nedeľa 3. júla 2022

Flesh-eater Courts vs. Nighthaunt (2.000 pts.)

Tak po dlhšom čase som sa dostal k ďalšej hre Age of Sigmar. A hneď pri príležitosti vyjdenia nového battletomu pre Nighthauntov, takže budem slúžiť ako pokusný králik, že ako a kam sa duchovia, ako jedna z najslabších armád posunula po novej knihe.

S čím súper na mňa vybehol ? No prosím pekne s týmto. Absolútne netuším, čo to robí, ale tak na to čoskoro prídem v hre samotnej. Grand strategy bola Hold the Line.

- Army Faction: Nighthaunt
             - Subfaction: The Emerald Host
LEADERS
Lady Olynder (340)
Krulghast Cruciator (150)*
             - Artefacts of Power: Beacon of Nagashizzar
Spirit Torment (115)*
Knight of Shrouds on Ethereal Steed (155)*
             - General
             - Command Traits: Ruler of the Spirit Hosts
BATTLELINE
Hexwraiths (160)*
Spirit Hosts (125)*
Grimghast Reapers (320)*
Spirit Hosts (125)*
BEHEMOTH
Black Coach (335)*
             - Reaper Scythe
OTHER
Dreadscythe Harridans (160)*
CORE BATTALIONS
*Battle Regiment

TOTAL POINTS: 1985/2000



Môj list bol pozmenený, 6ku falyerov vystriedala 9ka horrov a infernala zas hanuter courtier (ten bol aj generál, aby spravil z horrorov battleline). Chcel som si vyskúšať väčšiu tarpit unitu, a či by to malo zmysel hrať v blisterskine. Zároveň som chcel dať šancu zombie drakovi a skúsiť ako bude fungovať v liste miesto druhého terrora. 

+ Core Battalion +

Core Battalion: Command Entourage: Extra Enhancement: Artefacts of Power, Magnificent

+ Leader [1,235pts] +

Abhorrant Archregent [245pts]: 2. Spectral Host, 5. The Dermal Robe, Arcane Bolt, Command Entourage - 2-3 Sub-Commanders, Gory Talons and Fangs

Abhorrant Ghoul King on Royal Terrorgheist [445pts]: 3. Monstrous Vigour, 5. Gruesome Bite, Command Entourage - 1 Commander, Death Shriek, Eye of Hysh, Fanged Maw, Gory Talons and Fangs, Skeletal Claws, Unholy Vitality

Abhorrant Ghoul King on Royal Zombie Dragon [430pts]: Gory Talons and Fangs, Malefic Hunger, Pestilential Breath, Snapping Maw, Sword-like Claws

Crypt Haunter Courtier [115pts]: Command Entourage - 2-3 Sub-Commanders, General, Hellish Orator, Massive Bone Club, Rancid Talons

+ Battleline [690pts] +

Crypt Flayers [180pts]: 3 Crypt Flayers [180pts], Death Scream, Piercing Talons

Crypt Flayers [180pts]: 3 Crypt Flayers [180pts], Death Scream, Piercing Talons

Crypt Horrors [330pts]: 9 Crypt Horrors [110pts], Clubs and Septic Talons, 2x Reinforced [220pts]

+ Scenery +

Charnel Throne

+ Allegiance +

Allegiance: Flesh-Eater Courts: Blisterskin

+ Game Options +

Game Type: 2000 Points - Battlehost

Grand Strategy: Prized Sorcery

+ Malign Sorcery [40pts] +

Endless Spell: Chronomantic Cogs [40pts]

++ Total: [1,965pts] ++

Misiu sme hrali nasledovnú: First blood. Na stole sú 3 objektivy na skórovanie, navyše môžu hráči získať command poitn ak kontrolujú vantage point na začiatku kola (ten sa randomne určí na každé kolo). Uvidíme bude to zaujímavé.

TURN 1

Klasicky sa deploynem ako druhý a súper ma prekvapivo nechá ísť prvého. Ja si advancnem dopredu kvôli taktike a posuniem unity tak, aby som zabral aždý z objektivov. Súper sa na oplátku pohne vpred, zahrá taktiku a preberie mi objektivy.

TURN 2


Hodíme ini a ja vyhrávam, takže žiadny doble turn pre súpera. Ja sa pozriem na to, súper je nachystaný prene v línii, ideálne na charge. Takže sa pohnem vpred. Horrory nabehnú jednotku 20 bladegheistov, Zombie drak a terror zas jednotku 5 koní, tak aby terror mohol ak bude treba po feeding frenzy pile inovať do koča.


Napravo vodíte jednotku flayerov, ktorá sa teleportovala do backfieldu, aby tam otravovala a neumrela na charge od nejakej duchárskej unity. Do koča sa potom pustia ešte aj flyeri. Druhá jednotka failne charge, 


Najskôr búcham horrormi do gheistov, aj to dobre nahádžem s rerollmi (aj keď tam bol nejaký debuff na -1 hit), ale prejde damage aby to skolilo asi 8 gheistov. Čo sa mi nepozdáva a tak si vyberiem frenzy a búcham znova. Toto ale neško ako malo a umiera ďalších 5, čiže tam ostáva 7 duchov čo je oveľa viac ako by sa mi páčilo. Následne terror útočí do koča, ale ani bonusové útoky nestačia (holt padlo málo šestiek) a tak ten pohodovo prežíva. Zombie drak sa pokúsi vykaliť 5ku koňov ale zmáne iba 3 z 5. Čiže to bola celkom bieda.


Duchovia sa rozbehnú a pekne si retreatnú (lebo potom môžu cahrgovať) a už to ide ... dole vodou s fecmi. Horrory sú chargnutí 4 unitami, z toho dostanú -1hit, -2 do savu (čiže nič nemajú) a ešte aj fight last. Terrora si podajú 3, fight last a - na hity (to mi ale prekvapivo kvôli mawe až tak nevadí).


Čo mi vadí, že keď sa dohádžu kombaty, tak mi na stole neostane skoro nič, okrem pár flayerov, a 2 herov. Horrorov zmázli duchovia za pomoci chara. Zombie drak dostal naložené od charov, a terror ... ten to schytal napriamo od koča a lady ... a proste to nedal.

TURN 3

Hádžeme iniciatívu a ... vyhrávajú duchovia. Zhodnotím situáciu a podávam súperovi ruku. Toto by bola už iba dovražďovačka bez 0 bodov pre mňa, ktoré by som dostal. Drvivé víťazstvo pre Nighhauntov.


Jednoducho sa to dá zhrnúť do jedného alebo dvoch slov. OP DUCHOVIA !!! Ale nie je to úplne tak ... z mojej strany to bolo zle zahrané, keď po dlhšej dobe som sa dostal k hre a zacítil som krv. Čo sa mi strašne vypomstilo. Nielenže som nič nezabil, ale umrel som nakomplet. Musím hrať trochu defenzívnejšie, hádzať drakov na isté killy a pomaly ukrajovať zo súpera, nechať ho aby sa mlátil s knightami a tých dohadzovať courtiermi. 

U súpera mi prišl ostrašné dobré, že ak na charge roll hodí 10+ tak dá mojej unite fight last a to bolo strašne cítiť. Ďalším bolo stakovanie debuffov na - do armouru aj to hit rollu.

Nevadí bolo to poučné. Súperovi ďakujem za hru a ideme rovno do odvety (nakoľko túto hru sme odohrali za necelú hodinu a pol). Ale o tom v ďalšom reporte. Ďakujem za pozornosť.

+++ Alessan +++ 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára