sobota 22. decembra 2018

RtPO: Astra Militarum vs. Dark Angels (2.000 pts.)



Ďalšie strasti Imperiálnej Gardy, alebo ako išli statoční Cadianci na vandrovku. A čo vás čaká ? Ďalšia náučná hra, kde sa dozviete čo a ako, proti komu a kde. Tentoraz sa cadiánci postavia Anjelom smrti, a nielen tak hocijakým. Ich súperom bude prvá légia. No, kedysi prvá légia. Zelení chlapci, čo majú záľubu v plazmách. Áno presne, nebude to nikto iný ako Dark Angels.

Po prvej hre som došiel k názoru, že štyri jednotky scionov sú veľa (stačia tri na battalion a 5cp), ušetrené body som investoval do tretieho primaris psykera (áno lebo tie mortal woundy majú svoje čaro). Inak ostal list nezmenený. Môžete si ho pozrieť tu.




Levíčatá nastúpili v nasledovnej zostave: Azrael, Lieutenant, 2x5 scoutov, 1x5 intercessorov, 2x10 Hellblasterov, 1x5 devastov s lascannonmi, 1x5 devastov s plasma cannonmi, 3x Dark Talon. 



Hráme misiu ako naposledy, takže 6 objektivov (3vp za každý), 3 karty na ruke a deploy na šikmo (myslím, že Vanguard). Deployneme sa, ja zas dávam pol armády po poslednej unite súpera. Tentoraz mi ale hod o prvé kolo nevychádza a začína súper. Hádžem steal a ... 6ka. Zvážime to, podáme si ruky a garda si zapisuje víťazstvo ... Ale nebojte sa nedojdete o zážitok z boja. Nechávam súpera začať, však si treba vyskúšať aj ten horší scenár. Tak lets do this shit.


TURN 1

Letka Dark Talonov si to naletí a spustí paľbu. Stojí ma to niekoľko mŕtvych gardistov a zopár woundov na Lemanoch, a jedna mŕtva unita mortarov (áno zahral som stratagem na plošný cover pre armádu, NEZABÚDAJTE NAŇ). Pokračuje streľba plasma devastov, kde je ale problém 4+ na wound. Mínus pár woundov. A ide moja nemessis, devasti s laskykanonmi. Long story short, strácam asi 5W na plasmovom tanku, lebo aj keď sa hádže 3+ (a aj 2x na 2+ to hit) a 3+ na wound, dá sa hodiť tá jednička a dvojka, a ten save na 5+ tiež raz padne.


Rozžhavia sa plasmy a lascannony, rozšteká sa paskov punisher cannon a zaskučia multilasre zo Selntinelov a po svetelnej show hodnej skupiny Pink Floyd jednoducho Dark Talony prestanú zavadzať (prvý ešte dostal 5 mortalov od psykerov). Ešte popadá pár scoutov a asi 1 plasma devastator.



TURN 2


Devastatory si dajú repete a je to o porovanenie lepšie kolo. Paskov staty sa znížia na povážlivé 4W. Hellblastery odpaľujú scout sentinel. V ruine vpravo dole sa do close combatu dostanú scouti s infantry squadov, ale odmietam umrieť.




Ja sa pohnem mierne dopredu a snažím sa vysporiadať s devastátormi, ale darí sa mi len ohlodať tých plasmových v ruine na ľavo, lebo tie lemany po pohybe nad 6" za moc nestoja. Potom sa ale posledný leman oprie do devastov s lascanonmi a zmetie ich zo stola. Bullgrynmi sa vydám oproti hellblasterom. Pomaly sa posúvam do stredu stola.





TURN 3

Skvada hellblasterov vykukne spoza rohu, a bullgryni sa rozplynú v mlhe z odparených svalov. Well. Taký je osud návnady. Na druhom konci dostáva Pask 4W od plasiem a vďaka použitému stratagemu na +1W ostáva na stole. 




Na oplátku veteráni z druhej vlny postrieľajú pár hellblastrov a hráme overlaping fields of fire. A Battle Tank dokončí prvú desinu Hellblasterov. Mortary si hodia nadštandard a dokážu zabiť posledného scouta v ruine. Sústredená paľba ešte udoláva devastov s plasma cannonmi. 

Za zadnú ruinu dopadnú scioni a postarajú sa o 5ku sniper scoutov. A to je všetko na toto kolo.



TURN 4


Druhá jednotka Hellblasterov sa preskupí a podá si Paska a rozdá pár ďalších woundov sentinelom. Ja sa preskupím a na oplátku popálim pár Hellblasterov. Ale stále pohyb nad 6" mi berie kopu výstrelov, takže to ide salámovou taktikou, plátok po plátku. Darí sa mi ale uťahovať oprátku.

Jedna jednotka scionov je nastrelená a chargnutá Intercessormi, ale chalani sa držia a umiera iba jeden.



Následne si scioni fallbacknú a poslední dvaja Intercessory sa porúčajú zo stola po sprche z hot shot lasgunov (dokonca som si spomenul na tempesťácku doktrínu, 6ka na hit generuje ďalšiu streľbu). 



TURN 5


V posledom pokuse sa Hellblastery pokúsia odpáliť ďalší leman, ale nedarí sa prežíva s 3W. Ja sa snažím smitovať, ale nedarí sa (ako posledné tri kolá). Veteráni si popobehnú a podajú si Azraela, ktorému berú 6W. Následne Battle Tank popraví lieutenanta. Poslednými pánmi na holenie sú Hellblastery, ktorí jednoducho nemôžu prežiť sústredenú paľbu Executionru a Scionov.

A to boli posledné modely Dark Angelov na stole ...




GAME OVER

Hra sa teda končí vajpom Lionových synov v 5. kole. Čo sa týka kartičiek, mal som na ruke 
7 vp za ne (moc to v posledných kolách nešlo, karty tipu failnutá morálka u mariňákov, alebo zabi charakter svojim charakterom sú jednoducho nesplniteľné), súper mal 7 (alebo 9 už si presne nepamätám). Ak by mu niečo prežilo, tak by som asi uhral viac objektivov (cca 4 možno aj 5).

Súperovi ďakujem za hru, nabudúce hráme niečo krajšie gardistické a proti 40+ termoskám. To bude "iná hra". 

Taktické resumé:

Je cítiť, keď človek nezačne a musí sa prispôsobovať súperovi. To už sa treba začať hýbať, manévrovať a to stojí lemany reroll 1 na hit za doktrínu a núti ma vyberať ordre (či reroll 1tiek alebo d6 výstrelov) plus pohyb nad 6" znižuje množstvo výstrelov hlavnej zbrane. Ukázalo sa, že prežiť prvé kolo streľby je dôležité, trochu pomáha nový stratagem, ale spoliehať sa práve na 5+/6+ save je dosť naprd. Takže taktická rada, začínajte (je to znakom dobrého hráča, ísť prvý).


K jednotkám ako takým, všetko išlo ako malo. Bullgryni si zas neudreli, ale tak vysoukovali streľbu od Hellblastrov, a mohli nastúpiť veteráni a tanky z druhej vlny. Mortarom sa nedarilo tentoraz ani s ordrami od Creeda (to bude tým že sú to len bejsky, ale keď ich namodelujem a namaľujem, zlepší sa to). Primaris navyše moc muziky nepriniesol, najmä keď prehadzovanie na 6+ je už problém. Takže sa zváži či je ho treba mať, alebo sa zbavím Astropatha. 

Infantry squady prežívali celkom dobre, asi ani jedna nebola kompletne zničená, a tie 2 až 4 ks zvyšky stáli na objektivoch. Zas som zabudol na konsolidovanie jednotiek do väčších unít. No možno v ďalšej hre to použijem. Aj keď tie msu majú svoje čaro aj využitie.

V hlave sa mi teraz vynárajú 2 alternatívy zmeny listu.

1. vyhodiť Primarisa, Astropatha a Platoon Commandera, plus nejaký equip, a za ušetrené body nahodiť auxi detach s a v ňom Tiguriusa.  Mám pocit, že väčšina armád bude chcieť ísť ku mne a bude mať invul. Takže tá null zona, a dakka od lemanov by mohol byť dobrý strašiak, ak nič iné. Ale ... treba vyskúšať. Za tých 115b je ten Tiggurius dobrý kauf.´Ale stratím battalion scionov a s ním 5cp.

2. Trošku radikálnejšia zmena by bola vyhodiť scionov, bullgrynov a jedného Tank Commandera a ... dať tam Super Heavy. Na myseľ mi ide Hellhammer so sponsonmi (tých 3d6 výstrelov S10 D3 by vedelo potrápiť iné super heavy/knechtov popri lemanoch a mal by som možnosť sa vysporiadať s 2 tuhými cieľmi v 1. kole) alebo Shadowsword proste len proti Titanicom, tu ale jednoducho budú problém armády s väčším množstvom pechoty. A opäť prídem o 5cp.

Ach tie možnosti. Uvidíme ako sa to vyvinie, čakajú ma ďalšie hry proti Eldarskej polievočke alebo Chaosu, a proti Deathwatchu. Podľa výsledkov sa asi rozhodnem. A rád by som teda vyskúšal hru aj proti Knechtom s Castellanom. A ak si niečo veľmi želáte, tak sa to aj zvykne splniť. A potom budú slzy ako hrachy.

Každopádne ďakujem za pozornosť a kľudne píšte komenty, podnety (čo sa vám páči, čo nepáči, čo chcete pridať, alebo ubrať).

+++ Alessan +++

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára