN 3


Pravé krídlo prichádza o posledných gardistov. Postarajú sa o to kapitán, čo to nareže veteránom a reivery, čo trhajú všetko čo im stojí v ceste. Apotekár ešte dolieči jedného plasmiča. Mimo záber potom dread a posledná komplet jednotka plasmičov premaže scionov s koníkmi, ktorým sa nepodarilo v cc zabiť vlajkonoša.



Inceptory s heaby boltrami mi čistia tú msu gardu celkom veselo a najmú rýchlo. SWS s meltami je preč, rovnako ako IS kde prežil len seržant s pw axou. Na kopčeku stojí už len creed so sniper komandou. Dole bojuje posledný sentinel. 




TURN 4 - 5

Kapitán s fistou s pár woundami, čo mu ostali po plasmovačke mi likviduje posledné zvyšky gardistov. Reivery sú nezastaviteľní a jednoducho tí gardisti na ten počet útokov umierajú celkom rýchlo. Nebezpečne rýchlo sa blížia k mojim hwt.


Na pravom krídle ostane len lord commissar a 3 melty so sws, teda jediné jednotky čo ešte nie sú v cc. Takže to napália do kapitána a jedna melta prechádza a zabíja ho. Sústredená paľba od LC potom zabíja plasmičov v lesíku a aj tých vzadu pri objektive. Tam ešte vypomohla jedna jednotka scionov.




Commander sa ešte stále špičkuje s lieutenantom, a posledné útoky mi vyjdú a tak zabíjam mariňáka. Inceptory dorazia serža s pw axou a vystrieľajú sniperov a vlajku. Potom ešte chargnú Creeda s Astropathom. Psyker umiera, ale Creed sa nezdáva a zabíja 1 skákača a druhého zraňuje. 




Pod kopcom umiera sentinel. Na kopci reviery dobehli do hwt a šíria tam zmätok a smrť. Inceptory už to nestíhajú k home objektivu kde je len vlajkonoš, ale stále majú dostrel a likvidujú všetkých prežívajúcich scionov a koníkov. Ide moje kolo, ešte čo to postrieľam a hra sa končí. A ako ?




GAME OVER


No predsa spravodlivou remízou, keďže odvážny Tempestor vydržal aj nemožné a nakoniec sa mu podarilo dobehnúť a vykontestovať vlajkonošovi objektiv. 




Veľmi dobrá hra, ktorá pre mňa nezačala priamo najlepšie (nič nepadalo, ale fakt nič, príkladom bolo nahadzovanie damagov na lc kde padli 1 a 2, a potom následne v morale fáze som hodil 4x6 po sebe, na čo mi ušlo zo stola asi 20 gardistov).

Súper cítil zápach krvi a rozbehol sa na moje línie s úmyslom pozabíjať všetko. Karta sa začala obracať s príchodom rezerv a ich plasma nákladu. Scioni ako vždy spoľahliví, a kombinácia koníkov s plasmami a pár kopijkami tiež nebola na zahodenie. Najmä pushovali objektiv a naťahovali streľbu. Takže nakoniec si mohol tempstor dobehnúť k objektivu.

List bol zábavný, prekapenie sa moc nekonalo. Možno s iným deployom a nejakou no mans land by som využil nejaké iné stratagemy, ale takto som sa skôr sústredil na držanie unít na stole, aby sa nimi mariňáci museli prehryzkávať. 

Každopádne to bola super hra, marína celkom išla a síce to tak pred hrou nevyzeralo, ale poradila si skoro s celým listom, čo nebol zlý výkon na to koľko gardistov a iného balastu tam bolo. 

Pár postrehov. Bullgrynom treba kladivá. Tým by prešli svojim krídlom. Takto boli len na brzdenie. Sniper commanda neoslnila, ale ani nesklamala. Veti ako vždy dobre. Hwt moc nežiarili, aj to najmä kvôli -1bs za chapter taktiku u raven guard. Ale mali pár dobrých momentov. SWS s meltami boli super, z druhej vlny rozdávali kopu woundov (najmä keď stáli a za order mali reroll na hity). 

A to je asi všetko. Ďakujem za pozornosť. 


  • +++ Alessan +++ 

1 komentár: