pondelok 22. novembra 2021

Death Guard vs. Necrons (2.000 pts.)

Od OC ubehol viac ako mesiac a tak už bolo na čase zahrať si znovu w40k. A nakoľko som svojho súpera "Orecha" neukecal na hru AoS (proste argument, že má pobalených necronov v kufri sa nedal ničím vyvrátiť), tak sme sa dohodli na 40k. Ja som si aj tak chcel vyskúšať nový list, Terminus Est zombie liga ostala tentoraz doma.

Pripravil som stôl, pekne husté, aby sa bolo kam schovávať pred streľbou. Tak ako to má byť. Misiu sme hrali Priority target. Ja som si vybral objektiv v deploy zóne, súper v ľavom hornom rohu. 


S čím som sa dovalil ? No tak teda s viac mechanizovanou DG, presedlal som z poxo-termo listu na dreado-pbc list. Plague Company bola Inexorable a list vyzeral takto:

Daemon Prince (warlord, ferric blight, suppurating plate, gift og plagues)
Malignant Plaguecaster (curse of leper, miasma of pestilence)
Foul Blightspawn (arch-contaminator, revolting stench-vats, viscious death)
3x10 poxwalkers
3x3 deathshrouds
2x Contemptor dreadnought (2x volkite a raketomet)
Tallyman (tollkeeper)
2x Foetid Bloat-drone (fleshmower)
2x Plagueburst Crawler (entropy cannony, heavy slugger)

Plán s listom je jednoduchý. Termoskami a poxami držať stred stola, tallyman a dp boostiť dreadov a crawlermi ostrelovať čo bude treba. Drony frčia dopredu a rozdávajú contagion. Bude to zaujímavé, mať toľko streľby po predchádzajúcom liste, kde som mal 6 boltrov a reaper ac. Moje sekundárky: Priority target, engage on all fronts a to the last (oba pbc a jeden contemptor).


Ja som sa roztiahol po deployi (proti možnému ds), dreadov a comp. dávam na stred stola, odkiaľ budú mať najlepší výhľad počas hry a budú stáť pred objektivom na sekundárky, na stred idú termosky s dronami, crawlere dozadu. Poxovia na objektivy a odtiaľ sa budú posúvať vpred.

Súper si doniesol pestré zloženie, ale nebolo tam nič prekvapivé, všetko užitočné modely, ktoré sa v listoch necronov hrajú pravidelne. Dynastia bola klasika, pregame move a obsec na celej armáde. A teda tu je to:

Anrakhyr
Transendent Ctan
Chronomancer
Technomancer
2x technothralls
5 immortalov
20 warriorov
10 warriorov
8 lychguardov
5 skorphekov
5 wraithov
5 flayed one
Ghost archa

Na moje prekvapenie žiadna archa a celkom málo anti tanku, čo mi bude vyhovovať. Ale zas mám obavu či ustojím ten close combat, termosky a drony nemusia zvládnuť všetko. Uvidíme. Súper hrá tieto sekundárky: Raise the banners, Priority target a Engage on all fronts.


Všetko sa skrýva mimo los, čo je pochopiteľné, dreadi aj bez ap sú veľká hrozba a žiadna z unít nechce aby po nich začala strielať. Naľavo v ruine je lychguarda, ktorá drží objektiv na priority target sekundárku spolu so scarabmi. Hodíme si o prvé kolo a vyhrávam. 

TURN 1

A tak sa teda pohnem vpred. k stredovej ruine si to advancnú 2 jednotky termosiek (tretia je na orbite), obe drony spolu s charmi (caster a spawn). Crawlere s zamerajú na wraithov a podarí sa mi zabiť 3, jeden sa vracia na reanimačku. Čo mi tam vadí je archa s warriormi tak si dreadi poposkočia vpred screenovaní poxami a odpaľujú archu. Súper je lakomý na stredový objektiv a vykladá warriorov čo najbližšie k nem. Ja si hodím charge s termoskami a tie zničia jednotku v close combate. Zahrávam len priority.


Čaká ma odplata. Wraith sa vracia za nejakú abilitu a 4ka si naletí vpred aj s C´tanom. Lietajú nejaké mortal woundy do termosiek, čo nie je tak strašné.  


Potom charge od wraithov a c´tana, a so šťastím prežíva posledná termoska. Naspäť nič neurobím. Inak sa len armáda jemne shiftla (scaraby vyleteli kvôli sekundárke vpred), ale stále sa drží skrytá za ruinami. Skóruje sa engane a priority, hore idú 2 bannery. 


TURN 2

Musím sa zbaviť vecí na strede, takže sa sústredím na wraithov a c´tana. Kúzalmi bohužiaľ nedočiahnem na c´tana, a tak idem do wraithov, jeden padá. Prvý dread zabíja 2 ďalších, súper pasne 1 reanimačku a model ide dozadu za ruinu. Druhý dread preto strieľa do C´tana, 3w idú dole v tejto fáze. Crawlere si zastrelia na wraithov a dorážajú ich mortarmi. Nasleduje charge termoskami do c´tana, 3w dole. Drona zožerie scarabov, čo načal crawler entropy cannonmi a sluggerom. Shroudi čo šli ds nedali charge do immortalov. Zahrávam ale plný engage a priority.


Súperovove kolo, moc sa mu ničím nechce dopredu, takže sa drží vzadu. Trochu prekvapivé, ale tak keď budem mať kľud na stredovom objektive, budem spokojný. Termosky nemajú svoj deň, nič neurobia a následne umierajú (jedna na powersy, zvyšné na close combat). C´tan skočí do drony a dáva ju na 2w. Hmm. On ostáva na 1w. 20 warriorov sa v deployi vysporiada s 3 shroudami a tí umierajú.


TURN 3

Pohnem sa vpred dreadmi, screenujem poxami ak by tam chcelo skočiiť 20 warriorov. C´tan umiera na mortal woundy v psychic fáze. Dreadi nemajú na čo strielať, takže nič moc. Crawlere sa snažia odstreliť 2 jednotky z objektivu, čo sa darí iba čiastočne. Po streľbe tam chce nabehnúť drona a prebrúsiť sa ostatkami, ale 8" charge s rerollom je nad moje sily. Zahrávam plný engage a priority.


Súper zavelí do útoku. Teleportuje skorphekov s charom medzi dronu a crawler (kurna drát jeden 1" chýbal a nezmestil by sa). Zvyšok armády stojí tam kde je, teda za ruinami. Skorpeci potom s rerollom dajú charge do crawlera (kurňa prvá hra s novou armádou a hneď zabudem na strat čo dáva -2" postih na charge), súper to nahádže celkom zle ale aj tak ostáva crawler na posledných 3w. Engage malý, bannery a priority pre súpera.


TURN 4

Stredový objektiv je môj, tam si to už pekne udržím. Ide sa riešiť zvyšok. Moc sa mi nechce k lychguarde, ktorá garduje priority objektiv a tak sa idem popasovať s 20 warriormi a support charmi. Boostnutý dread odstreľuje 3 skorphekov. Nevráti sa ani jeden. Potom pálim entropy canonmi, umiera ďalší, súper skúsene dáva 3x 5+ a skorphek ide mimo los. S tým som počítal a tak strieľam mortarom, ten sa ale nepredvedie a nezabije ani jedného skorpheka. Hmm toto nešlo podľa plánu. Caster ešte odpaľuje mortal woundami chara čo prišiel so skorpekmi.


Druhý dread ide do warriorov ale aj keď zabijem dostatok súper slušne vracia reanimačkou. To sa opakuje aj v close combate, 2 drony a shroud zabijú asi 8 warriorov (tu ale napadala reanimačka ako voči). Zahrávam plný engage a priority.


Skorpeci si to vybehnú do crawlera a s prehľadom ho zabíjajú (strávam body na to the last). V kombate sa mi nedarí, ale o to viac to na savy a reanimačky padá súperovi a tak sa warriory držia v cc.


TURN 5

K lychguarde sa mi moc nechce (a ani nechcelo, čo bola možno chyba), a tak sa už len mlátime v close combate. Predtým ale príde caster a nahádže to ako malý boh o odpaľuje asi 7 warriorov. V cc už ich potom dorážam dronami, spoločne s jedným charakterom. Zahrávam plný engage a priority.


Súper mi na oplátku už nič nerobí a tak môžeme ukončiť hru. Poďme sa pozrieť na výsledkový sumár z hry.


Takže nakoniec je to výhra pre Death Guardu 82 : 76. Súperovi ďakujem za super hru, bola dobré si zas spolu zahrať po dlhom čase (naposledy ešte v 8ed na brloh turnaji) a dúfam v skorú odvetu (teda až po tej sľúbenej hre AoS).  

Ešte ohliadnutie za hrou. Dreadi a pbc sú fakt mega dobré (nenadarmo sú to top dg modely momentálnej hernej scény). Warlord na lepšie ap som využil iba raz (prehodením contagionu na iný model), ale celkom to fungovalo, mortaly na volkitoch som hádzal slabo, skôr súperovi nepadal save. Explodujúce 6ky od tallymana to ešte vylepšovali. Shroudi nesklamali a urobili čo mali, vysporiadali sa s hrozbami na strede a zbrzdili teleport na jedno kolo. Možno som mal ísť agresívnejšie po lychguarde čo celú hru kempila na priority objektive, ale nejako som sa na to neodhodlal. Asi to bola chyba. Prince ako base na reroll 1 bol zbytočný (možno by tam stačil chaos lord a zvyšok bodov napchať do niekoľkých spawnov), ale zas ak by som hral proti niečomu čo chce ísť do cc rýchlo, tak na bejbysitovanie dreadov mi príde dobrý. uvidíme ako sa predvedie v ďalších hrách.


Ďakujem za pozornosť.

+++ Alessan +++

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára