štvrtok 12. apríla 2018

Road to MR: Black Guard w/Atrapos vs. Necrons (2.000 pts.)

The Rise of the Dynasty

Mesto Solas stálo po dlhé stáročia, odolávalo nájazdom pirátskych temných Eldarov. Nájazd za nájazdom odrážalo krvilačných xenos pri ich pokusoch o zotročenie obyvateľstva nielen úľového mesta, ale celej planéty Kartisis.

Keď nastal začiatok jeho konca bolo to rukami nepriateľa, ktorý sa na planétu nemusel dostať z vesmíru. Zhuba Solasu totiž na planéte bola od jej prvotného osídlenia. Uložení v milióny rokov trvajúcom spánku, čakali na svoju príležitosť znovu dobiť vesmír, ktorý kedysi patril len im. 

Lokálne sily, zocelené bojmi s Eldarmi nemali proti novému nepriateľovi žiadnu šancu. Nekonečné légie vystúpili z neznámeho podzemia, položeného hlbšie ako základy prvotných miest na planéte. A nik ich nedokázal zastaviť. V stave bezradnosti bola nariadená evakuácia planéty. 

Aj napriek snahe Imperiálneho námorníctva, odhady hovorili o možnosti zachrániť maximálne 17% populácie. K planéte boli odklonené imperiálne sily z okolitých regiónov, ako aj lode nimi prechádzajúce. Jedno z nich bola aj Diex Irea. Na jej palube kapitán Reixar študoval aktuálne správy z mesta smrti, ako teraz Solas označovali imperiálni informátori. 

Zdržanie bude minimálne. Odhady hovorili o maximálne týždni bojov, ktoré kapitána a jeho bratov čakali. Jeho bratov a Umbra Mortis. Bojový strov bol po Ilisurskom povstaní trvalo pridelený ku kapitule, uvoľnený dočasne zo svojich záväzkov voči svojmu Rodu aj Mechaniku. Odvtedy vybojoval po boku Čiernej Stráže množstvo víťazstiev.

V bojoch, ktoré ich čakali, bude neoceniteľným spojencom. Kým sa však zapoja do všeobecnej zadržiavacej taktiky, musia splniť ešte jednu misiu, o ktorú ich požiadal zástupca vyznávačov Omnissiaha. 
 
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Magor Rift je síce ešte v nedohľadne, ale trénovať sa musí. Takže hra s ďalším účastníkom a tentoraz to budú codexový Necroni. Odkedy hrám hammer, tak táto armáda je moja veľká nemessiss. Nejako to prepočítavam, a vychádza mi, že ak pôjdem prvý a niečoho sa zbavím alfastrikom tak možno uhrám remízu.

Proti mojim mariňákom s knechtom stojí: Warlord s kosou, Cryptek, 2x20 Warriorov, 5x Immrortal, 2x6 destroyerov, 6x scarab a 3x doomsday archa.

Misia je z chapter approved - 3 objektivy v no mans land, kto ho drží na konci kola +1VP ak ho drží charakter opakovane tak ďalšie +VP k tomu. Plus teda kartičky, 3 na ruke. Spodné poschodia ruin sú LOS blocking.

Deploy je klasika proti sebe a Necroni sa začínajú vykladať, čo znamená že skončia ako prvý a majú +1 na hod o prvé kolo. Do deep striku ide dvacka warriorov a obe jednotky destroyerov. Ja dávam do infi sternov, agressorov a kapitána s plasmami.

Hod o prvé kolo samo prehrávam a ini neukradnem. Vyložím teda infiltrátorov (agressorov na stred a zvyšok mne do deploy) a môžme hrať.




TURN 1

Alfa strajk prichádza. Skoro všetko mne do deploya. 20 warriorov čo nebola v ds sa teleportuje s warlordom za knechta. Streľba. Umiera mi 5ka scoutov a servitory. Ďalej sa porúčajú Hellblastry, pár intercessorov, 8 sternov a 2 agressory. Takže celkom pozametané.


Na oplátku vystrieľam pár warriorov z dvacky v roku a potom charge intercessormi a kapitánom = na morálku mŕtva dvacka. Agressor umrie na overwatch do archy (nie na kanón ale na gauss). Knecht odpáli streľbou 3 destroyerov a chargne s intercessormi druhú dvacku a warlorda. Zredukujem ich na cca polku. Reivery, čo prišli spolu s Inceptormi a warlordom, nedajú 9" charge.





TURN 2

Intercessory umrú ale podržia kapitána. Rovnako sa porúčajú dvaja sterni. Druhá päťka scoutov umrie. K nim sa ešte pridajú ešte 5 reivery a 2 skákači.




Kapitán hrdinne chargne a s 5 útokov dá dole 1 platíčko +1w (ako s 4w a d3d dám 4D). Na ľavom krídle ostal sám a proti nemu stoja 6 destroyery a 2 archy. Well. Nevyzerá to dobre.


Na druhej strane stola je to veselšie. Knecht odpaľuje zvyšných 3 destroyerov a v cc spolu s reivermi redukuje warriorov na 0 a ostáva len warlord, ktorý nemá ako ujsť s kombatu.


TURN 3

Kapitán v gravise sa po úpornej snahe nahádzať 4++ porúča zo stola. Archa sa posunula k objektivu.


Knecht trafí 3x s lascutterom a lord nepasne 1 invul. Tadá. ďalšia na rade je Archa, dostane 6W zo streľby a je rozšľapaná v combate (titanic feet).


TURN 4

Keďže na stole mám warlorda na jp, 3 reiverov a intercessora (áno zabudol som, že v minulom kole potupne umrel aj techmariňák), ktorí sú skrytí v ruine, ide streľba do knechta. Prichádza asi o 4W.



Zacieli druhú archu a scenár sa opakuje, 6W na streľbu a 6 nožičkami.


TURN 5

Tu je to ešte pretlačovanie sa o objektiv, ktorý nám obom prišiel na ruku. Knecht stráca ďalšie 4W a ja zabíjam ešte 2 destroyerov.




GAME OVER

Konečný bodový stav

Necrons 26 (first blood, 9 objektivy a 16 kartičky) : Black Guard 18 (slay the warlord, 9 objektivy a 8 kartičky)

Mnoooo. Na to, že som teda nezačal to nedopadlo až tak zle. Konečne sa rozbehol Knecht, ktorý ukázal svoje možnosti. Ale aj to vďaka tomu, že súperovi sa po ňon neoplatilo strielať a tak mu len podhadzoval obete. Každopádne keď neumire v prvých kolách, vie urobiť zlobu. A nebyť quantum shieldingu bolo by to ešte trochu lepšie. Takto ten 6D lascutter len smutne pozeral na tie archy. Proti iným vozidlám/monštrám to ale bude iná káva.

Na to, že mám v podstate msu armádu s 14 dropmi mám celkom problém s kartičkami. Kým mým mariňákov tak so to dá, ale väčšinou umrú do 2 kola a potom zrazu nie je čím zaberať. Rozmýšľam nad Techmariňákom a Servitormi. Ako je to za tie body (62 + 56) dobrý filler na home objektivy, ale zas ... už sa za to do listu zmestí librarian na jump packu.

Som príjemne prekvapený s kapitána v gravise. Tá jeho fista na 3+ s rerollom 1 a 5A vie napáchať slušné škody. Hrať ho agresívne s hellblastermi a sternami sa mi celkom pozdáva.

Čím sa dostávam k warlordovi. V druhom kole som s ním zabudol chargovať destroyerov, unity čo mal supportovať s rerollom na 1 to využili na 1 kolo a potom umreli. Je pravda, že potom poskakoval po objektivoch a zbieral body, ale ... 105b, ktoré by možno mohli byť lepšie inde. Chapter master za 3cp je na neho drahý upgrade (s povzdycom pozerám na kayvaana shrika), ktorý sa nezaplatí (najmä ak idem druhý a najmä dám 3-4 jednotky do infiltrácie, a áno agressory a sterni tam musia ísť povinne). Jednoducho 6CP je málo na všetko čo by som chcel.

Ale nevadí, pôjdeme ďalej uvidíme. Ešte pár návštevníkov sa po okolé potuluje, takže uvidíme ako sa mi bude viesť proti nim. Tanková garda a nejaký chaos by mohli ukázať ako to naozaj s tým fluffy listom bude. Ďakujem za pozornosť.


++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Evakuácia skončila. Posledné imperiálne sily opúšťali orbitu Kartisis. Planéta, ako aj jej obyvatelia, boli nenávratne stratené. Reixar nepochyboval, že lode Inkvizície smerujúce k planéte mali za úlohu zrealizovať posledné riešenie. Exterminatus. 

Kráľ sedel v podzemnej kobke tak ako nasvedčovalo jeho meno. V tichosti. Premýšľal nad poslednými udalosťami. Krypta hlásila stav prebudených na 77%, vojenský odpor na planéte bol prekonaný a nemilosrdne rozdrvený. S minimálnymi stratami. 

Avšak bola tu záležitosť, ktorá zamestnávala jeho myseľ viac ako ostatné. Vedel, že to stratil. Nie stratil. Prišiel o to. Bolo mu to ukradnuté. A vedel kto je zlodejom a kde sa to nachádza. Okolnosti nedovoľovali, aby to získal späť okamžite. To mu ale neprekážalo. Čas pre neho neznamenal nič. 

Členovia jeho stráže začali opúšťať miestnosť. Nepotreboval vyrieknuť žiadny príkaz. Stačilo, že to chcel. A oni poslúchli. Keď sa za posledným z nich zavreli mohutné dvere, pocítil oslobodzujúcu samotu. Dlhý azyl, do ktorého sa uvrhol, a z ktorého sa navrátil, mu začínal chýbať. Zavrhol túto myšlienku a sústredil sa na urgentnejšiu záležitosť.

Artefakt, ktorý mu bol odcudzený, nemal pre zlodejov žiadnu reálnu hodnotu. Nevedeli a nemohli ho použiť. Ani to im však nezabránilo vziať ho. Bude pre neho potešením vytrhnúť im ho zo stuhnutých rúk ich mŕtvol. Áno. To bude ... potešujúce. Spomienka na neurčitý pocit sa vynorila kdesi z hĺbky jeho vedomia. Okamžite sa ale vytratila.

Dookola si opakoval. 
Diex Irea. Umbra Mortis. Čierna Stráž. Tí, čo musia byť zničení.
Diex Irea. Umbra Mortis. Čierna Stráž. Tí, čo budú zničení.

Portál za jeho chrbtom sa aktivoval. Zelené svetlo ožiarilo miestnosť. Musel odísť. Tak ako jeho armáda. K planéte sa blížili lode, ktoré prinášajú deštrukciu a smrť. To ho však netrápilo. Kým Kartisis postihne tento osud, nebude na jej povrchu ani pod ním jediný Necron. Rozplynul sa v žiari portálu.   

+++ Alessan +++

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára