nedeľa 10. apríla 2022

Flesh-eater Courts vs. Ossiarch Bonereapers (2.000 pts.)

Po dlhšej prestávke, zapríčinenej hlavne hraním a maľovaním Necromundy, prišiel čas znovu sa vrátiť k Age of Sigmar 3.0. Od posledna som sa trochu rozhodol zmeniť svoj list a prekopať ho od základu. Horrorov stále ľúbim, ale bohužiaľ je to s nimi do kopca, aj keď im chrbát kryje Gargant.

So súperom sme vybrali missiu Feral Foray (6 objektivov, 3 v každej polke, hrá sa na drž 1, drž 2 a drž viac, plus body za taktiky a grand strategy). Nič náročné, objektivov je veľa, takže sa musíme držať aj u seba.


A poďme sa pozrieť na listy. Môj prekopaný vyzeral nasledovne:

+ Core Battalion +
Core Battalion: Command Entourage: Extra Enhancement: Artefacts of Power, Magnificent
Core Battalion: Hunters of the Heartlands
 
+ Leader [1,265pts] +
Abhorrant Archregent [245pts]: 2. Spectral Host, 5. The Dermal Robe, Arcane Bolt, Command Entourage - 2-3 Sub-Commanders, General, Gory Talons and Fangs, Hellish Orator
 
Abhorrant Ghoul King on Royal Terrorgheist [445pts]: 5. Gruesome Bite, Command Entourage - 1 Commander, Death Shriek, Fanged Maw, Flaming Weapon, Gory Talons and Fangs, Skeletal Claws, Unholy Vitality
 
Abhorrant Ghoul King on Royal Terrorgheist [445pts]: 6. Blood Feast, Death Shriek, Fanged Maw, Gory Talons and Fangs, Skeletal Claws, Unholy Vitality
 
Crypt Infernal Courtier [130pts]: Command Entourage - 2-3 Sub-Commanders, Eye of Hysh, Foetid Breath, Skewering Talons
 
+ Battleline [720pts] +
Crypt Flayers [360pts]: 6 Crypt Flayers [180pts], Death Scream, Hunters of the Heartlands - 2-3 Troops, Piercing Talons, Reinforced [180pts]
 
Crypt Flayers [180pts]: 3 Crypt Flayers [180pts], Death Scream, Hunters of the Heartlands - 2-3 Troops, Piercing Talons
 
Crypt Flayers [180pts]: 3 Crypt Flayers [180pts], Death Scream, Hunters of the Heartlands - 2-3 Troops, Piercing Talons
 
+ Scenery +
Charnel Throne
 
+ Allegiance +
Allegiance
. Allegiance: Flesh-Eater Courts: Blisterskin
 
+ Game Options +
Game Type: 2000 Points – Battlehost
Grand Strategy – Prized Sorcery


List je rýchly, pekelne rýchly. Na to sa budem spoliehať. Všetko dáva mortal woundy nejakým spôsobom a má rend. Čo je momentálne nevyhnutné proti všetkému. Som veľmi zvedavý ako to bude fungovať na stole. Mám menej modelov, ale to hádam nebude vadiť. Najmä keď si ešte dosummoním tak cca. 500b v ďalších jednotkách.


A ten súperov takto nejako:

Army Faction: Ossiarch Bonereapers
- Army Subfaction: Mortis Praetorians
- Grand Strategy: Vendetta

LEADER
Katakros (450)- General
Arkhan the Black (360)

BATTLELINE
1 x Mortek Guard (280)- Nadirite Blade and Shield
1 x Mortek Guard (280)- Nadirite Blade and Shield
Mortek Guard (140)- Nadirite Blade and Shield

BEHEMOTH
Gothizzar Harvester (215)- Soulcrusher Bludgeons

ENDLESS SPELL
Nightmare Predator (65)

TERRAIN
Bone-tithe Nexus (0)

OTHER
Necropolis Stalkers (180)
TOTAL POINTS: (1970/2000)


Viem veľmi málo čo robí súperova armáda. Viem, že majú vlastný systém command pointov a abilít, takže tie generické sa ich netýkajú. Takže poďme ich vyskúšať.


TURN 1

Rozhodíme sa o prvé kolo a prehrávam. Súper je ale skúsený harcovník a necháva ma ísť prvého, double turn je double turn. Aj keď mi teda tvrdí, že jemu by až tak nevadilo ísť prvému. A ja teda idem. Taktika je jasná: advance s 3 unitami. Čo aj plním. Držím 3 objektivy. Čo pre mňa znamená, že zahrávam v tomto kole 5 bodov. 


Súper sa nejako naponáhľa, aj keď ide dopredu celkom rýchlo, všade bonus na move a advance. Ak dá double turn tak ho mám v tvári. Čo nebude asi pekné. Zabudol som povedať, že som vysummonoval na pravej strane 3 flayerov.


Šmarí mi do ksichtu endless spell čo bude produkovať mortal woundy (a bolo ich dosť ale nebude o tom písať). Taktika rovnaká ako ja, splnená plus objektivy tiež rovnako, takže po prvom kole je to 5:5.


TURN 2

Hádžeme a vyhrávam ja. A prekvapivo si beriem turn. Moc sa mi nechce, ale budem musieť ísť do súpera. Taktika pre mňa je mať 2 unity zo začiatočnej armády v súperovom teritóriu. Summonujem Varghulfa a 3 flayerov na pravo a idem dopredu. 2 jednotky flayerov a terror to nabehnú do 20 mortekov. Prvý ide Terror a vďaka feeding frenzy (bojuj 2x) ich likvidujem (na mawe padlo 12mw a zvyšok prešiel cez bežné útoky). To bolo celkom lucky. Ale som spokojný, konečne som na terrorovi aj niečo hodil.


Na ľavo, aj keď som buffol terrora útokmi od archregenta, nejdem vpred a skôr čakám čo sa bude diať. Nie je sa kam ponáhľať. Takže sa len dám do rojnice a čakám. Zahrávam taktiku a k nej aj 3vp za objektivy. Takže pre mňa je to za 5.


A ide sa naspäť. Začína to zle nedobre, keď súper na kúzle curse of years nahádže kopu šestiek na úvod a celkovo dá do terrora 13mw. Ja dva savnem a prežívam s 3w, čo teda bolelo ako fras, hlavne keď tam má padnúť tak 2-5 mw štatisticky. Potom súper buffne druhú 20ku morteov (shield, fnp, rerolly na savy, +1 na hit) a chargne. Prvý ale búcha Arkhan do flayerov, lebo to je taktika na toto kolo, zabiť battleline unitu. Nahádže dobre ale ja hodím dosť fnp a tak posledný flayer prežíva s posledným woundom. Rovnaké šťastie ale nemá terror, ktorý aj vďaka 5" redeployu neujde mortekom a tí ho proste rozrežú, potom ako súper zahrá abilitu, že po herovi čo bojoval, môže ísť ďalšia jeho unita (lumineth style). 


Na ľavo sa nedeje nič závažné, súper sa priblížil ale stále je ďaleko na istý charge a nechce sa mu ísť oproti buffnutému terrorovi. Takže idem to spočítať a pre neho je to za 3 (slain monster a 2 za objektivy).


TURN 3

Opäť vyhrávam prioritu a rozhodnem sa ísť. Na pravej strane sa pokúsim pushnúť mortekov s dvomi jednotkami a varghulfom. Flayerom to ide dobre ale varghulf nie a nie dať čo len 1 dmg, aj preto nezabíjam dosť mortekov. Arkhan na oplátku doráža poslednéh flyera.


Na druhej strane sa odvážim. Idem dopredu a naberám malú jednotku mortekov a Harvestera. Najskôr idem buffnutým terrorom (6a na mawu), všetkým do mortekov. Idem na 5+ lebo ma debuffol súper, ale to nevadí. Prvý sada 6 kociek ... ani jedna 6 a ani 5. Čiže full reroll, čo je super. A ... ani jedna 6 a ani 5. Zvyšné útoky potom zabijú asi 3 mortekov. 


Druhá sada už ide mawou do harvestera a zvyšok do mortekov. Hádžem na mawe 3x6 po rerolloch a ten umiera. Do mortekov je to bieda a umierajú dvaja. Potom sa tú jednotku snaží doraziť veľká unita flyerov, ale hodím že total žumpu a prežívajú poslední dvaja. Prečo to tak popisujem ... lebo to bola moja taktika na toto kolo ... zabiť battle linu a ... nepodarilo sa. Čiže pre mňa je to tentoraz len za 3 body za objektivy.


Súperovo kolo, doliečuje mortekov ako blázon. Čiže sa to bude všetko opakovať. S tým rozdielom, že ja mám menej modelov. Čo nie je nič moc. A tak mi morteci salámovou taktikou orezávajú flayerov. A ja im nič nerobím na oplátku.


Druhý flank je horší. Tam mi nabehnú stalkeri druhého terrora a ten proste ... umrie. Samo rozhodla o tom posledná kocka na damage. Keby som ten 6+ fnp hodil tak si buchnem a verím, že tých stalkerov by som zmazal. To sa ale nestalo. Taktika sa plní, ukradnúť sa objektiv sa súperovi podarilo. Prichádzam o druhé monštrum, čiže súper zahráva za 5 (2 objektivy, 2 taktika a 1 za monster).


TURN 4 a 5

Pre krátkosť času sa už trochu ponáhľame po 4. kole a to piate už len odhadneme. Ale nepredbiehajme ... naľavo sa mi rúca flank ale úplne. Neviem zastaviť stalkerov, ktorí sa mi prefrézujú armádou. Proste na posedenie zožerú 4 flayerov. K tomu im asistuje Arkhan. Ja sa len presúvam zúfalo na objektivy, taktika je že mám držať 2 objektivy u súpera. Čo plním suicide redeployom 3 flyerov za chrbát súperovho generála. 


Na druhej strane je to salámovka. Ja aj zrežem dosť mortekov, ale potom ich súper dohodí 6 a začínam od znova. Tu sa už nič významné neudeje a režeme sa do konca hry. A nevyrežeme sa. Súper vyberá tú istú taktiku ako ja, 2 objektivy u mňa a plní ich. Tentoraz to má ale za 5 (má 3 za objektivy nakoľko už ich má viac).


Posledné kolo už len odhadneme ale tak by sa to aj stalo ... pán sudca. Čiže long story short. Stalkeri s Arkhanom si podajú môjho generalá v teréne. Umiera. Generál sa prereže flyermi. Naľavo  umierajú aj courtier a flayeri. Zabiitím môjho generála súper uhráva svoju grand strategy - vendetta a mne zabráni uhrať moju, nakoľko to bol môj posledný kúzelník na stole (prized sorcery). Za objektivy a taktiku to má za 5, ja len za 2 (za taktiku). 


Môžeme to ísť zrátať. Nakoniec je skóre:
Flesh-eater Coruts 19 - 26 Ossiarch Bone-reapers 

Musím ale povedať, že po 4. kole to bolo 17-17, ale už som vedel, že je zle, lebo draci došli a už som sa nemal ako vysporiadať s Arkhanom a stalermi. Asi bola chyba ísť po Harvesterovi a mal som skúsiť zabiť Arkhana, ale tak prvá hra proti OBR, takže nejaká ta chybička sa mohla vlúdiť. Každopádne to bola super hra, Decado bol herný gentleman, povolil nejaké zmeny (ale aj ja), však sme len priateľsky skúšali listy.

Ja som s Blisterskinom veľmi spokojný, rýchle, má to punch. Dvaja draci a 18 flayerov malo punch. Klasickým nedostatkom som sa nevyhol, ale to zmení len nový battletome alebo update wd. Už mám aj nápad na zmenu v liste, ale ešte to nechám tak a dám tejto zostave pár šancí v ďalších hrách.

Ďakujem za pozornosť. Ak sa nič neudeje, tak som späť s reportom proti Ogor Mawtribes.

+++ Alessan +++

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára