pondelok 27. júna 2016

Dark Angels vs. Space Marines: Iron Hands (1.500 pts.)

The Tale of Zophael
 "The Ancients"

V celom komplexe vládlo prítmie. Jeho zdokonalenému zraku to však neprekážalo, nebol odkázaný na osvetlenie ako jeho služobníci, tie úbohé a slabé zhluky tkaniva. Rýchlym krokom sa presúval hlbšie do svojej pevnosti. Kráčal do jej srdca. Aj keď slovo srdce by nikdy nepoužil. Skôr o ňom premýšľal ako o jadre. Centre vedenia. Prídavné mechanické ramená čnejúce nad jeho mohutnou postavou sa nekľudne pohybovali. Ich pohyby boli odrazom jeho nálady. Správa o eliminácii JEHO "warpom dotknutých" ho zastihla pred malou chvíľou. Nesporná logika viedla k jedinému záveru kto bude ich ďalším cieľom. Musí sa pripraviť na ich príchod. 

Kriestis, bývalý vrchný strážca zbrojnice kapituly Železného bratstva, nikdy neoľutoval alianciu, ktorú s NÍM uzavrel. Na jednej strane, táto emócia mu bola cudzia. Na tej druhej, možnosti ktoré sa mu otvorili boli prakticky neobmedzené. Jeho bratia, nielen z radov kapituly, ale aj z radov vyvolených Marsom, ho nechápali. Nerozumeli jeho víziám. ON mu poskytol možnosť na ich realizáciu. Len vďaka JEHO pomoci unikal svojim bratom už celé storočia, skrývajúc pri sebe jeden z najväčších pokladov Železného bratstva. "Prastarých." Hrdinov kapituly padlých v boji a zakovaných do železných sarkofágov, aby mohli slúžiť večne. Z pôvodne počtu ich ostalo len jedenásť. Boli ale tí najsilnejší. Vďaka úpravám, ktoré by nikdy nemohol urobiť ako člen kapituly, boli neporaziteľní a v boji nepocítili chuť prehry už veľmi dlho.  

Nepriateľa prinúti bojovať za jeho podmienok. Vybral vhodné miesto, pripravil stratégiu. "Bratia, nepriateľ prichádza. Tentoraz si prišiel po nás. Musíme sa mu postaviť a rozdrviť ho." Nepotreboval odpoveď. Prostredníctvom terminálu na predlaktí odoslal súradnice. A "Prastarí" sa pohli do boja. A pod ich nohami sa triasla zem.

To čo Zophaelovi povedal seržant jeho prieskumníkov znelo neuveriteľne. Také množstvo bojových strojov na jednom mieste nevidel ani pri najvýznamnejších oslavách jeho kapituly. Kde sa tu zobrali ? Znaky kapituly boli z ich tiel odstránené, ale nie v štýle kacírov. Symboly boli odobraté precízne, priam až s dôkladnou presnosťou. Stroje neniesli žiadne zjavné znaky mutácii ani posadnutia. To však nič neznamenalo. Jeho korisť sa skrývala za ich mohutnými konštrukciami. A očividne ich očakávala. 

Musia konať. Zaútočiť rýchlo.  Zneškodniť korisť a stiahnuť sa. Proti takémuto nepriateľovi nemali šancu v priamej konfrontrácii. Nemal k dispozícii prostriedky na zničenie toľkých Dreadnoughtov. Nie tu a nie teraz. V tomto momente to však nebolo dôležité. Na čom záležalo bol zradcovský mariňák. Ten ktorý tejto sile velil. Bez jeho vedenia bude zničenie strojov len otázkou času. Bez jeho starostlivosti dlho neprežijú. Zničia ich postupne.


"Pripravte sa bratia. Musíme zaútočiť, rýchlo a tvrdo. Náš cieľ sa skrýva v transporte. Urobte všetko aby ste sa k nemu dostlali. Vyhýbajte sa zbytočnému kontaktu s nepriateľom. Cisár ochraňuje."

Misia - kartičky: čím vyššie kolo tým menej kartičiek na ruke (začína sa so 6 na ruke)
Deploy - Dawn of War
Night fight - Nie
Prvé kolo - Iron Hands
Ukradnu​tá ini - Áno
Deploy: Ja mám všetko na stole okrem podu s meltami. Súper má všetko na stole. Rhiná infiltrovali.​ A ideme od spodu, 2x dread s TL LC, 2x s MM, 3x s MM, 3x s AC a 1x s plasma cannonom = 11x dread. Jihááá.
Turn 1 (DA): Idem dopredu, bo aj kartičky treba plniť. Vzadu motorky uglancujú jedného dreada (lucky rolls na pen) a speedre zoberú 2HP druhému, takže plán vyčistiť jedno krídlo nevyšiel. Grav guny s motoriek to skúšajú do dvojice s MM, ale nedarí sa. Assaulťáci si to naskočia dopredu.

Turn 1 (IH): Všetko sa pohýbe a ide streľba. Trojica s assault kanónmi premaže motorky (ani 4+ s rerollom nestačil) a ostáva jeden biker. Plasma cannon spáli dvoch assaulťákov. Land speeder stratí HP. Multi melty, LC a plasma s rhina ide do knechtov a umierajú dvaja (veľmi slabé hody na jink a fnp).

Turn 2 (DA): Prichádza drop pod, ktorý mal prísť v prvom kole, ale zabudol som naň. Na oplátku súper dostáva 5+ cover (kopce sme hrali ako lesy), lebo tam mal dreadov v prvom kole. 5 melt dá presne 2 hity a jeden explode. Druhý dread ostáva ale živý. Assaulťáci rozbijú rhino. a knechti si podajú dreada s TL LC, ktorý je zničený. 3 rakvičky dole, 8 ostáva. Veľa.

Turn 2 (IH): A ide sa dopredu. Streľba. Assault kanóny do assaulťákov, prežijú traja a tí utečú. Multi melty rozjinkujú land speedre, druhý prichádza o HP. Dread s multimeltou v strede chargne premazanú commandu, s meltami netrafím, krakmi nič neurobím a commanda zmizne. Vzadu plasma dread ide pomaly dopredu k scoutom, nič ale cestou netriafa.

Turn 3 (DA): Land speedre takticky od flatoutujú do bezpečia, relatívneho. Scouti ostávajú na objektive. Vzadu sa chaplainovi nechce dopredu, ostreľujem dreada plasma talonmi, ale nedarí si nič spraviť.
Turn 3 (IH): Súper ide vpred. Teda sústredí sa na roh kde mi toho ostáva najviac. Plasma dread najskôr minie a potom nedá charge do dolných scoutov. Zvyšok army strieľa do knechtov, ale teraz jink save ide celkom dobre, čo nedám naň, dám na fnp. Tacticala mi ešte charhne asaulťákov, prehrám, nedám morálku a odletím zo stola. Charge do drop podu končí jediným výsledkom, zničený pod.

Turn 4 (DA): Chaplain s knechtami sa držia pri objektive za kartičku. Scouti hore sa pokúsia postrielať pár tacticalov, ale 3+ save je nad ich sily. Land speedre na snapshoty nič netrafia.

Turn 4 (IH): Land speedre ujinkujú hafo streľby z assault kanónov. Plasma dread chargne scoutov, zabije jedného (poor rolling) a scouti hitnú 4 kraky a hodím 3x6. Muhaha. 4 dread zničený. Stále ale ostáva 7. Chaplain prichádza o jedného bodyguarda. Ostáva len apothecar.

Turn 5-6 (DA a IH): Už sa nič zaujímavé nedeje. Prichádzam najskôr o rhino a potom o celú tacticalu. Postrieľajú ich assault kanóny. V ďalšom kole potom dohrajú land speedre. Chaplain sa ešte pokúsi preflatoutova​ť popri okraji stola, čo sa mu aj podarí. V procese sa mu podarí s chaplainom a apotekárom zlikvidovať 5x tacticalu s techmarínom a vyhnúť sa chargu od dreada (bolo treva 8", súper hodil 7). Siedme kolo nehráme. Prežíva mi warlord a 8 scoutov, aj to vďaka tomu, že sú za LoS blocking terénmi a nič ich nevidí. Najmä assault kanóny.
Výsl​edok:
Dark Angels 10 ((first blood, slay the warlord, linebreaker, 7VP za kartičky) : Iron Hands 8 (8 VP za kartičky)
S​úperovi ďakujem za hru, bola super. Tie dready sú celkom funky na hranie, trochu pomalá army, ale zase kam dojde tam do udrží. Asasult kanóny boli mega, nemuseli byť ani kheres pattern a zabíjali vo veľkom. Multi meltám sa nedarilo extrémne v prvých kolách.


Zophael pozoroval svoju zbroj. Hlboké preliačiny na viacerých miestach tvorili mapu zásahov, ktoré utrpel v boji. Ich oprava zaberie jeho bratom zo zbrojnice množstvo času. Vodca Dreadnoughtov sa prejavil ako impozantný súper. Sekera v jeho rukách sa javila ako súčasť jeho tela, aj pri tej váhe ňou narábal akoby nič nevážila. Nebola však jeho jedinou zbraňou. Pár mechanických ramien mu znepríjemňoval každú sekundu súboja, na konci každého sa mihalo silové pole. Jediný zásah by znamenal istú smrť. 

Kaplán však bol skúsený bojovník. Dlhé hodiny cvičení v tréningovej klietke s šampiónom kompánie Brexom sa zúročovali v každom osobnom súboji. Výnimkou nebol ani ten posledný. Malá diera v obrane bolo všetko čo potreboval. A tak keď sa mu naskytla možnosť zasadiť protivníkovi rozhodný úder, využil ju. Čas sa pre neho spomalil, silové pole jeho päste sa stretlo s helmou zradcu. Telo nepriateľa znehybnelo a po pár sekundách sa zrútilo k zemi.

"Cieľ eliminovaný, úloha splnená. Stiahnite sa. Jednotka Prietus, udržujte bezpečnú vzdialenosť od Dreadnoughtov a sledujte ich pohyb. Aktualizujte ich pozície." Na displeji jeho helmy sa rozblikali ikony potvrdzujúce prijatie rozkazu. Niekoľko jednotiek Ravenwingu s Land Speedermi by malo postačovať na postupnú elimináciu pomalých bojových strojov. 

Meditácie mu pomohli zrovnať si myšlienky. Stále si však kládol jednu otázku. Prečo u zradcu necítil žiadnu prítomnosť chaosu ? Rovnako ako konštrukcie Dreadnoughtov, ani telo jeho duelanta nenieslo žiadne znaky mutácii. V boji postupoval disciplinovane, bez akýchkoľvek emócií, ktoré sú charakteristickým znakom uctievačov temných bohov. Žiadny hnev, násilie, chlípnosť. Nedávalo to žiadny zmysel. Skúsi svoju pochybnosť prediskutovať s vrchným knihovníkom Tismielom, možno on bude schopný podať mu nejaké vysvetlenie. 

Nie všetky bojové stroje sa nakoniec podarilo eliminovať. Zo zostávajúcich siedmych len 2 ďalšie boli zničené. Zvyšné sa jednoducho stratili. Nechápal ako je to možné, že niečo tak mohutné dokáže uniknúť jednotke skautov, trénovaným v sledovaní a stopovaní. Pri tejto myšlienke si spomenul proti komu v tomto boji stoja. 

"Padlý", veliteľ Tizrael, sa mu začal javiť ako väčšia hrozba, za akú ju doteraz považoval.

+++ Alessan +++

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára