utorok 12. júla 2022

Flesh-eater Courts vs. Orruk Kruleboyz (2.000 pts.)

Aby sme nepolavili v nastolenom trende, vrhnime sa na ďalšiu hru, tentoraz proti orkom a to ich kruleboiz verzii. Myslím, že proti nim mam za sebou iba jednu hru, ale viem teda čo od nich očakávať. A nebude to nič pekné.

Misia sa hrala nasledovná: The lurkers below. Teritória sú na krátkych stranách stola. No mans land ma 30", čo mi vyhovuje kvôli superovej streľbe ale vadí kvôli mojim chargom. V strede sú tri objektivy na 1 línii. Nato aby ste mohli kontrolovať prostredný, musíte mať jeden z krajných. Na to, aby som zabral objektiv u súpera, musím držať stredový. Vyhráva hráč, ktorý drží od tretieho kola všetky 3 objektívy. Inak sa zrátajú body za taktiky a grand stratégie. 

Môj list sa od poslednej hry jemne zmenil, takže je to taka klasika, že z každého rožka troska tak aby to fungovalo. 30 ghoulov sa scvrklo na 20cku a ušetrené body som investoval do endless spellov, cogs a kalicha.

Môj super hral list ešte podľa predchádzajúceho ghb, ale nenechajte sa oklamať, mal to dobre postavené. Snatcher, sup, 2x šaman. K tomu potom 20 rippaz, 10 hobgrots a 15 kušerov (unity 6 6 a 3). Klan bol ten s tým dlhším dostrelom.


TURN 1 

Súper mal 2 dropy, z toho jeden battle regiment a supa. Čiže sa pohodlne vyložil predo mnou a skúsene ma nechal ísť prvého. Ešte pred začiatkom mi za dirty trick odstránil 10 ghoulov zo stola. Ja som sa posunul vpred. Vediac, že musím prežiť jedno, pri najhoršom dve kolá streľby. 


Dopredu summonujem 2 unity flayerov. Jedna ide zabrať terén u súpera a zahráva battle taktiku. Druhá z nich sa vrhla na screen pred kušami, hobgrottov a slittaz, z tej druhej zrazila asi 3ks dole. Potom dostala naložené späť ale 1 ks prežil. 


Všetko bežalo vpred ako len vládalo. Napravo horrory s flayermi, stredom potom ghoulovia, kde zaostávala iba unita čo išla dole zo stola. Naľavo potom druhá jednotka horrorov. Drak opatrne vyčkáva mimo dostrel. 


V súperovom kolo to potom ide ako po masle ... pre neho. Summonnutá unita nalákala na seba supa a snatchera, veľké to hrdinstvo, ale porúčala sa zo stola. Rovnako tak aj posledný flayer v close combate s rippaz. A do tretice sa na streľbu odporúčala aj tretia unita flayerov, tentoraz tá z bounty hunters battalionu. Toto celkom bolelo. Súper zahráva aj taktiku, zabiť unitu generálom. 


TURN 2 

Hádžeme si na iniciatívu a ... vyhráva súper. Takže je to jeho double turn. Mám nemilé tušenie, že to bude bolieť. Pohne sa dopredu s rippaz ale nakoniec si rozmysli charge s nimi. Zozadu potom úradujú kuše, čo ma stojí 3 horrorov na nabuffovanej unite a 4 v tej druhej. Čo je celkom zlé. 


Ani 5+ warda nepomohla a jednotka sa scvrkla na 3ks. Našťastie sa streľba vyhla ghoulom. To je síce mizerná výhovorka, ale tak nič sa nedá robiť. Súper zahráva taktiku držať objektiv galleatian veteránmi, ktorý nekontestujú moji veteráni. 


Moje kolo. Snažím sa dohodiť modely do unity horrorov za novú heroic action z White dwarfa, ale na 6 kockách nehodím ani jeden result 5+. Smutné. Idem ale odvážne vpred. 


Výsledkom toho je, že terrorgheist preletí 20" a charguje rippaz (vďaka kúzlu, po ktorom môže po advanci chargovať), zabíja 6ks a potom za feeding frenzy piluje do supa, ktorého roztrhá. Horrory potom preriedia rippaz na 10ks, čo je ale stále veľa. Zahrávam tú istú taktiku ako súper. 


TURN 3 

Ide sa na iniciatívu a ... zas ju majú Kruleboiz. Toto bude bolieť.  A až tak sa nemýlim. Streľba mi odpaľuje zo stola terrora, ale držal sa dlhšie ako sa zdalo. Potom ešte snatcher dorazí 2 horrorov. Súper zahráva taktiku zabiť enemy unitu, ak mu v kole predtým umrela unita. Mne sa darí mu ešte zmazať jednotku rippaz. 


Ide moje kolo. Masa ghoulov sa posúva dopredu, ale ide to pomaly. Summonujem posledných flayerov, ktorým sa podarí charge do osekanej unity 5 guttripov. 


Snažím sa uhrať taktiku, zabiť enemy unit, lebo v kole predtým umrela tvoja unita. 14a na 4+ kde 6ka je mw navyše, hádžem svoj best hod zatiaľ, dávam 1mw a 1 dmg, ktoré súper oba savne na 6+ wardu od terénu. Tak toto bolelo až moc. 


Len o trochu horšie si vedú horrory, ktorí nevedia doraziť veľkú kušu a tá prežíva s poslednou woundou. 


TURN 4 

Ideme na ini a ja prvýkrát vyhrávam. A teda dt pre mňa aj keď už prišiel neskoro. Horrorom sa podarí doklepnúť kušu a načat aj unitu malých kušerov. Čím som splnil taktiku na toto kolo, zabit unitu a držať viac objektivov. Flayeri dorazia shriekom hobgrottov a následne na chargi zožerú 3 kušerov. Ešte sa pokúsim o charge ghoulmi na objektiv, aby som ho zabral a ukončil misiu, a zabil snatchera. To sa ale moc nepodarilo a ghoulovia sa napriek všetkej snahe porúčali zo stola. 


Súperove kolo. Kuše sa činia a 3jka zabíja 10 ghoulov, co je zároveň aj splnená taktika na toto kolo. Väčšia unita kušerov potom zmázne flayerov.


TURN 5

Iniciatívu vyhrávajú Kruleboiz. Výsledkom sú mŕtvi ghoulovia a aj archregent, ktorý dostal plnú paľbu. Našťastie súper neplní žiadnu taktiku lebo už nemá ktorú. 


Ide moje posledne kolo, kde mi ostal môj posledný model, Generál. Nemám už moc čo spraviť, primárnu misiu už nikto neuhrá. Takže musím uhrať taktiku v tomto kole, aby som dorovnal body. Vyberám si zabiť unitu galettian veteránov. Na to ale potrebujem:

Nahodiť si na seba fly cez kúzlo. Check.
Nahodiť si bonusove útoky za kúzlo. Check.
Dat charge na 8". Check.
Zabiť unitu 3 kušerov. Non-check. 
Bojovať druhý krát a zabiť ich. Check.
A po tomto svetovom výkone sa hra končí a môžeme ísť zrátať body. 

A ako to dopadlo:

Flesh-eater Courts 8 : 8 Orruk Kruleboyz

Tesná remíza. Nepodarilo sa ani jednému z nás zahrať Grand Strategy (ja som mal mat viac unit u súpera v teritori na konci hry, súperovi mali prežiť aspo 3 unity galettian veteránov. 

Výborná hra s dobrým koncom pre mňa, keď poslednými hodmi kockou som uhral remízu. Ta streľba bola v skutku peklo, bal som sa jej a aj sa mi potvrdilo, že to bol oprávnený strach. 

Súperovi ďakujem za hru a teším sa na ďalšie. Všetkým ďakujem za pozornosť a vidíme sa pri ďalšom reporte.

+++ Alessan +++

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára