pondelok 15. novembra 2021

Flesh-eater Courts vs. Ogor Mawtribes (2.000 pts.)

Dva týždne prešli ako nič a už bol čas na ďalší AoS Gaming Event. Tentoraz som sa dohodol na hru proti Ogrom, tak uvidíme, že či sa niečo podarí uhrať aj proti nim. Vyzerá, že na chargi sú silní, majú dosť woundov a silných hrdinov. 2+ / 3+ sv na hrdinoch tiež vyzerá dobrý, s tými mojim nízkym rendom a jedným terrorom som zvedavý, ako to pôjde.

Misia bola nasledovná: The Vice. 4 objektivy v rohoch, ktoré sa posúvajú na stred až v 4. kole ostane na stole iba jeden objektiv v strede. Zahráva sa klasicky, 1 vp ak držíš 1 objektiv, 1 vp ak držíš 2 a viac objektivov, 1 vp ak držíš viac ako oponent, 2vp za battle tacticu a 3vp za grand strategy (ja mám Hold the line, súper má Beast master).

Vyložíme sa, súper vyhráva roll a vykladá sa prvý, a necháva ma ísť prvého, prekvapivo.


Kým sa vrhneme do hrania tak sa ešte pozrime na listy. Ja som hral trochu obmenený list, viac horrorov menej flayerov. Najvačšia zmena bola jednotka 9 horrorov, ktorá mala držať stred stola a prežiť súboj s monštrami tak, aby v ďalšom kole courtieri doplnili jej stav na čo najviac a to sa opakovalo tak dlho ako to len pôjde. Takže nakoniec to vyšlo nasledovne:

Delusion: The Feast Day
Battle regiment (one drop regiment a v ňom):
Archregent (derranged transformation)
Crypt Haunter Courtier (general, cruel taskmaster)
GKoRT (monstrous vigor, the grim garland, gruesome bites) 
9 Horrors
6 Horrors
6 Horrors
3 Flayers
Crypt Haunter Courtier
Charnel Throne
- summon: 3 Flayers a Varghulf Courtier

Uvidíme ako to bude fungovať na stole. Hádam niečo vydržím proti monštrám a nejako ich postupne upižlám aj cez ten 2+sv. Bez toho rendu na horroroch to ale bude dosť náročné, lebo síce útokov majú dosť aj reroll na hity za abhorranta, ale bez mínusu na save to je stále také meh.


Za Ogrov išiel na stôl tiež battle regiment s jedným ďalším dropom, a aké modely tam boli, tak na to sa pozrieme teraz:

Butcher (ribcracker)
Icebrow hunter (winter ranger, general)
Kragnos
2 Frost Sabres
2 Mournfang Pack
2 Mournfang Pack
3 Icefall Yhetess
3 Icefall Yhetess
Frostlord on Stonehorn (metalcruncher, alvagr rune tokens)
Great Mawpot

Nie je toho málo, každá unita je rýchla a má slušný počet woundov. Jazdci k tomu majú aj slušný save 4+. Bude to zaujímavé. Pozrel som si staty jednotiek už pred hrou, čo som si ale nepozrel a neopýtal sa poriadne ani pred hrou, tak to boli traity a artefakty (a to bola trochu chyba, nabudúce sa lepšie opýtať).


Idem teda prvý a moc sa mi nechce dopredu. Preto sa len presuniem trochu doprava a nadbehnem si flayermi trochu dopredu, za nich summonem Varghulfa archregentom. Nič iné sa nedeje, zahrávam taktiku advance tromi unitami 


Súper ide ide dopredu, som ale ďaleko na charge takže zaberie objektivy, zahrá advance taktiku a ide sa na druhé kolo. Vyhrávam prioritu, súper má modely celkom na široko. Chvíľu premýšľam a dávam mu kolo. On si kragnosom pobehne k objektivu a zaberie ho za taktiku (nechargoval mojich horrorov pri ňom aj keď mohol). Jediný chargujúci model je Lord na hornovi, ja mám buffnutú jednotku 9 horrorov (majú 4+sv, 5+fnp a bonus útoky). Lord ale na rampage hádže 3+ a dnemôžem použiť feeding frenzy. Potom pile inuje a väčšinou útokov redukuje vedľajšiu šestku horrorov na posledný model, vo veľkej jednotke zabíja 2 horrorov. Nakoľko zapol artefakt na reroll hitov, woundov a savov, 2+ sv s rerollom sa nedá prejsť (myslím, že som ho nezranil). 


Ide moje kolo. Začnem s musterom, čiže dohadzovaním modelov od courtierov. Varghulf dáva dvoch horrorov naspäť do zdecimovanej jednotky, courtier 2 horrorov do veľkej jednotky, a generál s rerollom dolňa zvyšné 3 jednotky z malej unity šiestich. takže som na plnom počte modelov. To nebolo zlé. Varghulf potom s flayermi zmázne yettiov (body za taktiku). 


Som nedočkavý a ak by sa mi podarilo zabiť lorda na hornovi, mal by som o veľký problém menej a nejako sa už potom vyporiadal s Kragnosom. Terrorom preto chargujem do lorda. Mám 1 bonus na atak za regenta. Samozrejme ja nehodím rampage, súper áno (čiže zas žiadne feeding frenzy na modely čo potrebujem). Na mawe sa mi ale nedarí aj napriek rerollu, hodím iba jednu šestku (lord má údajne ešte niečo čo mu dáva 5+fnp, čo mi akosi uniklo a súper savne 3 zo 6 mw). Zvyšné tri útoky mawou zrania ale na 4+sv s rerollom neprejde nič, a pri zvyšku útokov tiež padne ten 4+/3+, čiž dám dole 3w z 13. Ech. Horrory sa potom snažia a búchajú 2x, ale tie 2+ padajú a myslím, že prejdú len ďalšie 2w. Lord na oplátku zmaže terrora, čo je bolastivá strata a vlastne jediná možnosť ako niečo spraviť monštrám.


Potom už sa to rozbehne. V svojej podstate už nemám moc čo spraviť. Kragnos naberie horrorov a jednoducho bez problémov ich zmaže. 24w s 5+ sv je pre neho len také dorbné zdržanie.


V dalšom kole prehrávam prioritu (hodím 1). Lord si opakovane buchne do horrorov, už mu to ide lepšie aj napriek buddom čo majú. Ja na oplátku zoberiem 2w (bojovať 2x nemôžem lebo zas padá 3+ na rampage ... long story short nepadlo to len raz asi z 12 pokusov, čo bolo pre mňa bolestivé as fuck (nabudúce asi popremýšlam o batalione čo tieto veci ignoruje). Ale to čo lordovi uberiem, to si v heroic fáze dolieči. 


Menšia jednotka horrorov sa potom pokúša chargnuť jazdcov ale nedávama charge na 7" ani s rerollom. Varghulf s flayermi idú ma pomoc s lordom, ale flyeri nič nespravia a varghuld umiera skôr ako si udrie. Totálne kalamita. V ďalšom kole zas prehrávam prioritu (hodím 1). Do boja sa pridáva Kragnos a aj keď som do jednotky pridal zas nejakých horrorov (myslím, že 4ks), tak útokom od 2 monštier už nemám šancu odolať a jednotka 9 horrorov sa porúča v 4 kole zo stola. 


Ja ešte horrormi chargnem 2 jazdcov na stredovom objektive, ale ani s feeding frenzy nedokážem zabiť viac ako 1 z nich (6w bolo proste málo, ale zas sa ukázalo, že 3+ vylepšený save ak sa hádže tak je moc zlý proti zbraniam bez rendu). 


Prichádzam postupne o hrdinov a v poslednom kole aj o 6ku horrorov na strede. Samozrejme som prehral priority roll (hodím zas 1), takže nemám nárok už na nič. Posledný umiera generál, ktorého chargnú jazdci. 


Môžeme si spočítať body. Mne sa podarilo uhrať 10 bodov za objektivy a taktiky (2x mi taktika ušla len tak tak), súper na nich uhráva bodov 19, plus k tomu zahral aj svoju grand strategy, čo vo finále znamená výhru Ogrov 22 : 10. Tentoraz sa hostina nekonala, nakoľko všetci účastníci umreli. Súperovi ďakujem za hru, ak už nič, tak bola aspoň poučná. Pýtať sa na reliky a ako dlho trvá efekt (stále si zvykám, že to býva do ďalšej hero phase), lebo to bol základ prehry, nakoľko som chargoval terrorom moc skoro. Mal som si kolo ešte počkať, alebo ho proste s flayermi ťahať po flanku a žrať súperovi jeho battleliny v zázemí. Bola to síce nepríjemná ale dobrá lekcia.

Rend chýba, hlavne tým horrorom. Ten 2+sv je proste dosť dobrá vec. Ale ak sa takýto save dá rerollovať, tak je to proste ujebané (a to som myslel, že po 8ed 40k už takéto niečo na stole neuvidím). Dúfal som, že to aspoň uhráme za 2 hoďky a skúsime ešte jednu hru, ale ani to sa nekonalo (aj keď podľa mňa som mal dostať vajp v 4.kole, len súper bol až moc opatrný keď už nemusel). 

Jediné čo sa podarilo ako malo, bola jednotka 9 horrorov, ktorá toho ustála dosť a vždy sa doplnila skoro na maximum. Ale je to dosť drahá vec, nakoľko potom nemám moc jednotiek, ktoré by otravovali súpera u neho na objektivoch (a áno samozrejme, že som zabudol s terrorom kým zdochol summonovať 3 flayerov, another lesson). No nič, bude sa skúšať ďalej, len to chce dobrý mix horrorov a flyerov (kvôli mw) a hlavne hrať rozumne terrora, je to síce zabiják ale vie sa zo stola porúčať skoro ak ho niečo rozmázne za jednu fázu kombatu.

Vďaka za pozornosť. Už zháňam ďalšieho súpera a vybavujem posily do armády. Bude sa na čo tešiť.

+++ Alessan +++

1 komentár:

  1. ďakujem náčelníku, jedného dňa si prídem zmlsnúť na tých malých zelených obludách čo hráš hehe

    OdpovedaťOdstrániť