sobota 6. novembra 2021

WMR: Skaven vs. Goblin (2.000 pts.)

Trvalo nejaký čas kým sa mi podarilo znovu dostať ku hraniu "krpatých" armád, a teda ku hraniu Warmaster Revolution. Pre tých, ktorý hru nepoznajú, ide o 10 mm mierku zo sveta Warhammer Fantasy, predstavujúcu bitky obrovských armád, ktorým velia ich odvážni velitelia. Jednotky sa skladajú z viacerých "standov", každý z nich predstavuje stovky vojakov na bojisku.

Ja som si vybral armádu Skavenov. Svojím zložením je to skôr hordová armáda, ktorej taktika je utopiť nepriateľa pod telami a pomaly ho vyčerpať až do jeho trpkej porážky. Málo elitných jednotiek, niekoľko bojových strojov a hromada veliteľov je ich stručná charakteristika. Môj list vyzeral nejako takto:

Skaven, 2000 points
Warmaster Revolution
--------------------------------
 320 - 8 Clanrats
 165 - 3 Stormvermin
 210 - 3 Plague Monks
 150 - 6 Rat Swarms
 220 - 2 Rat Ogres
 250 - 2 Doom Wheel
 125 - 1 Screaming Bell
 160 - 1 Grey Seer
        - 1 Orb of Majesty (30)
 290 - 4 Hero
        - 1 Sword of Might (10)
 110 - 2 Warlock
        - 1 Ring of Magic (30)
        - 1 Scroll of Dispelling (20)
--------------------------------
2000 - 25/13

Dosť lacnej pechoty, podporenej Doomwheelmi a elitnou pechotou v podobe Rat Ogrov, to všetko pod vedením Grey Seera a jeho nohsledov sa bude snažiť pokoriť armádu Goblinov. Obmedzujúci pre mňa je dosah rozkazov od mojich veliteľov, a to len 20cm.Goblini sú tiež armáda, ktorá nie nie je známa elitou ale skôr množstvom jednotiek, hlavne rýchlou kavalériou a vozíkami, doplnená obludami ako Trollovia a Obry. Proti mne sa teda postavilo:

Goblin, 2000 points
Warmaster Revolution
--------------------------------
 240 - 8 Goblins
 440 - 4 Trolls
 240 - 4 Wolf Riders
 320 - 4 Wolf Chariots
 150 - 1 Giant
 160 - 2 Doom Diver
 180 - 1 Goblin Warboss
        - 1 Crown of Command (100)
 130 - 1 Goblin Hero
        - 1 Wyvern (80)
        - 1 Sword of Fate (5)
 140 - 3 Goblin Shaman
        - 1 Ring of Magic (30)
        - 1 Scroll of Dispelling (20)
--------------------------------
2000 - 23/12

Rovnako veľa lacnej pechoty (jednotky squigov sú count as goblini), s trolmi na punch a rýchlymi jednotkami na flankovanie súpera v podobe Wolf Riderov a Wolf Chariotov. To vyrovnáva fakt, že velitelia Goblinov majú nízky leadership na hádzanie rozkazov. Čiže nie vždy sa ich jednotky dostanú tam, kam zamýšľa ich velenie. 

Misiu hráme tú najjednoduchšiu, kill pointy (a teda v podstate, ak niekomu umrie viac ako polovica jednotiek, tak sa hra končí a spočítajú sa body za zničené jednotky a určí sa víťaz). Hra je súčasťou kampane, do ktorej sme s pridali ku chalanom z Brna.


Hod o prvé kolo vyhrajú Goblini a začneme sa striedavo vykladať na stôl, na striedačku, jednotka po jednotke. Ja sa rozhodnem, že jednotku rozdelím na 2 časti, jedna vedená veliteľom - Grey Seerom Thanqulom, tá druha jeho vernými veliteľmi. Podporu im robia dvaja kúzelníci, ktorý budú podporovať moje jednotky alebo strpčovať život súperovi.


Pravá krídlo je zložené z niekoľkých jednotiek Clanratov a Rat Swarmov (tie budú na úvod chrániť ostatných pred streľbou a potom budú robiť podporu v boji nablízko), podporenými jednotkou Rat Ogrou, Plague Monkov a Doom Wheelom. 


Súper sa rozkladá podobne, po krídlach vyloží rýchle jednotky a na stred stola idú skôr pechotné jednotky Goblinov a Trollov. Podpora vo forme 3 kúzelníkov bude citeľná, rovnako aj artefakt v rukách veliteľa - koruna, ktorá mu bude pomáhať pri zosielaní rozkazov.


Na kopec v strede je vyložená artiléria, ktorá ma bude ostreľovať z diaľky, a ktorej nemám čo urobiť. Bude to taký môj tŕň v päte, lebo aby som ich zničil budem sa musieť prekúsať väčšinou súperovej armády. Navyše dostali ochrancu v podobe Gianta. Čo je ďalší oriešok, ktorý neviem ako rozlúsknem.


Druhá polovica armády je skôr na strede a bude sa hýbať podľa potreby a podľa toho ako sa bude dariť zvyšku. Toto je skôr elitnejšia formácia, okrem Rat Ogrov sú tu aj tri jednotky Stormverminov a dve Plague Monkov. Tiež ale nechýbajú Clanraty a Rat Swarmy. A druhý Doomwheel a Screaming Bell na podporu mojich hrdinov.


TURN 1

Goblini sa vyhrnú dopredú. Vďaka bonusom na rozkazy sa im aj celkom darí hýbať sa vpred. Odvážna taktika, ale nebudem sa hádať, čím menšia vzdialenosť medzi nami, tým skôr sa začneme biť. 


Jednotky vo vzornej línii sa narhnú na pozíciu k obchodnej ceste, niektoré rýchlejšie, iné pomalšie. Kavaléria zvládla dostať iba jeden rozkaz, takže sa drží trocha pozadu. Obor to zas zobral hopom a vyšprintoval. 


Artiléria zaujala isté postavenie na vyvýšenom mieste a bola pripravená pokropiť mojich patkaňov salvami z diaľky. Zatiaľ sú však mimo dostrel svojich zbraní. Druhá masa trollov a goblinov sa blíži do lesa, kde plánuje držať pozície až do vhodného momentu, keď z neho začne svoj dobre pripravený útok. 


Kavaléria sa po prvom rozkaze vydala na prieskum malého osídlenia, ale nenašla nič zaujímavé a tak čakala na to, čo sa začne diať.


A ide sa na moju časť kola. Môj generál zavelí svojej časti armády a tá sa neomylne posúva vpred dvomi úspešnými ordrami za sebou. Tak toto ide ako má. Výborne. Som celkom spokojný, nakoľko takáto vec sa mi podarila asi prvýkrát. Úspechom je aj vyčarovanie streleckého kúzla na Obra, ktorého ho nielen zraní, ale donúti ho stiahnuť sa späť ku svojim líniám a tým ho dostatočne spomalí.


Inšpirovaný úspechom svôjho generála, pokúsi sa vydať rozkaz aj jeho verný zástupca. Hádžem ale 6 a 6 (blunder), čo nie je vôbec podľa plánu. Niečo sa nepodarilo a jedna jednotka Rat Swarmov dostáva postih na prijímanie rozkazov (bude musieť ísť preč z formácie aby ju nebrzdila).


Takže po úpechu prichádza studená sprcha, ktorá hatí odvážne plány Skavenov. Generál mojej armády tuší, že v tom bude nejaké zrada jeho podriadených, ktorý sa snažia podkopať jeho autoritu.

TURN 2

Goblini sa začnú zákerne zakrádať bokom poza kopec. Rýchlej kavalérii to nerobí žiaden problém. Rozkazy sú úspešne vydávané a tak sa bloky jednotiek posúvajú vpred nepriateľovi. Tento odvážny manéver je celkom nepríjemný a bude potrebné naň reagovať. Čo znamená, že budem musieť rozdeliť svoje sily.


V strede stola vytvoria jednotky Trollov a Goblinov nepriepustnú líniu, ktorá sa pomaly približuje ku mne. Stále si ale držia odstup, aby som sa na nich nemohol len tak vrhnúť, ale musel sa spoliehať na rozkazy mojich veliteľov. Les je okupovaný ďaľšou časťou armády, kde číha na moju chybu. Bohužiaľ súperov kúzelník vyčaruje kúzlo na Doomwheel a jeho posádka pod tlakom ustupuje od pevne zovretých liníi až na kraj stola.


Situácia žiada činy, konkrétne rozdelenie sily a zastavenie postupu kavalérie. Po úspešnej sérii rozkazov sa mi podarí nabehnúť prvú líniu nepriateľskej kavalérie, Doomwheel bohužiaľ nemal kam udrieť. Jednotka Rat Ogrov podporovaná Clanratmi a s 11 bonusovými útokmi za kúzlo bohužiaľ zvládne zabiť iba po jednom stande z každej nepriateľskej jednotky (kocky padali ale úplne, že zle). Na oplátku umierajú dva standy z ich jednotky. Toto nebolo vôbec dobré.

Zvyšok jednotiek sa posunie vpred, ale nepriateľ si drží dobrý odstup, aby nebolo možné túto vzdialenosť prekonať a napadnúť ho.


Zošíkovaná línia trollov ma donúti rozdeliť aj druhú časť armády. Jedna s Bellom, jednotkami Stormverminov a Clanratov ide na pomoc na stred poľa. Priblížim sa ako sa len dá, ale stále je to ďaleko.


Na ľavom krídla pripravím časť jednotiek na hrozbu z lesa. Najväčším problémom je ale Obor ženúci sa vpred, a najmä ďalšia kavaléria v zálohe. Začínam mať obavu, či na to budú moje jednotky stačiť. Sťahujem jedného veliteľa späť, aby v ďalšom kole zabezpečil návrat Doomwheelu do formácie. Kúzla tento krát nič neurobia.


TURN 3

Očakávam masívny útok na moje pozície, ale na moje prekvapenie ten sa nekoná. Súper ide opatrne dopredu, neriskuje opakované rozkazy, čo je pochopiteľné. To si ale nevšíma kavaléria a neohrozenie nabieha moje jednotky na krídle. Rat Ogrovia a Clanrats sú zmasakrovaní. To isté sa deje aj Doomwheelu (zo 7 hitov na save 4+ nehodí 4x a umiera potupne). Mne sa podarí zabiť iba jeden stand z Wolf Chariotov. 


Trollovia a jazda sa posunú dopredu a ostanú tesne mimo môjho dosahu. Ďalej sa im moc nechce. Tá línia je desivá. Vôbec neviem, čo urobiť. Ale budem to musieť vymyslieť, lebo som na ťahu.


Kavaléria mi robí vrásky a je potrebné je buď spomaliť alebo zastaviť. Vďaka dvom úspešným rozkazom na nich posielam jednotu Stormverminov (na Wolf Charioty) a jednotku Plague Monkov (na Wolf Riderov).   


Nemám náladu na ďalšie tanečky okolo a tak sa rozhodnem ísť all-in a pokúsim sa preraziť líniu Trollov podporovanú Goblinmi. Do boja sa po vďaka všetkým úspešným rozkazom dostávajú jednotky Clanratov, Rat Ogrovia a dve jednotky Stormverminov podporované Rat Swarmami. Toto bude veľká mastenica.


Jedná detailná z veľkej tučnej zabíjačky. Tu sa tvorí historia, lámu sa zbrane a testuje morálka vojska. Kto ústupi, prehrá.


Asi najdlhšia časť hry, na ktorej konci sme za z jedného boja stiahli. Za obeť padli dve jednotky Goblinov a 2 standy Trollov. A to za cenu jednej celej jednotky Clanratov, a niekoľkých standov Rat Swarmov a Clanratov. 


Napravo prekvapivý útok moc nezafungoval, Storm vermini podporený hrdinom zvládnu zabiť jeden stand Wolf Chariotov a o jeden vlastný prídu. Plague Monkovia prejavia väčší zápal a dokážu zmazať 3 standy Wolf Raiderov za cenu dvoch.


Druhá polovica línie si ale nevedie moc dobre. Jednoducho sa mi nedarí pretlačiť dosť hitov, a tak moje jednotky miznú jedna za druhou. K Rohatej Kryse sa porúčajú 4 standy Stormverminov. Ja zabíjam niekoľko standov Trollov. Ďalšie kolo bude pre nich veľmi zlé. 


Bojový zmätok vyvolaný hromadným bojom mi umožňuje usporiadať poslednú časť armády, ktorá bude čakať na najvhodnejší čas a miesto, aby zaútočila. Cítim sa lepšie, keď sa do formácie vracia Doomwheel.


TURN 4

Na rade sú Goblini. Streľba zahnala na ústup 2 jednotky Clanratov, ktoré to zatiahlo viac na krídlo. Tam sa potom pozerajú ako sú zvyšky jednotky Stormverminov a Plague Monkov zmasakrované Gobliňou jazdou. Táto hrozba musí byť eliminovaná za každú cenu.


Trollovia sa spoločne s Obrom preženú zostatkami mojich jednotiek a zaujmú postavenie v lese, kde sa spoja do jednej celistvej formácie. Wolf Ridery sa vrhnú na osamotenú jednotku Rat Swarmov vedľa Screaming Bellu, nepodarí sa im ju ale zničiť. 


Clanratom sa podarí nabehnúť zvyšné Wolf Charioty, a vďaka kúzlu od kúzelníka, ktorý im dodal množstvo bonusových atakov (10), ich likvidujú. Rat Ogrami potom zaútočím a zničím posledný stand jednotky Trollov. Na nič viac sa nezmôžem a sťahujem sa do lesa. Z toho čo máme napočítané, tak sa pomaly blížime break pointu oboch armád.


Snažím sa zmazať jednotku Wolf Raiderov, ale Plague Monkovia sú na nich krátky a prichádzajú o dva standy, rovnako tak aj jednotka Rat Swarmov. Toto celkom bolelo. Som len niekoľko bodov od toho, aby sa moja armáda rozpadla.


Posledný pokus o zvrátenie bitky. Nabehnem poslednú formáciu Goblinov, ktorá ešte nebojovala. Plague Monkovia hrdinne zaútočia na Trollov a zmažú celú jednotku. Bok po boku prebehne jednotkou Goblinou aj Doomwheel spoločne s Clanratmi, a z druhej ostáva  šťastlivo posledný stand Goblinov. Pri tomto útoku ale prichádzam o jednotku Clanratov a 2 standy Plague Monkov, čo znamená, že súper dosahuje môj breakpoint (13) a hra sa končí.


Môžeme sa teda dať do počítania. Podľa našich prepočtov prišla armáda Goblinov celkom o 865 bodov jednotiek a armáda Skavenov o 835 bodov. Napriek tomu, že súper dosiahol môj break point ako prvý, ja som mu dokázal zabiť viac bodov, čiže hra sa končí remízou. Súperovi ďakujem za super hru a teším sa na ďalšie.

Na záver ešte obrázky oboch zúčastnených armád.

SKAVEN


GOBLIN


Ďakujem za pozornosť.

+++ Alessan +++

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára