streda 13. októbra 2021

Ogr Cubb 2021: The Terminus Est Assault Force

Trvalo niekoľko rokov, kým sa mi podarilo vrátiť sa na OC v Prahe, konkrétne šesť. Posledne to bol singel tentoraz sa konal turnaj teamový. Trojčlenné teamy, to je niečo, na čo sa vedia hráči jednoducho vyskladať. A bolo tomu tak aj teraz. Po na poslednú chvíľu zrušenej účasti na Karaku sme sa nejako dali dokopy a hijo sa warhammerovať. Zložili sme sa celkom rýchlo, ku mne a k Ironkovi, ktorý zobral svojich deathwatch termikov na výlet, sa pridal náš nováčik Paxo, ktorý si užíva nový codex Grey Knightov. 

Credit: Robert "Chirurgeon" Jones - goonhammer.com

Ja som si vybral armádu už dávnejšie. Death Guardy mám doma dosť, a aj keď ich momentálna meta sú crawlere a culverine dreadnoughty, vybral som si hordovú verziu listu podľa pravidiel z knihy Book of Rust. A čo sa mi tam zmestilo ? Typhus ako warlord (fester disciplína - lungrot a acc.enthropy) s jedným plaguecasterom (miasma a curse of lepper), 98 poxov, 2x3 deathshroudi, 8x blightlord (skulla, reaper ac a flaila), 2x10 possesed, tallyman (arch-contaminator a tolkeeper) a 3x chaos spawna (nurgle bless).

List je to celkom pomalý, ale za to početný. Minimum streľby od blighlordov, ale za to v cc sa nehanbím a sekám skoro všetkým. Poxovia majú fintu na reroll hitov v spojení s mw na 6ky na hit, deathshroudi sú taká univerzálny asset proti všetkému. Podobne to mám s possesed. Spawni sú na zavadzanie a harash súpera. Chary dodajú nejaké mortal woundy, ak sa zadarí.

Listy teamov nájdete tu.


Cesta prebehla celkom v pohode, okrem prekvapenia v tom, že šoférujem (mal som v pláne si čítať codex a pravidlá). Príchod na hotel, vybalili sme sa a išli omrknút miesto. Tam už sa pripravovali stoly a hrala prípravná hra na zajtra. Trochu sme posedeli, trochu popili a pokecali a niečo okolo polnoci sme sa vydali na kute. Zobúdzanie prebehlo v poriadku, dali sme si raňajky a poďme sa do lesa ...

V prvom kole nás čakal team Old Empire. Párovanie išlo ako malo išiel som ako ataker, vybral si to čo nevyhovovalo zvyšku a mohlo sa ísť na to.

ROUND 1
- súper: Cháron (Iron Hands)
- misia: Surround and destroy (21)

So súperom sa poznáme len z onlinu, takže som rád, že sa stretávame aj osobne. Jeho list je plný dreadov a tankov s nejakou tou supportnou časťou pechoty na objektivy. Vyberieme si sekundárky (Spread, Engage a Warp Ritual), deployneme sa, hodíme si o prvé kolo a prehrávam.


Po minimálnom pohybe sa do mňa oprie streľba. Som celkom prekvapený a 2 unity poxov su zredukované. Ja na oplátku urobím jediné. Advance dopredu. Possesed zvládnu charge na stred kde sú infiltrátory (tých zredukovala najskôr streľba a kúzla) a roztrhajú ich na kusy. 


Druhé kolo pokračuje v nastolenom trende. Dready idú vpred a pália. Odnášajú to ďalší poxovia a possesed. Stále to nie je také strašné, aj keď sú straty citeľné. Ja sa nezastavujem a idem vpred. Z deep striku prichádzajú dve unity shroudov, ale failnem oba charge na 9".



Na strede je to lepšie a po streľbe na menšieho dreada sa postím do chargovania. Naľavo od ruiny to dám poxami a blightlordami, napravo poxami (za skalu schovám zredukovanú jednotku possesed). 


Poxovia vďaka mortal woundom dorazia malého dreada a blight lordi zredukujú redemptora na 1w (ten mu nedokážu pretlačiť poxovia pri tom ako zožrali dreada). Takže menší úspech, nezabitie druhého dreada je také mrzuté.


Shroudi prežívajú streľbu od tankov a pechoty (myslím, že v každej unite padli len 2w, invul proste padal). V strede sa to melie a ja prichádzam o poxov na streľbu do cc a následne aj o blightov na cc od fisty. Nakoniec ale redemptor (ktorého doliečili na 9w) padne pod náporom sekier. Napravo držím vzadu objektivy a vpredu lokujem dreadov v cc s poxami. 


Obe jednotky shroudov dochargujú a pustia sa do špinavej roboty. Jedna jednotka zredukuje heavy intercessorov, tá druhá zas tých obyčajných. Skull of Glothia sa dočká použitia a odparuje súperovho techmarína.


Prichádza oznam o 10 minútach do konca a zisťujem, že sme sa dostali do 3. kola. To ďalšie už nestíhame, takže sa do neho nepúšťame a idem si zrátať body.

Iron Hands - Primary (20) + Secondary (15) = 35
Death Guard - Primary (25) + Secondary (22) = 47

Podľa rozdielovej tabuľky to znamená, že vyhrávam o 12 bodov, za čo dostávam 12 bodov a súper 8. Zvyšku týmu sa darí a Iron dáva 20cku Admechu a Paxo zas 16 proti Thousand Sonom. Súperovi ďakujem za hru.


ROUND 2
- súper: Evan (Necrons)
- misia: Sweep and Clear (32)

V druhom kole nás čakajú Huňáči. Teda banda vedená Flashom a doplnená konvertujúcimi fantaskármi. Opäť idem prvý na pick, vyberám si Necronov (proti Orkom by som nemal šancu), Iron ide proti Tyranidom s kopou monštier a Paxovi ostáva Flash s Orkami. 

Súper má zmes cc modelov (wraithi, skorpeci a lychguarda) a streleckých modelov (20cka warriorov, immortaly, command barge a 2 lokhusti) a k tomu zmesku lacných charov na mw a behanie po objektivoch, tiež nejakých scarabov. Dynastia je klasika mix 6" pregame move a objektive secure na celej armáde.


Vyberiem si sekundárky (Spread, Engage a Warp Ritual), deployneme sa a hodíme si o prvé kolo a zas prekvapivo prehrávam a idem druhý. Všetko je na stole okrem jednej jednotky deathshroudov.


Súper ide po mne od prvej chvíle, od prvého hodu kockov. Keď skončila jeho streľba, mam zo stola 40 poxov, 3 shroudov a 5 possesed. Ako toto bolo dosť aj na mňa a som celkom vykoľajený z toho ako som došiel o toľko modelov. To je celkom nezvyk. Ale nevadí. Pohnem sa vpred, strešba od blightov redukuje warriorov a urobím jediné čo môžem. Idem chargovať.

Possed nabehnú jednotku wraithov ťo zredukovala druhú jednotku, a spoločnou silou sa mi podarí ich zmazať zo stola. Toto je ale obrovské zdržanie na pravom krídle.


V strede to nabehnú shroudi do luchguardov a poxovia do warriorov. Naľabo zas unita poxov nabehne skorpekov. Na nich zapínam mw a rerolly a zabíjajú 5 skorphekov (1 sa ale vracia na reanimačku). Ale celkom dobre, táto hrozba je zredukovaná. Zvyšok kombatov nejde ako má a zabíjam asi len 2 lychguardov a prichádzam o 2 blightov. 


Streľba redukuje possesedov a ďaľších poxov. Stred je totálne zdecimovaný, poxovia s podporou sa vyžerajú s warriormi. Pokračuje aj boj blightov s lychguardov, tam sa mi ale nedarí a prehrávam postupne. Blighti sa míňajú rýchlejšia ako sa mi páči. Na podporu prichádzajú shroudi ale prekvapivo nedajú charge do commandy.


Typhus na strede kastuje rituál, nemôže ale rozdávať tým pádom mortal woundy z kúziel. 


Naľavo poxovia dorazia skorphekov a odolávajú útokom barge a skarabov a držia sa na objektive a to doslova zubami a nechtami. 


Commad barge nacharguje shroudov, ale zabíja len jedného a na oplátku po sérii zle hodených savov sa porúča zo stola. Rovnako dopadli poxovia naľavo, ktorých spláchne salva od warriorov čo sa portli do rohu stola. Na strede stole blighti viac nevydržia a spoločne s typhusom opúšťajú stôl. Napravo s possesed likvidujem tretiu jednotku na objektive a upevním si tam pozíciu. 


Possesed už sú relatívne save takže na tomto objektive ich už nemá čo ohroziť.


Kráti sa nám čas a tak ešte narýchlo dohráme kolá, nakoľko ten damage outpu to prvých troch kolách upadol, a už sa len shufflujeme po objektivoch a zahrávame sekundárky.

Necrons - Primary (35) + Secondary (40) = 75
Death Guard - Primary (35) + Secondary (35) = 70

Súperovi ďakujem bola to veľmi tesná a zábavna hra, ktorá nakoniec znamená, že si každý odnášame pre team po 10 bodoch. Teamu sa darí tak striedavo, Iron donesie 10b za remízu s Tyranidmi a Paxo to vyžiera proti Orkom a prináša 0b (hra ale vyzerala veľmi zábavne, predovšetkým sa mu podarilo nalomiť Flasha rumom a od ich stola sa rozliehali výkriky radosti aj hnevu). 


ROUND 3
- súper: Snoopy (Sisters of Battle)
- misia: Priority Target (33)

A ide sa na Brňákov. Veľmi to nekomplikujeme a ide sa párovať. Som tam prvý, vyberám si Sestry (ešte som proti nim nehral a asi to bude lepšie ako Drukhari), Iron ide proti Thousand Sonom a Paxovi ostávajú Drukhari (tu som aj celkom spokojný lebo má proti nim nahratých dosť hier, takže by sa mohol vedieť zariadiť).

Súper tam má klasiku sestier, 2 uber-štetky (celestína a morvenna), jednotku bolter sestier, 2x retributorky s 4 mm, 3 jednotky repentii, nejaké cc štítiarky (macy a kopie), dve jednotky skákačiek, crusaderov a 2 rhina. 

Vyberiem si sekundárky (Spread, Engage a Priority z misie), deployneme sa a hodíme si o prvé kolo a zas prekvapivo prehrávam a idem druhý. Všetko je na stole okrem jednej jednotky deathshroudov.


Ja sa roztiahnem po deployi, súper sa zas zakope do všetkých ruin, ktoré má k dispozícii. Aj napriek malej streľbe súper vie, že do čoho sa kombi boltre oprú, tak pôjde zo stola. 


Prvé kolá prebiehajú tak ako si rovnako. Ja sa suniem dopredu a čo vidím s boltrami po tom strieľam. Súper zas Morvennou redukuje jednotky poxov brutálnym spôsobom s 12 výstrelmi za blast a rerollmi na všetko. Sunieme sa ku stredu kde sa bude bojovať o stredný objektiv.


Nakoniec do ruiny nabehne jednotka repentii a zredukuje mi possesed na 4 kusy z 10, ten ich damge output so všetkými buffmi je mega brutal na jednotku za 90b, samozrejme aby nebolo málo tak potom ako ich zabijú shroudi tak oni im naložia znovu za 2cp a jedného zabijú a 1 ostáva na 1w.

V stredovej ruine sa následne pretláčame, súper tam posiela ďalšie repentie, a ja ich na oplátku likvidujem. Popritom sa snažím mazať pomaly aj multi melty od retributoriek, darí sa to tak na polku. Shroudi čo deep striknú im nič neurobia, a následne umrú na celestínu potom ako prežijú streľbu od multi melt.


Nakoniec súpera vyprovokujem k chargu Celestínou do possesed. Tí síce umierajú, ale následne sa porúča aj mrška na kombináciu mortal z kúziel, reliky a mortal woundov od poxov. Rovnako zabíjam poslednú jednotku repentii.


Naľavo v stave núdze dokopávam 20cku poxov za stratagem, potom ako mi z druhej jednotky ostávajú 2 ks, ktoré sú v cc s poslednou skákačkou. Tá umiera na mw od castera.


V piatom kole ešte push na stred stola od súpera, rhinom zaberie objektiv. Morvenna chargne Typhusa a zabije ho druhou sadou útokov. Sama ale dostáva nejaké woundy a zo stola sa porúča po mw od castera. Druhú štetku už nezabíjam druhýkrát. Ešte sa nashufflujem na objektivy a môžeme ísť počítať.


Sisters of Battle - Primary (45) + Secondary (40) = 85
Death Guard - Primary (45) + Secondary (31) = 76

Ďaľšia super hra, za ktorú ďakujem a som rád že som si s Lukášom zahral a oskúšal si Terminus Est proti sestrám v tomto zložení. Rozdiel nakoniec znamená, že uhrávma 8b proti súperovym 12. Iron dostáva 20cku od Thousand sonov a Paxo nakoniec donesie 2b (ukázalo sa, že DE sú silnejšia armáda ako by sa podľa našej mety dalo čakať).


Končíme o nejakej ôsmej, som totálne zdecimovaný, tieto 3 hry mi dali celkom zabrať. Som ale spokojný s výsledkami. Ideme sa najesť, na odporúčanie od Ulrika do hospody u Slámu, jedlo je výborne, čapovaná plzeň povzbudí a tak sa prežratí pomaly dotrepeme na sokolovňu, kde ešte kecáme asi do polnoci (ach tieto hovory o w40k človeku vždy dvihnú náladu). Viac ale nedávam a odporúčam sa na hotel. 

ROUND 4
- súper: Kubis (Orks)
- misia: Overrun (31)

Druhý deň nám prináša Torapuho gang. Listy silné, chuť do hrania je ale veľká po prvom dni. Takže ideme na to. Zas som prvý na stole. Medzi Cronmi a Orkami vyberám orkov (aj keď tento matchup nebol vôbec dobrý, Paxo má ale nahraté proti cronom a ja si aspoň vyskúšam moju achilovu pätu - lietadlá). 

Kubis tam má 3 lietadlá, 3x2 mekk guny, 3 dreadov, 3 autíčka, 2x5 commandos, 3x5 stormboyz, 10ku voyzov a zmesku charakterov.

Vyberiem si sekundárky (Spread, Engage a Mental Interogation), deployneme sa a hodíme si o prvé kolo a zas prekvapivo prehrávam a idem druhý. Všetko je na stole.


Orkovia sa neserú a idú vpred. Proti lietadlám sa nemám kam skryť a tak si streľba vynerá krutú daň. Okrem flyerov ma decimujú aj blastové mekk guny. Dole je viac ako 40 poxov, 2 spawny, 1 shroud. 


Ja to teda nekomplikujem a idem vpred. Z 4 chargov dávam iba jeden a to possesed do dreada (poxovia fail na 7, shroudi fail na 7, poxovia fail na 8). Streľba a mw redukujú jedno lietadlo na 2w.


Druhé kolo a decimácia pokračuje. Ten ammount streľby je desivý. Čo nerozdrbú lietadlá, to dorážajú dready s autami a mek gunmi. Long story short - 5 bloghtlordov dole, 3 shroudi dole, 6 possesed dole, 30 poxov dole. Toto už nie je ani masaker.



Na ľavom flanku sa zmôžem na protiúder shroudami a poxami likvidujem jedno autíčko. Na strede rozbijem jedného dreada. A to je tak všetko.  


Na ľavo následne prežijem charge od warbossa a ten umiera. Shroudi potom ešte spália 5ku commandosov ale na utíčko sú krátki a následne umierajú na streľbu. Taký istý osud stretne aj possesed na strede stola.


V švtrtom kole prichádzam o posledné modely na stole. Hra sa končí a my dopočítame výsledok. 

Orks - Primary (45) + Secondary (45) = 90
Death Guard - Primary (15) + Secondary (17) = 32

Veľký rozdiel znamená, že donesiem 0b. Aj napriek výsledku bola hra super a súperovi za ňu ďakujem. Zvyšok teamu si vedie striedavo. Iron donesie 20cku proti Thousand sonom a Paxo nakoniec uhrá 5b proti Necronom. 


ROUND 5
- súper: BYE (kvôli nepárnemu počtu teamov si vyberáme možnosť nehrať a aspoň vyrážame v slušnom čase domov).
- misia: Scorched Earth (12)

Terminus Est bol zábavný na hranie, množstvo modelov vždy trochu šokovalo, ale ... skoro vždy znamenalo plný počet bodov za No Prisoners. Jednoducho to padalo až moc rýchlo, čo ma trochu prekvapilo. Myslel som, že vydržím viac. Poxovia boli zákald a aj keď nezahviezdili v žiadnej hre nejako extra, držal som nimi objektivy a zahrával sekundárku spread the sickness. Termosky boli klasika, blighti držali stred stola s strieľali, shroudi sa potom snažili ds a preraziť, aj keď sa to moc nedarilo. Každopádne je to jedna z top unít čo DG má. Possesed ... not great not terrible ... tu sa priznám, že pár krát som skôr tápal v tom ako ich použiť alebo kam ich deploynúť. Málo nahratých hier a neznalosť iných codexov (a to nie že vy som na 100% vedel ten svoj) si vybrali v niektorých hrách svoju daň. Každopádne som ale s listom spokojný a určite ho ešte nejakú chvíľu hrať budem.


A na záver by sa patrilo poďakovať:

1. Ulrikovi - za zorganizovanie super turnaja, kde všetko išlo ako malo, nachystané scoring sheety, prehľady misii boli top, ešte trochu dopracovať terény na pár stolov a bude to ideálne, 

2. chalanom z teamu -  menovite Paxovi a Irnokovi za vzornú účasť a čestné zvládnutie všetkých hier a dohrati aj napriek nepriaznivému vývoju, bola to dobrá akcočka,

3. všetkým súperom - každú hru som si užil, z každej z nich sa poučil a po takto nastolenom trende by som si to vedel predstaviť aj každý víkend,

4. všetkým účastníkom - bolo super po tak dlhom čase vidieť známe tváre, spoznať tie nové a užiť si atmošku 40k akcie,

5. Lacikemu - za zapožičanie modelov (possesed a poxov), aby som nemusel ulrikovi vysvetlovať wysiwyg plague mariňákov.

Cesta naspäť prebehla bez problémov, pekne sme sa zastavili v KFC na rituálnom jedle a v poriadku dorazili domov za rodinami. Dúfam, že sa čoskoro stretneme na ďaľšom podarenom teamovom turnaji.

A ešte teda výsledné poradie:

1. Toxic 183
2. Sebranka  182
3. Hunáči    172
4. Fluffyland  165
5. FFF 2.0  146
6. Wierdboyz  145
7. Higashikata Fruit Parlor  144
8. QA Noobs  133
9. Team slovakia Heroes  130
10.PlzenPyčo  124
11.Old Empire  60

Ďakujem za pozornosť. 

+++ Alessan +++

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára