nedeľa 3. júla 2022

Flesh-eater Courts vs. Nighthaunt (2.000 pts.)

Od posledenej hry uplynulo presne 10 minút a keďže som mal 4+ hod priepustku, tak sme sa dohodli, že si ešte zahráme ďalšiu hru (2,5 hodiny do zatváračky by nám mali stačiť). Trochu ma noví duchovia zaskočili, ale to sa nebude opakovať ... aj keď idem s väčším rešpoektom do hry. 

Misiu nemeníme, istáva First Blood. Na stole sú 3 objektivy na skórovanie, navyše môžu hráči získať command poitn ak kontrolujú vantage point na začiatku kola (ten sa randomne určí na každé kolo). Uvidíme bude to zaujímavé, najmä pre mňa s novým listom.


Ja som zmeni list úplne od základov (mal som ho pripravený aj s modelmi, úplne,že pre prípad núdze ak by sa niečo v prvej hre pokazilo ... a bolo to prorocké rozhodnutie). Tentoraz to bude Gristlegore s drakmi. Vuala:

+ Leader [1,215pts] +
Abhorrant Archregent [245pts]: 2. Spectral Host, Arcane Bolt, Ghurish Mawshard, Gory Talons and Fangs
Abhorrant Ghoul King on Royal Terrorgheist [445pts]: 3. Monstrous Vigour, 5. Gruesome Bite, Death Shriek, Fanged Maw, General, Gory Talons and Fangs, Savage Strike, Skeletal Claws, Unholy Vitality
Big Drogg Fort-Kicka - Gatebreaker Mercenary [525pts]: Almighty Stomp, Death Grip, Fortcrusha Flail, Hurled Boulder
 
+ Battleline [780pts] +
Crypt Ghouls [170pts]: 20 Crypt Ghouls [85pts], Reinforced [85pts], Sharpened Teeth and Filthy Claws
Royal Terrorgheist [305pts]: Death Shriek, Fanged Maw, Skeletal Claws
Royal Terrorgheist [305pts]: Death Shriek, Fanged Maw, Skeletal Claws
 
+ Scenery +
Charnel Throne
 
+ Allegiance +
Allegiance
. Allegiance: Flesh-Eater Courts: Gristlegore
 
+ Game Options +
Game Type: 2000 Points - Battlehost
Grand Strategy: Prized Sorcery
 
++ Total: [1,995pts] ++

Uvidíme ako to bude fungovať. Garganta som od turnaja nehral, tam sa moc nepredviedol a tak som to switchol na Blisterskin s flyermi a drakmi. Presun na horrorov a zombie draka moc nefungoval. Takže odznova sa ide skúsiť moar monster moar fun list. Uvidíme ako sa zapíšu vanilla terrorgheisti. 


Súper nemusel meniť víťaznú zostavu a tak ostal ten istý list ako z hry predtým. Grand strategy bola Hold the Line, ani na tom sa nič nezmenilo. 

- Army Faction: Nighthaunt
- Subfaction: The Emerald Host
LEADERS
Lady Olynder (340)
Krulghast Cruciator (150)*
- Artefacts of Power: Beacon of Nagashizzar
Spirit Torment (115)*
Knight of Shrouds on Ethereal Steed (155)*
- General
- Command Traits: Ruler of the Spirit Hosts
BATTLELINE
Hexwraiths (160)*
Spirit Hosts (125)*
Grimghast Reapers (320)*
Spirit Hosts (125)*
BEHEMOTH
Black Coach (335)*
- Reaper Scythe
OTHER
Dreadscythe Harridans (160)*
CORE BATTALIONS
*Battle Regiment

TOTAL POINTS: 1985/2000



TURN 1

Vyložíme sa, súper to zmákne skôr a tak ma zas nechá ísť prvého. Tak idem prvý. Nejako sa moc nehanbím a začnem podobne ako naposledy. Advancnem si s 3 monštrami. Summonem 20 ghoulov aby som ním nabehol objektiv v tom ďalšom a 3 flayerov rovno na objektiv. V strede si 20ka ghoulov nabehne na objektiv.


Terrorgheist si sedí na vyvýšenom mieste, pekne nascreenovaný ghoulmi. Zo strany duchov je to také meh ... pohnú sa dopredu na objektivy, pokúsia sa dať charge na ghoulov ale našťastie ho failnú. Nič sa teda nedeje a ideme do druhého kola.


TURN 2

Hodíme si ini a vyhrávam ... zahral som to teda lepšie. Ale poučený z predcádzajúcej hry idem trochu opatrnejšie. Preto Kinga na terrorovi s druhým terrorom skrývam napravo za ruiny a za ghoulov (nimi idem na objektiv aby som ho zabral). Popred nich sa preženie Gargant a nacharguje Black Coach. Naľavo si len posuniem flyerov na objektiv a v strede posuniem ghoulov aby viac screenovali terrora.


Charge sa podaril a rovnako aj boj. Pekne som to nahádzal a koč sa po poslednom útoku porúča zo stola, keď dostal posledný damage z posledného útoku (čo bol dosť šťastné, ale potrebné), Pravý flank si vydýchol, lebo koč by robil problémy.


Duchovia sa rozletia a idú do mňa. Bladegheisti na strede si to vybavia s ghoulmi, proste nemali žiadnu šancu. Napravo sa na garganta vrhnú harridanky s hrdinami, ale obor to ustojí a na oplátku zabíja väčšinu jednotky. Na druhej strane si to koníky naletia na objektiv aby ho zabrali flayerom, čo sa aj darí.


TURN 3

Rozhod a fec to majú ... zase. Čiže zatiaľ to hrám pro a precízne, ako sa patrí. A ideme naspäť do duchov. Cieľ je urobiť čo najväčší damage, aby som tie unity preriedil. Lebo stále je ich tam nejako veľa.


Naľavo si to zletí terror na koníky, zo svojich 4a (lebo dostal 1 bonusový od regenta) hádže 2x6 a nejaký damage so zvyškom = 5 mŕtvych koníkov. A pre mňa zabratý objektiv. Mal som ešte nabehnúť aj tých hostov ale ... zabudol som charge flayermi.


Napravo príde na pomoc gargantovi 20 ghoulov a terror s kingom. Prvotný útok od garganta a zombiekov prežijú. Ale terror im to pekne vysvetlí a maže ich zo stola. 


Odveta prišla rýchlo, na terrora a flayerov napravo sa vrhli bladegheisti a spiriti a jednoducho a bez problémov ich vymlátili. Napravo zas dochargovala lady s charmi, a prečistili ghoulov, na počet 5ks a garganta zredukovali cca na polovičku woundov. 


TURN 4

Zase hod ... a zas ini pre fec. Ide sa na to. Ľavý flank padol a proste s ním nič neurobím. Takže sa ideme pretláčať na pravej strane a na strede. Terror si naletí na stred a zaberá ho. King na terrorovi naletí dvoch herov a cez feeding frenzy ich obidvoch zomelie na kašu. 


Potom spiriti okusujú ghoulov, ale moc to nenapadalo, takže prežíva posledný kus na objektive. 


Lady si to naletí do terrora a ten pod útokmi mizne zo stola. Proste nemal dráčik najmenšiu šancu prežiť, aj keď som robil čo som mohol.


TURN 5

Opäť ini a ... zas to dávam. Moc už nemám čo robiť, tak len shufflujem na objektivy. Držím zase dva a mám aj taktiku s 2 gargantami byť u súpera v deployi. Tu sa moja hra končí. A už ide len súper.


Bladegheisti sú ale na inom mieste a spolu s lady chargnú môjho regenta na tróne, samozrejme ten nemá šancu a padá. A po jeho skone sa končí aj hra samotná.


A ako to celé dopadlo. No nasledovne:

Flesh-eater Courts 28 - 26 Nighthaunt.

Ako sa ukázalo, rozhodujúcim v tejto hre bolo, že som zahral kopu taktík s monštrami, za čo som dostával postupne bonusové body, ktoré rozhodli. Samozrejme netreba zabudnúť aj na hody na iniciatívu, kde som proste súperovi nedovolil zobrať double turn, čo tiež pomohlo. 

Každopádne ma Gristlegore príjemne prekvapil, a musím povedať že hranie 4 monštier bolo celkom zábavné. Asi im dám ešte šancu. Tie bonusy za taktiky sú super. Tiež som hral trochu opatrnejšie a nehodil sa na súpera od prvého kola ale postupne ho osekával, držal draky v zálohe a počkal si s nimi na vhodnú príležitosť, aby súperovi urobili čo najväčšiu škodu, kým sa porúčali zo stola.

Súperovi ďakujem za hru a teším sa na ďalšie. Všetkým ďakujem za pozornosť.

+++ Alessan +++

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára