nedeľa 6. novembra 2016

V. R. T. 2016

... alebo aj V(eľmi) R(etro) T(urnaj)


Ako začať ? Jednoducho. Bandu W40k retardov z hlavného mesta neprestalo baviť robiť turnaje orientované na taký ten trochu iný warhammer, a ľudí zas neprestalo baviť ten trochu iný warhammer hrať. A to by bol stručný začiatok dlhého reportu z jedného wargamingového (aj o ten wargaming tam síce človek zakopol), ale skôr by to vystihlo slovo happeningovo-experiencového eventu. Lebo ako všetci viete, dialo sa tam veľa (a ešte sa na to bude dlho spomínať).

Ako vždy začneme tým štandardným. Cestou. Tá bola plná ... no ... rozdrbanej vozovky. Všade obmedzenia a spomaľovačky. Síce sme to prežili analýzou listov čo nás čakajú ale aj tak. It was a loooong way to Prague. Na počudovanie sa z budovy neozýval nejaký výnimočný hluk, čo nasvedčovalo tomu, že druhá polka čobolákov ešte nedorazila. Omyl. Boli tam. To čo sme ale videli, je jednoducho ... haram.

Diali sa veci. Veci, na ktoré je možno lepšie zabudnúť. Sietnica môjho oka by si zaslúžila vypáliť, aby dostala novú šancu na normálnu existenciu. Ale tak ... shit happens. Niekedy dokonca aj viackrát za ten istý večer. A tak v duchu najlepších tradícií sme robili to čo sa v piatok na W40k akcii robí ... sedeli v kruhu, spievali pesničky pre slávu Cisára a popíjali zdravé bio nápoje. Haha. Leda tak ve snu zradcovská špína. Chlastali sme skvostné pivo (sorry boyz, ale tá desina to vyhrala na plnej čiare), k tomu Jamesona, revali ako čardžujúci Orkovia a kecali o 40. miléniu (čo sme zakončili tréningovou hrou, kde som samozrejme nechal týmového šampióna Suska ako správny kapitán vyhrať). Môže to snaď byť inak ? Nie. Strih, pol štvrtej, karimatka, spacák ... strih ... pol ôsmej, bolesť hlavy, ukrutná. Všade navôkol ruiny ako po útoku na cisársky palác (you remember Abaddon) a uprostred trosiek stojí jeden vydesený Eldar (zdravím Ramsesa) a neveriacky krúti hlavou a dookola opakuje: Mon-keighs, Mon-keighs. Zrak mu utkvie na padlom Iron Handovi z Brna zbaveného všetkých augmentov a tento obraz vypálený hlboko v jeho mozgu ho bude navždy sprevádzať nesmrteľným životom. You paid with your soul damned Xenos. 

Ale dosť bolo podobenstiev, sobota ráno sa niesla v klasickom duchu. Kopa opíc, záchranná káva, zhon kam pozrieš. Armády sa vyberali na stoly, ľudia z pod stolov. Odhalenie misií spôsobilo šok až priam davovú hystériu, a kurnik, myslel som že bolesť hlavy nemohla byť horšia. Mohla. Pri ich čítaní ma cez oko bodalo až do mozgu. Nakoniec po chvíľkovom meškaní spôsobenom nedostatkom stolov sme začali. 

A tak príbeh plný hrdinstiev, odvahy a ... Nečítate rozprávky. Hráte W40k. Zazneli boltre, zarinčali chainswordy, vybuchovali krak granáty. A nad tým všetkým sa rozliehal šialený škrekot: Witnessss meeee !!!

Pre krátkosť textu dám len odkaz na jednotlivé misie, lebo je toho kopa strán textu. Na úvod každej hry to nejako zostručním, aby ste pri čítaní nezostarli.

GAME 01 - WEIRD BRNO BOYZ

Prvá hra, a hneď prvé komplikácie. Jeden z hráčov ochorel a tak sa na poslednú chvíľu zháňal náhradník. A tak na moje nemilé prekvapenie som v rozlosovaní, ako správny kapitán vyfasoval 4x Daemon Princa a k tomu jedného Kepeera + nejaký bordel na stole. Susko s chaosom išiel proti GK a Mišo s harlekýnmi proti Mechaniku.

Misia mala netradičný deploy aj podmienky. Na stole mohli byť vyložené len troopy. Zvyšok armády hádzal na rezervy. Išiel som prvý.

Deploy: Ja mám na stole scoutov v combat skvade. Súper jedných plague bearerov a malých gremlinov či ako sa to volá. Tak začníme lov na chaos démonov.
Turn 1 (DA a CH:D: Padne mi drop pod a postrieľam pár gremlinov. Scoutami zaverám pár objektivov. Súper sa len pohne. 
Turn 2 (DA): Príde mi skoro všetko okrem assaulťákov. Tacticala zmaže gremlinov. Zvyšok armády to hasí do plagákov, ale nedám ich všetkých, ostávajú 3 kusy.
Turn 2 (CH:D): Prídu 3 DP a skvada psov, zvyšok ostáva v rezervách. Jeden sa teda mishapol do ongoingu. Začne kúzlenie a umieranie mojich jednotiek, land speedre umrú na lash, kde súper trafí 11x z 12 a potom na 4+ hodí 6x pen a 2x glance. Well a ja som nejinkoval. Umiera pár svoutov.
Turn 3 (DA): Postarám sa o 1DP najbližšie pri motorkách. Skákači idú zabávať psov a tacticala ide po relicu. Teraz sa pripraviť na odráženie útokov. A udržanie relicu.
Turn 3 (CH:D): Scouti umierajú. Ja denyjnem pár Iron Armov, čo mi zachráni prdel neskôr. Skákači sú chargnutí DP a pomaly umierajú. Ale držia ho v cc.
Turn 4 (DA): Skákači umierajú a zvyšok armády sa pripravuje na príchod ďalších posíl. 
Intermezzo: Kopí sa to okolo relicu. Ezekiel s Tacticalou ho strážia ako oko v hlave.
Turn 4 (CH:D): Súper zariskuje a posledný DP mu padá do rohu za moje motorky. Hodí na neho Iron Arm a ja viem, že mám seriózny problém. Kua. Zvyšok DP si to nalietava na moje pozície na finálny push.
Turn 5 (DA): Nastrieľam DP s Iron Armou. Dám mu dole 1W. Potom ide od neho knechtami. Pár ich umrie, ale chaplain si hodí a dá dole 3W, cez T8 a 4+fnp. Wau. DP má posledný W.
Turn 5-6 (CH:D a DA): Dorazím DP s chaplainom. 2DP chargnú dreada, ale strašne netrafia aj Iron Armou mu nič neurobia. On na oplátku insta killne jedného z ních. Potom sa ešte bijeme. Dread umrie a následne aj tacticala. Nakoniec nemá relicu nikto.

Takže hra je na konci. Nakoniec vyhrávam s viac uhratými kartičkami a aj na kill pointy je to trochu v môj prosech. Konečný result 17-3 ma celkom teší. Hrať ešte jedno kolo nemám na stole ani jednu jednotku. Zvyšok teamu si vedie výborne. Susko aj Mišo uhrajú 20-0. Mám nebablahé tušenie koho dostaneme v ďalšom kole.


GAME 02 - FULL ORKY ARMY SHIT

A moje tušenie sa naplnilo. Dostávame Orkov. No moc sa nám do toho nechce a tak to nakoniec nejako napárujeme. Mišo s harlekýnmi si trúfol na bikerov (Václav), ja zas na Mech (Grigorij) a Suskovi ostal posledný list (Sabre).

Misia je na defendera, ktorý bráni jeden kus terénu. Môže vyložiť len troops a heavy support. Začína attaker. V tomto prípade ja. Príde mi ale trochu nefér celá tá misia, a tak sa v rámci teamu dohodnem, že obrancom začnú chodiť rezervy od prvého kola. Lebo vydržať tlak celej armády v 2 kolách by nebolo ani zábavné ani fér. So lets do this shit.


Deploy: Súper deployne svojich walkrov a môžme začať.
Turn 1 (DA): Drop pod s meltami sa zameria na to najväčšie na stole. Samo, dám 3 hity, 2 peny a glance na 11AV a súper savne jeden pen. A tak posledný HP zoberú Grav guny na bikoch. Land speedre a plasmy talony zničia jeden walker a druhý imobilizujú. Tacticala a dread zmažú lootaz a tí utekajú. Well, to nebol moc podarený alpha strike. Haha.
Turn 1 (Orks): No súper to dá na pána a hodí všetky rezervy. Haha. Začína okúsavanie. Streľba je ako u orkov ale ten cc je horší. Killa kany vymažú tacticalu s Ezekielom. Ani si neškrtnem. 
Intermezzo: Well, takto to vyzeralo na opačnej strane stola. Mocná zábava. Waaaaaaagh !!!
Turn 2 (DA): Land speedre a scouti zlikvidujú jedny kopty. Druhé dostanú náklad od dreada a ujdú. Ale nie zo stola. Assaulťáci a motorky chargnú killa kany. A moc im to nejde. Knechti sa postarajú o posledný killa tan z druhej unity. Melty sa presúvajú hore dole. 
Turn 3 (Orks): Prichádzam o dreada a pár assaulťákov. Krak granáty nejako nefungujú. Zo zadu sa valí vlna tankov. Aby toho assaulťáci nemali málo, chargnú ich ešte boyzovia, ale tých ustojím. Fisty od killa kanov nie,
Intermezzo: Kom Klozer Hummiezzzz !!! For da fajt. 
Turn 4 (DA): Chaplan s knechtami pomôžu assaulťákom. Land speedre so scoutami zlikvidujú druhé motorky. Assaulťáci skonsolidujú a čakáme na ďalšiu vlnu. 
Turn ´4 (Orks): Forward. Ale nič z toho. Ja sa teším bo sa tanky dostávajú na melta range.
Turn 4 (Orks) Dáka streľba, žiadne charge. Ostáva to otvorené. Ale ...

... hra sa niesla v svižnom tempe a v celkom slušnom tempe popíjania Johnyho Chodca. A tak v štvrtom kole, keď súper fyzicky zlikvidoval asi 1/4 modelov čo mal na stole (najviac to odniesol killa kan, ktorý letel 2 metre do rohu a rozpadol sa na 5 kusov), dohadujeme gentlemanskú remízu (lebo všetky troopy súpera už boli po smrti a moje ďaleko od objektivu). Takže zapisujem 10-10. Chalanom sa nedarí najlepšie. Harlekýni dostanú naložené od motoriek. A Susko po pár chybách v závere uhrá 4 body proti 16 súpera.


GAME 03 - FLUFFY BUNNIEZ

Team mladíkov doznal najväčšej zmeny a ostal v ňom len Dostík. Toho si na priateľský súboj vybral Susko. Mišo si chcel zahrať proti Orkom v trukkoch a ja som sa tešil na priateľskú hru proti Žabákovi, s ktorým hrávam len na turnajoch. A po poslednej hre na V.K.T. kde ma zmasakroval, som mu mal čo oplácať.

Misia je opäť funny. Obranca je naprataný v malom štvorci a súper ho môže obkľúčiť. Paráda. Prehrávam všetky hody a tak som defender, ale to nevadí.


Deploy: Eldari sa vyložia. Všetkým. Avatar. Wraith Lordy. Wrauthgarda. artilérka a kopa pechoty s Yrielom. Auuu.
Deploy: Ja mám všetko na stole okrem podov. Tie prídu v 2 kole. Inak fotka ako z codexu.
Lovely. Never forget. Never forgive.
Intermezzo: Ten moment keď si spomeniete v tretej hre, že motorky majú scout. Haha. Niežeby som ho predtým potreboval.
Turn 1 (Eld a DA): Súper sa pohne. Nikam nedostrelí. Ja sa pohnem. Assaulťáci idú ako nárazová vlna. Motorky po krídle. Land speedre zoberú 1W avatarovi.
Turn 2 (Eld): Assaulťáci dostanú na frak, ujdú z kombatu, ale ostane seržant s fistou.
Turn 2 (DA): Prídu pody. Melty dajú 1HP serpente. Celé zle. Dread zabije kopi guardianov. Motorky sa plížia okolo. Land speedre síce jinkovali po streľbe od motoriel, ale aj tak zabijú jedného wraithgardistu.
Turn 3 (Eld): Umierajú 2 motorky, Meltiči sú chargnutí blobom s Yrielom a pár umiera. Ostávam ale loknutý. Kommanda s chaplainom usajvuje dakka od avengerov čo vystúpili zo serpenty. Wraithgarda chargne tacticalu s Ezekielom. 
Turn 3 (DA): Gravy z motoriek zlikvidujú časť wraithgardy, tých chargne zvyšok assaulťákov. Ezi sa postará s tacicalou o cc wraithgardu. Chaplain s komandou zožerú avengerov v cc. Melty vďaka apotekárovi udržia Yriela s guardianmi v cc. Land speedre pretlačia 1W na Wraithlorda aj keď jinkovali.
Turn 4 (Eld): Yriel dočistí meltičov. Všetko dakka ide do chaplainovej jednotky. Všetko usajvujem. A bolo toho fakt dosť. Assaulťáci finišnú posledného wraithgardistu.
Turn 4 (DA): Assaulťáci finišnú serpentu v cc. Avatar chargne a likviduje tacticalu s Eziem. Chaplain chargne Yrielovu družinu a vyklepe to tam na kašu. Prežije s 2 knechtami. Scouti sa blížia do deploya. Motorky popravia gravmi wraithlorda.
Turn 5-7 (Eld a DA): Na stole toho moc neostáva. ja volím opatrnú taktiku a súper tiež. Nakoniec dobieham čím sa dá 12" od board edgu súpera. A hra sa končí.

Nakoniec to bola veľni zábavná hra, kde to rozhodli 2 kolá mojich hodených jink savov na 3+ s rerollom. Z nie moc vydareného začiatku sa to nakoniec obrátilo a podarilo sa mi uhrať výhru 14-6. Veľká spokojnosť. Susko uhral pár bodíkov proti Dostíkovým Blood Angelom a Mišovi Harlekýni zaknihovali víťazstvo proti Orkom.

A tak máme za sebou prvý hrací deň. Ideme sa slušne prejsť a najesť. Tentoraz to u mňa vyhráva pizza (najmä po tých dobrotách z bufetu). Preberieme hry počas dňa, zhodnotíme stav. Po návrate sa slušne pustíme do popíjania piva. Zahráme si mäsožravé koaly a okolo druhej odchádzame na kute. Well. Uvidíme čo prinesie druhý deň. 


GAME 04 - NEJAK AKO ODLSKUL OD

Takže dostávame jednu armádu z légie W30k a dvakrát gardu, raz blobovú, raz mech. Mišo berie légiu, Susko zas blobovku. Mne ostáva mech. 

Misia je jednoduchá. Kill pointy, plus body za jednotky do 6" od stredu stola na konci hry. Prehrávam hod a idem druhý. 


Deploy: Ja na stole s 5 scoutami. Súper má všetko vyložené. Ideme na to. Rozhodnem sa, že na pody prídu na stôl v druhom kole.
Turn 1 (AM a DA) + Turn 2 (AM): Súper sa ani nepohne. Len so podávame ťahy. Až príde moje druhé kolo.
Turn 2 (DA): Prídu druhí scouti, kommanda a pody. Nič moc. Motorky, assaulťáci a land speedre sú v rezervách.
Turn 2 (DA): Melty sa postarajú o Vanquisher. Knechti o chiméru a tacticala o veteránov z nej. Dread sa krčí za ruinov.
Turn 3 (AM): Hellhound uteká. Battle tank zabije pár mariňákov, rovnako chiméry. Nič strašné. Za Eziho spadne jednotky Scionov a zoberú Ezimu 1W.
Turn 3 (DA): Prídu speedre a motorky. Speedre dajú dole 1HP z chiméry. Motorky so scoutami dajú dole 2HP z Valkýry, Hellhound dostane pen od melty, strieľa na snapy. Potom prežije charge. Chaplain s knechtami turboost. Dread nedá charge do Hellhounda. Ezi potom s tacticalou rozreže Scionov.
Turn 4 (AM): Všetko ide do knechtov, ja ale sajvujem, čo nie na 3+ jink s rerollom tak na fnp.
Turn 4 (DA): Speedre ničia Chiméru. Melty načnú Battle Tank. Dread rozreže Hellhound. A chaplain potom v multichargi zničí Chiméru, dorazia Battle Tank a chargnú unitu vystúpených veteránov.
Turn 4 (DA): Súperovi na stole ostáva Chiméra a Pask s bodyguardom v charge range chaplaina a jeho unity. A tak súper po zvážení svojej situácie uznáva porážku a podáva mi ruku.

Well, tak táto hra išla ukážkovo. 20-0 potom ako mi vyšlo skoro všetko čo som chcel. Z moje strany spokojnosť. Menej už so strany môjho súpera. Ako kompenzáciu ho pozývam aspoň na pivo. Chalanom sa darí a obaja rozdajú 20-0, takže máme plný bodový zisk. Posledná hra bude tvrdá.


GAME  05 - M.R.D.

Ako vždy na záver to najlepšie. A tým bezpochyby sú dvojnásobní šampióni ašpirujúci na hetrik. Team M.R.D. Misia je dosť drsná, a to buď ataker vyjpne defendera a uhrá 20-0, alebo ho nevajpne a prehrá 0-20. Ja si vyberám Ramsesa a potom ako to kapitán súperoveho teamu odsúhalasí, dopárujeme zvyšok. Susko proti Taubombe a Mišo proti Necronom.


Deploy: Súper si vyhral rolu defendera a deployol postupne na striedačku so mnou jednotky. Ja sa vyložím agresívne. Nevšímam si, že o prvé kolo sa ešte hádže, Prehrávam a tak ide súper. Auuu.
Turn 1 (Eld): Súper strieľa a prichádzam o jeden speeder. Všetko je rozjinkované.
Turn 1 (DA): Pody padnú a všetko ide dopredu. Čo to zabijem, 1 transport s harlami vďaka meltám.. Ezi dá snap fire na lancové speedre. Nič moc alpha strajk. As usual.

Turn 2 (Eld): Deathstara na bikoch prejde moje biky. Kopa harlov zas prejde tacticalu s Ezim. Vzadu umierajú melty na harlošov. Kua, dobrí sú v tom cc, ten pseudo rending ma strašne bolí.
Turn 2 (DA): Dread popáli avengerov so serpenty.
Turn 2 (DA): Zlikvidujem jednotku harlošov plasmami.
Turn 2 (DA): Assaulťáci a scouti ustrieľajú Harlekýnov. Ešte ostávajú 3 speedre.
Turn 3 (Eld): Harlekýni nachargujú chaplaina s jednotkou, ale vďaka 4++ nielenže prežijem ale aj zabíjam. 
Turn 3 (DA): V cc umiera falcona jeden speeder, myslím že vyper. Asi. V cc ubúcham ďalších harlošov, opäť po epickom 4++ a 5+ fnp na chaplainovi. 
Turn 5 (Eld): Nejaká streľba a cc. Chapi dokončuje harlov a konsolidujem ku zvyšku armády. Dorazím v cc čo sa dá, najmä vozidlá. Súper mi podhadzuje motorky.
Turn 5 (DA): Príde tacticala ako recycle a zničí Falcon. Motorky sú zožraté chaplainom. Hádžeme na 6 kolo a ... nehrá sa.

Nakoľko nás netlačí čas a hra nás celkom bavila, rozhodnem sa ešte dohrať 2 kolá, a zistiť či by som dokázal dať súperovi vajp, ak by sa hralo na plný počet kôl.

Turn 6 (Eld a DA): Súper mi nič nezabije, rozjinkováva ale land speedre a jeden sa mu podarí imobilizovať. Ja sa blížim smerom k nemu a ničím čo sa dá. 
Turn 7 (Eld a DA): Súper skrýva speedre na impassible terén. Snažím sa ich zostreliť ale ani vďaka auspexu to nedávam a súper hádže jink savy, Potom mi motorkami ešte chargne skákačov aby sa nedostali k speedrom. Robím čo sa dá, ale nedarí sa mi doraziť ho. A je tu koniec. Už druhý.

A tak končí hra plná veľkých momentov. V prvom kole zabúdam, že je zakázaný premeasuring, čo mi súper dôkladne vytkne. V druhom kole mu to vraciam keď kúzli terrify na moju fearless unitu. Ja ho potom požiadam či mi môže namerať 24" na kúzlo od Ezekiela, čo skoro urobí (muhaha, toto skoro vyšlo). On potom zabudne, že mal na harlekýnoch zakúzlenú invisku, hneď potom ako unita skoro komplet zomral v cc. Samozrejme v rámci fairplay by som to aj zobral späť, ale spomenul som si na miniturnaj v OD a potana a aspoň takto som pomstil imperiálnu krivdu. Napriek tomu všetkému to bola najzábavnejšia hra na turnaji (trochu som kričal a tak sa ospravedlňujem okolohrajúcim, najmä Žabákovi, ktorému som znepríjemnil hranie). Takže 0-20 do tabuľky ale dobrá nálada na koniec. To bolo fakt dobre. Mišo skoro vyhral, necronom ale ostali 2 modely. Susko zas urobil maximum a uhral 20-0 proti Tauom. A môžeme ísť bilancovať.


Kompletné výsledky tu nebudem rozpisovať. Náš team skončil na peknom 5 mieste. šampión teamu Susko ustál svoju pozíciu a uhral najviac bodov zo svojím friendly chaosom. Mišo s Harlami uhral pár super hier a dôležitých bodov. Takže nakoniec veľká spokojnosť. 


Fotky z turnaja si tiež pozrite. Stoja za to. Podtrhujú veľmi dobrú atmosféru turnaja. Osobne si veľmi vážim ocenenie, ktorého sa mi dostalo na konci turnaja za najviac retro armádu turnaja. Naozaj ma to príjemne prekvapilo, nečakal som to. Ďakujem.


And Lenin goes to ...... Alessan !!!

Hodnotenie: Čo napísať ? Hmm. Nemal som dojem, že sa vrátim na turnaj (po V.K.T.), ktorý mi priniesol veľmi veľa dobrých pocitov z hrania W40k (a dokonca so super-heavy) v tejto nie moc dobrej hernej dobe a budem môcť napísať niečo viac pozitívne. Ale ... Musím. Áno, čítať ráno misie, ktorým nerozumiete, s opicou na krku bol pain a preklínal som mená oboch organizátorov až príliš často. Ale okrem toho nie je asi nič čo by sa dalo vytknúť. Kopa ľudí hrajúcich W40k to len potvrdzujú. S odstupom času musím povedať, že aj keď mission pack nebol balancovaný, bol zábavný a rád som si zahral "starý" warhammer, o ktorom som len počul (hrám len od 6 edície). Bola to veľká zábava a aj keď priniesla vysoké prehry, nejako to nevadilo. Starostlivosť o účastníkov dosiahla nový level. Vynikajúce pivo (hovorím o tej desiatke, ktorá bola skvostná, sorry ale tie špeciály nie, a nech si hipsetry pindajú koľko chcú), jedlo že som sa zalizoval za ušami (a áno, mal som asi všetko - klobásu, tlačenku, oškvarkovú pomazánku, vajíčka so slaninou, vajíčka bez slaniny, utopencov, guláš, tortilu s kuracinou a tri, áno tri malinové koláče so šlahačkou a vajčákom). Takže každý kto ste nebol ľutujte, ale nebanujte. Vyzerá, že partia okolo orgov sa hodlá v sérií týchto podarených eventov pokračovať. A tak neváhajte a hláste sa na ďalšie "ročníky". Neobanujete. 

A na záver ešte klasika, poďakovania:

1. Katcherovi (+ Mii) a Potanovi (+ Ceress) za celý komfort počas turnaja, zorganizovanie a bezchybnú realizáciu a fantastický bufet (ochotu a milotu),

2. Mišovi a Suskovi za vzorné reprezentovanie, minimum reptania a maximum nasadenia,

3. všetkým účastníkom turnaja za vytvorenie výbornej atmosféry a najmä všetkým súperom za poučné a zábavné hry.

Do skorého videnia na najbližšom turnaji zo série V. x. T., podľa plánu vo februári budúceho roku. Adie. Všetkým, ktorí ste to dočítali až sem úprimne ďakujem a tlieskam, a tlieskam aj sebe, lebo až po tento záver som to napísal. 

Emperor protects !!!

+++ Alessan +++

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára