streda 7. októbra 2015

Ogr Cubb Drakkan 2015

Storm above Prague

Po letnej letargii a dvojici absolvovaných turnajov (Southcup a Assault on Black Oil) nastal čas navštíviť hlavné mesto našich susedov. Nastal čas pre Ogr Cubb z tohtoročným názvom Drakkan. 

Nebudem klamať a po zverejnení propozícií som ostal nepríjemné prekvapený. Armáda na 1.600b., no allies, CAD alebo codexová formácia/detachment a kartičkové sekundárne misie. Pre gardu, akož to armádu, ktorej sila rastie s výškou bodov a pridruženými alíkmi a jej mobilita sa rovná slimákovi, to nie je práve to "pravé orechové". A tak som dlhú dobu strávil dumaním čo vlastne za list postaviť. Pozerám do police a z nej na mňa pozerajú chiméry a hellhoundy, ktoré som posledný rok ani poriadne nevytiahol do hier. A tak sa zrodil v hlave nápad urobiť mechanizovanú platoonu, podporenú veteránmi, hellhoundami a wyvernami. Na ceste do a z Brna na Assault som to predhodil Suskovi a ten ako správny pw gamer sa chytil a tak sa zrodil nápad zahrať chiméra spam s ultimátnou zbraňou - Heavy Stubberom. Túto voľbu schválil aj "všemocný hofyland" a v demokratickom hlasovaní sa postavil na stranu chimér. 

Nebolo teda o čom. Pustil som sa do vyrezávania stubberov, lámania heavy-flamerov. Na dopaintovanie nebolo moc času, ale aj tak sa mi z police podarilo naskladať slušné farebné zoskupenie.
Drive me closer !

Po dvojnásobnej zmene odjazdu sme sa do Prágu vydali v skorných ranných hodinnách sobotného rána (budík 2:45, nástup do auta 3:15). Trošku blúdenia, ale nakoniec sme dorazili a po otvorení dverí do telocvične nás čakal malý šok. Nikde nikoho, žiadne opité známe tváre, čo nespali celú noc, všade ticho, všetci prítomní ešte spali. No ništ, odišli sme na kávu a po príchode sme začali s požívaním prvej flašky rumu. Bolo 8:25. Rýchle rozlosovanie, rozdelenie stolov a poďme na to.

PRVÉ KOLO

No tak som na začiatok vyfasoval Necronov. Našťastie neboli decurion marked, a tak sa naskytla možnosť si aj zahrať. Messugah-a som prvý krát videl na turnaji v Budejoviciachm hral tam pekných necronov a najmä to s nimi vedel zahrať.

Súper - Vlasta "Meshuggah" Král
Misia - 1. Eternal - Crusade (5 obj., každý za 3VP), 2. Maelstorm - Cleanse and Control, 3. Killpoints
Deploy - Dawn of War
Prvé kolo - Astra Militarum
Night fight - Nie
Ukradnutá ini - Nie
 
Deploy - vozová hradba pripravená. Súper sa zatiaľ usmieva. Ne vydržalo mu to dlho. :-)
Turn 1 (IG): Takže mohutné dakka do stredových "obetných" bikov. Hádzal som to fakt nadštandardne, čo súper aj znechutene komentoval. Najmä stubbery dávali nadpriemer woundov. Aj napriek tomu ostali 2 biky a tie ustáli morálku (škoda, bol by first blood a najmä kartička).
Turn 1 (NEC): Po krídlach sa vybrali motorky, poškodené 2ks sa schovali do ruiny vpravo. Za kopcom sa už kryjú wraithy. Streľba od destroyerov pobereie nejaké HP ale nič nie je zničené.
Turn 2 (IG): Hellhoundy dopredu. Jeden zabije 2 wraithov. Druhý zas nejakých warriorov. Zvyšok streľby asi nič vážne neurobí.
Turn 2 (NEC): Prichádza flyer. Streľba ale nič poriadne neurobí. Destroyeri si zgustnú na hellhoundoch a tak first blood pre súpera. Wraithy potom rozpárajú jednu chiméru. Inak oceľová stena odoláva.
Turn 3 (IG): Odvetná paľba. Padnú 2 motorky zo 4 a nepasnú morálku. Utečú do deploya. Mohutné dakka do wraithov a tí umierajú.
Turn 3 (NEC): Miznú 2 chiméry. Gardistii zaplňajú deploy. Všade vládne bojová vrava a chaos. Za kopcom sa skrýva ďalšia assault unita pripravená to hopnúť do môjho stredu.
Turn 4 (IG): Mažem obe squady bikov a nejakých wariiorov, ale ustoja morálku (nechce sa im utekať s tým LD10). Ignorácia lietadla a destroyerov ma vychádza draho. Veľmi draho. Jedna squada v chimére flatoutuje k objektivu v deployi súpera za karičkový bod.
Turn 4 (NEC): Z lietadla vpadnú immortaly. Lietadlo úplne domrdá streľbu do chiméry úplne vpravo a tak ju musia finišnúť destroyery. Unita warriorvov zo zadnej ruiny zlikviduje chiméru na súperovom objektive. Gardistov skrýavam za je hullom.
Turn 5 (IG): No s tými zbytkami robím čo sa dá. Immortaly kráčajúci k objektivu nie a nie a umrieť.
Turn 5 (NEC): Necroni ostreľujú to čo ostalo na stole a presúvajú sa na lepšie pozície na grabovanie objektívov.
Turn 6 (IG): Zmažem immortalov a asi aj pár skákačov. Obsadím 2 objektivy a čakám čo súper.
Turn 6 (NEC): Nejaká ta streľba, ale už sa nič vážne nedeje. Takže hod na siedme kolo a ... koniec.

Takže po zrátaní bodov za objektivy je to o jeden viac pre necornov, kartičiek má súper o niečo viac, ale kill pointy - tu bol rozdiel priepastný (8VP pres súpera, lebo za celú hru som mu zabil 4 unity a on mne ... veľa) je konečné skóre 4-16 pre Necronov. Hra bola veľmi dobrá, a prvé kolá boli o niečo lepšie pre mňa, ale súper ma v druhej polke ľahko dobehol a prevalcoval. Niekde pri konci hry nám došla prvá flaša rumu. Súperovi ďakujem za super hru a aj keď presedlal na W40k údajne len nedávno, myslím, že to bude platná súčasť hernej scény (čo aj potvrdili ďalšími hrami).

DRUHÉ KOLO

Takže po prehre s Necronmi sú na rade Space Marines, konkrétne mechanický Ajron Hendi. V liste je z každého rožka troška, zaujala ma ale libarius conclave s 3 librarianmi a najmä command squada s 4+ fnp a storm shieldami. 

Súper - David Vorel 
Misia - 1. Eternal - Big Guns Never Tired (4 obj., každý za 3VP), 2. Maelstorm - The Spoils of War, 3. Killpoints 
Deploy - Spearhead, v každej štvrtine je jeden objective pre eternal, žiadny nesmie byť do 12 od stredu
Prvé kolo - Astra Militarum
Night fight - Nie
Ukradnutá ini - Nie
Deploy - ako vždy do hradby. Hellhoundy na flanky aby fičali k objektivom. Wyverny dozadu, ale aby bol iv dostrele.
Turn 1 (IG): Hellhound advance. Zvyšok dakka. Odnesú to attack biky, ktoré neustoja to množstvo savov a tak first blood pre mňa. Popri tom ešte zabijem dvoch devastov, zvyšok squady nepasne LD.
Turn 2 (SM): Advanca vozidlami a dreadom. Motorky sa kryjú za kopcom. Librariany summonujú demonetky na objektiv. Prejde pár HP na vozidlá, ale nič alarmujúce.
Turn 2 (IG): PCS ide v stopách hellhoundu, ktorý už zaberá ruinu. Druhý hellhound sa nemôže hýbať. A tak skúšam dakka do dreada, ale ML a AC stačia na 1 glance. Wyverny vypečú demonetky z objektivu. Len tie motorky ostávajú akési kompaktné.
Turn 2 (SM): Prichádzajú scouti z outflanku. Advance mohutný. Z razoru vybehne squada z jedným libbym. A chiméry začnú strácať HP. Ale opäť žiadne finálne straty. Armour collum odoláva.
Turn 3 (IG): Z chiméry sa vyvalí von IS a súper si odoberie scoutov zo stola. Veteráni vystúpia z chiméry a zabijú jednu biku z commandy. AC do dreada, ale márna snaha. Márna. Vzadu hellheound nasádza kopu woundov ale 3+ je moc dneska.
Intermezzo - zmráka sa, stmieva sa, k boju sa chýli. A vieme čo boj na blízko znamená pre gardu.Vysoký rating v úmrtnosti.
Turn 3 (SM): Biky nastrelia veteránov a tí sproste utečú na morálku. Captain s pw fistou otvorí chiméru výbuchom. Vzadu krak granáty vyriešia hellhound v ruine.
Turn 4 (IG): Plasmy sa snažia čo to dá do kapitána aj s ostatnou streľbou, ale 2+/3+/3++ postačuje veselo. Wyverny to vysvetlia bikerom a ostáva apothecár osamotený. Hellhound zas popáli čo to na pravom flanku, kde zabije asi 3 mariňákov. Infantry čo finišla scoutov to napáli do mariňákov čo zlikvidovali hellhound a pár zabije.
Turn 4 (SM): Dread rozpára chiméru. Vypadnú z nej plasma veti. Kapitán strašne minie s pw fistou a dá na druhú chiméru len 1 glance. Uff. Razor sa postará o hellhound s posledným HP.
Turn 5 (IG): Plasma veti s tank hunterom to vysvetlia dreadovi. Nejaké tie AC v chimére dorazia razor v strede pola. Kontrolujem si objektivy, aby na každom boli aspoň 2 unity a súper mi ich nemohol zlivkidovať jedným vrzom.
Turn 5 (SM): Libby s poslednými mariňákmi ide podporiť kapitána, ale chiméra odoláva. Znovu. Immortal vehicle. Razor likviduje chiméru na objektive.
Turn 6 (IG): Mažem libbyho s mariňákmi. Vysadim IS na objektiv a držím ho aj chimérou pre istotu. Nedarí sa mi odstreliť posledný bike a mariňáka z objektivu.
Turn 6 (SM): Kapitán vymaže IS, ale objektiv zaberám chimérou. Zvyšok shootingu je neefektívny a tak hádžem na 7 kolo a to ... nebude.

Takže výborná hra s trochou šťastia pre mňa nakoniec. Objektivov máme rovnako (+ first blood pre mňa), kartičiek máme tiež rovnako  kill pointy vyhrávam o pár bodov. Nakoniec teda skóre ukazuje víťazstvo 12-8 pre Imperiálnu gardu. Super hra s novým hráčom W40k (začiatočníkom z Brna), takže mu želám veľa šťastia a odhodlania do ďalších hier.
 
TRETIE KOLO

No a najlepšie na záver dňa. Po tesnej výhre nad marínou sa v očakávaní nahrniem k tretiemu stolu, ale šípim nejakú kulehu, keď tam vidím Sabreho s jeho Necronmi. Śiroký úsmev mi trochu zamrzne na tvári, ale tak čo už. Ideme do toho, hlavne že bol ešte rum.

Súper - Petr "Sabre" Hořák
Misia - 1. Eternal - Relic (6VP), 2. Maelstorm - Contact lost, 3. Killpoints 
Deploy - Vanguard Strike
Prvé kolo - Necrons
Night fight - Áno
Ukradnutá ini - Nie


Deploy - všetko na stôl, teda aj IS s AC a flamermi. Okrem vetov, pcs a ccs unity opúšťajú svoje pile boxy. Keďže nejdem prvý, a nebude jedno kolo streľby navyše, potrebujem všetko soliť do wraithov. Ale keby len do nich.
Turn 1 (NEC): Prekvapivo v šetko beží. Ako vo všetkých posledných hrách, som nevidel aby sabre na run hodil menej ako 5 (a to rerolloval fakt málo). Vôbec sa mi to nepáči.
Turn 1 (IG): Hellhoundy - prvá zdržovačka. A potom keďže tie skaly mi vadia, uvedomujúc si to, chybu a každá unita v podstate cieli iných wraithov. Výsledkom kola streľby sú len 5 mŕtvy wraithy (a to sabre to fakt hádzal veľmi dobre na ten 3++, malo ich umrieť oveľa viac s mojimi hodmi na hit a wound).
Turn 2 (NEC): Súmár = Mrtvy hellhound, mŕtva IS a chiméra, chiméra s 1HP (no shooting), wyverna s 1HP (no shooting), 2 utekajúce IS.
Turn 2 (IG): Hellhound tank shockom dopredu k objektivu. Zastavím squady a tie zastrelia prétoriánov. Zvyšok armády nezabije ani jedného wraitha. Sad. So sad. V cc umiera wyverna a chiméra, lebo nemohli ustúpiť kvôli resultu na 1".
Turn 3 (NEC): Sumár = Mrtva wyverna, 2x chiméry s 1HP (nemôžu sa hýbať), mŕtvy veteráni a mŕtva IS squada. Plus mŕtvy hellhound. To už sú na stole druhý prétoriani a immortaly.
Turn 3 (IG): Ustrieľam 3 zo 4 najbližších wraithov na pravom flanku. Zvyšné mi dorazia chiméry v cc. Jedna chiméra sa trhne a flatoutne do súperovho deploya.
Turn 4 (NEC): Mŕtva pcs (prétoriáni), zničená chiméra a 2 sposledným HP. CCS prežíva locknutá v cc s warlordom a 2 gardistami proti 4 wraithom.
Turn 4 (IG): Neviem ustrielať posledného wraitha ohrozujúceho chiméru u súpera. CCS zázrakom prežije v cc, rovnako 2 chiméry s polednými HP.
Turn 5 (NEC a IG): Sumár = mŕtva CCS, zničená chiméra, vzadu si posledný wraith pošmákne na druhej chimére. Mne tam ostávajú veti v chimére a squady gardistov, ktoré ale nič nespravia. Keby hra skončila tak to aspoň nebude vajp (0-20 určite, ale nie vajp). Hod na 6. kolo ... hrá sa.
Turn 6 (NEC): Sumár = všetko na stole je mŕtve. Koniec hry.

Bez akéhokoľvek počítania hra skončila 0-20 pre Necronov. Nakoniec tá hra nebola až taká strašná, a celkom som si ju užil. A predovšetkým, a to myslím, že niektorým hráčom chýba a niekedy trochu kazí dojem z hry, som si tu prehru takpovediac užil až do trpkého konca. Sabremu ďakujem za hru, možno sa raz niekedy v budúcnosti stretneme a poskytnem mu lepší kompetetívny level, ale to budem musieť hrať 3 hry denne tak 5 rokov, a to pokiaľ bude sabre odpočívať v kryo spánku.

Po rýchlom výdychu z náročného programu (a kontrole či z toho rumu naozaj nič neostalo) sme sa vydali do blízkej hospody niečo pojesť a popiť. Samozrejme, že sa debatilo hlavne o Warhammer 40k, ale ani nie tak o hre ako o fluffe. A tak sa rozoberali naj-tratory (Dark Angels), najväčší loajalisti (Alpha Legion), Vulkán akož to zdroj lacnej kožušiny a kopa inej, predovšetkým Horusovskej tématiky (nepamätám si všetko, čo nie je zásluha vyššieho veku, ale najmä skonzumovaných nápojov). A ako rumu a piva pribúdalo, tak sa zvyšovala aj intenzita rozhovoru, takže si myslím, že keď sme odchádzali tak bolo ostatné osadenstvo podniku strašne rado.

Samozrejme, že sme to v telocvični nezabalili a najskôr sme Dostíka zbavili strachu z dark lancy (keď ono je to štatisticky na 5+ pen, haha). Potom sme rozobrali hernú scénu a večer sme dorazili debatou so Sabrem o úskaliach organizácie (nielen veľkých) turnajov v našom česko-slovensky hovoriacom regióne. Unavený ako sviňa som sa zvalil do spacáčika a aj napriek zvukom okolia som zaspal tak akoby ma do vody hodili.

ŠTVRTÉ KOLO

Po prehre nad Necronmi ma odvialo na predposledný stôl, kde som proti sebe dostal Prckových Dark Angels. Ako spriatelenému veliteľovi gardistických síl (nie však na tomto turnaji) som mu ponúkol peknú hru bez stresu a zapísanú remízu, ale veľko-dušne odmietol, a tak sa teda strieľalo ostrými, ako sa hovorí. Haha.

Súper - Jan "Prcek" Matuzsek
Misia - 1. Eternal - Emperors Will (7VP protivníkov, 4VP domáci), 2. Maelstorm - The Spoils of War, 3. Killpoints 
Deploy - Dawn of War
Prvé kolo - Dark Angels
Night fight - Nie
Ukradnutá ini - Nie

Deploy - ja som zabral stred poľa v dvohc líniách. Prcek rozdelil armádu na 2 pold, armour časť doľava, zvyšok skôr doprava. Nascoutoval si motorky a mohli sme začať hrať.
Turn 1 (IG): Wyverny zmietli zo stola 4 motorky. Plasma veteráni si podali attack bike (myslel som si, že je súčasťou unity a tak ma prekvapilo ke´d ho prcek odobral a povedali mi, že mám first blood). Nútim jinkovať land speeder (zvyšuje BS motorkám ak trafí), ale neprejde ani jeden HP dole, prcek hodí všetky 4+ save s rerollom. Ešte mu zabíjam jeden LC z devastatorov.
Turn 1 (DA): Armour vpravo sa pohne a za ním si to valia assaulťáci. Rhino vpravo flat-out a rovnako aj biky (za skalou mimo LOS). Devasti a ML tacticaly pretlačia nejaké glanci chiméru s pri skale. Land speeder v ruine na snapy nič netrafí.
Turn 2 (IG): Línia sa rozbehne. Hellhoundy zbrzdiť assaulťákov. Spolu s wyvernami popália pár assaulťákov. AC s ML potom uglancujú jedno rhino. Plasmy imobilizujú osmaotené rhino pri skale. PCS s flamermi vybehne von a zablokuje cestu pre biky. Land speeder opäť jinkuje úspešne.Umrie ešte pár mariňákov kde tu na náhodnú streľbu.
Turn 2 (DA): Z rhín vybehnú melty a pustia sa do roboty spolu s devastátormi. Veteráni prišli o jednu chiméru a pol squady, ktorú doklepli plasma cannony, prežili ale obe plasmy čo išli GtG. Jeden hellhound dole, druhý s 1HP dole a odtrhnutým heavy flamerom. Motorky zničia PCS.
Turn 3 (IG): Hellhound cúvne a s chimérami to napáli do assaulťákov. Asistujú im wyverny. Umrie ich veľa. Ostane kapitán s pw axou, seržant s fistou a jeden skákač. Imobilizujem druhé rhino. Plasmiči naskočia na order a usmažia vystúpených mariňákov spolu so streľbou s chiméry. Motorky prežívajú. Land speeder už nemal toľko šťastia a je zničený.
Turn 3 (DA): Tacticala rozoberá hellhound. Kapitán so seržantom zas chiméru. Motorky trafia meltou do wyverny a tá vybuchuje. Plasmiči na otvorenej ploche prežijú streľbu z plasma kanńonov (2x scatter o 10"). ML a LC nevedia pretlačiť rozumný result na chimérach
Turn 4 (IG): Dorazím rhino za skalou. PCS chiméra a plasmiči sa postarajú o motorky. Jedna chiméra single handed odbachne 4 ariňákov čo zničili hellhound. Zvyšok dakka ide do kapitána, ale ten 2+ je nepreniknuteľný.
Turn 4 (DA): Kapitán sa odpojí od skákačov a chce zničiť wyvernu, ale nedarí sa. Seržant od skákačov potom zničí veliteľskú chiméru. Streľba zo súperovho zázemia potom zničí chiméru pri skale.
Turn 5 (IG): Odflatoutujem wyvernou k objektivu a kapitán dostane do ksichtu 6 plasma výstrelov a dostane 4W, savy sú = 1, 2, 3 a 2. Takže mŕtvy warlord. Keď to vidia skákači tak prestanú hádzať savy na 3+ a umrú tiež. Pozornosť sa zameria na zvyšok armády. A to na tacticaly v súperovom deployi a posledné imo rhino pri mne.
Turn 5 (DA): Odvetná paľba je už sporadická a tak sa nič vážne nedeje.
Turn 6 (IG): Livkidujem posledné rhino. Jednou chimérou pádim k prckovi do deploya alebo k objektivu u neho ak by sa hralo 7. kolo. Wyveran sa kryje za skalou spolu s IS a chimérou. Veteráni idú k strednému objektivu a livkidujú jedného mariňáka. Pomaly sa dávam na pozície k objektivom.
Turn 6 (DA)! Lucky scatter na plasma canone zabíja AC a jedného člena CCS, ale na morálku to ustojím. A tak hod na ďalšie kolo a ... bude sa hrať až do konca.
Turn 7 (IG a DA): Pokúšam sa vystrielať mariňákov od objektivu, odnesú to obe squady devastov. Ale tacicaly sa držia. Linebreaker už nestíham. Spätná paľba už nič nerobí a tak končíme.

Dlhá hra do siedmeho kola bola fakt super. A to sme to stihli v peknom časovom limite. Takže pri počítaní to vyšlo jemne na primárku (za first blood a linebreker) pre mňa, uhral som strašne veľa kartičiek (12) a na kill pointy som o niečo viedol. Konečné skóre teda 15-5 pre Imperiálnu Gardu.


PIATE KOLO

Posledná hra a ja pozerám čo sa to tam na mňa chystá. Pozerám (aha Eldary) a napočítam cca. 25 eldarských bikov, z toho 3x5 scatterov a nejakí čoudelníci k tomu. Ufff. No cítim akúsi neistotu. 

Súper - Jan Vrba
Misia - 1. Eternal - Crusade (3 obj., každý za 4VP), 2. Maelstorm - Contact Lost, 3. Killpoints 
Deploy - Dawn of War
Prvé kolo - Astra Militarum
Night fight - Nie
Ukradnutá ini - Nie


Deploy - prekvapivo do slížika. Wyverny dozadu, hellhoundy na flanky.
Deploy - mno, takto nablízko to nie je moc dobrý nápad.
Turn 1 (IG): Posuniem sa dopredu, aby som od ďalšieho kola bol čo najbližišie k objektivom. Wyverny zabijú 4 z 5 scatterbikov. Zvyšok armády to smaží do rangerov v ruine. Zabíjam dvoch a tí utekajú na morálku. First blood.
Turn 1 (ELD): Súper sa pohne s kúzelníkmi dopredu. Čaruje invizibilitu, dáva 4 úspechy. Beriem 6 kociek a hádžem = 4, 6, 6, 5, 6 a 6. Tak prvý a posledný krát v živote sa mi stalo niečo takéto. Súper ale mávne rukou anaboosti tú unitu lepším savom (2+) a rerollom na savy a neviem čím ešte. Scatterbiky popravia hellhound jedným salvou. Potom biky zaskočia za kopec.
Turn 2 (IG): Wyverny preriedia scatter biky, jedn unita ujde zo stola, druhá ostane s 3 členmi. Zvyšok pálim do unity ale pretlačím asi 1 maximálne 2W.
Turn 2 (ELD): Z rezerv príde tank a rangery. Opäť boostovanie jednotky, tentoraz dá invisibilitu a kopu ďalšieho. Plus teda odpália nejakými pištoľami so S9 komandérsku chiméru a haywire apo plackou dajú explode na jednu veteránsku chiméru. 3 scatterbiky už nič neurobia skrývajú sa za kopcom.
Turn​ 3 (IG): Hýbem sa dopredu k objektivom, nech ťahám viac kartičiek. Každý objektiv v zóne nikoho beriem aspoň 2 unitami a utekám od toho pekla v mojom deployi. Wyverny zmažú 3 scatterbiky. A za kopcom ešte objavím preživšieho bikera z masakru z prvého kola. Ale na 3+ usajvuje všetko. Čo môže páli do ivisible unity a na pár woundov aj niečo umrie.
Turn 4 (ELD): Baharoth vybehne po CCS a zničí jú v cc. Biky potom rozrúbu v cc so S3 chiméru (mali armourbane a súper to hádzal ako ťažký profík, pod 8 na 2 kockách na hod ani nešiel). Vzadu prišiel z rezerv jeden jetbike a wyper. Dali dole 2HP hellhoundu a odtrhli mu inferno kanon. Tank strieľa ale je to bez efektu, prevažne nič neurobí celú hru.
Turn 5 (IG): Zabíjam baharota plasma veteránmi a aj jeden jetbike vzadu. Ten za kopcom stále sejvuje na 3+.
Turn 5 (IG a ELD): Vystupujem z chiméry a zabíjam rangerov v rohu stola (nie je ich vidno). Konečne umiera aj posledný scatter bike. Na oplátku mi motorky nasekajú S3 (s AB) ďalšiu chiméru. Sedkám si na 3 objektivoch z 3 a čakám či sa bude hrať. A ... áno bude.
Turn 6 (IG a ELD): Moc sa toho nemení, ja už nemám čo zabiť, bo do tej invi unity sa neoplatí strieľať a tak zničím wyper a obsadím objektivy. Súper mi už na oplátku tiež nič moc neurobí a tak hod na 7. kolo a ... končíme.

Posledná hra skončila a tak narátajme skóre. Držal som všetky objektivy, mal trochu viac kartičiek a aj kill pointov, takže nakoniec tak nakoniec utrpela Imperiálna Garda víťazstvo 15-5. Súperovi ďakujem za hru a ako ďalšiemu nováčikovi želám veľa odhodlania do hry a bojových úspechov.

Podtrženo a sečteno to nakoniec s 2 prehrami a 3 výhrami nebolo až také strašné. Aj keď ... veď to, že aj keď. Propozície mi od začiatku neprišli ako veľmi ideálne, najmä nie pre gardistický kodex, ktorý bez allies stráca na sile (bohužiaľ). List bol pre mňa nakoniec prekvapením a musím povedať, že ma hra s ním bavila. Ale ako ukázali výsledky, je to totálny low tier. Či už bohužiaľ alebo vďaka, to nechám na každého. Som rád, že z top armád som stretol len sabreho wraithov (tak mal som česť v príprave aj s Ironkovými orkami, ale tak o vajpe v 3. kole sa moc ľahko nehovorí, haha).

Nakoniec napriek všetkému hodnotím  turnaj veľmi pozitívne. Na to, že nebol povinný full paint tam bol dosť namaľovaných modelov (a aj množstvo čisto fp armád) takže tie stoly nakoniec nevyzerali ako ples šedoplastových príšer. Len podporujem rozhodnutie organizátora ďalšie OC (tentoraz s ETC propozíciami) posunúť na úroveň full paint.  

No a na záver konečné poradie, ktoré už sú k dispozícii.
Vypichnem prvé tri miesta:
1. Iron Maiden - Orks (SVK)
2. Grigorij - Space Wolves 
3. Katcher - Khorne Daemonkin.

Ja som skončil na cca. 14. mieste s 46 bodmi (+/-). Čo nebola až taká hrôza, ako som myslel, že bude. Zvyšok výpravy sa umiestnil na pekných miestach (Ondro na 5. a Adam na 7.), takže hanbu sme neurobili. Dúfam, že na ďalších turnajoch sa už konečne ukáže slovenský potenciál naplno a bude nás viac.

Záverečné poďakovanie:
1. organizátorom za super turnaj, ktorý bol nakoniec lepší ako som myslel,
2. chalanom z výpravy za dobrú atmosféru,
3. všetkým súperom za dobré hry,
4. všetkým ostatným, ktorí neboli spomenutí v prvých bodoch za dorobenie tej správnej warhammerovskej atmošky.

Na záver ešte sharujem linky na reporty z turnaja od Potana (Ultra Marines), od Katchera (Khorne Daemonkin) a od Sabreho (Necrons). A samozrejme link na fotky z prvého dňa od Ceress. (dúfam, že s ich láskavým dovolením, aj keď som oň nežiadal).A ešte mojich pár fotiek zo stolov.

Ďakujem za pozornosť.

+++ Alessan +++

4 komentáre:

  1. Dostává mě, jak jsi rychle tam zařadil odkaz na mě. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No takto, tušil som, že čakáš na tabuľku, aby si ju dal do reportu, lebo to isté u mňa. Report bol hotový včera a tak ty si dnes vystrelil prvý a ja len pridal ďalšiu salvu. Mne na blogu ukazuje tvoje články ako ich publikuješ, nečakám na linky na hofále. :-)

      Odstrániť
  2. Pěkný report, pěkná armáda. Podle mě ti to docela šlo.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. No armáda celkom fungovala. :-)
      A k tej hre, no pomáhali mi súpery celkom výrazne.
      Škoda, že ten chiméra spam už nie je taký ako býval v 5-ke (to som ešte nehral).

      Odstrániť