štvrtok 18. novembra 2021

Flesh-eater Courts vs. Slaves to Darkness (2.000 pts.)

Pokračujeme v jazde Age of Sigmar 3.0. Ďalším súperom mi budú Slaves to Darkness. Trochu iná zostava s akou som už mal dočinenia, ale určite nie menej nebezpečná. Na hru som sa tešil, lebo s Bemom som hral naposledy veľmi dávno, a hry s ním sú vždy príjemným zážitkom.

Misiu sme hrali Savage Gains, 4 objektivy do kríža, po jednom na okraji deploy zóny a dva v no mans land na strede stola. Domáci objektiv je za 1vp, stredová za 2vp a súperov za 4vp. K tomu sa skórujú 2vp za battle taktiku a 3vp za Grand Strategy.
 

Ja som do tejto hry úplne zmenil koncept armády, a rozhodol som sa vyskúšať niečo iné ako som hral doteraz. Rozbil som preto veľké jednotky knightov na trojkusové msu a dal ich tam koľko body popri charakteroch dovolili. Nakoniec z toho vyšlo toto.

Delusion: The Feast Day
Warlord regiment (bonusový artefakt a cp navyše v jednom kole):
Archregent (derranged transformation, dermal robe)
Crypt Haunter Courtier (general, cruel taskmaster)
Ghoul King (spectral host, the flayed pendant) 
6x3 Horrors
4x3 Flyers
Crypt Haunter Courtier
- summon: 10 ghouls a Varghulf Courtier



Tu som ešte zabudol, že som mohol dať 3 jednotky do regimentu, ktorý ignoruje mostrous rampage, ale úplne som na to zabudol, čo ma potom aj trochu mrzelo lebo by mi to pomohlo. Celkovo som zvedavý ako to bude fungovať bez draka
 

Súper si doniesol hromadu pechoty, niekoľko jednotiek jazdy a nemálo charakterov rôzneho druhu, výšky a zaradenia. Tak sa pozrime na jeho list:

Warlord batalion (bonus artefakt a cp)
Chaos Lord on Deamonic Mount 
Chaos Lord on Karkadrak
Chaos Lord on Manticore (helm of many eyes)
Daemon Prince (armour of tortured souls, radiance of dark)
5x Chaos Knight s kopijami
5x Chaos Knight s mečmi
3x10 Chaos Warriors (hornbloewer, standarda)
Chaos Shrine

Je tam toho celkom dosť, všetko to má štempel od Khorna. Vôbec neviem proti čomu stojím, ale to čokskoro zistím. Tipujem že to bude dobré v close combate. Jazde, ako každej, sa treba vyhnúť. Neotáľajme preto a začnime.


Mám viac dropov a preto vyberá súper, kto začína. Prekvapivo si vyberá mňa a idem preto prvý. Veľmi sa mi dopredu nechce, hlavne ak padne double turn pre súpera bude ma to bolieť a to dosť. Preto sa napravo vysuniem s 1 jednotkou flayerov na objektiv. Na druhej strane urobím to isté s jednotkou horrorov. Ešte si plním taktiku na advance tromi jednotkami.


Ide súperov on sa nehnabí a ide full dopredu. Na pravom krídle s jazdou a karadrakom. Keď sa ku mne priblíži, zahrávam commandu na ustúpenie od súpera (redeploy). Hádžem 4 a posúvam sa ďalej, stále to vychádza na cca 11". Ako sa ukázalo nestačilo a s rerollom to súper hádže na 11" a naberie mi flayerov.


Na chargi sú tie koníky s lancami fakt dosť dobré, rend -2 ignoruje môj chabý save 5+ a damage 2 znamená, že dostanem damage presne nato, aby umreli všetci a to ani nehrýzli koníky. Nie moc dobrý začiatok. Na druhej strane sa pohli dopredu druhé kone a lord na mountovi, tí ale advancovali.


Zvyšok armády sa len v kompletnej línii pohol dopredu ku mne, aby to mal v druhom kole bližšie na charge. Ak to bude double turn, tak to bude smutné. 


Hádžem priority roll na druhé kolo a ja dávam klasicky, 1 (to je 5ta v poradí ak rátam aj predchádzajúcu hru). No tak toto bude bolieť. Koníky naberú jednotku horrorov, deamon prince sa odvážne vrhne vpred a nacharguje jednotku druhých horrorov.


Koníky si zopakujú výkon z prvého kola a úplne s prehľadom zmažú jednotku horrorov iba lancami, kone si ani nekúsli. Princ zmákol doraziť 1,5 horrora. Na druhej strane chargovali kone spolu s lordom na mountovi horrorov ale ich výkon bol nepomerne slabší a umrel iba 1 horror a prešlo pár woundov na druhého. 


Mne sa podarilo zabiť jedného koňa, ktorého nacčal overwatch ešte od flayerov a dorazil ho ghoul king. Horrorom sa aj darí woundovať, ale cez savy prejde iba 4d a z toho súper savuje na 5+ fnp 2. Čiže 2w dole na dp, trochu sklamanie. 


Na druhej strane sa snažím čo to dá, ale cez fnp dokážem zabiť iba 3 koníkov (a to som im nasolil 18w cez armour save ale na 6+ fnp to súper hádže ako boh a savne rovnú polovicu.


Ide sa na môj turn v druhom kole. Snažím sa zapojiť do čo najviac combatov. Dorážam na úvod posledné 2 kone a plním si battle taktiku na toto kolo.Druhá jednotka horrorov čo chargla kone napravo ale nemá toľko šťastia a prichádza o 2 kusy, zatiaľ čo ja s bonusovými útokmi od archregenta zoberiem jednému 2w.  3 jednotky flayerov naskočia na lorda na mountovi, jedna sa ale dostáva blízko manticore a tá ich redukuje na posledný kus. Zvyšné dve potom zlikvidujú lorda na mountovi.  


Snažím sa ešte podporiť horrorov pri DP, a posielam tam ďalšiu trojku. Nemôžem povedať, že by som to zle nahádzal, ale súper dáva lepšie savy a prechádzajú zas len 2w. Čiže prince je na 4w a to mám pocit, že nie je ako má byť.


Tretie kolo a ide sa na priority. Hádžem 6 a cítim sa dobre. Mohol by to byť môj prvý double turn v tejto edícii. Súper hádže 6. A keďže v predchádzajúcom kole išiel prvý, ma prioritu aj na toto kolo (nakoľko remíza se už neprehazuje). Toto nedopadne dobre. 


Dostávam charge druhou vlnou súperovej armády. Nabieha ma postupne warriormi, shrinou a lordami, na karkadrakovi aj na Manticore. Bude to bolieť. A aj to bolelo. Prichádzam skoro o všetkých horrorov na pravom flanku, DP a karkadrak sú proste dobré duo na zabitie 4 horrorov. Jediný kto prežije sú horrory s koníkmi.


Okrem toho prichádzam o jednotku flayerov v súboji s manntikorou, a jednotku horrorov v kombate s warriormi a shrinou. Proste veľké špatné. Idem naspäť v svojom turne. Docharujem horrorov ku koňom a po fokuse všetkými buffmi ich mažem zo stola. Po predchádzajúcom turne kde cez 2+/3+ save neviem preraziť, sa to darí a začnú náš opúšťať aj warriory, ale kurnik strašne pomaly. Proste sa nejdem prehrýzť na objektivy, ktoré súper skóruje a ja nie. 


Súpera zaskočím summonom do jeho deploya k home objektivu, kde dávama nenápadnú desinu ghoulov a 4vp už budú moje. Flayeri sa snažia načať shrine ale dávajú dole len 5w. Archregnetom som sa snažil presunúť od súperových charov a chargoval som warriorov, zázrakom prežívam súboj s nimi v tomto kole s 4w. Zahrávam aj taktiku, zaberám objektiv, ktorý predtým kontroloval súper.


Priorita na štvrté kolo, očakávama najhoršie. Na moje prekvapenie ale vyhrávam a mám prvý double turn v tejto hre. Snažím sa doliečiť horrorov, ale na 6 kockách na 5+ s rerollom nvrátim ani jedného. Musím zahrávať objektivy. Takže flayeri so odskočia od shrinu a priletia k objektivu. Varghulf sa nebojácne vrhne na shrine a buffnutý heroic action s bonusom na woundy dáva dole všetky zostávajúce woundy zo shrinu a zabíja ho. Wau, tak to bolo epické a nečakané. 


Dorážam ešte zvyšok warriorov na strede stola, myslím že tam prežil posledná mohykán, ktorý odmietol umrieť na savy ako aj na battle shock test. Archregent bohužiaľ neprežíva kombat s warriormi. Zahrávam aj taktiku, tentoraz držím 2 objektivy mimo môj deploy. A pripravujem sa na súperov charge hrdinami. 


Ide súper a charguje. Warriormi flayerov, umiera jedene z nich a na oplátku nič neurobí. Prichádzam ale o objektiv. Karadrak likviduje horrorov. DP zas mojeho generála. Mantikora sa vysporiada s 3 flayermi a redukuje aj Varghulfa. Ten zas dáva dole niekoľko woundov z mantikory. 


Priorita na piate kolo a vyhrávam. Uff, takže sa ešte o niečo hrá. Vyberám sa taktiku zabi monster. Mantikora ale bojuje prvá a zabíja varghulfa. To už sú na nej zavesení horrory a ghoul king. Horrormi potom búcham 2x po sebe. S bnousovým atakom od ghoul kinga. Prvá séria dáva dole pár woundov (vďaka brutal savom na 4+) a manticore oostáva 5w. To by nemal byyť problém dať dole s druhou vlnou útokov. Hádžem to ako pán a mantikora dostáva 4x3D a 8x2D, štatisticky krásne umiera kým súper neberie kocky. 3D útoky savne všetky a z 2D prechádzajú 2. Čiže prežíva s posledným životom. A mne skoro ujebáva dekel. Nevadí, ešte ide GK. 6a 3+ 3+. Pohoda. Prechádzajú 2a s rendom -1 a 1d. Súper berie kocky a ... 1 z nich nehodí. Fuuuuuuuu. 


Potom čo warriory dorazili flayera, rozbehli sa za ghoulmi (tu ma mrzí, žee som sa s nimi v 1 kole zabudol hýbať) a jednoducho ich zmažú zo stola. Horrormi takticky redeploynem a karadrak vďaka tomu failuje charge. Daemon princ ale nie a redukuje kinga na 1w. V tomto momente sa ale hra končí a my môžeme ísť na počítanie bodov.


Mne sa podarilo zahrať 10b za taktiky, 23b za objektivy a 3vp za grand strategy (hold the line). Súper proti tomu nahral 8b za taktiky, 34b za objektiy a 3vp za grand strategy (hold the line). Takže konečné skóre je 36 : 45 pre Slaves to Darkness. Hostina sa opäť odkladá, jedlo sa bránilo až moc dobre. Súperovi ďakujem za hru, bolo mi opäť potešením (a to ako hádzal si zapamätám, inak ak niekto máte world eaterské kocky od gw, určite ich nepredávajte). A teším sa na odvetu, kde už prídem s tažším kalibrom. 


Čo dodať na záver ? Možno malú analýzu už aj tak zrejmých vecí. Flesh eaterské chary, okrem kinga na terrorovi, stoja za prd čo sa damagu týka. nič neurobia, ale za to umrú rýchlejšie ako plameň sviečky v hurikáne. Buffujú super, bonus útoky a shield pomáhali. Zvykol som si na terrora ako na niečo čo je potrebné, lebo väčšinou na čo sa zameria to zabije. Tu mi chýbala tá istota, hlavne som nedokázal zabiť generála, ktorý dával plošne do 18" +1 to wound a to bolo to, čo ma bolelo strašne. Horrory sa na ňom zasekli a on sa nimi presekal. Horrory bez rendu, opäť trápenie s 3+ (potažmo 2+ za commandu) savom. Aj keď nasolia hafo útokov, majú reroll za abbhoranta, ten útok bez rendu je nasmiech všetkému s 3+ savom. Trojky knightov sú pekné na stole ale herne je to také meh. Nebenefitujú s buffov vo väčšom, z unity neprežije nik ak ju chargne niečo silnejšie (čiže nie je možné doliečovať modely do unity, ak nemáte unitu). Tie šestky sú v tomto spoľahlivejšie, aj čo sa počtu atakov týka aj ich schopnosti prežiť a ustáť útok súpera. 

Ďakujem za pozornosť. A nakoľko ma chuť neprechdáza, môžete sa tešiť na ďalšie hry, ak všetko pôjde ako má, tak najskôr proti Nurglákom ešte kým dostanú nový battletome a potom proti Soulblight Gravelordom.

+++ Alessan +++

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára