pondelok 12. decembra 2016

Assault on Black Oil vol. 6


Myslel som, že turnajovú sezónu ukončím Karakom. Avšak keď sa naskytla možnosť ešte raz si v tomto roku zahrať W40k, nedalo sa povedať nie. Assaultu sa ťažko hovorí nie, dobrý formát, super miesto, kopa fajn ľudí. Takže som horko ťažko našiel spolucestujúceho a vyrazili sme. Po poslednej účasti s Dark Angels som sa rozhodol vyvetrať opomínanú gardu. A keďže nové faq-y granátov ma potešili, zobral som rovno Armoured Task Force. List vyzeral nasledovne:



HQ1: CCS (60), Kurovs Aquila (60), 3x melta (30), in transport 1 - [150]

Troops 1: Veterans (60), 3x plasma (45), in transport 2 - [105]

Troops 2: Veterans (60), 3x plasma (45), in transport 3 - [105]
Fast1: Scout sentinel (35), +1 add. sentinel (35) - [70]
Elites1: Scions (70), 2x plasma (30) - [100]
Elites2: Scions (70), 2x plasma (30) - [100]
HS1: LR Executioner (155), heavy-bolter (0), plasma sponsons (30), dozer blade (5) - [190]
HS2: LR Exterminator (130), heavy-bolter (0), heavy-bolter sponsons (20), dozer blade (5) - [155]
HS3: Wyvern (65), heavy-flamer (0) - [65]
Transport1: Chimera (65), multi-laser (0), heavy-bolter (0), dozer blade (5) - [70]
Transport2: Chimera (65), multi-laser (0), heavy-bolter (0), dozer blade (5) - [70]
Transport3: Chimera (65), multi-laser (0), heavy-bolter (0), dozer blade (5) - [70]

Kopa vozidiel, kopa plaziem, kopa lásky. A najmä preffered enemy na prehadzovanie jednotiek. Ako sa ukázalo, nebol to zlý nápad, pretože jednotky padali. A prečo ? Pretože som vytiahol moje staré kocky, ktoré som nepoužil vyše pol roka. Haha. No well, napriek tomu to bola jazda. Nezdržujem sa a poďme na jednotlivé hry. Rostery môžete nájsť tu.

GAME 01

Misia:Big Guns Never Tired (4 objektivy, každý za 3VP)
Deploy: Hammer and Anvil
Súper: Ilius - Grey Knights

Na úvod teda strieborní mariňáci. S dvomi 3lvl libriarnmi, termoskami, skákačmi, strike squadov a 2 dredknightami. Hádžeme o stranu a prvé kolo, vyhrávam a idem prvý. Súper mi neukradne iniciatívu.

Deploy: Ja sa vyložim do úzkej formácie kvôli aquile. V rezervách sú sentinely a scioni.
Turn 1 (AM): Strieľam čím môžem do skákačov ukrytých v ruine. Zabijem 4 z 5, a podarí sa aj jeden terminátor. First blood mi utiekla. Nevadí.
Turn 1 (GK): Súper si nahodil fulminačku č. 6. Vďaka nej sa pohol dopredu so skoákačom a swapol si pozíciu s termoskami, tie nachargovali Executioner a zničili ho. Knechti nič neurobili.
Turn 2 (AM): Tam kde je diera v strede stola boli termosky a librariani. Streľba skoro z celej armády ich upratala. Ešte sa mi podarilo pretlačiť 2W na knechta napravo.
Turn 2 (GK): Prichádzam o obe jednotky scionov a väčšiu časť veteránov. Ale nejaké plasmy ostanú a obe jednotky pasnú morálku. Jeden z Dreadnoughtov chargne vetov s plasmou dostane 1W dole, potom 5 lasgunov, 1W a na 2+ armour hádže súper 1. Uffffffff.
Turn 3 (AM): Všetko ide do druhého knechta. Podarí sa mi ho rozstrielať. So strike skvady ostanú traja. Súper mi podáva ruku. Je dobojované.


Moja armáda sa ukázala ako ťažký match-up pre Grey Knightov a kopa plasiem s rerolmi rozhodli o tom, že si Imperiálna Garda odviezla z prvej hry víťazstvo a 3 body do tabuľky. Súperovi ďakujem za super hru a želám veľa šťastia v ďalších hrách.

GAME 02

Misia: Spoils of War (nemôžu sa zahadzovať objective secure kartičky a kradnú sa), 3 kartičky na ruke v každom kole
Deploy: Dawn of War
Súper: Petiq - Necrons

Necroni. Well, moja nemessis, ktorej sa v poslednej dobe nevyhýbam veľmi úspešne. Proti mne stojí lord, s dvomi jednotkami wariiorov v archách, 6x wraithov, 6x motorky, 4x destroyeri a doom archa. Kopa T5 modelov a kopa reanimačiek. Vyberám si stranu, deploy aj prvé kolo. Neukradnutá iniciatíva znamená, že idem.


Deploy: Opäť vozová hradba. Wyverna ide k objektivu kvôli kartičkám. V rezervách sentinely a scioni.
Turn 1 (AM): Všetka streľba ide do wraithov, umierajú dvaja. Wyverna zabije jednu motorku.
Turn 1 (NEC): Motorky vzadu advance, streľba do wyverny ale nič. Wraithy dopredu, rovnako vozidlá, ktoré väčšinou flat-outujú. Warlord s warriormi napešo idú vpred.
Turn 2 (AM): Prijdú všetky rezervy. Druhá salva do wraithov a porúčajú sa ďalší dvaja, čo je trochu málo. Wyverna a Sentinely prinútia motorky k úteku. A to je všetko.
Turn 2 (NEC): Wraithi chargnú scionov a tí umrú. Druhí, ktorí boli na kopci umrú na streľbu od destroyerov a archy. Archa s warriormi mi ničí komandérsku chiméru. Hádžem na pinning = 5 a 6. Fasa. Vzdau streľba do chiméry a dostáva dole 1HP.
Turn 3 (AM): Exterminátor ide na chiméru, difficult = 1, reroll na dozer = 1. Imo. Ach jaj. Spoločne sveteránmi dorazí Wraithov. Druhí veti zabijú asi 5 warriorov. Plasma tank nasolí 4x hit do destroyerov = 16W. Ostáva posledný s 1W.
Turn 3 (NEC): Wyverna dostáva ďalší HP dole, archa doplní warriorov a spoločne zabijú troch gardistov v commande. Na ld hádžem 6 a 6 a utekám zo stola. Ach jaj. Archa dáva dole 2HP z vet chiméry v strede stola.
Turn 4 (AM): Sentinely nastrieľajú motorky a chcú ich chargovať. Posledná ale uteká. Wyverna s heavy flamerom a Executionerom preriedi Warlordovu unitu. Chiméra ide k objektivu. Veti vzadu postrieľajú warriorov na 3ks. Musím priznať že v tomto kole som uhral 4VP za 2x2VP kartičky (držať 3 objektivy a 2x viac ako súper).
Turn 4 (NEC): Prichádzam o veteránov, wyvernu a chiméru. Auuu.
Turn 5 (AM a NEC): Zabíjam lorda. Sentinely zničia poslednú motorku.
Na oplátku strácam Executioner. Koniec hry


Napínavá hra až do konca, striedali sme sa vo vedení. Kartičky celkom išli a vďaka 4VP v štvrtom kole som súpera dobehol, takže pri finálnom rátaní bolo skóre: 11-12 pre Necronov (ja som uhral 10VP za kartičky a warlorda, súper zas 9VP za karty a first blood, warlorda a linereaker). Vynikajúci zážitok z hry, myslel som, že to dopadne horšie. A keďže diferenc +/- 1 je remíza, zapisujem si do tabuľky 2 body.

GAME 03


Misia: Defender a ataker, kill points. Night fight stále aktívny, defender ho ignoruje od druhého kola, ataker ide prvý.
Deploy: Vanguard Strike
Súper: Nat - Dark Angels

Posledná hra, zaujímavá misia a nepriateľ, ktorému night fight pomáha. Takže vyhrávam a vyberám si, že budem defender. Nechávam súpera vyložiť sa a counter deployujem. Proti mne stojí, sammael, kaplán na biku, 2x5 black knechtov, 4x motorka s gravmi a bikov s HB, tactivala v pode s meltami, tacticala s ML a ls vengeance. Musím mať všetko na stole, tak scionov dávam do budovy. Súper začína.


Deploy - ja všetko na stole súper tiež. Nasleduje scout move. Ach jaj
Turn 1 (DA): Všetko ide dopredu. Padne mi jedna chiméra na plasmy, umiera pri tom jedna motorka. Zvyšok nič moc. Plasma placka s ls scatteruje ďaleko. Melty ničia Wyvernu. Land speeder sa imobilizuje na budove.
Turn 1 (AM): Veti s ignores coverom sa porátajú s jednotkou knechtov s chaplainom. Ten vďaka 4++ vytankoval pár woundov, inak by padli po streľbe prvých veteránov. Exterminátor nastrieľa grav motorky a umiera seržant s melta bombou a jedna motorka. Scioni preriedia drop podových tacticalov a posledného chargnem sentinelmi. Executioner hodí 5 hitov na druhých knechtov = 25W. Umierajú 2 motorky.
Turn 2 (DA): Multi charge do vetov, obe jednotky sú spláchnuté. Plasma ls dá dole 1HP z Chiméry.
Turn 2 (AM): Scioni vylezú. Nepasnem na nich ignores cover order, melty od commandy si vedú lepšie a zabijú 2 motorkárov. Ostáva sammi a 1 knecht. Exterminátor vymaže s chimérou grav motorky. Druhí scioni chargnú mariňáka v cc so sentinelmi a ten padne.
Turn 3 (DA): Sammi chargne commandu, veti umierajú, commander savne posledný wound na 5++. Nepretlačí žiadny wound. Plasma ls si dá dole HP za gets hot. 
Turn 3 (AM): Chargnem scionmi sammiho ale nič neurobím, a utekám na morálku z cc. Warlord je zabitý sammim. Exterminátor sa postará o ls. Chiméra o jedného tacticála. 
Turn 4 (DA): Sammi chargne utekajúcich scionov a umierajú. Knecht dokáže dať 1pen na Executioner a ten strieľa len na snap shoty.
Turn 4 (AM): Exterminátor a chiméry sa postarajú o pár tacticalov. Sentinely a chiméra zabijú posledného knechta. Plasma od scion a sa blisne a dá dva peny na drop pod, jeden je imo result a tak drop pod mizne.
Turn 5 (DA a AM): Súper si naráta kp a uteká so sammim a skrýva sa so seržantom od devastov. ML nič neurobí a následne umiera.Snažím sa vyduriť sammiho spoza budovy a hýbam sa k nemu s chimérou a plasma tankom. Exterminátorom a chimérou idem do deploya.
Turn 6 (DA a AM): Sammi a seržant sa skrjú mimo LOS a ja ich nemám ako zabiť. Chiméra na snap shoty skúsi zabiť devasta ale netrafí ani raz. Hra sa končí.


Opäť raz hra napínavá až do konca. Sčítavame body a hra sa končí: 8-9 pre Dark Angels (ja mám 7kp a linebreaker, súper 7kp, first blood a warlorda). Takže druhá remíza a ďalšie 2 body do hodnotenia. Súperovi ďakujem za hru. Musím uznať, že hrá DA veľmi dobre a želám mu nech sa mu s nimi naďalej darí.

A je to za nami, posledný Assault v tomto roku, šiesty v poradí (a musím sa pochváliť, že som sa zúčastnil na každom z nich). Opäť raz to bol zážitok, plný Black Oil to je jednoducho paráda, raj pre wargamera. Aj na ošomrávanú W40k sa zišlo asi 15-16 hráčov, čoje jednoducho paráda. Ja som si napríklad zahral s pre mňa novými hráčmi v každom kole a dúfam, že tomu tak bude aj na ďalších (väčších) turnajoch.

Čo sa týka umiestnenia vďaka 1 výhre a 2 remízam som nahral 7 bodov a za pomocné body z hier (plus wysiwyg, full paint a roster) mi to vynieslo pekné 4 miesto. Čo s gardou pokladám za úspech. Hehe. Cisár sa na mňa usmieval aj po skončení hrania a úradujúci šampión Alsus ma v rámci ceny pre účastníka vytiahol a tak som sa stal vlastníkom nového kufru od Fehlderr vo veľkosti maxi (ach to petšilo, lebo na nový rok som si chcel objednať nový, ten starý už má predsa 4 roky a kopu odnosených figúrok).

S pocitom zo super hier s príjemnými súpermi, výborne strávenej sonoty hraním W40k, a s novým kufrom v ruke sme sa pobrali späť. Ondrej "Angron", ktorý šiel so mnou, skončil na peknom 5. mieste, čo na prvú účasť nie je vôbec zlé. Tiež sa u zapáčil formát aj atmosféra turnaja, tak dúfam, že sa stane pravidelným účastníkom.

Na záver ešte poďakovanie Sabremu za zorganizovanie, bolo to naozaj super a dúfam, že v sérii Assaultov bude pokračovať, lebo sa pre mňa stáva jedným z naj (celkovo pre formát, body, propozície a ľudí čo tam chodia). Ešte raz vďaka. 

Lúčim sa s vami milí čitatelia. Emperor protects !!!

+++ Alessan +++

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára