nedeľa 30. decembra 2018

RtPO: Astra Militarum vs. Deathwatch (2.000 pts.)



Viem, že sa tešíte na ďalší diel zo série prípravných hier na Prague Open (inak mal by som si zajednať aj lístok). Po troch predchádzajúcich hrách ostal list bezo zmeny, kto si od posledna nepamätá tak ho nájde tu. Takže sa môžete tešiť na klasický mix pechoty a heavy metalu. Dnešným súperom bude ďalší z listov, ktorý navštívi PO a tak o zábavu bude postarané.




Deathwatch. Nenápadná to armáda, ktorá ale môže vysoliť neskutočné množstvo streľby, najmä vďaka special ammo je veľmi univerzálna a aj do close combatu má čo ponúknuť. A čo proti mne nakoniec stálo. 2x Battalion v zložení: 2x Watch Master, 1x Kaptin s pw fistou, 1x Kaptin v TDA, 5x10 veteránov (z toho vždy 1 vanguard a black shield), 3x storn shield, 2x pw fista, storm boltre, chainswordy), 2x10 veteránov (z toho vždy 1 vanguard a black shield), 2x storn shield, 2x pw fista, storm boltre, chainswordy, 1x6 veteránov (vanguard, 2 štíty).

Zhrnuté a podčiarknuté, kopa strelby (storm boltre), kopa cc útokov (chainsword), silný útok v cc (fisty) a defenzívny prvok proti streľbe s vyšším ap (storm shield). Plus nejaké dirty tricks v rukáve. Ufff. No bude to hard core. Prehryzkávať sa 3+ savom je nie vždy ľahké.




Hru sme si dali klasickú ako doteraz, 6 objektivov (3vp za každý), 3 kartičky na ruke (s tým, že z balíka sa odhodilo 6 kariet na začiatku a potom sa nedala zahadzovať kartička, ktorú nemožno splniť, napr. zabi psykera ak ho súper nemal, ostávala na ruke). Súper so chcel vyskúšať deploy alternatívu štvrťky, takže prečo nie. Plus teda upgrade, prvé poschodie je nepriehľadné pre streľbu. Tak som sa nehanbil a nasral tam toľko terénu, že ani Baneblade by nemal kade chodiť. 




Klasicky som dodeployoval druhý. Pechota pred tanky, mortare dozadu. Tento deploy mi trochu nevyhovoval, lebo dával súperovi z jeho ds unitami preťažiť jeden flank, a ja som ich nemohol pokryť oba. 

Hádžeme na prvé kolo. Úspešne, ako posledné tri razy, prehrávam. Hádžem na steal. A ... prd makový. Idem druhý, čo je ale dobre, lebo aspoň uvidím čo znesiem pri alfa strik od týchto fešákov. Súper má na orbite 2x10 veteránov, všetko ostatné je na stole.




TURN 1


Vlna mariňákov zashiftuje a pohne sa dopredu. A ja začnem odkladať unity lopatkou. Celkovo ma streľba stojí tri komplet is, a zo štvrtej ostávajú 3 gardisti. Ešte charge do hellhoundov, fistovačka (samo overwatch nebol, lebo charge spoza nepriehľadnej ruiny, toto ma ničilo celú hru, ale tak navadí, treba s tým počítať), jeden mŕtvy (bez výbuchu aj s rerollom), druhý loknutý. Naľavo som ešte prišiel o sentinela v cc. Tie fisty nerozdýchal (aj moja chyba, nemusel scoutovať až tak ďaleko). 




Allright. Poďme na to. Trošku sa popohybujem, aby som vyblokoval ds v druhom kole (nezabúdajte na to myslieť, lebo jeden zabudnutý pohyb a urobíte si dieru do vlastnej obrany). A streľba, veteráni, is s frfsrf a jedným tankom vymažú prvú desinu veteránov, potom dva tanky a mortare vymažú druhú desinu. Takže pred mojimi líniami sa to trochu prevetrá. A nakoniec posledný tank zmaže combat skvadu vetov pred hellhoundom. Bilancia = 25 mŕtvych mariňákov. Nie zlé ale ani nič oslňujúce. 





TURN 2


Padnú dve jednotky full veteránov. Na každý flank jedna. Zaštekajú storm boltre, a zo stola sa porúčajú časti dvoch jednotiek gardistov, veteráni a 3 mortar teamy. Sústredená paľba dáva dole aj Paska (dostal na úvod 3 mw od watch mastram a potom boltre s AP-2). Obe jednotky čo prišli faily charge (a toto boli posledné faily za celú hru, bez rozdielu na vzdialenosť, či už to bolo 6 alebo 10", všetko padlo). Ešte multicharge do zvyšku IS a hellhoundy, pechota mizne, hellhound prežíva. Začínam cítiť jemný diskomfort, lebo moje screeny sú preč. 





Fallback. Cúvačka s lemanmi. A dakka. (Pozn.: tu som trochu zabudol hýbať charmi, ako napr. schovať warlorda, presunúť psykerov a commnderov). Tým, že mi súper padol do oboch flankov, nemám kam ustupovať a k mariňákom bližšie nechcem (inak neviem kto mu to poradil, keď chcel pôvodne spadnúť obomi jednotkami na jeden flank). Ok, musíme vyčistiť jednu stranu. Teda tú naľavo. Najskôr dostane náklad unita v strede stola, mortale a plasma tank ju zmažú. Potom battle tanka a executioner zmaže unitu na ľavo, ktorá prišla z ds. Vrásky na tvári mi robí jednotka mariňákov čo sa skrýva v ruine, a bude chargovať v ďalšom kole.





TURN 3


Stalo sa presne čo sa malo stať. Streľba a charge. Zo stola odchádzajú ďalšie tri platíčka mortarov, obaja psykery a všetky tri tanky sú loknuté v kombate, spolu s poslednými mortarmi (spomínal som to, že sa nesmiete zabudnúť hýbať, well, ja som zabudol). Preto umrel môj warlord. V cc ale súperovi napadá šošovica, a lemany strávajú minimálne množstvo woundov. Až na jeden, ktorý je zlikvidovaný lebo nemohol fall backnúť.



Čo mohlo, fallbackovalo. Z orbity padli scioni, každý k nejakému objektivu, kde nebol súper. Hellhoundy prežíva s posledným woundom. Hehe. Yarrick ešte counter chargne kapitána a pw fistou ho premení na krvavú šmuhu. 




TURN 4-5


Umiera hellhound, ale berie zo sebou 2 mariňákov. Prichádzam o poslednú is, ktorá sa držala v ruine úplne vzadu. V melee umiera zvyšok charov (platoon a company commander a aj yarrick - postaví sa na 3+ ?, skúste to hodiť 10x po sebe). Watch master ide na lov Creeda a platíčok. Executioner vpredu neprežije charge.




Ja ešte zmažem 4 vetov čo zničili hellhound. Stiahneme sa na objektivy a hra sa končí. 






GAME OVER


Na stole mi ostalo 2x5 scionov a posledný tank commander. Súperovi 3 charaktery a 14 mariňákov. Bol to naozaj slušný masaker. Keby som začínal tá hra by vyzerala asi trochu, inak, ale každopádne to bol dobrý herný zážitok. 

Bodovo to dopadlo nasledovne:
IG 14 (len 4vp za kartičky, fakt mi padali samé hluposti, ktoré som nemohol ani zahodiť, áno typu spyker, zabi unitu s 10w, atď., 9vp za objektiy a 1vp za linebreaker)
DW 19 (10vp za kartičky, 6vp za objektivy, linebreaker, first blood a slay the warlord)
Takže výhra pre mariňákov vo frakoch.

Každopádne super hra, za ktorú súperovi ďakujem. Veľa sme teoretizovali, zamýšľali sa nad iným prístupom, niekoľkými alternatívami pri rezervách, pohybe aj streľbe. Dostal som kopu podnetov, kde by som ešte niečo mohol zmeniť, alebo vylepšiť.


Problémom bolo najmä rýchly úbytok pechoty, proste ta special ammo ma ničila príkladným spôsobom. Amount of fire sa ukázal dostatočný aj na lemany a v cc už som ťahal za kratší koniec. Niektoré veci sa dali zahrať lepšie, najmä nezabúdať na pohyb jednotiek. Zase som zabudol hádzať kurov´s aquilla. A čo by som zmenil ?

V čistej podstate asi nič. Ale ... Yarrick je strašne utopených 100b, len aby mi dvihol match up proti orkom. Je to relatívne vysoká taxa. Budem kruto rozmýšlať, či ho nevymeniť za niečo iné. 

Bavili sme sa o posilnení artilérie, tá indirect streľba je naozaj dobrá, a ak bude na PO dosť terénov, tak bude aj kľúčová. Za Yarricka by som vedel dostať jedného Basiliska alebo Wyvernu. Bude to ťažké rozhodovanie, ale ... som nalomený, že tam jeden z tých tankov dám. Ale ... nothing is set yet. Počkáme na ďalšie hry a uvidíme.

Ďakujem za pozornosť. Komenty vítané. Plus palec hore, za super terény (WARP klub), radosť medzi nimi umierať.

+++ Alessan +++

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára