streda 21. septembra 2016

Dark Angels vs. Orks (1.850 pts.)


"First Contact"
The Purging of Saltrea

Zápach mŕtvol sa šíril všade. Visel nad mestom, a akoby vypĺňal priestor medzi krvou nasiaknutou zemou a tmavými mračnami. Orkovia boli všade. Miestna obrana pre nich neznamenala žiadnu prekážku, prenikli ňou za necelé tri hodiny. Už im nič nebránilo v rabovaní a vraždení bezbranných obyvateľov.  

Saltrea, hlavné mesto bezvýznamného sveta na kraji segmenta, sa ocitla v epicentre orkskej vojnovej výpravy. V imperiálnych kronikách dostala označenie WAAAAGH Tri-headz-bul. Impérium si nemohlo dovoliť ignorovať nové zoskupovanie orkov v segmentem, ktoré mohlo prerásť do nezvládnuteľných rozmerov. A tak kým sa pomaly rozhýbavali byrokratické kolesá Administráta a boli vyslané prvé rozkazy k presunu síl Imperiálnej gardy, k planéte smerovali prvé lode cisárových najlepších.

Ochrancovia Calibanu boli jednou z kapitúl, ktorá dostala za úlohu znovu získať hlavné mesto z područia orkských nájazdníkov. Prieskumy skautských oddielov nepotvrdili prítomnosť elitných jednotiek. Očista Saltrey a postupne celej planéty mala byť len otázkou času.

Deploy: Orkovia majú všetko na stole. Ja som tam nechal dreada a tak v rezervách mám len melty, 2x 5 scoutov a prázdny drop pod.
Turn 1 (Orks): Ako sa patrí, všetko dopredu. Na streľbu od motoriek umiera jedna moja motorka. V pozadí sa všetko valí dopredu, skákači, meganobovia v battlewagóne, nobbovi v trukku. Všetko.
Turn 1 (DA): Idem do teho. Assaulťíci a motorky chargnú orkské biky, dread bohužiaľ nehodí charge distance o 1". V cc mi umrie všetko okrem 3 skákačov.
Turn 1 (DA): Pod s meltami spadne a zničí battlewagon, Ezekiel nič nezakúzli. Tacticala vypadne a nastrieľa meganobov, ale neprejde ani 1W.  Knechti s chaplainom prečistia trochu skákačov.
Intermezzo: Pokropili sme meganobov boltrami a len sme ich čo ... nasrali. 
Turn 2 (Orks): Meganobovia rozšlapú tacticalu. Skákači zas commadu s meltami a Eziho. Speedre sú chargnuté smrťoptérami, ale nič im neurobia. Motorky sa vysporiadajú so zvyškom assaulťákov.
Turn 2 (DA): Knechti s chaplainom vyrežú skákačov, z rezerv dojdú Scouti. Dread chargne motorky, zabije ich dosť flamermi a nejakých aj fistami, ale potom dostane fistovačku naspäť a umiera. Land Speedre si to flatoutnú čo najďalej od všetkého.
Turn 3 (Orks): Na stole mám málo a k tomu málu s blíži všetko. Jeden land speeder dostane dole 1HP, postarajú sa o to flashgiti. 
Intermezzo: V pozadí sa formuje pretekárska lajnička, v ruine sa krčia meganobovia s niečím iným ale neviem čím.
Turn 3 (DA): Chaplain s knechtami zožerú jednotku nobbov. Scouti sa krčia pri objektive.
Turn 4-5 (Orks/DA): Už sa nedeje nič zvláštne, prichádzam postupne o knechtov s chaplim a potom aj o scoutov. Jeden land speeder umiera, zvyšné sa rozletia a keďže jeden z nich je následne imobilizovaný, môžem druhým odskočiť k ďalšiemu objektivu.
Výsledok:
Orks 24 (first blood, linebreaker, slay, 12VP za objektivy, 9VP za kartičky) : Dark Angels 13 (6VP za objektivy, 7VP za kartičky).
Súperovi ďakujem za hru, aj keď skorý ranný termín o piatej je dosť náročný.

Prvý stret priniesol Ochrancom citeľné straty. Ťažké poranenia knihovníka Eilukasa smrť vyšetrujúceho kaplána Tristela predznamenali, že kampaň bude od začiatku náročnejšia ako sa mohlo zdať.  

Mobilita a rýchlosť orkských síl bola prekvapujúca. S niečím takým sa kapitula pri svojich stretoch s po boji bažiacimi monštrami ešte nestretla. Na rýchlosť bude potrebné odpovedať rýchlosťou. Na hrubú silu hrubou silou. 

Kampaň však bola len na začiatku, a nikto nevedel aké ďalšie prekážky budú musieť Ochrancovia prekonať.

+++ Alessan +++   

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára