streda 28. decembra 2016

Astra Militarum/Dark Angels vs. Blood Angels/Necrons (3.000 pts.)

Cleansing of Swardgia


Swardgia. Hlavná planéta Anvarheimského systému bola vždy pod ochranou vlkov z Fenrisu. Preto bolo znepokojujúce, keď atropath kapituly Ochrancov Calibunu zachytil volanie o pomoc práve z nej. O niekoľko týždňov na to sa warpom rozšírila správa 715-teho Cadiánskeho regimentu, že na Swardgii došlo k mohutnému zvýšeniu necronskej aktivity a sú potrebné ďalšie vojenské zdroje potrebné na jej potlačenie. Podľa informácií sa v systéme krátko predtým zdržiavala jedna z lodí Hviezdnych vlkov (Coldfang), avšak na volania neodpovedala a krátko na to opustila systém bez akékoľvek kontaktu. 

Transport do systému prebehol len s nepatrnými komplikáciami, a to v dôsledku ustupújucej warpovej búrky, ktorá sa krátko predtým prehnala oblasťou. Niesla zvláštne znaky, avšak na jej podrobné skúmanie nebol čas, nakoľko Swardgia čelila bezprostrednému nebezpečenstvu.

Prebúdzajúcu sa necronské hrobku bolo potrebné eliminovať. A tak sa nespočetné armády Imperiálnej gardy, podporené niekoľkými kapitulami cisárových Anjelov smrti, pustili do tejto náročnej úlohy. Pomaly, krok za krokom, zatláčali zdanlivo nekonečné légie železných netvorov späť do útrob ich pod zemou pochovanej pevnosti. Deň za dňom spojené sily Impéria odolávali novým a novým útokom prebúdzajúcich sa služobníkov temných pánov podzemnej nekropoly. 

Vždy keď sa zdalo, že temné légie strojov budú porazené, z útrob zeme sa vyvalili ďalšie jednotky, pripravené zabíjať. Zdalo sa, že v hre o nevyčerpateľnosť zdrojov našla konečne aj Imperiálna garda súpera, ktorého nemôže poraziť.


A tak sa zdecimovaná mechanizovaná časť 715-teho Cadiánskeho regimentu, podporená časťou štvrtej kompánie Ochrancov Calibanu vedenej kaplánom Zophaelom, stretla zoči voči nielen nepriateľovi, od ktorého hrozilo podmanenie si Swardgie, ale aj malej skupine vlastných bratov, ktorí sa z nevysvetliteľných príčin dostali pod vplyv železnej légie.


Deploy (IG/DA): Wyverny, Assaulťáci, Scouti, Hellhound, Motorky, LR Executioner, CCS s meltami, 2x veti s plasmami v Chimérach, LR Exterminator, Black Knechti s Chaplainom, Land Speedre, v rezervách Ezekiel s commandu v pode, 2x scioni s plasmami, Scout Sentinely
Deploy (BA/Necrons): Flayed ones, tacticala, 2x Land Speeder, Death Company s Chaplainom a Sanguinorom, Lychguarda, 20 warriorov, nejaký char pre Necronov, Stalker, Archa s Warriormi, Wraithy, pavúk a pavúčkovia, Scouti so sniperkami a scouti v ls, v rezervách potom centurioni v pode s libbym
Hráme killpointy, BA/N idú prví, night fight nie je, ini nekradnem
Turn 1 (BA/NEC): Centurioni pretlačia jeden HP na Executioner (imo result), scoutský speeder pretlačí jeden glance na môj speeder. Inak streľba bez efektu, prídem o 1HP na vet chimére a asi 2 assaulťákov. Väčšina unít ide dopredu a runuje.
Turn 1 (IG/DA): Moje speedre ničia ten scoutský. Assaulťáci dopredu, Executioner vybaví Centurionov, libby umiera na boltre od scoutov. Exterminátor zabije jedného wraitha. Padne ešte pár tacticálov. Chiméry rozjinkujú speedre. Hviezdami kola je Commanda s meltami v pode. Padnú skoro mishap (chýbal 1"), z 5 melt trafím 2 a tie dajú na AV13 v melta range 2 glancy, súper oba savne na jink. Ezekiel kúzli ale nič nejde a čo dá je denynuté.
Turn 2 (BA/NEC): Advance dopredu. Lychguarda, deathcompany, warriory, falyed ones. Streľba sporadická, prídem o prá HP a modelov. Wraithy sa stiahnú a po streľbe od warriorov, stalkera a archy chargnú posledného veta s Ezekielom. Na force som zabudol samozrejme. Ale aj tak dávam 3W, ktoré súper nesavne a ostráva tam posledný s 1W . Wau. V cc prichádzam o jeden speeder, bo scouti.
Turn 2 (IG/DA): Chiméry zostrelia land speeder. Motorky sa postarajú o tacticalu, prežije seržant. Ten neprižije dakka od scoutov. Hellhound napáli flayed oneov. Knechti sa kryjú, nechce sa im dopredu k lychguarde a death company. Land speedre zabijú 3 z 5 scoutov (s 2HB a 2ML, išla kocka). Executioner spáli tacticalu za podom. Exterminátor zabije pár warriorov z blobu. Ezekiel potom dorazí Wraitha. Assaulťáci sa postarajú o land speeder, krak granát a fista stačili.
Turn 2 (IG/DA): Flayed ones dostanú náklad nielen od Hellhoundu, ale aj od tacticaly z podu a Sentinelov. Ostávajú poslední dvaja. Celkom slušné, ale mohli aj umrieť. V pozadí sa na to pozerajú už mŕtve modely. 
Intermezzo: A odtiaľto práde nepriateľ. Pripravte si zbrane. Čoskoro začne streľba na holuby.
Turn 3 (BA/NEC): Warriory dajú tri woundy na knechtov a ja na 3+ s rerollom a 5+ fnp prichádzam o 2 z 3. Ach jaj. Scouti sa postarajú o ďalší speeder. Flayed ones chargnú tacticalov, jeden umiera. Pred tým ale scouti sniperkami odstreľia serža s combi plasmou a plasma umiera na gets hot v overwatchi. Plazma rulez !!! 
Turn 3 (BA/NEC): Lychguarda bok po boku s death company mi vletí do výhľadu. Na charge je to ale ďaleko a tých 10+ palcov je nad sily súperov. Čo ale vyjde, je charge pavúčikov do Eziho, ktorý vytankoval dosť streľby. Zabije jedno platíčko swarmov (bo zase žiadna force, nezabudol som, ale nepadla) a veterán o druhé. Locked in combat.
Turn 3 (IG/DA): Speeder uteká pred scoutami. Executioner s vetmi sa postará o väčšinu death company. Z 15 ostávajú 2, chaplain a sanguinor. Lychguarda, ktorá dostala boost na T6 je totálne bez zranenia. Odolné beštie. Tacticala rozseká posledného flayed onea. Scioni čo prišli samo moshap a do ongoing reserves. Exterminátor trošku zmäkčil warriorský blob do ktorého nabehol chaplain s knechtami, samo že na overwatch dostanem 1W a napriek jinku a rerollom a fnp umiera jeden knecht. Zabijem 2 warriorov, ale súper hodí LD. Hviezda kola: EZEKIEL. Vyčaroval kúzlo na warriorov, dal perils. Hádžem 6-tku, dávam LD, mám 3++ a fleshbane. Nahadzujem force, z 5 útokvo triafam 5 a na 2+ woundnem 5 a 5 platíčiek swarmov sa porúča (Susko style). Heheeeeej.
Turn 4 (BA/NEC): Čo nevidíte. Sanguinor, death compaňáci s chaplainom a lychguarda zničia všetky 3 chiméry. Ja podhodím všetky pinning testy. Ezekiel umiera na dakka od archy a warriorov. Hviezda kola: CHAPLAIN ZOPHAEL. Croziusom zabije 2 warriorov, potom savne 3W na armour. Súper hádže LD - 5 a 6. Reroll za chara - 4 a 5. Veľa a sweeping a ... 13 warriorov sa porúča. 
Turn 4 (IG/DA):Chaplain s apotekárom zabijú poledných scoutov čo mi zničili 3 land speedre. Scioni 1x - mishap, Sioni 2x - scatter 9". Dajú jeden HP z archy. Samo že glance. Tacticala so Sentinelmi pokropili Lychguardu ale nič. Hellhound zabije asi 3 scoutov o zvyšných 2 sa postarajú moji scouti.
Turn 4 (IG/DA):  Long story short. Plasma hell zabije sanguinora, melty od commandy chaplaina s death compaňákom. Druhý plasma hell, Executioner, motorky s gravmi - všetko ide do lychguardov, nasádže asi 8-9W a súper všetko savne (3++ a 4+ reanimačka). Assaulťáci a motorky charge, assaulťáci prehrajú a utečú zo stola. Ach jaj. 
Turn 5 (BA/NEC a IG/DA): Lychguarda pobije 4 motorky, 2 utekajú. Aj lychguarda. Ostráva stáť v obkľúčení. A tak do nich strieľa mega plasma hell, 2x veti, commanda s meltami, tacticala, scouti, sentinely a scioni. A zabijem jedného z asi 14-15W. Súper opäť predviedol mega hody. Strácam 4 scionov a seržant uteká.
Turn 6 (BA/NEC a IG/DA): Prichádzam o Exterminátor, jeden výstrel, jeden pen, explode. Auu. Apotekár s chaplainom ujinkujú streľbu z archy a warriorov. Následne sú chargnutí pavúkom a stlakerom. Chaplain vybaví pavúka. Stalker zabije apotekára. V mojom kole potom kaplán dorazí stalkera. 
Turn 7 (BA/NEC a IG/DA): Snažím sa zničiť Lychguardu, ale prežívajú dvaja a cryptek. Hellhound dá dole 1HP z archy a zabije 5 warriorov vnútri. Chaplain potom doklepne archu fistou, po  výbuchu umierajú ďalší 3 warriory. A koniec hry.
Výsledok: Hra bola super, s kopami skvelých momentov a tak sme nakoniec aj zabudli zrátať KP. Súperom ďakujem za hru a za možnosť vyvetrať obe armády keď som ich trepal cez pol Slovenska. Teším sa na ďalšie.


Aj keď v tom čase o tom nikto nevedel, tento stret sa zapísal do Kroník Swadgiiskej kampane tým, že znamenal finálny zlom v ťažení proti mechanickým légiám, ktoré sa už nezmohli na aktívny odpor a predurčil víťazný koniec celého ťaženia. Napriek nespokojnosti zúčastnených veliteľov, starobilé mesto pod povrchom planéty sa nestalo terčom sústredeného útoku, ale miestom vykopávok a skúmania pod dohľadom Inkvizície a služobníkov mechanického boha.

Zástupcovia Inkvizície navštívili systém ešte na začiatku konkfliktu avšak z úplne iných dôvodov. Ich cieľom bolo preskúmanie pôvodu zvláštnej warpovej búrky, po ktorej nasledoval príchod lode Hviezdnych vlkov, ako aj ich bleskový ústup. 

V tom čase už bol úzky kruh vyvolených kapituly informovaných o tom čo stálo za zvláštnym správaním Fenrisanov. Fenris, a ostatné planéty systému, čelili démonskej invázii. Šírili sa reči o zrade a bezpočetných mutáciách v radách Vlkov. Do systému sa premiestňovala početná imperiálna flotila, vedená Temnými Anjelmi a ich vodcom, majstrom Azraelom. 

Blížila sa doba zmien, strašlivých obetí ale aj hrdinských činov. A Impérium už nikdy nemalo byť také, ako doteraz.

+++ Alessan +++

(pozn. autora: bližšie informácie o útoku na Fenris získate v knihách Curse of the Wulfen a Wrath of Magnus, ktoré vám všetkým vrelo doporučujem. Bolo to fajn čítanie. A najmä predpríprava na to dôležitejšie - útok na Cadiu)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára