nedeľa 7. novembra 2021

Flesh-eater Courts vs. Nighthaunt (2.000 pts.)

Som späť s ďalším reportom z AoS 3.0. Tentoraz sa mi podarilo dohodnúť hru proti Nighhauntom, takže sa je na čo tešiť. Prvá hra bude proti Nighhauntom v čistej forme, druhá potom s netradičným spojencom, Gargantom (zase raz jeden pekný veľký model). Nakoľko tiež o ňom rozmýšľam, že ho pripojím k hodujúcej procesii markáza Nassela, uvidím čo ten kolohnát dokáže na stole.


V oboch hrách sme hrali rovnakú misiu: Feral Foray (v každej deploy zóne sú 3 objektivy, 1bod ak držíš jeden, 1bod ak držíš dva alebo tri, 1bod ak máš viac ako súper - navyše sa môžu objektivy v súperovej zóne vypaľovať, za čo je ďalší bod ale objektiv ide zo stola) +2vp za battle tacticu +3vp za grand strategic.

GAME 01

Rozhodíme sa, duchovia vyhhrávajú, ja sa ale s one drop battalionom nejako nestrachujem. Vyložím sa, dovykladá sa súper a ja ho nechám ísť prvého.


Ešta ale army listy, najskôr si dajme ten duchársky, kde súper priniesol nasledovné:

Lady Olynder, Mortarch of Grief (215) - General - Lore of the Underworlds: Shademist 
Spirit Torment (115) 
Krulghast Cruciator (120) - Artefact: Midnight Tome - Soul Cage 
Knight of Shrouds on Ethereal Steed (120) 
Cairn Wraith (70) - Artefact: Slitter 

UNITS 
10 x Bladegheist Revenants (190) 
10 x Hexwraiths (300) 6 x Spirit Hosts (250) 
10 x Chainrasp Horde (95) 

BEHEMOTHS 
Black Coach (220) 
Mourngul (300) 

Čiže, na moje prekvapenie, tam má súper celkom dosť modelov, pozor bude treba dávať na koníky, tie budú nepríjemné na strede so všetkými buffmi a spellmi to bude asi ťažký oriešok na rozžuvanie.


Ja idem do hry s listom, s ktorým už som hral minule, je to taká klasika, z každého rožka troška (čo pri výbere unit za fec je pravda pravdúca):

Delusion: The Feast Day
Battle regiment (one drop regiment a v ňom):
Archregent (derranged transformation)
Crypt Haunter Courtier (general, cruel taskmaster)
GKoRT (monstrous vigor, the grim garland, gruesome bite)
2x6 Horrors
3 Horrors
6 Flayers
3 Flayers
- summon: 3 Flayers a Varghuld Courtier

Feeding frenzy (bojuj 2x) je bez cp ceny (tentoraz na to nezabudnem a budem šetriť cp na iné ability), generál je courtier aby boli horrory battleline, ma wt, za ktorý môže prehadzovať dohadzovanie mŕtvych modelov do jednotiek horrorov, GK na terrorovi má artefact čo do 6" znižuje bravery o 2 (kvôli shriekom od neho a flayerov). To ale asi proti bravery 10 bude prd platné.


Súper začína a je to lišiak mazaný, trošku sa len pohýbe, advance kvôli battle taktike a jeho kolo končí, žiadny divoký advance vpred ku mne sa nekoná.


Túto hru ale vieme hrať obaja, čiže za mňa rovnaký scenár, trochu povytiahnem unity na flankoch, advancnem si kvôli battle taktike a tiež moje kolo končí.


V ďalšom kole je už súper odvážnejší a vyrúti sa vpred, stred stola zaberie jedotka koníkov spoločne s tromi charmi, napravo sa vyrúti koč a naľavo zas duchovia s Mourngulom a charmi. 


Potom sú na rade charge, a tu musím povedať že sa trochu prejavila smola, nakoľko nepadol ani jeden z nich (najkratší bol asi na 6", najdlhší na 10"). Veľká smola teda. 


Vzužijem vývoj a idem all-in. Duchov nabehnú flayeri, Mourngula zas Terror. Idem prvým s Terrorom, z 3 útokov na mawe hodím 2x 6 (=12 mw), súper si rovno hodí fnp, sajvne iba jeden z nich a tak sa obluda porúča zo stola.


Flayeri sa potom zahryznú do duchov a nepustia kým ich z jednotky šiestich neostanú na stole len 3ja. Charakter potom zaútočí s úmyslom pomstiť sa, ale kocky nepadajú a tak prichádzam iba o jedného lietača.


Na strede je to potom boj mojej kavalérie proti tej súperovej. Mne sa celkom darí a za cenu 2 Horrorov zabíjam 5 koníkov z jednotky (mali 5+ fnp za chara a nejaké ďalšie buffy od lady). Dúfal som v lepšie, ale tak musí stačiť.


Môžem ísť do tretieho kola. Iniciatívu vyhráva súper a ide do mňa. Dočaruje späť 4 koňov, a môžeme bojovať. Tentoraz je to lepšie z ich strany, a postupne sú horrory redukovaní na 2 a 2 ks  v každej unite. 


Jednotka ešte predtým ako ich dostali na nízke čísla útoky od kavalérie. Do deploya mi ešte padá banda 10 duchov s mečmi a nacharguje nešťastného varghulfa, ktorý umiera.


Rovnako nacharguje aj koč do horrorov. Tu sa mi podarí predbehnúť, za feeding frenzy bojujem 2x, a podarí sa mi prekvapivo zredukovať koč na posledný wound (na 4+ to teda súperovi vôbec nepadlo). Na oplátku koč livkiduje všetkých horrov. Na pozadí ešte bojuje terror s flayermi, podarí sa im roztrhať aj duchov aj charaktera (ten opäť nenahádže ale vôbec nič útokmi).


Mne sa zadarí v mojom kole doliečiť 4 modely knightov Courtierom (proste to na tých 6 kockách na 5+ padlo), takže jednotky sú na počte 4 každá. Terror, ktorý sa vyviazal z boja s duchmi príde na pomoc s koníkmi a likviduje ich. 


Horrory potom majú čas sa venovať svojimi útokmi charakterom a pomaly ich odstraňujú zo stola. Flyery sa zas naletia na duchov a odmažú ich z môjho objektivu. Vzorne pomstia Varghulfa.


V štvrtom kole potom vyhrávam double turn (prvý v hre), súperovi na stole ostáva lady Olander, 1 charakter a 4 malí duchovia, usúdime, že to nemá zmysel a hra sa končí. Víťazstvo pre Flesh-eaterov. Hostina začína.



GAME 02

V druhej hre sme sa dohodli na odlišných listoch. Súper si chce vyskúšať veľkého spojenca v podobe Drogga, Gatebreaker Garganta. 35woundová obluda s kopou útokov s rednom -2 a -3 s 3dmg, to bude celkom bolieť. Ja si zas chcem vyskúšať zahrať dvoch drakov (ďakujem za Adamov leasingový program a zapožičanie Terrora a Zombie Dragona, nebudú otálať v stajniach).



Čiže list na túto hru je nasledovný:

Delusion: The Feast Day
Battle regiment (one drop regiment a v ňom):
Archregent (derranged transformation, dermal robe)
Crypt Haunter Courtier (general, cruel taskmaster)
GKoRT (monstrous vigor, gruesome bite)
2x3 Horrors
10x Ghoul
3 Flayers
3 Flayers
GKoRT (flaming weapon)
- summon: 3 Flayers a Varghuld Courtier

Dvaja draci a k tomu kopa msu Knight jednotiek. Uvidíme ako to bude fungovať, predsa sa len spolieham skôr na väčšie jednotky kde jpotom doliečujem modely s generálom. Uvidíme. Ja si mením Grand strategy na Prized Sorcery (oproti Battle line), traja kúzelníci už su lepší a hádam jeden z nich prežije (tipujem to na Archregenta, on sa moc nehrnie dopredu).


Duchovia nastupujú teda v nasledovnom zložení:

Allegiance: Nighthaunt - Procession: Emerald Host - Grand Strategy: Hold the Line 
 
Lady Olynder, Mortarch of Grief (215) - General - Lore of the Underworlds: Shademist 
Spirit Torment (115) - Artefact: Slitter 
Krulghast Cruciator (120) - Artefact: Midnight Tome - Soul Cage 
Knight of Shrouds on Ethereal Steed (120) 
Big Drogg Fort-Kicka (525) - Allies 

UNITS 
10 x Bladegheist Revenants (190) 
10 x Hexwraiths (300) 
6 x Spirit Hosts (250) 
10 x Chainrasp Horde (95)

Čiže v podstate 2 behemoti a charakter sú nahradení jedným modelom. Muhaha. za tým Gargantom bude ostávať iba krvavá kaša z mojich jednotiek.


Rozhadzujeme sa po stole. Začínajú zase, ale s dvomi dropmi mám navrch a opäť si takticky vyberám, že začne súper. Draci sú na strede, screenovaní knightami, naľavo je jednotka Ghoulov, pripravená umrieť keď ich čokoľvek chargne.


Všetko ide vpred.. kone opäť na strede, z flanku as valí obor akokeby sa nič nedialo. Jeho balvan rozpučí jedného flayera. A to je všetko, v rezervách su dve jednotky duchov a čakajú keď sa vytiahnem z deploy.


Nebudú dlho čakať. Popozerám sa na stav na stole a jednoducho nie je čo riešiť. Taktika je jednoduchá. Draci na kone, Flayeri ich budú screenovať pred chargom obra, ktorého trochu zamestnajú a spomalia. A potom sa uvidí.


Poďme na to. Draci rozkúúšu 8 koňov. Škoda dúfal som, že by to mohli zvládnuť aj v jednom kole, ale moje očakávania boli troľku väčšie ako realita. Flayeri naletia na Garganta a vďaka shriekom dávajú dole 9 woundov, čo nie je také zlé. Nízku bravery v tomto prípade cítiť a to dosť.


Naľavo sa nepáram a chargujem jednou jednotkou Horrorov do duchov, chcem ich len spomaliť do momentu kým neprídu posilly. A to sa aj darí.


Takto to vyzeralo pred ťahom môjho súpera, ktorý vyhral prioritu na toto kolo, takže žiadny double turn sa nekoná.


A takto to vyzeralo po charge. Umiera jeden model na shooting, balvan s 4 dmg je proti knightom veľmi efektívna zbraň. Zvyšok umiera v close combate. Kopa high damage útokov s dmg3 je proste cítiť a ani feel no pain nepomáha. Na strede sa postarám o koníkov ale aj Lady o Terrora a po mortal woundovom pekle (11mw v 1 fáze do neho), som rád že prežívam útok chara s posledným woundom. Fuuuu.


Mám dve možnosti, postarať sa o zvyšok armády súpera a ignorovať Garganta, alebo sa pokúsiť ho zlomiť dvomi drakmi v jednom kole. So zranenými drakmi sa ale moc necítim. Takže si vyberám prvú možnosť.


Zranený terror sa dolieči vďaka heroic action a abilite. Rovnako aj druhý. Jeden sa vrhne na pomoc horrorom a vyrieši s nimi jednotku duchov aj charaktera. Druhý sa odhodlane zakusne do Lady ale tá prežíva keď usavuje skoro všetko. Toto bolo prekvapivé.


Tentoraz sa na mňa usmiel Carrion King a vyhrávam double turn. Rozhodnem sa vysporiadať sa s generálom súpera raz a navždy. Tentoraz to napadá oveľa lepšie a Lady mizne v rozovretej papule jedného z terrorov.


Ide súper a mám obavu čo bude nasledovať. Bohužiaľ buffy na Terrora nepopadali (ani shield ani 5+ fnp), takže sa len bezmocne pozerám ako ho Gargant rozomelie na krvavú kašu. Na toto by som musel hádža 6+ fnp ako 2+ hod s rerollom ak by mal prežiť.


Do deploy mi padnú rezervy duchov a zaberú objektivy. Tá napravo sa v tom procese snaží prerezať jednotkou 10 ghoulov. Nedarí sa a 4 ostanú na stole.


Hádžeme priority roll a na oplátku ho vyhráva súper (čiže si ide užiť double turn). A využíva ho na plno. Maže mi druhého terrora (ten tiež nemal žiadny nárok na prežitie proti Gargantovi). Duchovia dorazia ghoulov. Ja ich na oplátku pomstím Horrormi a Varghulfom. Kým sa dá odpaľujem dva objektivy u súpera a zahrávam bonusové body.


Gargant pokračuje spanilou jazdou mojou armádou a ďallšou obeťou sú Horrory a Varghulf. Jednoducho čo tá mašina nabehne, tak to umrie. Súper odpaľuje dva objektivy u mňa.


Ja sa už nemám kam pohnúť. Takže len zahrám body, odpaľujem aj ten posledný na stole a hra sa končí. Môžem ísť zrátať body. Ako sa tak pozeráme na počítadlá, tak zisťujeme, že hra za objektivy a battle taktiky máme nahraté zhodne 28vp (plnili sme skoro všetko v každom kole). Takže sa ide na grand strategy. Súperovi prežila posledná battleline a mne posledný kúzelník. Takže si pripisujeme po 3vp a hra sa končí remízou 31 : 31. Čo s ohľadom na hru možno považovať za víťazstvo pre oboch.


Musím skonštatovať, že to zas boli dve super hry. Tá prvá bola viac v mojej prospech, súperovi moc nepadali kocky na ataky, mne sa zas darilo hrýzť ho s Terrormi mortal woundami. Tá druhá ale bola iná káva. Dvaja draci sú fajn, ale to že reroll na mawy (a na snipovanie šestiek na mortal woundy) môže mať len jeden z nich, je to pri jednom z nich cítiť. Ale myslím, že fungovali dobre. Je to model, ktorý keď to napadá tak vie dať monumentálny damage mortal woundami. Na počudovanie fungovali aj msu Knightov, na objektivy a spomaľovanie boli výborné. To ale asi nebude platiť na iných súperov. Tu to ale fungovalo, takže som spokojný.

Gargant. Ako čo povedať, ten model je skvelý, nielen vizuálne ale aj herne. Proti mojej armáde so savom 4+ a 5+ je to úplne, že mašina na zabíjanie. Narátal som si jeho výsledok za hru a jednoducho mi zabil 1700bodov z mojej 2000bodovej (dobre 2.310 bodovej) armády. Som ale rád, že som ho videl na stole, mňa úplne presvedčil (a odradil od akejkoľvek hry proti viac ako 1 kusu), a uršite si časom zaobstarám jedného k Flesh-eaterom. Už mám aj pekný model pre neho vybraný (ak by teda niekto túžil proti nemu hrať, dobrovoľne to ťahať na stôl nebudem).

Súperovi ďakujem za hru, všetkým za pozornosť a hádam sa čoskoro "čítame" pri ďalšom reporte z AoS 3.0. (ak sa nič nedodrbe, tak ďalším chodom v menu budú ogrovia).

+++ Alessan +++

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára