nedeľa 31. októbra 2021

Flesh-eater Courts vs. Slaves to Darkness (2.000 pts.)

Tak po AoS evente ma chuť na hranie neprešla, našiel sa aj ochotný súper pustiť sa do hrania na vyššie body ako som doteraz hral (na rovných 2.000), tak reku prečo to nevyskúšať. Nejako som si nachystal tých mojich rytierov z toho čo mám doma vlastné (a niečo leasované od kamoša). A ako to nakoniec vyzeralo ?   


Do listu sa nakoniec vošlo nasledovné (celkom dosť tam toho bolo musím priznať):

Delusion: The Feast Day
Battle regiment (one drop regiment a v ňom):
Archregent (derranged transformation)
Crypt Haunter Courtier (general, cruel taskmaster)
GKoRT (monstrous vigor, the grim garland, gruesome bite)
2x6 Horrors
3 Horrors
6 Flayers
3 Flayers
- summon: 3 Flayers a Varghuld Courtier

Čiže feeding frenzy (bojuj 2x) je bez cp ceny, generál je courtier aby boli horrory battleline, ma wt, za ktorý môže prehadzovať dohadzovanie mŕtvych modelov do jednotiek horrorov, GK na terrorovi má artefact čo do 6" znižuje bravery o 2 (kvôli shriekom od neho a flayerov). Uvidíme ako to bude fungovať na stole.


Dohodli sme sa na dvoch hrách, jedna proti listu s Belakorom (súper mal od začiatku pocit, že táto hra bude dosť v jeho neprospech, nakoľko nemaá taký damage output aby zabíjal kopu 4w modelov, ktoré sa vedia vracať na stôl) a druhú proti listu s Archaonom (na tomto som zas trval ja, lebo som chcel ten model vidieť naživo a vyskúšať si, či sa ho naozaj treba báť).

V oboch hrách sme hrali rovnakú misiu: Tectonic Interference (na stredovej línii sú 3 objektivy, jeden z nich je vždy v každom kole náhodne vybraný ako alfa a má hodnotu 2vp pre toho, kto ho kontroluje, ostatné 2 sú za 1vp a teda +3vp za grand strategic)

GAME 01

A vnej teda táto zostava za Slaves of Darkness: 

Battlepack: Ravagers, Battle Trait bonus: aura of chaos, aura of khorne
Lord on Karkadrak (general, khorne, eternal vendetta, mark of the high,favoured)
Sorcerer on Manticore (tzeentch, master of deception, amulet of destiny, binding damnation)
2x10 Chaos Warriors (tzeentch)
5 Chaos Knights s mečmi (khorne)
10 Chaos Knights s kopijami (khorne)
Belakor (binding damnation)
Sorcerer (tzeentch, bolstered by hate, mask of darkness)
Lord (khorne, flames of spite)

A to je asi tak všetko. Súper môže vyvolávať jednotky marauderov (a to aj opakovane, nakoľko si môže meniť generala na každé kolo iného). Grand strategy máme obaja Hold the Line (teda musí prežiť aspoň jedna battleline jednotka).

Deployneme sa.


Ja sa vyložím pozdlž celej deploy zóny, GK s flayermi na jednom flanku, regent s courtierom a horrormi na strane druhej. Pohyb má dobrý takže hádam ak bude treba, tak sa podľa potreby posuniem tam kde bude potrebný support.


Môj one drop battlalion znamená, že mám prioritu na prvé kolo a ja si vyberám, že súper začne (ako vravia skúsení hráči, nech maximalizujem šancu na double turn). Dosť ale bolo múdrosti, môžeme ísť hrať.


Nahádžem si všetky propriety v hero phase (hlavne heroic actions, kde ale moc nevymýšľame a ideme po cp, uvedomujúc si, že prvé kolo bude náročné).


Všetko sa posunie dopredu na objektivy, ktoré súper zaberie všetky tri, čo znamená, že má za toto kolo max bodov za objektivy. Jednotka desiatich koní chargne veľkú jednotku flayerov (jeden umiera na overwatch), ale moc to nenapadá a umiera len 1 flayer a z druhého idú dole 3w. Na ľavom flanku chargne jednotku horrorov sorcerer na manticore, ktorý sa portol a dal charge. Zabíja 2 ks. 


Idem ja. A nejdem sa držať späť. GKoRT si to nabehne pred Belakora. Flayerom príde na pomoc menšia jednotka a jednotka horrorov. Belakor potom vypína flyerov v kombate s konmi (nemôžu sa hýbať, nemôžu strielať, nemôžu bojovať). 


Poznamenávam, že môj generál vďake rerollu veacia na stôl 2 horrorov čo zabil sorcerer na Manticore. Potom sa opriem do neho s horrormi a tí mu dávajú dole polkou woundov (asi 6 ak si dobre pamätám). Tak sa za feeding frenzy opriem ešte raz a prežíva s posledným woundom.


O kone sa postarajú ostatné jednotky čo nabehli do cc. Potom sa hryzú monštrá na strede. Ja dávam dole 6w Belakorovi (súper mi vypol používanie abilít, takže žiadne bojovanie 2x za kolo čo bolo dosť citeľné). Na oplátku strávam len 2w (zranenému Belakorovi to až tak nejde, a to nie že by bol sekáč na prvom profile).


Priorita ide na druhé kolo súperovi. Snaží sa doliečiť Belakora, ale na heroic akciu nepodhodí bravery, takže nič. 


Sorcerer na Manticore potom ide kúzliť a skúsene hádže 1 a 1, a na moje prekvapenie dostáva mortal woundy. A s posledným životom aj to povestné d3 stačí. Veľká smola v nesprávny moment.


Belakorovi pribehnú na pomoc jeho poskovia, teda 5ka koníkov a 10 warriorov a ide sa mlátiť. Buchne si Belakor, ale sajvujem ako kráľ, resp. súper moc netrifa, takže idú dole len 2w. Potom sa sa GK zameria na koníkya zredukuje ich na 2 kusy (jedného ešte zabila streľba od flayerov čo prišli zo summonu). Potom sa oprú do kinga aj warriory, čo ho stojí ďalšie woundy, ale žiadna dráma. 


Long story short. Nejako sa na to realisticky pozrieme. Aj keď v cc ešte nie je karadrak lord a 10na warriorov, stoja na flanku pred 9 flayermi s courtierom za chrbtom, to bude zložité presekávanie sa. Hodím si ešte figh s GK v ďalšom kole (potom ako sa vyliečil na prvý profil vďaka abilite a heroic akcii), v cc roztrhá Belakora a tu zrátame pre a proti a súper hru vzdáva, nakoľko na objektivy by som ho prehral, battleline jednotky by som zabil, takže šanca na body by bola mizivá. Navyše po nahádzané courtiermi mám v treťom kole nastole celý list (1970) a aj summon jednotky (340). Víťazstvo pre Flesh-eaterov. Hostina začína.


GAME 02

A vnej sa proti mne postaví nasledovné:

Host of the Everchosen, Sixth Circle
Sorcerer on Manticore (general, tzeentch, master of magic, mask of darkness)
5 Chaos Knights (tzeentch)
3 Varanguard (tzeentch)
Archaon (spike-tongue curse)
Sorcerer (tzeentch, whispers of chaos)
Lord (tzeentch, arcane tome, whispers of chaos)
10 Chaos Warriorov

Toto bude ťažšie na zožuvanie. Grand strategy mám rovnakú, teda hold the line, súper si prekvapivo vyberý Prized Soercery (musí prežiť aspoň jeden kúzelník). Deploynem sa defenzívne, obalím si charov, nachystám si nárazníkovú zónu. A ...


... rozhodnem sa ísť prvý. Nasuniem sa na objektivy, beriem taktiku advance s tromi jednotkami do 3" od seba (horrory a 2 charovia) a posúvam poradie súperovi. 


A on sa nehanbí a ide sa dopredu, zaberie všetky 3 objektivy. Nabuffuje chary kúzlami, poberie si kopu cp a môže sa ísť na chargovanie. 


Archaon nabehne jednotku horrorov. A keď sa skončí jeho extrémne dlhá sekvencia, umierajú 4 z nich (ako mali padnúť do posledného, ale súperovi sa nedarilo moc woundova na 3+, keď nahádzal extrémne množstvo dvojek). Rovnako sa dopredu nasunú Varanguardi, nabehnú jednotku 3 horrorov a zabíjajú 2ks (tu tiež mali padnúť, ale opäť 3+ to wound je nad možnosti súpera to hodiť - za 10 na 3+ dal 3). 


Inak idem späť s horrormi, ktorí hodia ako páni, že 8x 3 damage a 7x 2 damage, síce bez rendu ale aj tak nejaká jednotka prejde ... tak tu to padlo a prešli 2 body damagu. Ja sa zamyslím a idem sa nejako popohybovať, btw som vyhral prioritu (obaja sme dali 6tky ale mal som prednosť podľa pravidiel, nakoľko som mal prioritu kolo predtým). Dokúzlujem len 3ks horrorov, čiže 2 idú k varanguardom a jeden k archaonovi. Flayeri obkolesia lorda na objektive, GKoRT nabehne k Archaonovi, jednotka veľkých horrorov dostane bonuis 3a na model a ide po koníkoch vzadu.


Hlavní protagonisti sa pustia do seba. Konfident archaon nezakáže používať abilitu kingovi a ten sa pustí do toho. V dvoch várkach útokov so všetkým (pozn. s mawou som dal iba jednu šestku a z nej prešli len 3 woundy) nakoniec končí Archaon s poslednými 5w. To som teda nečakal, hehe (a tu sme potom počas druhého fightu prišli na to, že si súper zabudol znižovať rend za zvýšenie armour savu, takže reálne by to bolo o niečo menej woundov dole). Už sme to ale neriešili. 


Ak vá m vedľa archaona niečo chýba, tak ste veľmi všímavý. Tú záplavú útokov proste ghoul king nedal, aj keď dlho odloávala savami na 6-ky a aj fnp padali celkom slušne. Unikol druhej šestke na wound od meča (čo by bol insta kill), ale ani to nestačilo. 


Zvyšok sa ale darí lepšie. Horrory popravili celú jednotku koníkov (tých 25a so 4 modelmi rerollom na hit za abhorranta a dobre hodenými woundami bolo zničujúcich).  Flayeri zožerú charaktera na objektive.


Súper odskakuje Archaonom a ide s ním po jednotke horrorov kvôli battle taktike, docharguje a zabíja ich. Sorcík na Manticore ide vpred a spoločne s warriormi doráža troch horrorov čo prežili archaona. 


Hodíme si prioritu a opäť remíza a opäť priorita pre mňa. Ja zabíjam posledného varanguarda (ako to battle taktiku na toto kolo). Malá jednotka nabehne sorcera, veľká jednotka nabehne sorcerera na manticore a na strede sa horrory vrhnú na warriorov.


Tak ako som to naplánoval tak to skoro aj vyšlo. Varanguard umiera, sorcík na boso umiera, a sorcík na manticore dostáva pár woundov dole. Na oplátku zabíja 2 flyerov. Ja prichádzam o generála a archregenta, Archaon je už v tejto chvíli doliečený na asi 12w a pôjde to len hore. Herňa sa o desat minút zatvára a my už len dohráme odhadom. 


Súper vyhráva double turn. Odskakuje s manticoorou z cc na objektiv. Archaon by nabehol horrorov a pomaly by ich usekal. Ja by som sa stiahol s flayermi na najvzdialenejší objektiv a ten zahrával do konca ak by tam nedobehol archaon. Čiže by som nafarmil nejaké body, ale súper by ma v tomto prehral. Neuhral by som Grand Stategy (všetky battleliny jednotky horrorov by boli mŕtve) a súpe by uhral svoju. Takže hra by skončila minor víťazstvom Slave of Darkness. 

Dve super hry, jedna z nich bola jednoznačne v môj prospech, v druhej som mal šancu ale nevyšla ako som plánoval. Misia mi moc nepriala, najmä proti archaonovi, kde nemusel lietať po stole nakoľko boli objektivy na strede stola. Aj napriek všetkému to bola super hra a videl som konečene ako ten môj list funguje, keď si dávam pozor na svoje pravidlá a nehrám to ako postihnutý. Hehe. A vidieť na stole Archaona bol veĺký zážitok. GKoRT bol úplne úžasný. Proste ten moster model do súčasnej edície potrebujete, nebudeme si klamať. Aj kvôli battle taktikám, ale aj kvôli damage outputu. A ten je pri tomto modely úplne, že mega. Rovnako prekvapili aj knighti, kde tie ich 4w sú tiež moc dobré a ich vracanie na stôl vďaka courtierom vie veľmi pomôcť.

Súperovi ďakujem za hru, všetkým za pozornosť a hádam sa čoskoro "čítame" pri ďalšom reporte z AoS 3.0.

+++ Alessan +++

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára