utorok 17. mája 2016

Astra Militarum vs. Chaos: Space Marines (Last Step Backwards - special mission)

Last Step Backwards

Pri prechádzaní supplementu pre Astra Militarum - CADIA, som na poslednej strane tejto publikácie naďabil na špeciálnu misiu pre gardistov, v ktorej si môžu vyskúšať odraziť útok jednotiek Chaosu. 

Aby to však nebolo také jednoduché, máte k dispozícii len obmedzené jednotky. A to najmä typy. Hra vám má totižto sprostredkovať historickú udalosť, ktorá sa odohrala na zabudnutom svete Besana. Tam sú tenké línie cadianskych Whiteshieldov (rozumej "zelenáčov") tým posledným čo stojí medzi silami Chaosu a ich absolútnym víťazstvom.

Napriek snahe besanského vysokého velenia je väčšina síl imperiálnej gardy na ústupe, prenasledovaná jednotkami kultistov arcikacíra Lucivera Anckora. Napriek situácii však nie je všetka nádej stratená. Na Incardisnkom moste sa nepriateľom postavil obávaný major Luka. So svojou skromnou vojenskou silou vytvoril za pomoci obranných valov miesto, v ktorom sa môže postaviť presile. A ak nie zvíťaziť, aspoň udržať nepriateľa do príchodu posíl.

Pomoc je totižto na ceste. A nepredstavuje ju nik iný ako samotný Castellan Creed, vrchný veliteľ cadiánskych síl. Pokiaľ major Luka dokáže udržať nepriateľa na uzde do príchodu posíl, môže sa aj trpká prehra zmeniť v sladké víťazstvo. Rady nepriateľov sa približujú, komunikáciu sťažuje piesočné búrky a situácia vyzerá beznádejne.

Teraz už len viera v Cisára a dobrá, poctivá oceľ rozhodnú o tom, či cadiánci udržia svoje línie.


Ako veliteľ Luka sa tak postavíte presile uctievačov chaosu. K dispozícii máte 1 Leman Russ Battle tank, command squadu (predstavujúcu hrdinského veliteľa) a toľko jednotiek Conscriptov koľko sa vám zmestí do 500b., popri už spomenutých jednotkách. Proti vám sa postaví sila chaosu v ľubovoľnom zložení s jediným obmedzením, armáda musí mať 3 jednotky kultistov. K nim so domiešate do 1.000b. listu čo len chcete.

Samozrejme má misia svoje vlastné špeciálne pravidlá, ktoré vedia zmeniť vývoj bitky (pozri v obrázku hore).A keď už vieme všetky podrobnosti stretu, prečo si ho nevychutnať v jednej z mnohých podôb.

Deploy (CH:SM): Rhino s noise mariňákmi (10x, 2x blast masters)), rhino s plague mariňákmi (2x melta, pw fista) a lordom (MoN, pw weapon) , 3x skvada kultistov (2x15, 1x10) z toho jedna je formácia s Hellbrutom (pw fist, heavy flamer, AC). Kontajnery a budovka generátora ohraničujú the long dry sektory na krajoch stolov.
Deploy. Za každou ADL sú 2 skvady po 20 conscriptov. V dvoch líniách. Za Leman Russom je command squada s autocannom, medicom a standardou.
Turn 1 (IG): Takže som si povedal, že s prvými líniami na oboch stranách urobím advance. Takže pohyb a run, run, run order. Jednotky sú na mieste. Jediné čo dostrelilo bol AC z commandy, a tak dávam dole jeden HP zo zelného Rhina (glance). Battle tank potom hitne placku zabije troch kultistov a na pen s ordnence na rhino hodím 1 a 1. Well.
Turn 1 (CH:SM): Tiež advance. Zadné rhino s nosie mariňákmi a dvomi blastermi cieli commandu. 2x hit = mŕtvy AC, standarda aj medic. Žiadny FnP lebo S8 a žiadny save na cover, lebo ignores cover. No čo povedať, mal som to očakávať. Ostal teda commander. Na toho si namieri hellbrute s AC, dáva 2 woundy, idem k zemi na luxusný 2+ cover save a hádžem 3 a 1. Instakill. Zbohom LD9 (už aj bez rerollu ale tak nevadí). A dobrá pozícia sa mení na zúfalstvo. LD5 na 4 unitách nie je nič moc.
Intermezzo. No na boostovanie morálky ostal už len Leman Russ. Bude to stačiť ?
Turn 2 (IG): Plán je jednoduchý, 2 jednotkami to zapchať a udržať ako dlho sa bude dať. Idem dopredu. Lasgunmi popálim pár kultistov. Scripti s BS2 sa celkom vyznamenali. Battle tank ide plackou na rhino s plague mariňákmi, 2 melty v ňom ma strašia a chcem ho zastaviť. Placka ale scatteruje mimo rhino, zabíja pár kultistov a tí utekajú k druhému rhinu.
Turn 2 (CH:SM): Opäť advance. Jednotka pred ADL vľavo dostáva prvé straty na morálku od noise mariňákov (tie hnusné ignores cover blastre). Beriem kocky a hrdinsky hodím LD5. Haha. A potom mi súper oznamuje, že jeho warlord v zelenom rhine má warlord trait, že znižuje LD o 1 unite do 12". Takže LD4 som nehodil. A utekám. O 4". Mohlo to prísť o jeden hod skôr. Situácia je síce zúfala, ale nie beznádejná.
Turn 3 (IG): No čo vám budem hovoriť, treba urobiť nejaké killings, kým mi neujde armáda zo stola. Bežiacu unitu nezastavím, ale uteká len asi 5". Takže vľavo advance a streľľba do kultistov. Pár mŕtvol. Battle tank tentoraz trafí rhino, dá pen a stunned (takže jedno kolo postojí). V procese zabije aj pár kultistov. Utekajúci conscripti popália pár kultistov pri rhine. Spoza ADL sa ozýva sporadická streľba, ale bez výsledku.
Turn 3 (CH:SM): Podhodená jednotka naľavo vpredu dostane straty na morálku, samo nehodím LD4 a utekám. Chargnú ju pri tom kulitsti (na 10") a hádžem LD. Hádajte koľko ? No rozhodne nie 4 a tak je jednotka zožratá bez toho aby si udrela. Zvyšok jednotiek dostáva nejaké tie woundy, ale nikde to nie je na morálku. Na šťastie.
Turn 4 (IG): Utekajúca unita v strede sa nezastavuje. A uteká ... 3". Kurnik nejako by sa tie hody mohli otočiť. Všetko páli do jednotky kultistov čo zožrala utekajúcich konscriptov. A ako vidíte, kultisti tam nie sú. Good job. Ešte mi ostanú nejaké lasguny na spálenie kultisov čo tvoria doprovod pre Hellbruta. Battle tank sa potom hecne, hitne, dávam dole posledný HP glancom. A do tváre mi vypadne 9 plague mariňákov s lordom. No ak budeme hrať do 5 kola tak by som to mohol dať.
Turn 4 (CH:SM): Všetko sa priblíži. Plague mariňáci strieľajú na scriptov pred lemanom. Nedajú ale dosť woundov na morálku. Chýba jeden aby sa tak stalo. Uff. A potom blast masters od noise mariňákov. Prvá placka, scatter 12" = mŕtvy plague mariňák. Druhá placka, scatter 10", hituje jedného gardistu a na wound = 1. Muhahaha. Na druhej strane 2 laspistole zabijú 2 gardistov. Cez 4+ cover. Na morálku chýba jeden kus. A potom dá hellbrute 2 woundy z AC, a ja hodím 5 a 5. Druhý krát uff. Tak scripti ešte postoja na stole.
Turn 5 (IG): Utekajúca jednotka sa nezastaví a ujde zo stola. Obe uvyšné jednotky sú GtG/pinned. Takže nejaká snap shot streľba = 2 mŕtvy kultisti. Mariňákom sa nič nestalo. A tak príde rad na Leman. Plague mariňákov nedám, cover a Fnp je silné kombo. Master plán prichádza. Trafiť hellbruta, imobilizovať ho aby nedochargoval. Ostane mi jedna jednotka a vyhrám. Well. Leman Russ strieľa, hitne a na pen ... S8 proti AV12 dvomi kockami ... 1 a 1. Fcplm až to plaslo. Situácia sas začína meniť na zúfalú.
Intermezzo. Prichádzajú. OME (Oh my Emperor). Čo spravíme ?
Turn 5 (CH:SM): Dlhý príbeh v krátkosti. Hellbrute zožerie v cc jednu skvadu scriptov. Boltre od plague mariňákov sa postarajú o druhú unitu, ktorá nedá morálku a ujde zo stola. A tak tam ostal Leman. Sám. Opustený. Ak sa nebude hrať ďalšie kolo, tak vyhrám. Súper berie kocku ... a ... hádže ... 3.
Turn 6 (IG): Niet čo moc riešiť. Idem ešte zabiť pár mariňákov. Dám sa tak aby súper nemal žiadny cover na tú AP3 blastu. Jemný scatter, 4 hitnutý, 3 woundy. Súper hádže FnP na troch kockách a ... 5, 5 a 6. Fcplm druhý krát.
Turn 6 (CH:SM): Wysiwyg. Ani leman nedá 2 melty v melta range. Game over. VICTORY FOR LOST AND DAMNED.

Pár slov na záver: Nebola to zlá hra. Až na prvú a najväčšiu chybu (nedať ccs mimo LoS). Myslím, že ak by mi tam ostal commader, ktorý dával celej armáde LD9 (s rerollom za vlajku), bol by som to ustál celkom v pohode. Scripti by boli možno vydržali aj cc, a zdržali súperove jednotky tak aby leman / commander prežil (niekde mimo LoS). Napriek tomu som sa výborne zabavil a súperovi gratulujem. Do odvety.

Myslím, že ako ukážková varianta hry to dopadlo celkom dobre. O výsledku rozhodol posledný hod hry, čo je celkom fajn. Výsledok sa prelieval zo strany na stranu každé kolo a bolo to napínavé až do konca. Síce sa major Luka nevyznamenal umiestnením svojej jednotky, ale jeho rýchly odchod z hry aspoň motivoval zvyšok armády k nadľudskému výkonu.

Samozrejme sa oba listy dajú spraviť odlišnejšie, čo sa gardy týka, napr. dať commande chiméru za cenu jednej jednotky scriptov a zvýšiť jej odolnosť a napr. dosah vlajky pre morálku. Špeciálnu muniíciu do Vanquishra som ani neskúšal, lebo tá BS3 je fakt málo a tá ordnance placka by mala na armour stačiť (teda pokiaľ hádžete trochu lepšie ako ja). Plus teda dá sa hrať aj konzervatívnejšie a ležať za ADL s 2+ coverom a ordrovať get back in the fight. 

Rovnako sa dá zmeniť aj list pre chaos. Najsilnejšia jednotka, čo by vedela celkom zvrátiť výsledok boja mi prijde Helldrake, prípadne dva kusy. Ale to by už asi nebola tá pravá zábava. Rovnako pár obliterátorov z deep striku by nebol od veci. Mne by sa napríklad páčili rhiná plné mariňákov, skákajúci raptory a za nimi utekajúci kultisti. 

Každopádne plánujem sa k tomuto formátu vrátiť a zahrať si ho znova. A dúfam, že na jeho zahranie som presvedčil aj niekoho z vás.  

Ďakujem za pozornosť a vopred aj za všetky formy ohodnotenia (google pluská, hofy pluská, like-y).

+++ Alessan +++

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára